آموزش تغییر حالت پیش‌فرض ارتباط USB در اندروید ۶.۰

تغییر حالت پیش‌فرض ارتباط USB

اگر موبایل یا تبلتی با اندروید 6.0 در اختیار دارید، مطمئنا متوجه شده‌اید که هنگام اتصال دستگاه به کامپیوتر توسط کابل USB، در حالت پیش‌فرض دستگاه شما فقط شارژ میشود و فایل‌های آن در کامپیوتر به نمایش در نمی‌آیند. برای دسترسی به فایل‌های دستگاه اندرویدی خود در کامپیوتر مجبورید هر دفعه از پنل نوتیفیکیشن آیکون ارتباط USB را زده و حالت را به MTP تغییر دهید. در نسخه‌های قبلی اندروید این امکان را داشتید که حالت پیش‌فرض ارتباط USB را انتخاب کنید، اما اکثر کاربران بر این باورند که در اندروید 6.0 این قابلیت حذف شده است. در واقع جابجا شده و با فعال کردن Developer Options میتوانید به آن دسترسی پیدا کنید. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل  

تغییر حالت پیشفرض usb defaultتغییر حالت پیشفرض usb default

همانطور که گفتیم ابتدا باید Developer Options را روی گوشی خود فعال کنید. برای این کار به تنظیمات، و بخش درباره تلفن (About Phone) رفته و در آنجا به دنبال Build Number بگردید. شماره ساخت یا همان Build Number را 7 بار پشت سر هم لمس کنید تا پیغام You are now a developer را مشاهده کنید. وقتی به صفحه تنظیمات برگردید در انتهای لیست می‌بینید که گزینه ای جدید به نام Developer Options اضافه شده است.
برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم مقاله “فعال کردن USB Debugging در گوشی‌های اندروید” را مطالعه نمایید.
وارد Developer options شوید و در بخش Networking مورد Select USB Configuration را انتخاب کنید. در پنجره باز شده حالت پیش‌فرضی که می‌خواهید را انتخاب کنید.

تغییر حالت پیشفرض usb default

این تنظیمات را فقط همین یک بار انجام می‌دهید و دیگر نیازی به تغییر آن‌ها نیست. با اتصال دستگاه خود به کامپیوتر بدون تغییر هیچ تغییری در تنظیمات میتوانید فایل‌ها را در کامپیوتر مشاهده کنید. ممکن است هنگام اتصال، کامپیوتر شما اقدام به نصب درایورهای لازم بکند. پنجره را نبدندید و اجازه دهید پروسه نصب درایورها به اتمام برسد.

آموزش ویدئویی تغییر حالت پیش فرض ارتباط USB در اندروید 6.0

بیشتر بخوانید:

خرید قطعه موبایل

قیمت گلس iPhone 8 Plus

قیمت تاچ ال سی دی A42 5G

تعمیرات موبایل

منبع addictivetips

نظرات کاربران (4)

guest
4 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
Hngme
Hngme
4 سال گذشته

این کارو کردم ولی درست نشد

Bahare
Bahare
4 سال گذشته

سلام؛ ببخشید من چند وقت پیش پنل نوتیفیکیشن ارتباط USB رو از نوار وضعیت کنار زدم؛ از اون روز به بعد وقتی usb رو وصل میکنم به گوشیم(S5) اون اعلان اتصال نمیاد usb توو مدیریت فایل باز میشه ولی اون اعلان اتصال usb حذف شده هر کاریم کردم برنمیگرده. حتی اعلانا رو بازنشانی کردم.. لطفا، میشه بگید باید چه کار کنم تا اعلان برگرده ؟..

الیاس کوهی
الیاس کوهی
1 سال گذشته
پاسخ به  Bahare

سلام شما باید فلش رو فرمت کنید درست میشه

مصیب
مصیب
5 سال گذشته

سلام ببخشید مدل گوشی من LG و وقتی متصل سیستم میکنم به طور خودکار شارژ میشه و نمیتونم حالت قبلی پیش فرض برگردونم بطور خودکار شارژ میشه ،،لطفا کمک کنید