انتقال اپلیکیشن‌های اندروید از حافظه داخلی به میکرو اس‌دی

انتقال اپلیکیشن‌های اندرویدی به کارت حافظه transfer android apps

حتما می‌دانید که ظرفیت حافظه داخلی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک دستگاه هوشمند موبایلی محسوب می‌شود. چنانچه حافظه داخلی دستگاه شما ظرفیت ناچیزی داشته و یا بیش از اندازه پر شود، استفاده از محصول مورد نظر عذاب‌آور خواهد شد. در این خوشبختانه دستگاه‌های هوشمند اندرویدی از این نظر شامل دو نوع مختلف می‌شوند. دسته اول از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی به عمل نمی‌آورند و سبک طراحی شبیه به آیفون‌های اپل دارند. این محصولات به ظرفیت حافظه داخلی معینی روانه بازار می‌شوند و عموما کاربران آن‌ها با مشکل کمبود فضای ذخیره‌سازی اطلاعات مواجه خواهند شد. اما دسته دوم شامل محصولات اندرویدی هستند که از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند. این سری از محصولات اندرویدی عموما قابلیت اتصال رم میکرو اس‌دی (Micro SD) را داشته و از این طریق می‌توان فضای ذخیره‌سازی اطلاعات آن‌ها را به شیوه موثرتری مدیریت کرد.
ما در این مقاله تنها با آن دسته از محصولات اندرویدی سر و کار داریم که از اتصال حافظه جانبی و رم میکرو اس‌دی پشتیبانی می‌کنند. در این نوع از محصولات گاها کاربر قادر است تا اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی حافظه داخلی دستگاه را به حافظه جانبی منتقل کند. در این شرایط از تجمع اطلاعات در حافظه داخلی محصول و پر شدن آن جلوگیری به عمل می‌آید. در این مقاله قصد داریم که شیوه انتقال اپلیکیشن‌های اندرویدی از حافظه داخلی به رم میکرو اس‌دی را به شما عزیزان آموزش دهیم. چنانچه در جریان مراحل شرح داده شده سوالی برایتان ایجاد شد و یا با مشکل خاصی مواجه شدید می‌توانید با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از راهنمایی‌های آن‌ها استفاده کنید.

به این چند نکته کلیدی دقت داشته باشید

متاسفانه به منظور انتقال اپلیکیشن‌ها از حافظه داخلی دستگاه به رم میکرو اس‌دی محدودیت‌ها و شرایط خاصی نیز وجود دارد. به عنوان مثال اغلب دستگاه‌های هوشمند اندرویدی که به سیستم عامل اندروید 4.0 الی اندروید 4.2 مجهز هستند، اجازه انتقال اپلیکیشن از حافظه داخلی به حافظه جانبی را ارائه نمی‌کنند. گوگل در این نسخه‌های سیستم عامل اندروید، قابلیت مورد نظر را از میان برد و در اندروید 4.3 مجددا این قابلیت را ایجاد کرد. با این حال تمامی دستگاه‌های اندرویدی مجهز به این سیستم عامل و بالاتر از قابلیت نامبرده شده پشتیبانی نمی‌کنند.
همچنین مسئله دیگر موجود مربوط به اپلیکیشنی است که قصد انتقال آن را دارید. عموما فرد یا تیم طراح اپلیکیشن باید قابلیت انتقال به حافظه جانبی را برای آن تعریف کنند. بنابراین حتی اگر سیستم عامل اندروید گوشی شما از قابلیت انتقال اپلیکیشن‌ها به رم میکرو اس‌دی پشتیبانی کرده و دستگاه شما هم از این قابلیت پشتیبانی به عمل آورد، باز هم نمی‌توان به طور قطع مدعی شد که قادریم اپلیکیشن خاصی را از حافظه داخلی به حافظه جانبی محصول منتقل کنیم. اما به طور کلی چنانچه قصد انتقال اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی دستگاه اندرویدی خود از حافظه داخلی به حافظه جانبی را داشته باشید می‌بایست مراحلی را طی کنید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مراحل انتقال اپلیکیشن‌های اندرویدی از حافظه داخلی به رم میکرو اس‌دی

با فرض اینکه دستگاه اندرویدی شما از شرایط مورد نیاز برخوردار بوده و اپلیکیشن مد نظرتان نیز قابلیت انتقال به حافظه جانبی را داشته باشد، مراحل مورد نیاز به منظور انجام این فرآیند به شکل زیر خواهد بود:

ابتدا باید وارد بخش Settings یا همان تنظیمات دستگاه هوشمند اندرویدی خود شوید. این بخش با یک آیکون چرخ دنده مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید:  تعمیرات موبایل تهران

انتقال اپلیکیشن‌های اندرویدی به کارت حافظه transfer android apps

با انتخاب آیکون نامبرده شده، لیستی از گزینه‌های مختلف بخش تنظیمات دستگاه پیش رویتان قرار می‌گیرد. در لیست موجود به دنبال بخشی با عنوان Apps، Applications یا Application Manager باشید و به محض یافتن این بخش وارد آن شوید.

انتقال اپلیکیشن‌های اندرویدی به کارت حافظه transfer android apps

اگر دستگاه اندرویدی شما مجهز به نسخه‌های قدیمی سیستم عامل اندروید نظیر اندروید 2.2 باشد، پس از انتخاب بخش Applications باید گزینه دیگری که در شکل زیر نمایش داده شده را انتخاب کنید تا بدین صورت لیست اپلیکیشن‌های دستگاه اندرویدیتان نمایان شود. اما چنانچه دستگاه شما از نسخه‌های جدیدتر سیستم عامل اندروید بهره‌مند باشد، با انتخاب گزینه Applications (مرحله قبل) لیست اپلیکیشن‌های دستگاه مستقیما نمایان خواهد شد و نیازی به انتخاب گزینه دیگری وجود ندارد.

انتقال اپلیکیشن‌های اندرویدی به کارت حافظه transfer android apps

حال باید اپلیکیشن مورد نظرتان را از لیست موجود و مربوط به اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی دستگاه انتخاب کنید. به عنوان مثال تصور کنید که قصد داریم اپلیکیشن “4 Pics 1 Word” را از حافظه داخلی دستگاه اندرویدی خود به رم میکرو اس‌دی منتقل کنیم. در این شرایط ابتدا اپلیکیشن مورد نظر را در لیست ارائه شده انتخاب می‌کنیم. پس از انتخاب این اپلیکیشن، صفحه‌ای مانند تصویر فوق نمایان می‌شود. اگر گزینه‌ای با عنوان “Move to SD Card” در صفحه مورد نظر مشاهده شد و فعال بود، می‌توانید با انتخاب آن محتوای اپلیکیشن مد نظرتان را از حافظه داخلی به حافظه جانبی دستگاه خود منتقل کنید. اما اگر این گزینه در این قسمت فعال نبود مطمئنا دستگاه هوشمند شما و یا اپلیکیشن مورد نظر از قابلیت انتقال اپلیکیشن‌های نصب شده در حافظه داخلی به رم میکرو اس‌دی پشتیبانی نمی‌کند.

انتقال اپلیکیشن‌های اندرویدی به کارت حافظه transfer android apps

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی موبایل سامسونگ 

استفاده از اپلیکیشن‌های اختصاصی

به منظور انتقال اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی حافظه داخلی دستگاه به حافظه جانبی، اپلیکیشن‌های خاصی نیز ارائه شده‌اند. این اپلیکیشن‌ها پس از نصب بر روی دستگاه لیست اپلیکیشن‌ها قابل انتقال به حافظه جانبی یا رم میکرو اس‌دی را نمایش می‌دهند. بدین ترتیب شما به راحتی می‌توانید متوجه شوید که کدام اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی دستگاه هوشمندتان قابلیت انتقال به حافظه جانبی را دارند و سپس با انتخاب آن‌ها به راحتی می‌توانید نسبت به انجام این فرآیند وارد عمل شوید. یکی از معروف‌ترین این نوع اپلیکیشن‌های اختصاصی و منتقل کننده، اپلیکیشن Link2SD است که هم اکنون افراد و کاربران متعددی در دستگاه‌های هوشمند اندرویدی خود از آن استفاده می‌کنند.

آموزش ویدئویی انتقال اپلیکیشن های اندروید از حافظه داخلی به میکرو اس دی

بیشتر بخوانید:

قطعات گوشی

قیمت گلس آیفون 8

قیمت تاچ ال سی دی A41

تعمیرات موبایل

منبع wikihow

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments