معرفی بهترین کیبوردهای مجازی اندروید + آموزش تغییر آن‌ها

کیبوردهای مجازی

هم اکنون کیبوردهای مجازی مختلفی برای سیستم عامل اندروید طراحی و ارائه شده‌اند، اما کدامیک از این کیبوردهای مجازی بهترین کیفیت و کارایی را ارائه می‌کنند؟ ما در این مقاله قصد داریم که به معرفی بهترین کیبوردهای مجازی در اندروید پرداخته و نحوه تغییر کیبورد مجازی در این سیستم عامل را به شما عزیزان آموزش دهیم. با موبایل کمک همراه باشید.

سیستم عامل اندروید در نماد تنوع در شخصی‌سازی است. این سیستم عامل به کاربر اجازه می‌دهد تا تقریبا هر بخش و قسمت از رابط کاربری دستگاه را مطابق به سلیقه شخصی خود تغییر دهد. یکی از بخش‌ها و مواردی که کاربران تمایل زیادی نسبت به تغییر دادن ظاهر آن دارند، کیبورد مجازی دستگاه‌های اندرویدی است. سیستم عامل اندروید این اجازه را در اختیار کاربر می‌دهد تا کیبورد مجازی پیش فرض دستگاه را تغییر داده و از کیبوردهای دیگر که مورد پسند خود در دستگاه استفاده کند.

بیشتر بخوانید: مرکز تعمیرات موبایل

این موضوع سبب شده که کیبوردهای مجازی متنوعی از سوی توسعه دهندگان برای اندروید طراحی و روانه بازار شود. هم اکنون اگر سری به گوگل پلی استور (Google Play Store) یا حتی منبع بازار بزنید، متوجه تنوع این کیبوردهای مجازی خواهید شد. اما در این بین دو سوال اصلی وجود دارد. به واقع کدامیک از این کیبوردهای مجازی بهترین عملکرد ممکن را ارائه می‌کنند و اینکه چگونه می‌توان در سیستم عامل اندروید کیبورد مجازی پیش فرض دستگاه را تغییر داد؟ ما در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه تغییر کیبورد مجازی دستگاه‌های اندرویدی پرداخته و چند نمونه از بهترین کیبوردهای مجازی موجود برای اندروید را به شما عزیزان معرفی کنیم. چنانچه در مورد هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

تعمیرات سامسونگ

چگونه کیبورد مجازی دستگاه اندرویدی خود را تغییر دهیم؟

تغییر کیبورد مجازی ر سیستم عامل اندروید به سادگی انجام می‌شود. به منظور تغییر کیبورد مجازی پیش فرض دستگاهتان وارد بخش تنظیمات یا همان Settings دستگاه شده و سپس گزینه Language & Input را انتخاب کنید. حال گزینه Current Keyboard را انتخاب نمایید تا صفحه پاپ‌آپی نمایان شود.

 معرفی بهترین کیبوردهای مجازی اندروید + آموزش تغییر آن‌ها

در این صفحه پاپ‌آپ می‌توانید کیبورد مجازی مورد نظرتان را انتخاب کرده و آن را جایگزین کیبورد پیش فرض دستگاهتان کنید. دقت داشته باشید که پس از دانلود هر کیبورد مجازی باید آن را نصب نمایید تا در لیست موجود در این صفحه پاپ‌آپ نمایان شود، در غیر این صورت و با عدم نصب کیبورد مجازی نمی‌توانید از این لیست نسبت به انتخاب آن اقدام کنید. این عمل را در حین تایپ و از طریق کیبورد مجازی ارائه شده هم می‌توان انجام داد. بدین منظور باید به دنبال آیکونی باشید که شبیه به یک کیبورد به نظر می‌رسد. با انتخاب این آیکون، همان صفحه پاپ‌آپ مربوط به انتخاب کیبورد مجازی نمایان می‌شود و بدین صورت در حین تایپ می‌توانید بدون نیاز به مراجعه به بخش تنظیمات، کیبورد مجازی دستگاهتان را تغییر دهید.

اگر به تازگی کیبورد مجازی دانلود و نصب کرده‌اید اما باز هم نام آن را در لیست موجود مشاهده نمی‌کنید باید وارد بخش تنظیمات شده و یک آن کیبورد مجازی را بزنید تا فعال شود. از آنجایی که ممکن است انجام این عمل در نسخه‌های مختلف سیستم عامل اندروید و رابط کاربری شرکت‌های مختلف سازنده دستگاه‌های اندرویدی متفاوت باشد، چنانچه در مورد این موضوع نیاز به توضیحات تکمیلی و دقیق‌تری دارید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی موبایل سامسونگ

معرفی بهترین صفحه کلیدهای مجازی اندروید: کیبورد مجازی گوگل (Google Keyboard)

کیبورد مجازی گوگل یکی از معروف‌ترین و پراستفاده‌ترین کیبوردهای مجازی محسوب می‌شود که در دسترس کاربران دستگاه‌های اندرویدی قرار دارد. دقت داشته باشید که کیبورد مجازی گوگل یا همان Google Keyboard در برخی از گوشی‌های اندرویدی به طور پپش فرض نصب بوده و به منظور استفاده از آن تنها کافیست که مراحل شرح داده شده در بخش قبل را طی کرده و در پنجره پاپ‌آپ نمایان شده گزینه Google Keyboard را انتخاب کنید. برخی از کمپانی‌های تولید کننده محصولات اندرویدی هم از نصب بودن پیش فرض این کیبورد مجازی در دستگاه‌های خود جلوگیری می‌کنند که در این شرایط باید صفحه کلید گوگل یا Google Keyboard را دانلود و در دستگاه خود نصب نمایید.

 معرفی بهترین کیبوردهای مجازی اندروید + آموزش تغییر آن‌ها

استفاده از کیبورد مجازی گوگل (Google Keyboard) به واقع آسان است. این کیبورد مجازی شما را قادر به تغییر ظاهر و تم اصلی صفحه کلید می‌کند. تم‌های کیبورد مجازی گوگل تنوع مناسبی داشته و شامل آپشن‌های روشن و تیره می‌شود. کیبورد مجازی گوگل از قابلیت‌های اشاره‌ای خاصی هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. به عنوان مثال می‌توانید با کشیدن یا سر دادن دست خود بر روی این صفحه کلید نسبت به تایپ اقدام کنید. البته برای انجام این عمل باید قابلیت Swipe در تنظیمات کیبورد مجازی گوگل فعال شده باشد. همچنین نکته دیگر جالب توجه در رابطه با کیبورد مجازی گوگل مربوط به توانایی آن در تایپ نیم‌فاصله فارسی می‌شود.

تعمیرات سامسونگ

معرفی بهترین صفحه کلیدهای مجازی اندروید: کیبورد مجازی Swype

اگر علاقه زیادی نسبت به تایپ در شرایط سر دادن انگشت خود داشته و یا تمایل به پشتیبانی کیبورد مجازی از دستورات صوتی هستید، توصیه می‌کنیم که نسبت به دانلود کیبورد مجازی Swype اقدام نمایید. کیبورد مجازی Swype از نظر تنوع تم به مراتب صفحه کلید جالب توجهی بوده و آپشن‌های مختلفی را در اختیارتان قرار می‌دهد. با استفاده از این کیبورد مجازی می‌توانید برای خود دیکشنری شخصی یا Personal Dictionary هم تعریف کنید.

 معرفی بهترین کیبوردهای مجازی اندروید + آموزش تغییر آن‌ها

توانایی این کیبورد مجازی در حد عبارات و کلمات بعدی مد نظرتان هم جالب توجه است. کیبورد مجازی Swype به شکل پیشرفته و بسیار هوشمندانه‌ای این عمل را انجام می‌دهد. یکی دیگر از قابلیت‌های منحصر به فرد این کیبورد مجازی مربوط به ارائه امکان تایپ همزمان با دو زبان نوشتاری مختلف است. با این وجود اصلی‌ترین کاربردی‌ترین قابلیت این صفحه کلید مربوط به پشتیبانی دقیق از تایپ با سر دادن انگشت کاربر می‌شود. در این روش شما انگشت خود را بر روی کلیدهای کیبورد مجازی سر می‌دهید و برای انتخاب هر یک از حروف تنها فشار انگشت خود را کمی بیشتر می‌کنید. کیبورد مجازی Swype در این زمینه عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و یکی از بهترین کیبوردهای مجازی موجود برای سیستم عامل اندروید است.

معرفی بهترین صفحه کلیدهای مجازی اندروید: کیبورد مجازی SwiftKey

بدون تردید نام کیبورد مجازی SwiftKey را شنیده‌اید. کیبورد مجازی SwiftKey هم در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین و بهترین صفحه کلیدهای مجازی محسوب می‌شود که برای سیستم عامل اندروید عرضه شده است. این کیبورد مجازی را می‌توانید به طور رایگان دانلود در دستگاه اندرویدی خود نصب کنید. زبان‌هایی که توسط این کیبورد مجازی پشتیبانی می‌شوند بسیار جامع و متعدد هستند. قابلیت پیش بینی کلمات در کیبورد مجازی SwiftKey هم فوق‌العاده بوده و از نقاط قوت عملکرد این کیبورد مجازی به شمار می‌رود.

 معرفی بهترین کیبوردهای مجازی اندروید + آموزش تغییر آن‌ها

ظاهر صفحه کلید مجازی SwiftKey بسیار کاربرپسند بوده و فاصله مابین کلیدهای آن به شیوه دقیق و رضایت بخشی تعیین شده است. این کیبورد مجازی از تم‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند که بنا به سلیقه شخصی کاربر قابل انتخاب و استفاده هستند. جالب است بدانید که تا پیش از سال 2014 به منظور نصب و استفاده از کیبورد مجازی SwiftKey ملزم به پرداخت هزینه بودید، اما از سال 2014 این ک کیبورد مجازی به طور رایگان در اختیار کاربران قرار داده شد. بدون تردید هم اکنون یکی از بهترین کیبوردهای مجازی موجود برای سیستم عامل اندروید، کیبورد SwirftKey است.

بیشتر بخوانید: تعمیرات سامسونگ گلکسی A50s

معرفی بهترین صفحه کلیدهای مجازی اندروید: کیبورد مجازی Flesky

اگر به دنبال دانلود و استفاده از صفحه کلیدی مجازی با ظاهر متفاوت نسبت به گزینه‌های پیشین هستید، کیبورد مجازی Flesky یکی از بهترین گزینه‌های پیش رویتان محسوب می‌شود. ظاهر این کیبورد بسیار ساده طراحی شده و در عین حال کارایی آن بسیار بالاست. کیبورد مجازی Flesky از قابلیت‌های اشاره‌ای همچون سر دادن انگشت روی صفحه کلید و برخی موارد دیگر پشتیبانی می‌کند و تم‌های نسبتا متنوعی را شامل می‌شود.

 معرفی بهترین کیبوردهای مجازی اندروید + آموزش تغییر آن‌ها

اما یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌های کیبورد مجازی Flesky مربوط به قابلیت پیش فرض انتخاب و ارسال فایل گیف (GIF) توسط آن است. کیبورد مجازی نامبرده شده به بخشی مجهز است که در آن لیستی از فایل‌های گیف (GIF) جدید و روز دنیا ضمیمه می‌شود و کاربر می‌تواند همواره از این فایل‌ها در حین تایپ استفاده کند. اگر از علاقمندان به ارسال تصاویر گیف (GIF) هستید، بدون تردید کیبورد مجازی Flesky شما را متعجب خواهد کرد. به طور کلی کیبورد مجازی Flesky یکی از جالب‌ترین و سرگرم کننده‌ترین صفحه کلیدهای مجازی است که می‌توانید در دستگاه‌های اندرویدی به کار ببرید. این کیبورد مجازی به طور رایگان عرضه شده و شامل خریدهای درون برنامه‌ای می‌شود.

معرفی بهترین صفحه کلیدهای مجازی اندروید: کیبورد مجازی Ginger

کیبورد مجازی Ginger هم یکی از صفحه کلیدهای مجازی منحصر به فرد دیگری است که می‌توانید آن را در دستگاه اندرویدی خود نصب کرده و استفاده کنید. کیبورد مجازی Ginger شامل تم‌های بسیار متنوعی می‌شود و به کاربر این اجازه را می‌دهد تا با ادغام تصاویر مورد نظرش در پس زمینه صفحه کلید، تم‌های منحصر به فردی را تولید کرده و حتی آن‌ها را با سایر کاربران صفحه کلید مجازی Ginger اشتراک‌گذاری کند.

 معرفی بهترین کیبوردهای مجازی اندروید + آموزش تغییر آن‌ها

یکی دیگر از قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد این صفحه کلید مجازی مربوط به بازی‌هایش پیش فرضی است که ارائه می‌کند و کاربر می‌تواند در هر زمان که تمایل داشته باشد نسبت به انجام این بازی‌ها وارد عمل شود. البته بازی‌های مد نظر بازی‌های بسیار ساده‌ای هستند. به عنوان مثال بازی “مار” که در گوشی‌های نوکیا وجود داشت توسط این صفحه کلید ارائه شده و قابل انجام است. کیبورد مجازی Ginger از اموجی‌های پیش فرض و اختصاصی پشتیبانی به عمل آورده و قابلیت پیش‌ بینی کلمات آن هم بسیار دقیق و جالب توجه است. همچنین این کیبورد مجازی قابلیت ترجمه متون را هم ارائه می‌کند. صفحه کلید مجازی Ginger هم به طور رایگان ارائه شده و شامل خریدهای درون برنامه‌ای می‌شود.

تعمیرات سامسونگ

معرفی بهترین صفحه کلیدهای مجازی اندروید: کیبورد مجازی AnySoftKeyboard

یکی دیگر از کیبوردهای مجازی برتری که برای سیستم عامل اندروید ارائه شده AnySoftKeyboard نام دارد. این کیبورد مجازی را می‌توانید به طور رایگان از گوگل پلی استور دستگاه خود دانلود کرده و از قابلیت‌های متنوع آن لذت ببرید. ظاهر این صفحه کلید بسیار زیباست و تم‌های متنوعی را شامل می‌شود. کیبورد مجازی AnySoftKeyboard قابلیت پشتیبانی از زبان‌های نوشتاری مختلف و همچنین تایپ با سر دادن انگشت را دارد.

بیشتر بخوانید: تعمیر یا تعویض ال سی دی Note 9 سامسونگ – N960

 معرفی بهترین کیبوردهای مجازی اندروید + آموزش تغییر آن‌ها

همچنین پشتیبانی همزمان از چند لمس هم از دیگر ویژگی‌های جالب توجه این کیبورد مجازی محسوب می‌شود. به عنوان مثال فرض کنید که در حین تایپ از طریق کیبورد مجازی AnySoftKeyboard در تبلت اندرویدی خود هستید. در این شرایط به منظور تایپ حروف بزرگ مد نظرتان می‌توانید کلید Shift را نگه داشته و حرف مد نظر را تایپ کنید. این قابلیت در برخی از شرایط به واقع جالب توجه است. به طور کلی کیبورد مجازی AnySoftKeyboard هم در حال حاضر یکی از بهترین صفحه کلیدها مجازی ارائه شده برای سیستم عامل اندروید به شمار می‌رود.

معرفی بهترین صفحه کلیدهای مجازی اندروید: کیبورد مجازی Smart Keyboard

آخرین کیبورد مجازی که قصد داریم در لیست بهترین کیبوردهای مجازی اندروید آن را به شما معرفی کنیم، کیبورد Smart Keyboard است. با مراجعه به بخش Settings یا همان تنظیمات این صفحه کلید مجازی می‌توانید کنترل کاملی بر روی ظاهر و شرایط کلیدهای مجازی آن داشته باشید. به عنوان مثال در بخش Skin می‌توانید ظاهر و تم صفحه کلید را تغییر دهید و با مراجعه به بخشی نظیر Key height می‌توانید بلندی کلیدهای مجازی کیبورد را تعیین نمایید.

 معرفی بهترین کیبوردهای مجازی اندروید + آموزش تغییر آن‌ها

اما موضوعی که منجر به متفاوت شدن کیبورد مجازی Smart Keyboard نسبت به سایر صفحه کلیدهای معرفی شده می‌شود مربوط به پشتیبانی آن از ورودی T9 است. منظور از ورودی T9 سبک طراحی صفحه کلیدهای فیزیکی در گوشی‌های هوشمند غیر لمسی است. با انتخاب این ورودی صفحه کلید مجازی Smart keyboard سبکی شبیه به سبک دکمه‌های گوشی‌های دارای کیبورد فیزیکی را ارائه خواهد کرد و بدین صورت برخی از افراد که چندان با چینش حروف در کیبوردهای مجازی آشنایی ندارند می‌توانند از کیبورد آن استفاده کنند. کیبورد مجازی Smart Keyboard از زبان‌های متنوعی پشتیبانی کرده و به دیکشنری داخلی و پیش فرضی هم مجهز است. این صفحه کلید در زمینه پیش بینی کلمات هم بسیار دقیق و هوشمندانه عمل می‌کند.

آموزش ویدئویی معرفی بهترین کیبوردهای مجازی اندروید + آموزش تغییر آن

بیشتر بخوانید: تعویض گلس یا شیشه شکسته iPhone 8 Plus

جمع‌بندی

سعی داشتیم که در این مقاله به طور خلاصه لیستی از بهترین کیبوردهای مجازی ارائه شده برای سیستم عامل اندروید را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. همچنین در بخش ابتدایی این مقاله توضیحات مختصری در مورد نحوه تغییر کیبورد مجازی در دستگاه‌های اندرویدی ارائه کردیم. چنانچه در مورد هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری احساس کردید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قطعات موبایل

شیشه آیفون ایکس اس

تاچ ال سی دی Samsung S10e

تعمیرات موبایل

منبع pcadvisor

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments