مقایسه سامسونگ گلکسی اس ۹ با گلکسی اس ۸

سامسونگ گلکسی اس 9

با رونمایی از گوشی گلکسی اس 9 (Galaxy S9) شاید این سوال در ذهن خیلی از افراد ایجاد شود که این گوشی چه تفاوت هایی در مقایسه با گلکسی اس 8 (Galaxy S8) دارد! در ادامه این مطلب قصد داریم به مقایسه سامسونگ گلکسی اس 9 (Galaxy S9) و گلکسی اس 8 بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با سامسونگ گلکسی اس 9

سامسونگ به تازگی دو پرچمدار جدید سری گلکسی اس خود را معرفی کرد. برای آشنایی بیشتر با این دو گوشی توصیه می‌کنیم به مطالعه مقاله با Galaxy S9 و Galaxy S9+ بهتر و دقیق تر آشنا شوید بپردازید. دو گوشی گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس سامسونگ محصولات بسیار زیبا، قدرتمند و مدرنی هستند که ویژگی های برتر متعددی را برایتان به همراه می‌آورند. برای آشنایی با ویژگی های برتر این دو محصول می‌توانید به مطالعه مقاله 11 ویژگی برتر سامسونگ گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس بپردازید.

اما به نظر شما سامسونگ گلکسی اس 9 (Galaxy S9) در مقایسه با گلکسی اس 8 چه تفاوت هایی دارد؟ اگر قرار باشد یک گوشی جدید بخرید و این دو گوشی از گزینه های خریتان باشند کدامیک را انتخاب می‌کنید؟ ما در ادامه این مقاله قصد داریم به مقایسه سامسونگ گلکسی اس 9 (Galaxy S9) و گلکسی اس 8 بپردازیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

مقایسه سامسونگ گلکسی اس 9 با گلکسی اس 8: طراحی و ظاهر

اگر دو گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 (Galaxy S9) و گلکسی اس 8 را از نمای رو به رو (مثل عکس زیر) در کنار یکدیگر قرار دهید، به جرئت مدعی می‌شویم که نمی‌توانید تشخیص دهید کدام گوشی محصول سال 2017 است و کدامیک محصول سال 2018 خواهد بود؟ در یک کلام باید گفت سامسونگ در طراحی پنل جلوی گلکسی اس 9 هیچ تغییری نسبت به گلکسی اس 8 ایجاد نکرده است! اما زمانی که به پنل پشت دو گوشی مورد نظر نگاه کنید، تغییراتی کوچکی را مشاهده خواهید کرد.

مقایسه سامسونگ گلکسی اس 9 با گلکسی اس 8

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل  

تغییراتی که در پنل پشت سامسونگ گلکسی اس 9 (Galaxy S9) ایجاد شده‌اند در عکس زیر قابل مشاهده هستند. همانطور که می‌بینید سامسونگ محل نصب اسکنر انگشت گوشی را تغییر داده و این اسکنر را به زیر لنز دوربین اصلی منتقل کرده است. همچنین محل نصب چراغ فلش LED دستگاه هم تغییر یافته است. از دیگر تفاوت‌هایی که سامسونگ گلکسی اس 9 (Galaxy S9) در مقایسه با گلکسی اس 8 دارد می‌توان به وزن بیشتر (به مقدار 8 گرم) و ابعاد کمی بزرگ‌تر اشاره داشت که البته این تفاوت ابعاد به هیچ عنوان ملموس نیست.

مقایسه سامسونگ گلکسی اس 9 با گلکسی اس 8

سایر ویژگی های مرتبط با طراحی دو گوشی گلکسی اس 9 و اس 8 هم کاملا یکسان است. برای مثال هر دو گوشی از فریم آلومینیومی و پنل های محافظت شده با شیشه گوریلاگلس 5 بهره می‌برند و هر دو گوشی از استاندارد ضد آب IP68 پشتیبانی به عمل می‌آورند. بهره‌مندی از شیار سیم کارت هیبریدی هم از دیگر ویژگی های مشترک دو گوشی نام برده شده محسوب می‌شود که به شکل کاملا یکسان در آن ها بکار گرفته شده است. در مجموع باید بگوییم که گلکسی اس 9 سامسونگ از نظر طراحی چندان تفاوتی در مقایسه با گلکسی اس 8 ندارد.

بیشتر بخوانید: تعویض درب پشت S9 سامسونگ

تعمیرات سامسونگ

مقایسه سامسونگ گلکسی اس 9 با گلکسی اس 8: صفحه نمایش

در رابطه با صفحه نمایش دو گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 (Galaxy S9) و اس 8 هم دقیقا شرایطی مشابه با سبک طراحی و ظاهر آن ها وجود دارد! متاسفانه در صفحه نمایش دو گوشی مورد نظر تقریبا هیچ وجه تمایزی پیدا نمی‌کنید و گویا سامسونگ عینا صفحه نمایش گلکسی اس 8 را روی اس 9 سوار کرده است! صفحه نمایش هر دو گوشی نام برده شده 5.8 اینچی و از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) بوده وضوح تصویر 2960 در 1440 پیکسل را ارائه می‌کنند. تراکم پیکسلی نمایشگر هر دو گوشی در حدود 570 پیکسل در هر اینچ است و نمایشگر آن‌ها تقریبا 8.6 درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی را در بر گرفته‌اند.

مقایسه سامسونگ گلکسی اس 9 با گلکسی اس 8

سامسونگ روی نمایشگر گلکسی اس 9 (Galaxy S9) را مثل گلکسی اس 8 با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده و نمایشگر دستگاه مثل اس 8 از قابلیت Always on Display (صفحه نمایش همیشه روشن)، HDR10 و لمس سه بعدی برای دکمه هوم پشتیبانی به عمل می‌آورد. بنابراین به صورت کلی اگر بخواهید مقایسه‌ای مابین صفحه نمایش سامسونگ گلکسی اس 9 (Galaxy S9)  و اس 8 داشته باشید، هیچ تفاوتی مابین این دو محصول از نظر نمایشگر وجود ندارد!

بیشتر بخوانید: تعویض گلس یا شیشه ال سی دی S8 سامسونگ

مقایسه سامسونگ گلکسی اس 9  با گلکسی اس 8: تراشه، رم و حافظه داخلی

اصلی ترین تفاوت سامسونگ گلکسی اس 9 (Galaxy S9) نسبت به گلکسی اس 8 مربوط به تراشه آن می‌شود. گلکسی اس 9 سامسونگ از نظر تراشه شامل دو نسخه می‌شود که از تراشه‌های اگزینوس 9810 و اسنپدراگون 845 بهره‌مند هستند، اما گلکسی اس 8 از نظر تراشه شامل دو مدل مجهز به اگزینوس 8895 و اسنپدراگون 835 است. بدون تردید تراشه‌های بکار رفته در گلکسی اس 9 به مراتب از تراشه‌های گلکسی اس 8 قدرتمندتر هستند و کیفیت بیشتری را ارائه می‌کنند.

مقایسه سامسونگ گلکسی اس 9 با گلکسی اس 8

از نظر ظرفیت رم تفاوتی مابین سامسونگ گلکسی اس 9 (Galaxy S9) و گلکسی اس 8 وجود ندارد و هر دو گوشی از رم 4 گیگابایتی بهره‌مند هستند. اما از نظر حافظه داخلی گلکسی اس 9 شامل گزینه‌های متنوع‌تری برای انتخاب می‌شود که به ترتیب ظرفیت‌های 64، 128 و 2560 گیگابایتی را ارائه می‌کنند. ضمنا سیستم عامل اندروید 8 اوریو به طور پیش فرض روی گلکسی اس 9 سامسونگ نصب است، اما گلکسی اس 8 به طور پیش فرض از اندروید 7 نوقا بهره می‌برد و سیستم عامل آن به اندروید 8 قابل ارتقاء خواهد بود. پس سامسونگ گلکسی اس 9 (Galaxy S9) از نظر قدرت عملکرد و پردازنده نسبت به گلکسی اس 8 قدرت بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: تعمیر برد S8 سامسونگ

مقایسه سامسونگ گلکسی اس 9 (Galaxy S9) با گلکسی اس 8: دوربین

در نگاه اول با مشاهده مشخصات فنی دوربین گلکسی اس 9 (Galaxy S9) و مقایسه آن با دوربین گلکسی اس 8 شاید هیچ تفاوتی را مشاهده نکنید، اما یک تفاوت خیلی ریز و جالب مابین دوربین اصلی دو گوشی مورد نظر وجود دارد. لنز دوربین بکار رفته در دو گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 (Galaxy S9) و اس 8 یکسان . 12 مگاپیکسلی است، اما دوربین گلکسی اس 9 سامسونگ به سیستم تنظیم خودکار دیافراگم مجهز شده و به موجب آن می‌تواند با توجه به مقدار نور موجود در محیط اندازه دیافراگم خود را مابین F/1.5 الی F/2.4 تغییر دهد.

مقایسه سامسونگ گلکسی اس 9 با گلکسی اس 8

این سیستم تنظیم خودکار اندازه دیافراگم سبب می‌شود تا دوربین اصلی گلکسی اس 9 سامسونگ بتواند در شرایط مختلف مثل کم نور بودن محیط یا تابش نور زیاد، بهترین کیفیت را ارائه کند. سایر ویژگی های مربوط به دوربین اصلی دو گوشی مورد نظر کاملا یکسان هستند. همین شرایط برای دوربین سلفی دو گوشی هم صدق می‌کند و هیچ تفاوتی مابین دور بین سلفی 8 مگاپیکسلی سامسونگ گلکسی اس 9 و گلکسی اس 8 وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: تعویض یا تعمیر دوربین S9 سامسونگ

مقایسه سامسونگ گلکسی اس 9 با گلکسی اس 9: باتری

دو گوشی Galaxy S8 و Galaxy S9 سامسونگ از نظر ظرفیت باتری هم هیچ تفاوتی با هم ندارند! هر دو گوشی به یک باتری لیتیوم یونی مشابه با ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعت مجهز هستند که از قابلیت شارژ سریع 2.0 (Quick Charge 2.0) پشتیبانی به عمل می‌آورد. با توجه به اینکه مشخصات صفحه نمایش دو گوشی نام برده شده هم یکسان است، پیش‌بینی می‌کنیم عملکرد باتری سامسونگ گلکسی اس 9 (Galaxy S9) مشابه با عملکرد باتری گلکسی اس 8 باشد.

مقایسه سامسونگ گلکسی اس 9 با گلکسی اس 8

تعمیرات سامسونگ

بیشتر بخوانید: آموزش تعویض باتری S8 سامسونگ

مقایسه سامسونگ گلکسی اس 9 با گلکسی اس 9: سایر ویژگی‌ها

اما گلکسی اس 9 چه ویژگی‌های دیگری دارد که در گلکسی اس 8 شاهد آن‌ها نیستیم یا حداقل با کیفیت مشابه ارائه نشده‌اند؟ اولین مسئله مربوط به پشتیبانی Galaxy S9 سامسونگ از قابلیتی تحت عنوان AR Emoji می‌شود که به موجب آن کاربر می‌تواند صورت خود را در قالب یک کاراکتر انیمیشنی شبیه سازی کرده و حرکات صورت خود را صورت چهره آن کاراکتر منعکس کند. این ویژگی بسیار شبیه و نزدیک به قابلیت انیموجی است که اپل در آیفون 10 ارائه می‌کند. همانطور که می‌دانید ویژگی این چنینی در گلکسی S8 وجود ندارد.

مقایسه سامسونگ گلکسی اس 9 با گلکسی اس 8

قابلیت بعدی Intelligent Scan نام دارد که منجر به ترتیب خودکار عملکرد قابلیت اسکن عنبیه چشم (Iris Scanner) و سیستم تشخیص چهره (Face Recognition) گوشی می‌شود. به موجب این ویژگی هر زمان که یکی از دو قابلیت نام برده شده برای تشخیص کاربر ناموفق عمل کنند، گوشی به صورت خودکار به قابلیت بعدی تکیه می‌کند و بدین ترتیب شناسایی هویت کاربر را تکمیل خواهد کرد. این بنابراین Intelligent Scan یکی دیگر از ویژگی های خاصی است که در گلکسی اس 9 ارائه شده و گلکسی اس 8 سامسونگ از آن بهره‌مند نیست.

ویژگی آخر هم مربوط به پشتیبانی گلکسی S9 سامسونگ از دکس پد (DeX Pad) می‌شود که به موجب آن کاربر می‌تواند گوشی گلکسی S9 یا S9 پلاس خود را یک پد لمسی تبدیل کند و از آن در کنار مانیتور کامپیوتر خود استفاده به عمل آورد.

بیشتر بخوانید: آموزش تعمیرات گوشی سامسونگ

مقایسه سامسونگ گلکسی اس 9 با گلکسی اس 8

بیشتر بخوانید: تعمیر گوشی سامسونگ

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه سامسونگ گلکسی اس 9 (Galaxy S9) و گلکسی اس 8 پرداختیم. بدون تردید دو گوشی مورد نظر بسیار شبیه به یکدیگر هستند و وجه تمایز مابین آن‌ها محدود است. بنابراین اگر قصد خرید یکی از آن‌ها را دارید، شاید همچنان گلکسی S8 گزینه بهتر و مقرون به صرفه‌تری باشد!

بیشتر بخوانید:

قیمت گلس آیفون 8

قیمت تاچ ال سی دی سامسونگ A01

قطعات گوشی A10e

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments