آموزش فعال کردن قفل سیم کارت در اندروید (SIM Card Lock)

فعال کردن قفل سیم کارت در اندروید

روش‌های مختلفی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها در سیستم عامل اندروید می‌توانید ضریب امنیت دستگاه را افزایش دهید. یکی از این روش‌ها مربوط به فعال کردن قفل سیم کارت می‌شود. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه فعال کردن قفل سیم کارت در اندروید بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با قفل سیم کارت در اندروید (SIM Card Lock)

مسئله امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شرکت‌هایی همچون گوگل، اپل و غیره بوده است. گوگل همواره سعی می‌کند تا بسترها یا لایه‌های امنیتی بیشتری را به سیستم عامل اندروید اضافه کند. هم اکنون استفاده از قفل صفحه نمایش برای گوشی، اسکنر اثر انگشت، قابلیت‌هایی همچون Android Device Manager و امکان ردیابی دستگاه، فکتوری ریست کردن از راه دور آن و غیره همگی مواردی هستند که تنها با هدف افزایش ضریب امنیت کاربران دستگاه‌های اندرویدی ارائه شده‌اند. اما در این بین یکی دیگر از لایه‌های امنیتی که اغلب ما آن را فراموش می‌کنیم مربوط به قفل سیم کارت می‌شود! شما می‌توانید با ایجاد و فعال کردن قفل سیم کارت در اندروید (SIM Card Lock) یک لایه امنیتی مضاعف را به آن ملحق کنید.

هنگامی که قفل سیم کارت را فعال کنید، هر بار که گوشی یا تبلت سیم کارت خورتان ریستارت شود، ملزم به وارد کردن قفل سیم کارت یا پین (PIN) اختصاصی آن می‌شوید و اگر چند بار این رمز عبور را اشتباه وارد کنید باید حتما شماره PUK که بر روی باکس سیم کارت درج شده است را وارد نمایید. بنابراین فعال کردن قفل سیم کارت در اندروید (SIM Card Lock) می‌تواند ضریب امنیت دستگاهتان را افزایش دهد. اما چگونه می‌توانیم در گوشی یا تبلت اندرویدی خود قفل سیم کارت را فعال کنیم؟ در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه فعال کردن قفل سیم کارت در اندروید (SIM Card Lock) بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات گوشی

نحوه فعال سازی قفل سیم کارت در اندروید

این احتمال وجود دارد که با توجه به نسخه سیستم عامل اندروید نصب شده بر روی دستگاه شما و همچنین رابط کاربری اختصاصی شرکت سازنده آن، مسیری که باید به منظور فعال سازی قفل سیم کارت یا همان SIM Card Lock طی کنید کمی متفاوت باشد. برای جلوگیری از بروز سردرگمی ما روشی را آموزش می‌دهیم که تقریبا در تمام نسخه‌های سیستم عامل اندروید و رابط کاربری شرکت‌های مختلف کارایی دارد. برای فعال سازی قفل سیم کارت گوشی یا تبلت اندرویدیتان به شرح زیر عمل کنید:

  • وارد بخش تنظیمات یا همان Settings دستگاه شوید.
  • آیکون ذره‌بین موجود در گوشه و بالای صفحه را لمس کنید تا قابلیت جستجو فعال شود.
  • عبارت SIM را در فیلد جستجو وارد کنید.

فعال کردن قفل سیم کارت در اندروید

  • گزینه Set up SIM Card Lock را انتخاب کنید.
  • مشاهده می‌کنید که به یک صفحه جدید مربوط به تنظیمات امنیتی دستگاه (Security) هدایت خواهید شد. گزینه Set Up SIM Card Lock یا Lock SIM Card یا هر گزینه مشابه دیگری که به نظرتان از طریق آن دستور فعال کردن قفل سیم کارت صادر می‌شود را انتخاب کنید.

فعال کردن قفل سیم کارت در اندروید

  • سپس باید پین یا رمز مد نظرتان را وارد کنید.

با طی کردن مراحل فوق، قفل سیم کارت در اندروید (SIM Card Lock) فعال می‌شود. حال هر زمان که گوشی یا تبلت خود را ریستارت کنید، به منظور اجرای دستگاه ملزم به وارد کردن رمز عبور سیم کارت خواهید بود.

فعال کردن قفل سیم کارت در اندروید

آموزش ویدئویی فعال کردن قفل سیم کارت در اندروید (SIM Card Lock)

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل سامسونگ

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه فعال کردن قفل سیم کارت در اندروید پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

قطعات گوشی

قیمت باتری iPhone 6s Plus

قیمت تاچ ال سی دی Samsung C9 Pro

تعمیرات موبایل

منبع updato

نظرات کاربران (4)

guest
4 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
هانا صفوي
هانا صفوي
2 سال گذشته

عالی بوددددددد ممنون

محمد
محمد
3 سال گذشته

سلام و خسته نباشید همه چیز های که گفتید درست ولی من سیم کارت قفل شده اون گزینه که باید کد وارد کنم غیر فعال هستش نمیتونم تغییر بدم مشکل چیه

مریم
مریم
4 سال گذشته

من کل مراحل رو طی کردم اما بازم قفل اون پین کد برام باز نمیشه حتی نمی تونم تغییر پین بدم چیکار کنم لطفا راهنماییم کنید ممنون

bararn
bararn
6 سال گذشته

من حتی رمز گذاشتم ولی وقتی سیم کارت ایرانسلم رو میزارم اصلا نمی‌خونه فقط بر ا این .این مشگل بوجود میاد چیکار کنم؟