آموزش آپدیت سیستم عامل گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال

آپدیت سیستم عامل اندروید گوگل پیکسل

دو گوشی گوگل پیکسل (Google Pixel) و گوگل پیکسل ایکس ال (Google Pixel XL) از نسخه اصل یا استاک سیستم عامل اندروید بهره می‌برند. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه آپدیت سیستم عامل اندروید گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با سیستم عامل دو گوشی گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال

گوگل پیش و تا سال 2015 میلادی، سری محصولات نکسوس را روانه بازار کرد. نکسوس‌های گوگل محصولاتی بودند که با همکاری این شرکت و کمپانی‌های دیگری همچون اچ‌تی‌سی، ال‌جی، هوآوی و غیره تولید می‌شدند. این محصولات همواره به نسخه استاک یا اصلی سیستم عامل اندروید مجهز می‌شدند و اولین محصولاتی بودند که آپدیت‌ها یا به روز رسانی‌های سیستم عامل اندروید برایشان عرضه می‌شد. اما گوگل در ماه اکتبر سال 2016 میلادی مصادف با مهر ماه سال 1395 خورشیدی از سری محصولات گوگل پیکسل رونمایی کرد! دو گوشی گوگل پیکسل (Google Pixel) و گوگل پیکسل ایکس ال (Google Pixel XL) محصولاتی بودند که گوگل در جریان کنفرانس اختصاصی خود از آن‌ها پرده‌برداری نمود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات حرفه ای موبایل

با معرفی سری محصولات پیکسل، مشخص شد که دیگر گوگل به تولید سری محصولات نکسوس نمی‌پردازد و از این پس خود به طور مستقل به تولید گوشی پرداخته و محصولات اندرویدی اختصاصی خود را روانه بازار می‌کند. دو گوشی گوگل پیکسل (Google Pixel) و گوگل پیکسل ایکس ال (Google Pixel XL) به طور پیش فرض از نسخه استاک سیسم عامل اندروید 7.1 نوقا بهره می‌برند. حال و از آنجایی که دو گوشی گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال اولین محصولاتی خواهند بود که آپدیت های آینده سیستم عامل اندروید در ابتدا برای آن‌ها عرضه می‌شود، شاید برای بسیاری از شما این سوال پیش آمده باشد که چگونه می‌توانید در این محصولات نسبت به آپدیت سیستم عامل اندروید اقدام کنید؟

هدف ما در این مقاله آموزش نحوه آپدیت سیستم عامل اندروید گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال است. در روش جدیدی که گوگل برای آپدیت یا به روز رسانی سیستم عامل اندروید دو گوشی گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال ارائه کرده، نیازی به صبر کردن به منظر دانلود و نصب آپدیت وجود ندارد و این عمل در پس زمینه دستگاه انجام می‌شود. اما این موضوع هیچ تغییری در روندی که باید به منظور بررسی وجود آپدیت یا به روز رسانی برای گوشی هوشمندتان طی کنید، ندارد. بنابراین در ادامه به آموزش تصویری به روز رسانی سیستم عامل اندروید در دو گوشی گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال خواهیم پرداخت. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

آموزش آپدیت سیستم عامل اندروید گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال

به منظور به روز رسانی یا آپدیت سیستم عامل اندروید گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال نیازی به طی کردن مراحل پیچیده یا جدیدی وجود ندارد. بدین منظور در گوشی خود مراحل زیر را طی کنید:

آپدیت سیستم عامل اندروید گوگل پیکسل

  • ابتدا وارد بخش تنظیمات یا همان Settings گوشی گوگل پیکسل یا گوگل پیکسل ایکس ال شوید.
  • گزینه About Phone را لمس کنید.
  • سپس گزینه System Updates را لمس نمایید.
  • حال گزینه Check for Update را لمس کنید.

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیرات سامسونگ در تهران

با لمس گزینه Check for Update دستگاه ضمن اتصال به شبکه اینترنت شروع به بررسی وجود آپدیت یا به روز رسانی برای سیستم عامل دستگاه می‌کند. در صورتی به روز رسانی یا آپدیتی برای گوشی شما موجود باشد، قادر به مشاهده اطلاعات و حجم آن خواهید بود.

آپدیت سیستم عامل اندروید گوگل پیکسل

با طی کردن مراحل فوق و با توجه به اینکه پروسه دانلود آپدیت در پس زمینه دستگاه انجام می‌شود، نصب آپدیت در گوشی شما آغاز خواهد شد. صبر کنید تا آپدیت مد نظر در گوشی هوشمندتان نصب شود. در نهایت گزینه Restart now to update را لمس کنید تا گوشی هوشمند شما ریستارت شود و آپدیت مد نظر در آن نصب گردد. دقت داشته باشید که شیوه جدیدی که گوگل برای آپدیت سیستم عامل اندروید گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال ارائه کرده است، به محض شناسایی وجود به روز رسانی به شما اطلاع رسانی می‌شود و از شما درخواست اجازه دادن به منظور دانلود آپدیت صورت می‌پذیرد. اگر با این عمل موافقت کنید، پروسه دانلود و نصب آپدیت در پس زمینه دستگاه انجام خواهد شد و شما مجبور به استفاده نکردن از گوشی در حین دانلود و نصب آپدیت نخواهید بود.

بیشتر بخوانید:  ترمیم تاچ شکسته گوشی

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه آپدیت سیستم عامل اندروید گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

قطعات گوشی

قطعات گوشی سامسونگ جی 2 کور

قطعات گوشی iPhone 7 Plus

تعمیرات موبایل

منبع cnet

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments