آپدیت تلگرام ۴.۴ منتشر شد؛ لایو لوکیشن، مدیاپلیر جدید و غیره

آپدیت تلگرام 4.4 منتشر شد؛ لایو لوکیشن، مدیاپلیر جدید

ساعاتی پیش آپدیت تلگرام 4.4 به صورت رسمی منتشر شد. به موجب این آپدیت قابلیت های جدیدی مثل لایو لوکیشن (Live Location)، مدیاپلیر جدید، پشتیبانی از زبان های بیشتر و یک پلتفرم ترجمه اختصاصی به تلگرام اضافه شده‌اند. در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی دقیق تر تغییرات آپدیت تلگرام 4.4 بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با نسخه جدید تلگرام 4.4

در آپدیت قبلی تلگرام که مربوط به نسخه 4.3 می‌شد و قابلیت های جدید آن را در مقاله “آپدیت تلگرام 4.3 منتشر شد؛ استیکر های برگزیده و اعلان ریپلای” عنوان کرده بودیم، چندان ویژگی های کاربردی و جدیدی به این اپلیکیشن پایم رسان اضافه نشده بود. شاید جالب ترین ویژگی جدید آن مربوط به امکان ایجاد لیست استیکرهای برگزیده می‌شد. اما آپدیت تلگرام 4.4 که ساعاتی پیش منتشر شده، ویژگی های کاربردی را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد قابلیت ها و ویژگی های جدید آپدیت تلگرام 4.4 صحبت کنیم. به منظور دانلود تلگرام 4.4 (جدیدترین نسخه) از آیکون های ضمیمه شده در انتهای مقاله استفاده کنید. چنانچه در مورد هر یک از بخش های شرح داده شده نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید. با ما همراه باشید.

قابلیت های جدید آپدیت تلگرام 4.4

اصلی ترین قابلیت های جدیدی که با نصب آپدیت تلگرام 4.4 در اختیار کاربران قرار می‌گیرند شامل مواردی همچون امکان اشتراک گذاری موقعیت مکانی به صورت زنده (لایو لوکیشن)، امکان استفاده از مدیاپلیر جدید، پشتیبانی از زبان های بیشتر و ارائه پلتفرم اختصاصی ترجمه، امکان مخفی کردن آرشیو چت سوپر گروه ها از دید اعضای جدید و مشخص شدن پیام ادمین در گروه های بزرگ می‌شود که در ادامه هر یک از این موارد را دقیق تر خدمتتان معرفی می‌کنیم.

لایو لوکیشن (Live Location) یا اشتراک گذاری زنده موقعیت مکانی

لایو لوکیشن یا Live Location یکی از جالب ترین ویژگی هایی است که با آپدیت تلگرام 4.4  در اختیارتان قرار می‌گیرد. به موجب این قابلیت شما می‌توانید موقعیت مکانی خود را به صورت زنده بر روی یک نقشه با سایر کاربران تلگرام اشتراک گذاری کنید. بدین ترتیب آن ها می‌توانند به صورت کامل موقعیت مکانی شما را در هر لحظه بر روی نقشه مشاهده کنند. برای اشتراک گذاری زنده موقعیت مکانی در تلگرام 4.4 آپشن های زمانی 15 دقیقه ای، 1 ساعته و 8 ساعته در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری زنده موقعیت مکانی یا قابلیت لایو لوکیشن (Live Location) فقط مخصوص گفتگوهای انفرادی نیست، بلکه کاربران می‌توانند با استفاده از این ویژگی موقعیت مکانی خود را در گروه ها هم اشتراک گذاری کنند. برای کسب اطلاعات دقیق در مورد نحوه استفاده از این قابلیت به مطالعه مقاله “آموزش استفاده از لایو لوکیشن تلگرام (Live Location)” بپردازید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات اپل

مدیاپلیر جدید

تغییر دومی که به موجب آپدیت تلگرام 4.4 ایجاد می‌شود مربوط به مدیاپلیر جدید آن است. تلگرام به صورت کامل طراحی مدیاپلیر داخلی خود را از نو انجام داده و بستر مناسب تری را برای پخش فایل های موزیک با فرمت های مختلف در آپدیت جدید پیام رسان خود ایجاد کرده است. تلگرام از کاربران خواسته تا برای دسترسی به چند دمو به کانال @cctracks مراجعه کنند از موزیک های رایگانی که در این کانال به صورت دمو منتشر شده استفاده به عمل آورند.

پشتیبانی از زبان های بیشتر و پلتفرم ترجمه

با آپدیت تلگرام 4.4 زبان های بیشتری هم توسط آن پشتیبانی می‌شوند. زبان هایی مثل فرانسوی، اندونزیایی، مالایایی، روسی و اوکراینی از زبان های جدیدی هستند که در تلگرام 4.4 قابل پشتیبانی خواهند بود. جالب است بدانید که تلگرام در وبلاگ رسمی خود اشاره کرده که در آینده نزدیک پشتیبانی از زبان های دیگری از جمله فارسی (Persian) هم به اپلیکیشن پیام رسان محبوب آن اضافه خواهد شد. بنابراین هنوز خبری از زبان فارسی رایگان در تلگرام وجود ندارد.

آپدیت تلگرام 4.4 منتشر شد؛ لایو لوکیشن، مدیاپلیر جدید

اما علاوه بر پشتیبانی از زبان های بیشتر، آپدیت تلگرام 4.4 یک پلتفرم ترجمه جالب را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با استفاده از این پلتفرم اختصاصی کاربران می‌توانند برای ترجمه عبارات و گزینه های مختلف تلگرام به زبان مادری خود پیشنهاد‌هایشان را ثبت کنند و سایر کاربران هم به پیشنهادات ثبت شده رأی دهند. نهایتا به این صورت بهترین حالت ترجمه در تلگرام به زبان های مختلف ایجاد می‌شود.

مخفی کردن آرشیو چت سوپر گروه ها از دید اعضای جدید

اگر ادمین یک سوپر گروه هستید، با آپدیت تلگرام 4.4 می‌توانید از قابلیت مخفی کردن آرشیو چت گروه از دید اعضای جدید استفاده کنید. به موجب این قابلیت شما می‌توانید تنظیمات سوپر گروه خود را به گونه ای انجام دهید که اعضای جدید گروه قادر به مشاهده چت های قبلی کاربران در آن نباشند.

آپدیت تلگرام 4.4 منتشر شد؛ لایو لوکیشن، مدیاپلیر جدید

مشخص شدن پیام ادمین در گروه های بزرگ

ویژگی بعدی که در آپدیت تلگرام 4.4  ارائه شده مربوط به مشخص شدن پیام های ادمین ها در چت های گروهی می‌شود. بدین منظور در گوشه سمت راست و بالای پیام ادمین ها عبارت “admin” نمایش داده می‌شود و بدین صورت سایر کاربران گروه می‌توانند پیام های ادمین را از سایر اعضا تشخیص دهند.

بیشتر بخوانید: تعمیر گوشی سامسونگ

آپدیت تلگرام 4.4 منتشر شد؛ لایو لوکیشن، مدیاپلیر جدید

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به صحبت در مورد قابلیت های جدیدی پرداختیم که با دانلود آپدیت تلگرام 4.4 در اختیارتان قرار می‌گیرند. به منظور دانلود تلگرام 4.4 (جدیدترین نسخه) از آیکون های ضمیمه شده در انتهای مقاله استفاده کنید. چنانچه در مورد هر یک از بخش های شرح داده شده نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

گلس آیفون 11 پرو مکس

قطعات آیفون 11 پرو مکس

گلس آیفون اس ای

تعمیرات موبایل

تلگرام | Telegram
نام تلگرام | Telegram
قیمت رایگان
سیستم عامل اندروید و iOS
سازنده Telegram LLC
منبع telegram

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments