رفع مشکل خاموش نشدن چراغ فلش گوشی اندرویدی

خاموش نشدن چراغ فلش

شما می‌توانید از طریق اپلیکیشن‌های خاصی از چراغ فلش گوشی خود به عنوان یک چراغ قوه استفاده کنید. علیرغم اینکه این اقدام در برخی شرایط به واقع کاربردی است، ممکن است مشکلاتی را هم به همراه داشته باشد که یکی از این مشکلات گیر کردن چراغ فلش و روشن باقی ماندن آن است. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه رفع مشکل خاموش نشدن چراغ فلش گوشی اندرویدی بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با مشکل خاموش نشدن چراغ فلش گوشی

شاید برایتان عجیب باشد که بشنوید چراغ فلش یک گوشی هوشمند به واسطه اپلیکیشن خاصی روشن شده و حال دیگر خاموش نمی‌شود! این اتفاق بسیار عجیب و نادر است، اما کارشناسان موبایل کمک تماس‌هایی در مورد آن دریافت کرده‌اند. کاربران مدعی می‌شوند که از طریق برنامه خاصی چراغ فلش دوربین گوشی خود را به عنوان چراغ قوه روشن کرده‌‌اند و حال قادر به خاموش کردن این چراغ نیستند و اپلیکیشن چراغ قوه‌ای که از آن استفاده کرده بودند هم کارایی لازم را ارائه نمی‌کند! بنابراین اگرچه مشکل خاموش نشدن چراغ فلش گوشی بسیار عجیب به نظر می‌رسد، اما به وقوع پیوستن آن امکانپذیر است!

اما اگر با مشکل خاموش نشدن چراغ فلش گوشی مواجه شدیم چه کنیم؟ روش های متعددی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید این مشکل را برطرف سازید. در این مقاله قصد داریم که مجموعه‌ای از این روش های موثر به منظور رفع مشکل خاموش نشدن چراغ فلش گوشی اندرویدی را به شما عزیزان آموزش دهیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

برای تعمیر سامسونگ، هواوی و … کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

بیشتر بخوانید: شماره تماس تعمیرات موبایل

از منوی تنظیمات اصلی گوشی استفاده کنید

اگر از طریق یک اپلیکیشن خاص، چراغ فلش گوشی را به چراغ قوه تبدیل کرده‌اید و حال با مشکل خاموش نشدن چراغ فلش گوشی رو به رو شدید، سعی کنید که از اپلیکیشن نصب شده خارج شوید. ممکن است که این اپلیکیشن مخرب باشد و خود عامل بروز این مشکل گردد. سپس به اپلیکیشن دوربین دستگاه مراجعه کنید و تنظیمات چراغ فلش را دستکاری نمایید. احتمالا با خاموش و روشن کردن فلش دوربین از طریق اپلیکیشن دوربین پیش فرض نصب شده در دستگاهتان، مشکل خاموش نشدن چراغ فلش گوشی برطرف می‌شود. اگر با انجام این کار مشکلتان برطرف شد، حتما سریع برنامه چراغ قوه‌ای که نصب کرده‌اید را از دستگاه حذف نمایید.

گوشی خود را ریستارت کنید

راه حل دومی که می‌توانید با استفاده از آن مشکل خاموش نشدن چراغ فلش گوشی را برطرف سازید مربوط به ریستارت کردن گوشی می‌شود. اگر باگ نرم افزاری ناچیزی منجر به بروز این مشکل شده باشد، بدون تردید با یک ریستارت ساده برطرف می‌شود. برای انجام این کار از دکمه پاور (Power) دستگاه استفاده کنید. همچنین اگر باتری گوشی هوشمندتان از نوع جداشدنی است، می‌توانید آن را خارج و بار دیگر نصب کنید و به این شکل دستگاهتان را ریستارت نمایید.

دستگاه را به Safe Mode منتقل و از چراغ فلش استفاده کنید

روش بعدی که توصیه می‌کنیم از آن به منظور رهایی از مشکل خاموش نشدن چراغ فلش گوشی استفاده کنید مربوط به ورود به حالت سیف مد (Safe Mode) دستگاه می‌شود. این احتمال وجود دارد که یک اپلیکیشن سوم شخص نصب شده در دستگاهتان عملکرد مخربی داشته باشد و منجر به بروز مشکل خاموش نشدن چراغ فلش گوشی شود. در این شرایط اجرای دستگاه در حالت سیف مد یا همان Safe Mode می‌تواند باعث رفع مشکل موجود گردد.

بنابراین شما به این صورت متوجه می‌شوید که یک برنامه سوم شخص مخرب عامل بروز مشکل ایجاد شده است. پس باید برنامه‌های مشکوک موجود را از دستگاهتان حذف کنید. برای کسب راهنمایی بیشتر در مورد نحوه اجرای گوشی اندرویدی در حالت سیف مد (Safe Mode) می‌توانید تماسی با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک برقرار کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل سامسونگ در تهران

گوشی خود را فورس ریستارت کنید

با نگه داشتن همزمان دکمه‌های کاهش صدا (Volume Down) و پاور (Power) گوشی اندرویدی خود می‌توانید آن را فورس ریستارت کنید. در این شرایط یک حالت شک در دستگاه ایجاد می‌شود و دستگاه به صورت رفرش شده و تازه اجرا خواهد شد. این عمل می‌تواند منجر به رفع مشکل خاموش نشدن چراغ فلش گوشی اندرویدی شما شود.

از چند اپلیکیشن چراغ قوه به صورت همزمان استفاده نکنید!

در برخی از شرایط دیده شده که استفاده همزمان از چند اپلیکیشن چراغ قوه مختلف هم منجر به بروز مشکل خاموش نشدن چراغ فلش گوشی شده است. بنابراین سعی کنید که تنها از یک اپلیکیشن چراغ قوه مناسب و با کیفیت در دستگاهتان استفاده کنید و چندین اپلیکیشن چراغ قوه را به طور همزمان در آن نصب نکنید.

سازگاری اپلیکیشن چراغ قوه با نسخه اندروید دستگاهتان را بررسی کنید

این احتمال وجود دارد که اپلیکیشن چراغ قوه‌ای که از آن استفاده می‌کنید یک برنامه مخرب نباشد و تنها دلیل بروز مشکل خاموش نشدن چراغ فلش گوشی مربوط به عدم سازگاری آن برنامه با نسخه‌ای از سیستم عامل اندروید باشد که بر روی دستگاهتان نصب است. بنابراین به صفحه دانلود اپلیکیشن چراغ قوه خود در گوگل پلی استور (Google Play Store) مراجعه کنید و سازگاری آن را با نسخه‌های مختلف سیستم عامل اندروید بررسی کنید. اگر اپلیکیشن چراغ قوه مد نظر با نسخه اندروید نصب شده در دستگاهتان سازگاری ندارد، از یک اپلیکیشن چراغ قوه دیگر استفاده کنید. در این شرایط احتمالا با حذف آن اپلیکیشن از دستگاه، مشکل خاموش نشدن چراغ فلش گوشی هم برطرف می‌شود.

گوشی خود را فکتوری ریست کنید

آخرین راه حل نرم افزاری که توصیه می‌کنیم از آن به منظور رفع مشکل خاموش نشدن چراغ فلش گوشی استفاده کنید مربوط به فکتوری ریست (Factory Reset) دستگاه می‌شود. در نظر داشته باشید که با فکتوری ریست کردن دستگاه تمام اطلاعات و تنظیمات آن حذف و به حالت پیش فرض کارخانه بازگردانده می‌شوند.

گوشی خود را به تعمیرکاری مجرب واگذار کنید!

اگر با انجام تمام روش های فوق همچنان مشکل خاموش نشدن چراغ فلش گوشی پابرجا بود، شک نداشته باشید که مشکل ناشی از پدیده‌ای سخت افزاری است. بنابراین باید دستگاه را به دست یک تعمیرکار مجرب بسپارید و از وی بخواهید با مشکل خاموش نشدن چراغ فلش گوشی را برطرف سازد.

بیشتر بخوانید: تعمیرات سامسونگ گلکسی S6

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش روش های رفع مشکل خاموش نشدن چراغ فلش گوشی اندرویدی پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قطعات گوشی

قیمت تاچ ال سی دی آیفون SE

قیمت تاچ ال سی دی M31

منبع updato

نظرات کاربران (4)

guest
4 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
امیر
امیر
3 سال گذشته

سلام من گوشیم a10sهستش سرعت لمسش به شدت افتضاحه و موقع کار کردن یهو صفحه سیاه و سفید راه راه میشه بعد وقتی گوشی رو کنار میزارم یهو فلش اینترنت نقطه اتصال فیلتر نور خود به خود روشن میشن میشه بگید مشکل از چیه ممنون میشم

Bahar
Bahar
3 سال گذشته

سلام من فلش سلفی گوشیم خاموش نمیشه حتی وفتی گوشی رو خاموش کردم تنها وقتی خانوش میشه ک باطری رو در بیارم گوشی جی پنج ۲۰۱۵ کسی میدونه راهنمایی کنه

سعید شریف پور
سعید شریف پور
2 سال گذشته
پاسخ به  Bahar

من الان اینطوریه 😔

سعید شریف پور
سعید شریف پور
2 سال گذشته
پاسخ به  Bahar

چیکارکنم بهار؟