آپدیت تلگرام ۴.۸ منتشر شد: پخش شناور ویدئو و حالت شب خودکار

آپدیت تلگرام 4.8

تلگرام ساعاتی پیش جدیدترین آپدیت خود را برای این مسنجر محبوب منتشر کرد. در آپدیت تلگرام 4.8 قابلیت ها و ویژگی های متنوعی ارائه شده که پخش شناور ویدئو، حالت شب خودکار و ویجت لاگین به وبسایت ها اصلی ترین آن‌ها محسوب می‌شوند. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در مورد آپدیت تلگرام 4.8  

چند روزی بود که تلگرام آپدیت نسخه بتا 4.8 را منتشر کرده بود، اما نهایتا آپدیت رسمی آن نسخه از مسنجر محبوب تلگرام هم ساعاتی پیش منتشر شد. این آپدیت مجموعه‌ای از قابلیت ها و ویژگی های جدید را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که بسیار کاربردی هستند. امکان پخش شناور ویدئو ها، حالت شب یا اصطلاحا نایت مد (Night Mode) خودکار و ویجت لاگین جدید از ویژگی هایی هستند که در آپدیت تلگرام 4.8 ارائه شده‌اند. در ادامه این مطلب مروری دقیق تری بر ویژگی های آپدیت تلگرام 4.8 خواهیم داشت. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل  

پخش ویدئو و موزیک بدون نیاز به دانلود کامل!

تا پیش از این به منظور تماشای ویدئوهایی که از طریق تلگرام برایتان ارسال می‌شدند مجبور بودید تا کل ویدئو را دانلود کنید تا پخش آن شروع شود، اما با آپدیت تلگرام 4.8 دیگر نیازی به انجام این کار وجود ندارد و به محض آغاز پروسه دانلود می‌توانید همزمان به پخش و تماشای ویدئو بپردازید، یعنی دقیقا مانند حالتی که در یوتیوب هم شاهد آن هستید. این قابلیت شاید در نگاه اول چندان مهم به نظر نرسد، اما یک ویژگی بسیار کاربردی است و می‌توانند منجر به کاهش مصرف حجم اینترنت شما شود.

آپدیت تلگرام 4.8

برای مثال تصور کنید که یک ویدئوی 50 مگابایتی برای شما ارسال شده است. با لمس آیکون دانلود، پروسه دانلود را آغاز می‌کنید و به محض اینکه دانلود بخش کمی از ویدئو انجام شد آن را پخش می‌نمایید. وقتی 10 ثانیه از ویدئو را دیدید، متوجه می‌شوید که آن ویدئو چندان برای شما جالب نیست. پس می‌توانید در همین لحظه پروسه دانلود را متوقف کنید و نگذارید تا 50 مگابایت حجم اینترنت شما هدر برود. بنابراین پخش ویدئو و موزیک بدون نیاز به دانلود کامل یکی از کاربردی ترین ویژگی هایی موجود در آپدیت تلگرام 4.8  محسوب می‌شود.

حالت شب خودکار (Auto Night Mode)

آپدیت تلگرام 4.8

بیشتر بخوانید: تعمیر تخصصی اپل واچ

ویژگی جدید بعدی که در آپدیت تلگرام 4.8 ارائه شده مربوط به فعال سازی خودکار حالت شب یا همان Night Mode می‌شود. با استفاده از این ویژگی کاربر می‌تواند ساعات خاصی را تعیین کند تا در این ساعات پوسته یا تم تلگرام تاریک شود. برای مثال می‌توانید با استفاده از این ویژگی بستری را ایجاد کنید که تم تلگرام شما به صورت خودکار از ساعت 23 تا 8 صبح در حالت شب قرار گیرد و در باقی ساعات روز تم عادی را داشته باشد. برای آشنایی دقیق با نحوه انجام تنظیمات این بخش به مطالعه مقاله “آموزش تنظیم تغییر تم خودکار تلگرام (Auto Night Mode)” بپردازید.

پخش ویدئو به صورت شناور

تا پیش از این در نسخه های قبلی تلگرام شما برای تماشای ویدئوها مجبور بودید که آن ها را فول اسکرین کرده و به تماشا بپردازید. یعنی انجام هیچ کار دیگری در حین تماشای ویدئو های دانلود شده تلگرام وجود نداشت. اما با آپدیت تلگرام 4.8 این مشکل برطرف شده و هم اکنون می‌توانید پخش ویدئو ها را به صورت شناور تجربه کنید. برای انجام ان کار کافیست که به محض آغاز شروع پخش آن ویدئو، آیکون شناور کردن پنجره را از گوشه سمت راست و بالای صفحه انتخاب کنید تا ویدئوی مورد نظر به صورت شناور پخش شود.

آپدیت تلگرام 4.8

ویجت لاگین اختصاصی تلگرام

تلگرام علاوه بر قابلیت های فوق یک ویجت اختصاصی را هم معرفی کرده که امکان لاگین مستقیم به وبسایت های پشتیبانی کننده از این ویجت را می‌دهد. این ویجت Telegram Login Widget نامگذاری شده است. زمانی که از این ویجت برای اولین بار استفاده شود از کاربر درخواست می‌شود تا تایید مرورگر و وبسایت مورد نظر از طریق شماره تلگرام وی انجام گردد. بعد از انجام این کار قابلیت ورود با دو کلیک (Two Click Login) برای وبسایت مورد نظر فعال می‌شود.

آپدیت تلگرام 4.8

بیشتر بخوانید: تعمیرات سامسونگ Note 20

با انتخاب گزینه Accept در پنجره نمایان شده اطلاعاتی مثل نام، عکس پروفایل و یوزرنیم اکانت شما برای دارنده وبسایت ارسال می‌شود. لازم به اشاره است که شماره تماس شما در این روش ارسال نخواهد شد. بدین ترتیب حتی وبسایت مورد نظر می‌تواند از شما درخواست کند تا از طریق بات تلگرامی خودش به شما پیام دهد. لازم به اشاره است که تلگرام در آپدیت تلگرام 4.8  امکان شروع مکالمه از جانب ربات های تلگرامی را هم ارائه کرده است که ویژگی خاص به شمار می‌رود. تا پیش از این امکان شروع یک گفتگو از سوی ربات های تلگرام وجود نداشت و حتما باید کاربر دستور شروع گفتگو را ارائه می‌کرد.

آپدیت تلگرام 4.8

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله مروری بر ویژگی های جدیدی داشتیم که در آپدیت تلگرام 4.8 ارائه شده‌اند. لازم به اشاره است که تمام ویژگی های نام برده شده در حال حاضر فقط برای کاربران نسخه اندرویدی تلگرام منتشر شده‌اند و کاربران نسخه آی او اسی این برنامه به زودی ویژگی های مذکور را دریافت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

قیمت گلس آیفون 6 پلاس

قیمت تاچ ال سی دی سامسونگ ام 20

قطعات گوشی M30

تعمیرات موبایل

تلگرام | Telegram
نام تلگرام | Telegram
قیمت رایگان
سیستم عامل اندروید و iOS
سازنده Telegram
منبع telegram

نظرات کاربران (2)

guest
2 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
معين موسوي
معين موسوي
3 سال گذشته

چطوری می تونیم باعث این بشیم که وفتی دانلود رو میزنیم اوتوماتیک شروع به پخش موزیک نکنه ؟یه جورایی عین اپدیت قبلی

مصطفی قدرتی
مصطفی قدرتی
6 سال گذشته

سلام, گوشی من هوآوی p6 هست با اندروید ۲-۴ ازوقتی این ورژن رو آپدیت کردم خیلی از فیلمهای ذخیره شده ی تلگرام تو گالری غیرقابل پخش شده و ویدیوهای جدید رو هم که دان میکنم (با علامت کوچیک دانلود روی ویدیو) با هرحجمی که باشه فقط پنج ثانیه ش پخش میشه اونم فقط صدا بدون تصویر, خیلی ممنون میشم راهنمایی کنید مشکلمو حل کنم, منتظر جوابتون هستم
سپاس