چگونه دسترسی برنامه‌ها به اطلاعاتمان در اندروید ۶ کنترل کنیم

چگونه دسترسی برنامه‌ها به اطلاعاتمان در اندروید 6 کنترل کنیم

هریک از برنامه‌هایی که بر روی تلفن یا تبلت خود نصب می‌کنیم مجموعه ای از دسترسی‌ها را دارند، اما گاهی اوقات دسترسی‌های بعضی برنامه‌ها از آنچه باید باشد فراتر رفته و غیرقابل‌ قبول می‌شود. برای مثال یک برنامه ویرایش عکس هیچ دلیلی ندارد که به پیامک‌های موبایل شما دسترسی داشته باشد، یا یک برنامه تقویم برای چه به دوربین موبایل دسترسی داشته باشد؟! در ادامه با موبایل کمک همراه باشید.

دسترسی برنامه‌ها app permission

کنترل و مدیریت دسترسی‌های برنامه‌ها به اطلاعات ما توسط هر یک از برنامه‌هایی که بر روی گوشی یا تبلت خود نصب می‌کنیم یکی از قابلیت های جدیدی است که در اندروید 6 (Marshmallow) یافت می‌شود. در این مقاله نگاهی داریم به روش استفاده از این قابلیت.
هر یک از برنامه‌هایی که بر روی تلفن یا تبلت خود نصب می‌کنیم مجموعه ای از دسترسی‌ها را دارند، اما گاهی اوقات دسترسی‌های بعضی برنامه ها از آنچه باید باشد فراتر رفته و غیرقابل‌ قبول می‌شود. برای مثال یک برنامه ویرایش عکس هیچ دلیلی ندارد که به پیامک‌های موبایل شما دسترسی داشته باشد، یا یک برنامه تقویم برای چه به دوربین موبایل دسترسی داشته باشد؟!

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی گوشی
البته گاهی اوقات این دسترسی‌ها دلایل خاصی هم دارند که در توضیحات آنها در فروشگاه Google Play ذکر شده. با این وجود همیشه باید هنگام دقت کرد بخصوص هنگام نصب برنامه‌هایی ناشناخته و یا دانلود شده از فروشگاه‌هایی غیر از گوگل پلی.
مدیریت دسترسی برنامه‌ها بسیار آسان است. برای شروع ابتدا وارد تنظیمات تلفن یا تبلت خود شده، سپس وارد بخش Apps شوید.

دسترسی برنامه‌ها app permission

حال علامت چرخ‌دنده‌ای که در بالای نمایشگر قرار دارد را لمس کنید. در صفحه باز شده App permissions را انتخاب کنید.

دسترسی برنامه‌ها app permission

در صفحه باز شده می‌توانید دسترسی‌ها را در دسته‌بندی‌هایی مانند سنسورهای حرکتی، تقویم، دوربین، موقعیت، میکروفون و حافظه ببینید. هر کدام را که می‌خواهید انتخاب کنید تا ببینید کدام برنامه‌ها به آن اطلاعات دسترسی دارند.

دسترسی برنامه‌ها app permission

حال میتوانید به آسانی دسترسی هر کدام از برنامه‌‌ها را از آن بخش قطع کنید و یا دوباره به آنها آن دسترسی را بدهید.

دسترسی برنامه‌ها app permission

آموزش ویدئویی چگونه دسترسی برنامه‌ها به اطلاعاتمان در اندروید 6 کنترل کنیم

بیشتر بخوانید:

قطعات موبایل

قیمت گلس آیفون 7 Plus

قیمت تاچ ال سی دی A70s

تعمیرات موبایل

منبع pcadvisor

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments