آموزش استفاده از لایو لوکیشن تلگرام (Live Location)

آموزش استفاده از لایو لوکیشن تلگرام (Live Location)

نسخه جدید تلگرام (تلگرام 4.4) یک قابلیت جالب تحت عنوان لایو لوکیشن (Live Location) را ارائه می‌کند که به موجب آن کاربران می‌توانند به صورت زنده موقعیت مکانی خود را اشتراک گذاری کنند. در این مقاله قصد داریم به آموزش کار یا استفاده از لایو لوکیشن تلگرام (Live Location) بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با قابلیت لایو لوکیشن تلگرام (Live Location)

تلگرام به تازگی با انتشار یک آپدیت جدیدترین نسخه اپلیکیشن پیام رسان خود را منتشر کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جدیدترین نسخه تلگرام و ویژگی های جدید آن به مطالعه مقاله “آپدیت تلگرام 4.4 منتشر شد؛ لایو لوکیشن، مدیاپلیر جدید و غیره” بپردازید. اگرچه آپدیت تلگرام 4.4 چندین قابلیت جدید را برای کاربران به ارمغان می‌آورد، اما در بین آن ها قابلیت لایو لوکیشن (Live Location) یکی از جالب ترین موارد است.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

به موجب قابلیت لایو لوکیشن تلگرام (Live Location)، کاربران این اپلیکیشن پیام رسان می‌توانند به صورت زنده موقعیت مکانی خود را با دیگر کاربران اشتراک گذاری کنند. در ادامه این مقاله قصد داریم به آموزش نحوه استفاده از لایو لوکیشن تلگرام (Live Location) بپردازیم. چنانچه در مورد هر یک از بخش های شرح داده شده نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی بخواهید. با ما همراه باشید.

آموزش اشتراک گذاری زنده موقعیت مکانی (لایو لوکیشن) در تلگرام

به منظور اشتراک گذاری زنده موقعیت مکانی خود با سایر کاربران در تلگرام باید به شرح زیر عمل کنید:

آموزش استفاده از لایو لوکیشن تلگرام (Live Location)

  • قبل از هر کار باید تلگرام خود را به نسخه 4.4 آپدیت کنید.
  • سپس تلگرام را اجرا و وارد پنجره گفتگوی مورد نظرتان شوید. این پنجره گفتگو می‌تواند یک پنجره انفرادی یا مربوط به گروه باشد.
  • آیکون با نماد “گیره” را از نوار زیرین صفحه و سمت راست آن انتخاب کنید تا دستور ارسال فایل صادر شود.
  • گزینه “Location” را انتخاب کنید.
  • گزینه قرمز رنگ Share My Live Location For را انتخاب کنید.

آموزش استفاده از لایو لوکیشن تلگرام (Live Location)

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 

  • مدت زمانی که تمایل دارید موقعیت مکانی شما به صورت زنده با کاربر یا کاربران مورد نظر اشتراک گذاری شود را از لیست سه گزینه‌ای ارائه شده انتخاب کنید. این مدت زمان می‌تواند برابر با 15 دقیقه، 1 ساعت یا 8 ساعت در نظر گرفته شود. به یاد داشته باشید که لغو اشتراک گذاری موقعیت مکانی در هر زمان که تمایل داشته باشید امکانپذیر خواهد بود. بعد از انتخاب مدت زمان مورد نظرتان باید گزینه Share را لمس کنید.

آموزش استفاده از لایو لوکیشن تلگرام (Live Location)

مشاهده خواهید کرد که موقعیت مکانی شما به صورت زنده و با استفاده از قابلیت لایو لوکیشن تلگرام (Live Location) برای کاربر مورد نظر نمایش داده می‌شود.

توقف اشتراک گذاری زنده موقعیت مکانی در تلگرام (لایو لوکیشن)

بعد از فعال سازی قابلیت لایو لوکیشن تلگرام (Live Location) و اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود، هر زمان که تمایل داشته باشید قادر به غیرفعال کردن آن خواهید بود. بدین منظور باید مراحل زیر را طی کنید:

بیشتر بخوانید: تعمیر سامسونگ

آموزش استفاده از لایو لوکیشن تلگرام (Live Location)

  • اپلیکیشن تلگرام را اجرا کنید.
  • وارد پنجره گفتگویی که موقعیت مکانی شما در آن به صورت زنده اشتراک گذاری شده شوید.
  • نقشه ای که موقعیت مکانی شما در آن نمایش داده شده را لمس کنید.
  • گزینه قرمز رنگ Stop Sharing Location را از بخش زیر صفحه انتخاب کنید.

به همین سادگی اشتراک گذاری زنده موقعیت مکانی شما در تلگرام غیر فعال می‌شود. بار دیگر اشاره می‌کنیم که برای استفاده از قابلیت لایو لوکیشن تلگرام (Live Location) و اشتراک گذاری زنده موقعیت مکانی خود در این مسنجر محدود به چت های انفرادی نیستید و امکان اشتراک گذاری زنده موقعیت مکانی در گروه های تلگرام هم وجود دارد.

آموزش ویدئویی استفاده از لایو لوکیشن تلگرام (Live Location)

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش کار با قابلیت لایو لوکیشن تلگرام (Live Location) پرداختیم. چنانچه در مورد هر یک از بخش های شرح داده شده نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قطعات آیفون 6

گلس iPhone 11 Pro 

شیشه آیفون 11

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments