آموزش انتخاب و کپی کردن متن در اندروید

کپی کردن متن در اندروید

سیستم عامل اندروید بدون نیاز به نصب هیچ برنامه جانبی امکان کپی کردن متن، نوشته یا لینک‌های مختلف را ارائه می‌کند. بنابراین قابلیت کپی کردن متن یکی از ویژگی‌های پیش فرض اندروید است. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه کپی کردن متن در اندروید بپردازیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با انتخاب و کپی کردن متن در اندروید

حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید بخشی از یک متن را در تبلت یا گوشی اندرویدی خود انتخاب و کپی نمایید. این متن می‌تواند قسمتی از یک پیامک، متن سایت، لینک سایت و غیره باشد. سیستم عامل اندروید به طور پیش فرض از قابلیت انتخاب و کپی کردن متن و سپس پیست کردن (Paste) آن در بخشی دیگر پشتیبانی می‌کند، اما برخی از کاربران و به ویژه کاربران مبتدی‌تر هنوز در مورد نحوه دقیق استفاده از این قابلیت نیاز به راهنمایی بیشتر دارند. بنابراین لازم دانستیم که در رابطه با این موضوع مقاله کوتاهی آماده کنیم و به موجب آن نحوه انتخاب و کپی کردن متن در اندروید را به شما آموزش دهیم.

متنی که شما تمایل به کپی کردن آن را دارید، می‌تواند پس از کپی شدن در هر بخش دیگری که امکان تایپ متن وجود داشته باشد، پیست (Paste) شود. در ادامه این مقاله به آموزش نحوه انجام این عمل و کپی کردن متن در اندروید می‌پردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

کپی کردن متن در اندروید

بیشتر بخوانید: تعمیرگاه تخصصی موبایل

نحوه انتخاب و کپی کردن متن در اندروید

انتخاب و کپی کردن متن در اندروید به هیچ وجه پروسه پیچیده‌ای را شامل نمی‌شود. برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید:

  • انگشت خود را بر روی بخشی از متن مد نظرتان قرار دهید و کمی نگه دارید.
  • مشاهده خواهید کرد که هایلایتی (بخش پر رنگ) نمایان می‌شود که دربرگیرنده کلمه‌ای است که انگشتتان بر روی آن قرار داشته است.
  • می‌توانید با قرار دادن انگشت خود در بخش‌های ابتدایی یا انتهایی هایلایت ارائه شده و سپس کشیدن انگشت خود به طرفین، محل دقیق شروع و اتمام متن برای کپی کردن را انتخاب کنید.
  • پس از اینکه محدوده مورد نظر را شناسایی کردید، گزینه Copy را لمس کنید.
  • حال به فیلدی مراجعه کنید که قرار است متن کپی شده در آن قسمت پیست (Paste) شود. انگشت خود را بر روی فیلد قرار داده و کمی نگه دارید.
  • گزینه Paste را انتخاب کنید.

به همین سادگی قادر به انتخاب و کپی کردن متن در اندروید خواهید بود. حال اگر قصد دارید که از آدرس بار مرورگر خود یک لینک را کپی و در محل دیگری پیست نمایید، باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا با استفاده از مرورگر خود به سایت مد نظر مراجعه کنید.
  • یک بار فیلد URL موجود در بخش فوقانی رابط مرورگر را لمس کنید تا علامت تایپ در آن قسمت نمایان شود.
  • حال دو بار پیاپی و با سرعت نسبتا زیاد همان فیلد را لمس کنید.
  • گزینه Copy را انتخاب کنید.
  • به محل مد نظرتان برای پیست (Paste) کردن لینک مراجعه کنید.
  • انگشت خود را بر روی فیلد تایپ متن قرار داده و کمی نگه دارید.
  • گزینه Paste را انتخاب کنید.

به همین سادگی قادر به کپی کردن آدرس بار مرورگر و پیست کردن آن در هر بخش یا محل دیگری خواهید بود.

بیشتر بخوانید: نمایندگی رسمی گوشی سامسونگ

آموزش ویدئویی انتخاب و کپی کردن متن در اندروید

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه انتخاب و کپی کردن متن در اندروید پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

خرید قطعه موبایل

قیمت باتری iPhone 6s

قیمت تاچ ال سی دی Samsung J2 Core

تعمیرات موبایل

منبع updato

نظرات کاربران (5)

guest
5 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
لیدا کرمی قراملکی
لیدا کرمی قراملکی
1 سال گذشته

نظرم عالی خوبه اینو نصبش کنم

اکبرقلی زاده
اکبرقلی زاده
1 سال گذشته

سلام
دفترچه یادداشت در گوشی اندروید ، بازیافت نمیشه ، نرم افزاری که بتونم بنویسم و بعضاً بشه بصورت فایل PDF جابجا و ذخیره کرد رو محبت می کنید
نرم افزارهای آفیس پولی و کریدت کارت نداریم
چند ورد نصب و غیر قابل بازیافت هست در حافظه داخلی گوشی نیست ، یا استخراج نشدنی ، یادداشتهای قبل از فلش کردن گوشی رو در pc سیو کردم ، با چه نرم افزاری در اندروید باز میشه؟
ببخشید زیاد نوشتم
اکبر۶۶ ساله

بهنام نژادمقدم
بهنام نژادمقدم
2 سال گذشته

سلام من متن آگهی دیوار میخوام کپی کنم نمیشه،داخل گوگل میشه همینجوری که گفتین فشار بدم رو مظلب مورد نظر اما چرا دیوار میخوام این کارو بکنم نمیشه

همتا ملکی
همتا ملکی
3 سال گذشته

سلام من بلدم کپی پیست کردن رو ولی تو کیبورد من صندق کپی نیست یعنی وقتی کپی میکنم باید بیاد صندق کپی میاد ولی کیبورد من نداره صندق کپی من اونو میخوام بفهمم که از کجا فعال میکنن گوشی من A02s هست لطفا کمک کنید کپی پیست خیلی به من کمک میکنه ولی من ندارم

رضاسلمان
رضاسلمان
1 سال گذشته
پاسخ به  همتا ملکی

سلام شما متنی که میخوای کپی کنی رو انتخاب میکنید دکمه های altوcرو برای کپی کردن میگیری بد با altوv جای‌گذاری میکنی