آموزش یافتن برنامه‌ای که در اندروید ۶ بیشترین حافظه RAM را اشغال می‌کند

آموزش یافتن برنامه ای که در اندروید 6.0 بیشترین حافظه RAM را اشغال می کند

مطمئناً شما هم تا کنون متوجه برنامه‌ها یا بازی‌هایی شده‌اید که بیشتر از بقیه برنامه‌ها، باتری دستگاه اندرویدی شما را مصرف می‌کنند. سرعت بیشتر دستگاه اندرویدی، و چند وظیفگی (Multi tasking) هرچه بهتر آن در گرو میزان حافظه RAM آزاد در دستگاه است. خوشبختانه در اندروید 6.0 کاربران این امکان را دارند که وضعیت مصرف حافظه رم در دستگاه خود را مشاهده کنند و در صورت نیاز تغییراتی را برای روان‌تر کار کردن دستگاه اندرویدشان اعمال کنند. در ادامه نحوه یافتن برنامه‌هایی که بیشترین حافظه رم را اشغال می‌کنند را آموزش خواهیم داد. با موبایل کمک همراه باشید.

برای شروع به تنظیمات موبایل یا تبلت اندرویدی خود رفته و وارد بخش Memory شوید. در این صفحه نمایی کلی از مقدار حافظه رم استفاده شده و میزان RAM آزاد را مشاهده می‌کنید.
با لمس Memory used by apps می‌توانید لیست کاملی از برنامه‌های در حال اجرا (سیستمی و شخص ثالث) را مشاهده کنید. منوی باز شونده­ ای که روی آن 3 hours نوشته شده را لمس کنید و از آن لیست می‌توانید انتخاب کنید که میزان رم مصرف شده توسط برنامه­‌های اندروید در 3، 6، 12 و یا 24 ساعت گذشته را چقدر است.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

آموزش یافتن برنامه ای که در اندروید 6.0 بیشترین حافظه RAM را اشغال می کند

آموزش یافتن برنامه ای که در اندروید 6.0 بیشترین حافظه RAM را اشغال می کند

با انتخاب هر برنامه می‌توانید میزان رم مصرف شده توسط آن و میزان در حال اجرا بودن آن برنامه در بازه زمانی مشخص شده را مشاهده کنید. طبیعتاً برنامه‌هایی که اکثر اوقات در حال اجرا هستند (مثل شبکه های اجتماعی) رم بیشتری نیز مصرف می‌کنند.
با توجه به لیست شاید عوامل کند کننده دستگاه اندرویدی خود را بیابید و آن را حذف کنید. طبق تجربه باید بگوییم برنامه فیس بوک یکی از پر مصرف‌ترین‌های RAM و باتری اندروید است.

بیشتر بخوانید: نمایندگی رسمی تعمیرات گوشی سامسونگ

آموزش ویدئویی یافتن برنامه‌ای که در اندروید 6 بیشترین حافظه RAM را اشغال می‌کند

بیشتر بخوانید:

خرید موبایل

قطعات موبایل

قطعات گوشی آیفون 8

قطعات گوشی سامسونگ اس 10

تعمیرات موبایل

منبع addictivetips

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments