آموزش اضافه کردن ویجت به صفحه اصلی دستگاه‌های اندرویدی

اضافه کردن ویجت

ویجت‌ها (Widget) یکی از ویژگی‌های بصری کاربرپسند و جالب سیستم عامل اندروید هستند. اندروید این اجازه را می‌دهد تا کاربر بر روی صفحه اصلی دستگاه یا همان هوم اسکرین ویجت‌های مورد نظرش را ضمیمه کند. در این مقاله قصد داریم که به آموزش اضافه کردن ویجت به صفحه اصلی دستگاه‌های اندرویدی بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

سیستم عامل اندروید این قابلیت را دارد که جلوه‌های بصری خاصی با عنوان ویجت را در صفحه اصلی دستگاه‌های هوشمند بهره‌مند از خود اضافه کند. ویجت‌ها در واقع جلوه‌های بصری از اپلیکیشن‌های نصب شده در دستگاهتان هستند که به شکل یک میانبر با ظاهر جالب در هوم اسکرین دستگاه ضمیمه شده و منجر به شخصی‌سازی هرچه بهتر رابط کاربری دستگاه می‌شوند. به عنوان مثال اگر در هوم اسکرین یا صفحه اصلی گوشی اندرویدی شما ساعت عقربه‌ای یا دیجیتالی وجود داشته باشد، این ساعت یک ویجت است.

ویجت‌های انواع و اشکال مختلفی دارند. تمام ویجت‌های مربوط به اپلیکیشن‌های نصب شده در دستگاهتان نمی‌شوند بلکه برخی از آن‌ها به طور پیش فرض در دستگاه موجود هستند. عموما ویجت‌هایی همچون ویجت نشان دهنده زمان، آب و هوا و … به طور پیش فرض در دستگاه‌های اندرویدی موجود هستند. اما چگونه می‌توان یک ویجت را به صفحه اصلی گوشی یا تبلت اندرویدی اضافه کرد؟ ما در این مقاله قصد داریم که به این موضوع پرداخته و نحوه اضافه کرده ویجت به هوم اسکرین دستگاه‌های اندرویدی را به شما عزیزان آموزش دهیم. چنانچه در مورد هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آنلاین موبایل

آموزش اضافه کردن ویجت به صفحه اصلی دستگاه‌های اندرویدی

اضافه کردن ویجت به صفحه اصلی دستگاه‌های اندرویدی امر بسیار ساده‌ای بوده و هر کاربری مبتدی به راحتی می‌تواند از پس آن بر آید. در قدم اول باید فضای خالی مناسبی را در یکی از صفحات اصلی دستگاه خود بیابید. اگر دقت کرده باشید زمانی که در صفحه اصلی یا هوم اسکرین دستگاه اندرویدی خود به سر می‌برید با کشیدن انگشت خود به سمت چپ و راست مابین صفحات مختلف آن جابه‌جا خواهید شد. تعداد این صفحات موجود می‌تواند به سلیقه شخصی شما تعیین شود و ما در این مقاله تمام این صفحات را صفحه اصلی یا هوم اسکرین دستگاه فرض می‌کنیم.

از آنجایی که ویجت‌ها عموما اندازه‌های نسبتا بزرگی دارند، اگر فضای خالی مناسبی در صفحات اصلی دستگاهتان موجود نباشد قادر به اضافه کردن و آزمایش عملکرد آن‌ها نخواهید بود. بنابراین توصیه می‌کنیم که پیش از هر عملی یک صفحه اصلی جدید و خالی در دستگاهتان ایجاد کنید تا بتوانید از نظر بصری هر ویجت را در این قسمت بررسی و آزمایش کنید. همچنین جا‌ به جایی ویجت‌ها هم در شرایطی که فضای خالی مناسبی در صفحات هوم اسکرین دستگاه وجود نداشته باشد به امری آزاردهنده تبدیل می‌شود. بنابراین صفحه اصلی کاملا جدید و خالی که ایجاد کرده‌اید می‌تواند به منظور انتقال، جا‌به‌جایی و مدیریت بهتر ویجت‌ها هم مورد استفاده قرار گیرد.

اضافه کردن صفحه اصلی یا هوم اسکرین جدید و خالی در دستگاه‌های اندرویدی بنا به نسخه سیستم عامل نصب شده در آن، مدل گوشی و رابط کاربری آن و لانچری که احتمالا بر روی آن نصب است به شکل‌های مختلفی انجام می‌شود. به طور کلی عموما باید انگشت خود را بر روی بخش خالی از صفحه نمایش قرار داده و سپس گزینه‌ای نظیر Edit را انتخاب کنید. در این شرایط صفحات مختلف هوم اسکرین دستگاه را مشاهده خواهید کرد و در بخش انتهایی این صفحات یک آیکون “بعلاوه” وجود دارد. با انتخاب این آیکون یک صفحه اصلی یا هوم اسکرین جدید و خالی به دستگاه اضافه می‌شود. همچنین با نگه داشتن انگشت خود بر روی هر یک از این صفحات اصلی می‌توانید آن‌ها را جا به جا کنید. بار دیگر اشاره می‌کنیم که روش انجام این عمل و اضافه کردن صفحه‌ای جدید به هوم اسکرین دستگاه‌های اندرویدی برندهای مختلف به شیوه‌های متنوعی انجام می‌شود. چنانچه در مورد نحوه انجام این عمل در دستگاه خود راهنمایی دقیقی می‌خواهید با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کنید.

اضافه کردن ویجت

بیشتر بخوانید: تعمیر گوشی سامسونگ

حال نوبت به اضافه کرده ویجت و مشاهده آن‌ها می‌رسد. برای انجام این عمل کافیست که انگشت خود را بر روی فضای خالی از صفحه اصلی دستگاه قرار داده و کمی نگه دارید. در این شرایط آپشن‌های متنوعی نمایان می‌شود که باید در این آپشن‌ها به دنبال گزینه Widgets باشید. با انتخاب این گزینه لیستی از ویجت‌های در دسترسی دستگاه نمایان می‌شود. شما می‌توانید تک تک این ویجت‌ها را در هوم اسکرین خالی و جدیدی که ایجاد کرده‌اید اضافه کرده و بررسی نمایید. دقت داشته باشید که سایز و ابعاد ویجت‌ها و در برخی از موارد شکل و ظاهر آن‌ها قابل تغییر خواهد بود. اپلیکیشن‌هایی همچون Google Now Launcher ویجت‌های دستگاه را در قالب مجموعه و گروه‌های خاصی دسته‌بندی می‌کنند و بدین صورت دسترسی کاربر به آن‌ها بهتر و ساده‌تر می‌شود.

اضافه کردن ویجت

حال اگر از ویجت خاصی لذت بردید و تمایل داشتید که آن را از هوم اسکرین آزمایشی و جدید خود به یکی از صفحات اصلی دستگاهتان منتقل کنید، کافیست که انگشت خود را بر روی ویجت مورد نظر قرار داده و نگه دارید. حال انگشت خود را به سمت صفحه اصلی مد نظر و مقصد خود کشیده و ویجت انتخابی را در محلی که تمایل دارید رها کنید. در این شرایط اگر ویجت‌ها یا آیکون‌های دیگری در آن بخش وجود داشته باشند و صفحه مورد نظر کاملا پر باشد، امکان انتقال ویجت انتخابی شما فراهم وجود نخواهد داشت. برای رفع این مشکل باید ابتدا در صفحه مقصد فضای خالی مناسبی ایجاد کنید. بدین منظور می‌توانید به طور موقت ویجت‌های موجود در این صفحه را به هوم اسکرین جدید و خالی که ساخته بودید منتقل کرده و بدین صورت ویجت‌های دستگاه اندرویدی خود را مدیریت نمایید.

اضافه کردن ویجت

استفاده از ویجت‌ها منجر می‌شود که ظاهر دستگاه اندرویدی شما جذاب‌تر و منحصر به فردتر شود. به طور کلی ویجت‌ها از ویژگی‌های دوست داشتی سیستم عامل اندروید محسوب می‌شوند که طرفداران زیادی دارند. در حین انتخاب برخی از ویجت‌ها ممکن است با گزینه‌هایی همچون 4*2، 4*4 و … مواجه شوید. این گزینه‌ها در واقع ابعاد و شرایط نمایش محتوای ویجت مد نظر را اعلام می‌کنند. چنانچه در مورد هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید: تعمیر یا تعویض ال سی دی Note 10 سامسونگ 

آموزش ویدئویی اضافه کردن ویجت به صفحه اصلی دستگاه های اندرویدی

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

خرید قطعه موبایل

تاچ ال سی دی آیفون 6

تاچ ال سی دی نوت 20 اولترا

تعمیرات موبایل

منبع greenbot

نظرات کاربران (15)

guest
15 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
Sarina
Sarina
1 سال گذشته

ببخشید چرا وقتی میخوام یه ویجت رو اضافه کنم میگه please add your Google account

maede
maede
4 سال گذشته

سلام من گوشی وای ۹پرایم گرفتم حدودا یک. ماهه و چند روز پیش آپدیتش کردم از زمانی که آپدیت کردم تعداد قدم هارو نشون نمیده حتی تو تنظیمات صفحه هم رفتم قسمت نمایش تعداد گام روشن هست اما نشون نمیده مشکلش چیه

امیر محمد نعیمی
امیر محمد نعیمی
4 سال گذشته

سلام من نوکیا ۱ پلاس دارم تنها مشکلش اینه که به غیر از ویجت های پیش فرض بقیه ویجت هارو نمایش خمیده حتی ساعت
(اندرویدش ۹ پای نسخه گو هستش )

امیر
امیر
4 سال گذشته

واقعا ممنون و یک دنیا سپاس بابت این مطلب که یادم دادید

mehdi jalili
mehdi jalili
4 سال گذشته

سلام. من گوشی جی فور کور گرفتم . مشکلی که داره اصلا ویجت برنامه ها رو نشون نمیده . یعنی تو قسمت ویجتها هم فقط چند ویجت پیش فرض داره غیر از اونها دیگه اصلا ویجت نشون نمیده حتی ساعتش هم ویجت نداره . مشکل جی میتونه باشه ؟ اندرودش هم ۸ هستش.

رضا صفا
رضا صفا
4 سال گذشته
پاسخ به  mehdi jalili

منم گوشیم جی فور کورهست و اولین گوشی سامسونگیه ک میبینم ویجت خیلی کمی داره و نمیشه واسه صفحه اصلی و قفل صفحه عکس جدا جدا گذاشت😏