آموزش نحوه اسکرین شات گرفتن از دستگاه‌های اندرویدی

screenshot اسکرین شات اندروید

اسکرین شات گرفتن یا همان عکس گرفتن از صفحه یکی از کاربردی ترین قابلیت‌ها در تلفن‌های هوشمند اندروید است که اکثر ما روزانه به آن نیاز پیدا می‌کنیم. این کار در اولین نسخه‌های اندروید عملیاتی پر دردسر به شمار می‌رفت، اما امروزه یکی از ابتدایی ترین امکاناتی است که در تلفن‌های هوشمند پیدا می‌شود. در این مقاله روش‌های اسکرین شات گرفتن در موبایل‌ و تبلت‌های اندرویدی، از جمله گلکسی اس 6، HTC One M9، اکسپریا زد 5، ال‌جی جی 4، نکسوس 6P و… را به شما نشان می‌دهیم. به علاوه نگاهی خواهیم داشت به روش فیلمبرداری از صفحه در اندروید 5 و 6، با موبایل کمک همراه باشید.

اسکرین شات اندروید android screenshot

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

اسکرین شات گرفتن در نسخه‌های اندروید 4.0 و بالاتر

به طور خلاصه می‌توان گفت این کار در اندروید با فشردن همزمان کلیدهای کم کردن صدا و پاور و نگه داشتن آن‌ها برای مدتی کوتاه انجام می‌شود. اگر تلفن شما دارای کلید خانه فیزیکی باشد، روش دیگری برای اسکرین شات گرفتن وجود دارد. در این صورت باید آن کلید را همزمان با کلید پاور نگه دارید تا از صفحه عکس گرفته شود.

اسکرین شات اندروید android screenshot

اما علاوه بر این‌ها، برخی سازندگان تلفن‌های همراه راه‌های بیشتری برای اسکرین شات گرفتن را پیش روی کاربر می‌گذارند. سامسونگ در گلکسی S6 این قابلیت را گنجانده که تنها با کشیدن دست بر روی صفحه نمایش از آن اسکرین شات بگیرید. برای دسترسی به این قابلیت باید از تنظیمات تلفن به Motions and gestures رفته و گزینه Palm swipe to capture را فعال کنید. البته از نظر ما روش کلید پاور و خانه (Home) روش قابل اعتمادتری برای این کار است.

اسکرین شات اندروید android screenshot

در اکسپریا Z5 سونی نیز میانبری برای این کار گرفتن وجود دارد. با فشردن و نگه داشتن کلید پاور دستگاه، در منوی باز شده می‌توانید گزینه‌هایی برای اسکرین شات گرفتن و حتی فیلمبرداری از صفحه نمایش را ببینید.

اسکرین شات گرفتن در نسخه های قدیمی اندروید

اسکرین شات اندروید android screenshot

امکان اسکرین شات گرفتن در اندروید از نسخه 4.0 این سیستم عامل (Ice Cream Sandwich) به یکی استانداردها تبدیل شد. اگر تلفن یا تبلت شما از نسخه 4.0 یا بالاتر اندروید استفاده می‌کند از روش‌های گفته شده می‌توانید اسکرین شات بگیرید. اما اگر نسخه اندروید دستگاه شما قدیمی‌تر، مثلا 2.3 (Gignerbread) است، باید برنامه‌ای برای اسکرین شات گرفتن نصب کنید. یکی از برنامه‌های معروف برای انجام این کار No Root Screenshot It نام دارد که البته رایگان هم نیست. این را هم در نظر داشته باشید که برای این کار گرفتن توسط این برنامه باید برنامه دیگری را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید. سپس در حالی که برنامه را اجرا کرده اید و تلفن‌تان به کامپیوتر متصل است اسکرین شات بگیرید.

 بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل سامسونگ در محل  

فیلمبرداری از صفحه نمایش

اسکرین شات اندروید android screenshot

بیشتر بخوانید:  تعویض lcd موبایل

فیلمبرداری از صفحه تلفن‌های اندرویدی در نسخه‌های 5 (Lollipop) و 6 (Marshmallow) وجود دارد. این در حالی است که در نسخه‌های قبلی اندروید برای این کار نیاز بود تلفن خود را روت کنید. اگرچه نسخه‌های جدید اندروید از فیلمبرداری صفحه نمایش پشتیبانی می‌کنند، اما تا وقتی که سازندگان تلفن های هوشمند این را به دستگاه‌های خود اضافه نکرده باشند (همانطور که بالاتر گفته شد سونی این امکان را اضافه کرده)، برای فیلمبرداری از صفحه نمایش نیاز به نصب اپلیکیشن دارید که برنامه پیشنهادی ما Lollipop Screen Recorder است.

بیشتر بخوانید:

خرید موبایل

قطعات  موبایل

قطعات آیفون 8

قطعات گوشی سامسونگ اس 10

تعمیرات موبایل

منبع pcadvisor

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments