آموزش ارسال ویدیو مسیج در تلگرام – Video Message

ارسال ویدیو مسیج در تلگرام

تلگرام در آپدیت جدید خود قابلیت ارسال ویدیو مسیج (Video Message) یا پیام ویدیویی را ارائه کرده است. در این مقاله قصد داریم به آموزش نحوه ارسال ویدیو مسیج یا پیام ویدیویی در تلگرام (Video Message) بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با ارسال ویدیو مسیج (Video Message) در تلگرام

تلگرام به تازگی آپدیت عمده‌ای را برای اپلیکیشن پیام رسان خود منتشر کرده است. به موجب این آپدیت که تلگرام 4.0 را به همراه دارد، سه قابلیت جدید و اساسی به پیام رسان محبوب نام برده شده اضافه گردید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این آپدیت به مطالعه مقاله نسخه جدید تلگرام (آپدیت تلگرام 4.0) با سه قابلیت جدید معرفی شد بپردازید.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

اما یکی از جالب‌ترین قابلیت های نسخه جدید تلگرام، مربوط به قابلیت ارسال ویدیو مسیج (Video Message) یا پیام ویدیویی می‌شود. در این مقاله قصد داریم به آموزش نحوه ارسال ویدیو مسیج (Video Message) در تلگرام بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

آموزش ارسال ویدیو مسیج (Video Message) در تلگرام

پیش از هر چیز باید اشاره کنیم که قابلیت ویدیو مسیج یا پیام ویدیویی در نسخه 4.0 تلگرام ارائه شده است، بنابراین حتما باید تلگرام خود را برای استفاده از این ویژگی آپدیت کنید. همچنین برای اینکه طرف مقابل هم قادر به مشاهده پیام ویدیویی شما باشد، باید نسخه جدید تلگرام بر روی دستگاه وی نصب گردد. در صورت وجود این شرایط برای ارسال Video Message مراحل زیر را طی کنید:

  • برنامه تلگرام را اجرا کنید.
  • وارد پنجره گفتگویی شوید که تمایل دارید در آن ویدیو مسیج (Video Message) ارسال کنید.
  • یک بار آیکون “میکروفون” که از آن به منظور ارسال ویس (Voice) استفاده می‌شود را لمس کنید. مشاهده خواهید کرد که این آیکون از میکروفون به دوربین تغییر پیدا می‌کند.
  • انگشت خود را بر روی آیکون “دوربین” نمایان شده قرار داده و نگه دارید تا پروسه ضبط ویدیو مسیج تلگرام آغاز شود.

ارسال ویدیو مسیج

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 

  • با برداشتن انگشت خود از روی این دکمه، پروسه ضبط تمام می‌شود و ویدیو مسیج مورد نظر ارسال خواهد شد.

به همین سادگی می‌توانید در تلگرام 4.0 نسبت به ارسال ویدیو مسیج (Video Message) اقدام کنید. در حین ضبط ویدیو مسیج به نکات زیر توجه کنید:

  • با لمس آیکونی که پس از نگه داشتن آیکون دوربین در گوشه سمت چپ و پایین صفحه نمایان می‌شود، می‌توانید مابین دوربین اصلی و سلفی دستگاه جهش یابید.

ارسال ویدیو مسیج

  • اگر در طول ضبط ویدیو مسیج از ارسال آن منصرف شدید، کافیست که انگشت خود را به سمت چپ بکشید.
  • ویدیو مسیج (Video Message) تلگرام نهایتا می‌تواند 60 ثانیه به طول بیانجامد.
  • برای پخش صدا در ویدیو مسیج های تلگرام باید در حین پخش یک بار بر روی آن‌ها ضربه لمسی بزنید.
  • ویدیو مسیج تلگرام توسط این برنامه فشرده‌سازی می‌شود و به سرعت رد و بدل خواهد شد.
  • زمانی که انگشت خود را بر روی آیکون دوربین قرار داده‌اید و در حال ضبط یک ویدیو مسیج (Video Message) هستید، با کشیدن انگشت خود به سمت بالا می‌توانید “قفل حالت ضبط” را فعال کنید. به این صورت دیگر نیازی نیست که انگشتتان را بر روی آیکون دوربین نگه دارید و پروسه ضبط ویدیو به طور خودکار انجام می‌شود.

ارسال ویدیو مسیج

  • اگر “قفل حالت ضبط” را فعال کردید، برای ارسال ویدیو مسیج باید آیکون آبی رنگ ارسال را از گوشی سمت راست و پایین صفحه لمس کنید. با لمس آیکون Stop یا توقف هم قادر به تغییر مدت زمان ویدیوی و کات کردن (Cut) کردن آن خواهید بود. همچنین با لمس گزینه Cancel هم ارسال آن ویدیو مسیج متوقف می‌شود.

آموزش ویدئویی ارسال ویدیو مسیج یا پیام ویدیویی در تلگرام

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل سامسونگ

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه ارسال ویدیو مسیج یا پیام ویدیویی در تلگرام (Video Message) پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

شیشه آیفون 6

شیشه آیفون اس ای

قطعات آیفون ایکس

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (28)

guest
28 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بیان
بیان
5 سال گذشته

ببخشید من گزینه ی ویس رو که میخوام به ویدیو تبدیل کنم نمیشه و یه متن انگلیسی میاره و تلگرامم هم بروزترین نسخه هستش.لطفا راهنمایی کنید

نصر
نصر
6 سال گذشته

سلام
گوشی من اخرین ورژن تلگرام رو ساپورت میکنه
اما قابلیت video message رو نداره .
آیا تو تنظیمات آیکونی هست که بشه اون رو فعال کرد؟؟

فاطی
فاطی
6 سال گذشته

من تا ضبطم تموم میشه و میخام ارسال کنم ب صورت خود ب خود از صفحه کلا عقب میره ک کلا از تلگرامم خارج میشم هر بار این مشکلو دارم و نمیتونم ارسالش کنم میشه راهنمایم کنید

افسون
افسون
6 سال گذشته

خدایی نحوه دریافت و دانلود ویدیو مسیج برام توضح بدین

مزگان
مزگان
6 سال گذشته

۳سلام چه طوری میشه ویدیو مسیج تلگرام ارسال شده از طرف دوستان را ذخیره کرد و با برنامه های دیگه مثلا اینستا به اشتراک گذاشت؟