تعمیر برد گلکسی اس ۵ | موبایل کمک تعمیر برد گلکسی اس ۵ | موبایل کمک

تعمیر برد گلکسی اس ۵ | موبایل کمک

یکی از تعمیرات رایج گوشی گلکسی اس 5 سامسونگ (Samsung Galaxy S5) مربوط به تعمیر برد این گوشی می‌شود که ممکن است بنا به دلایل مختلفی دچار مشکل شود. با سرویس موبایل کمک می‌توانید تعمیر برد گلکسی اس 5 سامسونگ و یا به طور کلی تعمیرات گوشی های سامسونگ را با کمترین هزینه و کیفیتی فراتر از کیفیت تعمیر گوشی در نمایندگی رسمی تعمیر گوشی سامسونگ انجام دهید. با موبایل کمک همراه باشید.

 

برای تعمیر برد سامسونگ S5 کلیک کن یا با شماره 75147-021 گارانتی رسمی تعمیرات سامسونگ تماس بگیر

 

تفاوت تعویض و تعمیر برد سامسونگ گلکسی اس 5 چیست؟

تعمیر برد گلکسی اس 5 سامسونگ با تعویض برد این موبایل تفاوت دارد. در حالتی که لازم باشد مادربرد این گوشی تعویض شود، قطعه مذکور به طور کامل و به همراه تمام قطعات سخت افزاری که روی آن قرار دارد تعویض می‌شود اما در حالتی که تعمیر مادربرد مد نظر باشد دیگر برد گوشی تعویض نخواهد شد، بلکه قطعات سخت افزاری روی برد و مدارهای مرتبط با آن ها با بررسی دقیق یک تعمیرکار مجرب تعویض و تعمیر می‌شوند. بنابراین تعمیر برد گلکسی اس 5 با تعویض مادربرد این گوشی تفاوت دارد و این دو از نظر فنی دو تعمیر کاملا متفاوت هستند.

همه تعمیرکاران موبایل قادر به تعمیر برد گلکسی اس 5 نیستند!

برای تعمیر برد سامسونگ گلکسی S5 و دیگر گوشی های موبایل باید به تعمیرکار با تجربه و حرفه‌ای مراجعه کنید چون تمام تعمیرکاران موبایل قادر به انجام تعمیرات تخصصی بر روی مادربرد گوشی نیستند. تقریبا 80 درصد تعمیرکاران بازار آزاد از تعمیرات برد گوشی های موبایل سر در نمی‌آورند و در بهترین شرایط فقط قادر به جداسازی مادربرد و تعویض آن خواهند بود. برای اینکه تعمیرات تخصصی روی برد گوشی انجام گیرد، تعمیرکار باید از دانش و توانایی بالایی در زمینه تعمیر مدارهای الکترونیکی و لحیم کاری میکرو بهره‌مند باشد و بتواند قطعات معیوب روی مادربرد را شناسایی و فقط نسبت به تعویض همان قطعات وارد عمل شود. پس نمی‌توانید تعمیر برد گلکسی اس 5 یا هر گوشی دیگری را به هر تعمیرکاری واگذار کنید!

 

تعمیر برد سامسونگ s5

 

مزیت تعمیر مادربرد در مقایسه با تعویض برد چیست؟

شاید این سوال در ذهنتان ایجاد شود که اصلا تعمیر کردن برد گوشی مثل سامسونگ گلکسی S5 در مقایسه با تعویض این قطعه چه مزیت هایی دارد؟ اصلی ترین مزیت تعمیر برد گلکسی اس 5 در مقایسه با تعویض برد مربوط به کاهش چشمگیری هزینه و قیمت تعمیرات می‌شود. زمانی که بتوان با تعمیر برد و جایگزین کردن برخی قطعات الکترونیکی معیوب روی آن مشکل گوشی را برطرف کرد، هزینه کمتری در مقایسه با تعویض کل مجموعه برد گوشی به وجود خواهد آمد. مزیت بعدی تعمیر برد گلکسی اس 5 مربوط به این می‌شود که برد اورجینال گوشی در آن باقی مانده و با مادربرد دیگری جایگزین نمی‌شود. همیشه کیفیت قطعات اورجینال گوشی های موبایل بالا بوده و قابل اعتمادتر از کیفیت قطعاتی خواهد بود که تعمیرکاران موبایل به عنوان قطعات اورجینال در گوشی نصب می‌کنند. متاسفانه خیلی از تعمیرکاران قطعات دست دوم گوشی های دیگر را به عنوان قطعه اورجینال و OEM در گوشی مشتریان نصب و بدین ترتیب هزینه نصب قطعه نو و OEM را از وی دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: تعویض گلس یا شیشه شکسته سامسونگ گلکسی اس ۵ 

تعمیر برد گلکسی اس 5 سامسونگ چقدر زمان می‌برد؟

تعمیر مادربرد گوشی یک پروسه حساس، دقیق و زمانگیر است بنابراین اگر قرار است مادربرد گوشی شما تعمیر شود به هیچ عنوان عجله به خرج ندهید و بگذارید تا مراحل تعمیر با دقت پیش بروند. عموما تعمیر برد گلکسی اس 5 چند روز طول می‌کشد و ظرف چند ساعت یا یک روز قابل انجام نیست اما چرا؟ زمانی که قرار باشد برد گوشی تعمیر شود لازم است تا ابتدا مادربرد و تمام اجزای سخت افزاری روی آن به ترتیب مورد بررسی قرار گرفته و قطعات معیوب شناسایی شوند. سپس هر یک از قطعات معیوب تعویض و دوباره عملکرد گوشی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و نهایتا هم گوشی باید برای مدت زمان مشخصی به صورت آزمایشی استفاده شود. بدیهی است که این پروسه نیازمند صرف زمان و دقت بالایی خواهد بود. به همین دلیل تعمیر برد گلکسی اس 5 یا هر گوشی دیگری در مقایسه با تعویض برد نیاز به زمان بیشتری دارد.

تعمیر برد در نمایندگی تعمیرات گوشی سامسونگ!

شاید از آن دسته افرادی هستید که به سرویس های نمایندگی رسمی تعمیرات گوشی سامسونگ معتقد هستید و تمام تعمیرات گوشی های سامسونگ خود را به این مراکز ارجاع می‌دهید. اگر از این دسته کاربران هستید، توصیه می‌کنیم تعمیر برد گلکسی اس 5 را به نمایندگی سامسونگ واگذار نکنید چون اولا تعمیرات دقیق این چنینی در نمایندگی های سامسونگ به شدت کند انجام می‌شود و شاید تا چند هفته طول بکشد و دوم این نوع تعمیرات در نمایندگی های موبایل سامسونگ کیفیت لازم را نخواهد داشت چون در نمایندگی ها بیشتر بر روی تعویض قطعات معیوب گوشی های موبایل تمرکز می‌شود. بنابراین اگر نیاز به تعمیر برد گلکسی اس 5 به فکر استفاده از سرویس شرکتی متفاوت باشید و دلتان را به سرویس نمایندگی های رسمی تعمیرات گوشی سامسونگ خوش نکنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر ال سی دی سامسونگ گلکسی S5 

 

تعمیر برد s5 سامسونگ

جداسازی و تعویض مادربرد Galaxy S5 سامسونگ چگونه انجام می‌شود؟

شاید تصور کنید چون گوشی گلکسی اس 5 از بدنه‌ای جداشدنی بهره می‌برد، جداسازی و تعویض مادربرد آن هم راحت خواهد بود اما متاسفانه در عمل این‌طور نیست! البته اگر تجربه کافی در حوزه تعمیرات موبایل داشته باشید می‌توانید جداسازی برد این گوشی را در زمان کوتاهی انجام دهید اما اگر تجربه مناسبی در این زمینه ندارید، ممکن است جداسازی برد تا  2 ساعت هم زمان شما را بگیرد. برای آشنایی با مراحلی که باید به منظور جداسازی مادربرد گلکسی S5 سامسونگ طی شوند به مطالعه مقاله آموزش تعمیرات سامسونگ: تعویض مادربرد گوشی گلکسی اس 5بپردازید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات گوشی سامسونگ 

 

برای تعمیر برد سامسونگ S5 کلیک کن یا با شماره 75147-021 گارانتی رسمی تعمیرات سامسونگ تماس بگیر

 

آیا شخصا قادر به تعمیر برد گلکسی اس 5 خواهیم بود؟

همانطور که پیش از این هم اشاره داشته تعمیر مادربرد گوشی های موبایل از جمله سامسونگ گلکسی S5 کار آسانی نیست و نیاز به تجربه و دانش کافی دارد. بنابراین مطمئن باشید که شما شخصا از پس تعمیر مادربرد این گوشی بر نخواهید آمد و حتما باید انجام این کار را به فردی متخصص واگذار کنید. اما اگر قرار باشد برد گوشی تعویض شود، خودتان قادر به انجام این کار خواهید بود. بدین منظور کافیست یک عدد مادربرد اورجینال گلکسی اس 5 را به همراه لوازم و ابزارهای لازم برای تعمیر گوشی از فروشگاه موبایل کمک تهیه کنید و سپس با استفاده از مقاله‌ای که در بخش قبل ضمیمه کردیم، مادربرد سامسونگ Galaxy S5 خود را تعویض نمایید.

تعویض و تعمیر مادربرد سامسونگ گلکسی S5 را با کمترین هزینه در موبایل کمک انجام دهید!

اگر بنا به هر دلیل مادربرد گوشی سامسونگ گلکسی اس 5 شما دچار مشکل شده و باید آن را تعمیر یا تعویض کنید، توصیه می‌کنیم از سرویس موبایل کمک استفاده به عمل آورید. کارشناسان تعمیر موبایل کمک با استفاده از جدیدترین متدها و مدرن ترین ابزارهای تعمیرات موبایل، گوشی شما را تعمیر و صحیح و سالم به شما تحویل می‌دهند. سه مورد از اصلی ترین مزیت های سرویس موبایل کمک شامل گارانتی تعمیرات صورت گرفته، دریافت کمترین هزینه ممکن برای انجام تعمیرات و تعمیر گوشی در کوتاه ترین زمان ممکن می‌شود. به منظور ثبت سفارش تعمیرات گلکسی اس 5 خود توسط کارشناسان موبایل کمک کافیست با شماره 75147-021 تماس حاصل نمایید یا با مراجعه به صفحه ثبت سفارش تعمیرات موبایل در سایت موبایل کمک درخواست خود را به صورت آنلاین به ثبت برسانید. نمایندگی های موبایل کمک در سراسر کشور (تهران و شهرستان ها) آماده خدمات رسانی به شما خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

خرید موبایل

خرید قطعه موبایل

تعمیرات تخصصی سامسونگ
در نمایندگی سامسونگ با گارانتی رسمی

دفتر مرکزی75147-021
تعمیرات تخصصی سامسونگ
در گارانتی سامسونگ

مقالات آموزش تعمیرات سامسونگ

آموزش گام به گام تعویض انواع قطعات سامسونگ

اطلاعات بیشتر آموزش گام به گام تعویض انواع قطعات اپل

تعمیر باتری انواع سامسونگ

مقالات راهنمای تعویض باتری سامسونگ

اطلاعات بیشتر تعویض باتری انواع آیفون

تعمیرات تخصصی گلکسی واچ

اطلاعات بیشتر
تعمیرات تخصصی گلکسی واچ

فروشگاه قطعات تعمیرات سامسونگ

خرید قطعات اورجینال سامسونگ (با گارانتی اصالت قطعه)

اطلاعات بیشتر فروشگاه قطعات موبایل

تعویض ال سی دی انواع سامسونگ

مقالات راهنمای تعویض ال سی دی سامسونگ

اطلاعات بیشتر مقالات راهنمای تعویض ال سی دی سامسونگ