آموزش انتخاب بهترین کاستوم رام برای گوشی یا تبلت اندرویدی

بهترین کاستوم رام برای گوشی

اگر از علاقمندان به نصب کاستوم رام (Custom ROM) باشید، بی‌شک می‌دانید که تنوع و تعداد کاستوم رام ها شده‌اند چقدر زیاد است! این امر می‌تواند منجر به بروز مشکل در انتخاب بهترین کاستوم رام موجود برای دستگاه اندرویدی شود. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه انتخاب بهترین کاستوم رام برای گوشی یا تبلت اندرویدی شما بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

انتخاب بهترین کاستوم رام برای گوشی یا تبلت اندرویدی

سیستم عامل اندروید یک سیستم عامل متن باز یا اصطلاحا Open Source است و این امر سبب می‌شود تا افراد بتوانند شخصی‌سازی‌های بیشتری را بر روی آن اعمال کنند. یکی از روش‌هایی که در این راستا به شدت مورد استفاده قرار می‌گیرد و توجه کاربران را جلب کرده است مربوط به نصب کاستوم رام (Custom ROM) می‌شود. کاستوم رام (Custom ROM)، نوعی رام غیر رسمی است که توسط توسعه دهندگان حرفه‌ای اندروید دستکاری‌ شده و می‌تواند قابلیت‌های متنوع‌تر و جدیدتری را نسبت به رام آفیشال (Official ROM) یا رام اصلی و پیش فرض نصب شده در دستگاه ارائه کند.

این روزها توسعه دهندگان بسیاری در زمینه طراحی و ارائه کاستوم رام های مختلف فعالیت می‌کنند. این موضوع سبب شده که تعداد و تنوع کاستوم رام های اندرویدی به شدت افزایش یابد. در این بین کیفیت عملکرد، بازده و قابلیت‌های کاستوم رام ها کاملا متفاوت و متمایز است. به عنوان مثال یک کاستوم رام که از سوی توسعه دهنده یا تیم خاصی برای گوشی گلکسی اس 6 عرضه شده است، می‌تواند قابلیت‌های خاصی داشته باشد یا به شیوه دقیقی بهینه‌سازی شده باشد که مشابه آن در کاستوم رام های دیگر قابل دسترس نباشد! بنابراین یکی از مسائلی که پیش از اقدام به منظور نصب کاستوم رام در دستگاه اندرویدی خود باید به آن توجه ویژه‌ای کنید مربوط به انتخاب بهترین کاستوم رام برای گوشی یا تبلت اندرویدیتان می‌شود. حال سوال این است که چگونه می‌توانیم نسبت به انتخاب بهترین کاستوم رام برای گوشی یا تبلت اندرویدی خود اقدام کنیم؟

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل تلفنی

در بین تمام تیم‌های حرفه‌ای که به طراحی و توسعه کاستوم رام ها می‌پردازند، برخی از آن‌ها نسبت به سایرین شناخته‌شده‌تر هستند و دلیل این امر با کیفیت کاستوم رام های آن‌ها ارتباط دارد. بنابراین مطمئنا استفاده از کاستوم رام هایی که توسط این تیم‌ها برای دستگاه اندرویدی شما توسعه داده شده‌اند، می‌تواند یکی از بهترین روش های ممکن به منظور انتخاب بهترین کاستوم رام برای گوشی یا تبلت اندرویدیتان محسوب شود. با این حال این مسئله همیشه صدق نمی‌کند که کاستوم رام ساخته شده توسط یک تیم شناخته‌ شده، بهترین کاستوم رام موجود برای دستگاه اندرویدی شما محسوب شود. به منظور انتخاب بهترین کاستوم رام برای گوشی یا تبلت اندرویدیتان حتما در اینترنت جستجو کنید و نظرات کاربران در مورد کاستوم رام های کاندید و مد نظرتان را مطالعه کنید. در نهایتا کاستوم رامی را انتخاب کنید که بهترین سازگاری را با شرایط و خواسته‌های شما دارد.

اما کدام تیم‌های توسعه دهنده کاستوم رام، شناخته شده هستند و کاستوم رام های آن‌ها اغلب بهترین کیفیت ممکن را ارائه می‌کنند؟ در این مقاله قصد داریم که به معرفی این تیم‌های توسعه دهنده حرفه‌ای بپردازیم. کاستوم رام هایی که توسط این تیم‌ها توسعه داده می‌شوند، در اغلب موارد از بهترین کاستوم رام های موجود برای دستگاه خاص مد نظرتان خواهد بود. پس یکی از اصلی‌ترین قدم‌های پیش رویتان در راستای انتخاب بهترین کاستوم رام برای گوشی یا تبلت اندرویدیتان مربوط به شناخت قدرتمندترین‌ تیم‌ها و برندهای سازنده کاستوم رام اندرویدی می‌شود. ضمنا شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه نصب کاستوم رام در تبلت و گوشی‌های اندرویدی، می‌توانید به مطالعه مقاله آموزش مراحل نصب کاستوم رام در اندروید (Custom ROM) بپردازید. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌های شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

تعمیرات سامسونگ

بهترین کاستوم رام برای گوشی یا تبلت اندرویدی: کاستوم رام سیانوژن مد (CyanogenMod)

بهترین کاستوم رام برای گوشی

سیانوژن مد یا CyanogenMod شناخته‌شده‌ترین تیم توسعه دهنده کاستوم رام برای دستگاه‌های اندرویدی محسوب می‌شود. رام‌هایی که توسط این تیم یا برند طراحی می‌شوند عموما عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند و کاربران زیادی از آن‌ها استفاده می‌کنند. تیم سیانوژن مد همواره سعی می‌کند تا در کاستوم رام های خود بیشترین قابلیت‌های ممکن را ارائه کند و در سمت مقابل حجم فایل‌های سیستمی را به حداقل برساند. این امر سبب می‌شود که رام های سیانوژن مد انتخاب بسیار عالی برای دستگاه‌های اندرویدی باشند که حافظه ذخیره سازی اطلاعات محدودی دارند. سیانوژن مد (CyanogenMod) برای رده‌های مختلفی از دستگاه‌های اندرویدی کاستوم رام منتشر کرده است. بنابراین با توجه به سابقه این برند باید بگوییم که کاستوم رام های سیانوژن مد می‌توانند از بهترین انتخاب‌هایتان محسوب شوند.

بهترین کاستوم رام برای گوشی یا تبلت اندرویدی: کاستوم رام Android Open Kang Project 

بهترین کاستوم رام برای گوشی

برند AOKP در مقایسه با برندهایی همچون سیانوژن مد یک برند نوپا محسوب می‌شود، اما با این حال کاستوم رام های این تیم فوق‌العاده هستند. از نظر بسیاری از کاربران، کاستوم‌ رام های AOKP بعد از سیانوژن از بهترین کاستوم رام های موجود برای گوشی و تبلت‌های اندرویدی به شمار می‌روند. بسیاری از کاربران حتی مدعی هستند که برخی از کاستوم رام های این برند از کاستوم رام های سیانوژن مد برتری محسوس دارند که البته این موضوع به هیچ وجه قابل انکار نیست و هر کاستوم رامی فارغ از توسعه دهنده آن، می‌تواند نسبت به کاستوم رامی دیگر نقاط قوتی داشته باشد. بنابراین برای انتخاب بهترین کاستوم رام برای گوشی یا تبلت اندرویدی خود، حتما نام تیم یا برند AOKP را در خاطر داشته باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل سامسونگ در محل

بهترین کاستوم رام برای گوشی یا تبلت اندرویدی: کاستوم رام MIUI

بهترین کاستوم رام برای گوشی

کاستوم رام های MIUI از نظر قابلیت شخصی سازی فوق‌العاده هستند و عموما ویژگی‌های خاص و بسیار جالبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. این موضوع سبب شده که کاستوم رام های MIUI به یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین کاستوم رام های اندرویدی موجود تبدیل شوند. کاستوم رام های MIUI از GApps یا مجموعه اپلیکیشن‌های پیش فرض گوگل پشتیبانی می‌کنند و عموما سبک هستند. بنابراین حتما برای انتخاب بهترین کاستوم رام برای گوشی یا تبلت اندرویدی خود، نیم نگاهی به رام های اختصاصی MIUI هم داشته باشید.

بهترین کاستوم رام برای گوشی یا تبلت اندرویدی: کاستوم رام Slim ICS

بهترین کاستوم رام برای گوشی

کاستوم رام های Slim ICS هم از دیگر کاستوم رام هایی هستند که اگر شانس استفاده از آن‌ها برای دستگاه خود را دارید بهتر است از آن استفاده کنید. کاستوم رام های Slim ICS عموما به راحتی نصب می‌شوند و بسیار سبک هستند. در عین حال این کاستوم رام ها کیفیت عملکرد عالی دارند و قابلیت‌های متعددی را به دستگاهتان اضافه می‌کنند. اگر در حین جستجو به منظور یافتن و انتخاب بهترین کاستوم رام برای گوشی یا تبلت اندرویدی خود با رامی از برند Slim مواجه شدید، حتما به توضیحات و نظرات کاربران در مورد آن دقت کنید. چرا که این رام می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های پیش رویتان باشد.

بهترین کاستوم رام برای گوشی یا تبلت اندرویدی: کاستوم رام LiquidSmooth

بهترین کاستوم رام برای گوشی

کاستوم رام های LiquidSmooth برای دستگاه‌های اندرویدی مختلفی از سری محصولات موتورولا تا نکسوس ارائه شده‌اند. یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت کاستوم رام های LiquidSmooth مربوط به سرعت عملکرد آن‌ها می‌شود. کاستوم رام های برنده نام برده شده عموما قابلیت‌های متعددی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و توصیه می‌کنیم که حتما نیم نگاهی به آن‌ها داشته باشید.

تعمیرات سامسونگ

بهترین کاستوم رام برای گوشی یا تبلت اندرویدی: کاستوم رام Paranoid Android

بهترین کاستوم رام برای گوشی

در سال 2013 شاهد انتشار اولین کاستوم رام از سوی تیم Paranoid Android بودیم. سپس این تیم روز به روز پیشرفت بیشتری کرد و هم اکنون کاستوم رام های آن از بهترین کاستوم رام های اندرویدی موجود به شمار می‌روند.  ویژگی بارز اغلب کاستوم رام های Paranoid Android مربوط به نزدیک بودن آن‌ها به اندروید استاک و تغییرات جزئی در قابلیت‌های آن می‌شود. بنابراین حتما برای انتخاب بهترین کاستوم رام برای گوشی یا تبلت اندرویدی خود، نیم نگاهی هم به کاستوم رام های برند Paranoid Android داشته باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات سامسونگ گلکسی A50s

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید، در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را در راستای انتخاب بهترین کاستوم رام برای گوشی یا تبلت اندرویدی خود راهنمایی کنیم. بدین منظور تیم‌های توسعه دهنده کاستوم رام های باکیفیت را معرفی کردیم. در نظر داشته باشید که گاها کاستوم رام هایی توسط تیم‌های دیگری تولید می‌شوند که می‌توانند حتی از کاستوم رام های برندهای نام برده شده هم بهتر باشند. ضمنا ما به نام تمام برندها و تیم‌های سازنده کاستوم رام قدرتمند اشاره نکردیم.

کاستوم رام های تیم‌ها یا برندهای دیگری همچون PAC-ROM، Dirty Unicorns، Cataclysm، Resurrection Remix، XenonHD، BlissPop و غیره هم می‌توانند گزینه‌های عالی محسوب شوند. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌های شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید قطعه موبایل

ال سی دی آیفون 6 پلاس

تاچ ال سی دی Samsung M11

تعمیرات موبایل

منبع lifehacker

نظرات کاربران (1)

guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
عبدالغفار محمدیعبدالغفار محمدی
عبدالغفار محمدیعبدالغفار محمدی
5 سال گذشته

سلام بسیار عالی بود ولی اگه میشه لطفا آدرس تلگرام تون رو برام بفرستید ممنون میشم