نسخه جدید تلگرام (آپدیت تلگرام ۴.۰) با قابلیت جدید معرفی شد

نسخه جدید تلگرام (آپدیت تلگرام 4.0)

تلگرام ساعاتی پیش جدیدترین آپدیت یه بروز رسانی اپلیکیشن پیام‌رسان محبوب خود را منتشر کرد. آپدیت تلگرام 4.0 یک آپدیت عمده است و 3 ویژگی جدید را به این مسنجر می‌افزاید. در این مقاله قصد داریم در مورد نسخه جدید تلگرام (آپدیت تلگرام 4.0) و ویژگی‌های جدید آن صحبت کنیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با آپدیت تلگرام 4.0 – نسخه جدید تلگرام

تلگرام ساعاتی پیش یک به روز رسانی عمده را برای مسنجر خود ارائه کرد. این به روز رسانی عمده سه ویژگی یا قابلیت جالب را به تلگرام می‌افزاید. این سه ویژگی شامل امکان ارسال پیام ویدیویی یا ویدیو مسیج + تلسکوپ (Video Message + Telescope)، پرداخت از طریق ربات ها (Payments for Bots) و پلتفرم اینستنت وی یو جامع (Instant View) می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تلفن همراه

در ادامه مقاله قصد داریم به بررسی نسخه جدید تلگرام (آپدیت تلگرام 4.0) و ویژگی‌های جدید آن بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

ارسال ویدیو مسیج (Video Message) یا پیام ویدیویی در تلگرام 4.0

اولین قابلیت جدید و بسیار جالبی که در نسخه جدید تلگرام (آپدیت تلگرام 4.0) ارائه شده، قابلیتی تحت عنوان Video Message یا همان ویدیو مسیج است که می‌توان آن را پیام ویدیویی هم خطاب کرد. به موجب این قابلیت شما می‌توانید از طریق دوربین جلو یا اصلی دستگاهتان ویدیویی ضبط و آن را به عنوان پیام ارسال کنید. این قابلیت دقیقا شبیه به ارسال ویس (Voice) است، اما با این تفاوت که در این روش به جای ویس، ویدیو ارسال می‌شود.

نسخه جدید تلگرام (آپدیت تلگرام 4.0)

برای استفاده از قابلیت ارسال پیام تصویری یا ویدیو مسیج در تلگرام کافیست که یک بار آیکون “میکروفون” را از بخش سمت راست فیلد تایپ پیام در پنجره های گفتگو لمس کنید. به محض لمس این آیکون، مشاهده خواهید کرد که آیکون میکروفون با آیکون دوربینی جابجا می‌شود. به این صورت هر زمان که تمایل داشته باشید، می‌توانید از قابلیت ارسال ویس یا ویدیو مسیج تلگرام استفاده کنید. به منظور ارسال پیام ویدیویی جدید یا همان ویدیو مسیج هم کافیست که انگشت خود را بر روی آیکون دوربین قرار دهید و نگه دارید، یعنی دقیقا مانند حالتی که نسبت به ارسال ویس اقدام می‌کردید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه انجام این کار، می‌توانید از مقاله آموزش ارسال ویدیو مسیج یا پیام ویدیویی در تلگرام – Video Message استفاده کنید.

نسخه جدید تلگرام (آپدیت تلگرام 4.0)

تلگرام در بلاگ خود اشاره می‌کند که ویدیو مسیج ها یا همان پیام های ویدیویی در تلگرام با سرعت بسیار بالایی ارسال و دریافت می‌شوند، چرا که سرورهای تلگرام به طور خودکار آن‌ها را فشرده می‌نماید. همچنین تلگرام برای آن دسته از کاربرانی که نگه داشتن آیکون دوربین برای ارسال پیام ویدیویی را نمی‌پسندند، راه حل جالب دیگری را ارائه کرده است! بدین منظور قابلیت “قفل حالت ضبط” ارائه شده است. برای فعال کردن این قابلیت کافیست که پس از نگه داشتن انگشت خود بر روی آیکون دوربین و فعال شدن پنجره ضبط پیام ویدیویی، انگشت خود را به سمت بالای بکشید تا قفل حالت ضبط فعال شود. بدین صورت می‌توانید بدون نیاز به قرار دادن انگشتتان بر روی آیکون دوربین تلگرام نسبت به ضبط ویدیو مسیج مد نظرتان اقدام کنید. این قابلیت در نسخه جدید تلگرام یا آپدیت تلگرام 4.0 برای حالت ویس (Voice) هم قابل استفاده است.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی آیفون تهران

در حالت پیش فرض ویدیو مسیج های تلگرام (Video Message) به طور خودکار دانلود و پخش می‌شود، اما با مراجعه به تنظیمات تلگرام می‌توان این حالت را تغییر داد. نکته جالب توجه بعدی مربوط به این می‌شود که شما در حین تماشای یک پیام ویدیویی یا ویدیو مسیج (Video Message) در نسخه جدید تلگرام (آپدیت تلگرام 4.0) به راحتی و بدون بروز هیچ مشکل در روند پخش آن پیام، می‌توانید از آن پنجره گفتگو خارج و به سایر بخش‌های تلگرام مراجعه کنید. در نهایت هم باید اشاره داشته باشیم که مدت زمان ویدیو ها مسیج های تلگرام نهایتا می‌تواند 1 دقیقه باشد.

نسخه جدید تلگرام (آپدیت تلگرام 4.0)

تلگرام برای جالب‌تر شدن موضوع از وبسایت اختصاصی و جدیدی با نام تلسکوپ (Telescope) هم رونمایی کرد! دسترسی به این وبسایت با تایپ آدرس telesco.pe در مرورگرتان فراهم می‌شود. این سایت با قابلیت ویدیو مسیج ارتباط مستقیم دارد و برای کانال ‌های عمومی تلگرام طراحی شده است. با تایپ آدرس این سایت و سپس گذاشتن علامت / و تایپ آیدی کانال تلگرام مد نظرتان می‌توانید به آرشیو تمام پیام های ویدیویی یا همان ویدیوی مسیج های (Video Messages) ارسال شده در آن دسترسی پیدا کنید. به عنوان مثال برای مشاهده تمام ویدیو مسیج های کانال موبایل کمک کافیست که عبارت Telesco.pe/mobilekomak را در آدرس بار مرورگرتان وارد و کلید اینتر را بفشارید.

نسخه جدید تلگرام (آپدیت تلگرام 4.0)

تلگرام در بلاگ خود اشاره داشته که هر زمان در کانال عمومی یک ویدیو مسیج (Video Message) ارسال شود، این ویدیو به طور خودکار بر روی سرورهای telesco.pe هم آپلود خواهد شد و سایت مذکور برای آن ویدیوی یک لینک اشتراک گذاری اختصاصی تهیه می‌کند. این لینک به طور مستقیم قابل اشتراک گذاری در توییتر،فیسبوک و خود تلگرام خواهد بود.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل سامسونگ در نمایندگی موبایل سامسونگ

پلتفرم اینستنت وی یو (Instant View Platform) در نسخه جدید تلگرام

حتما با قابلیت اینستنت وی یو (Instant View) تلگرام آشنا هستید. این قابلیت مدتی است که توسط تلگرام ارائه شده و به موجب آن کاربران می‌توانند لینک های برخی از سایت ها را بدون نیاز به خارج شدن از تلگرام و اجرای مرورگر دستگاهشان، به طور مستقیم از طریق مرورگر درون برنامه‌ای تلگرام بررسی کنند. تا پیش از این، قابلیت مذکور فقط برای برخی از سایت ها ارائه می‌شد و شما نمی‌توانستید هر لینکی را از طریق مرورگر درون برنامه ای تلگرام اجرا و مشاهده کنید.

نسخه جدید تلگرام (آپدیت تلگرام 4.0)

خوشبختانه نسخه جدید تلگرام (آپدیت تلگرام 4.0) این قابلیت ارائه شده تا هر فردی بتواند وبسایت خود را برای نمایش در حالت اینستنت وی یو (Instant View) تلگرام بهینه‌سازی کند. تلگرام اشاره داشته که برای انجام این کار هیچ نیازی به ایجاد تغییرات عمده در وبسایت کاربران وجود ندارد، بلکه فقط کافیست آن‌ها از طریق پلتفرم اینستنت وی یو (Instant View Platform)، یک قالب یا تمپلیت (Template) برای سایت یا لینک مورد نظر طراحی کنند. به همین سادگی سایت یا لینک مد نظرشان قابلیت نمایش در مرورگر داخلی تلگرام و پشتیبانی از قابلیت اینستنت وی یو (Instant View) را ارائه خواهد کرد. تلگرام این امکان را فراهم کرده تا تمام توسعه دهندگان در این پروسه شرکت کنند و به اشتراک گذاری بهتر و ساده‌تر اطلاعات در اینترنت و از طریق تلگرام کمک کنند.

تلگرام همچنین در وبلاگ رسمی خود اشاره کرده که مبلغ 200،000 دلار را به عنوان پاداش برای افرادی که تمایل دارند در پروسه ساخت قالب یا تمپلیت (Template) منطبق با پلتفرم اینستنت وی یو (Instant View Platform) برای سایت‌های مختلف شرکت داشته باشند، کنار گذاشته است. افراد علاقمند و آشنا با HTML می‌توانند با کلیک بر روی این قسمت به صفحه اطلاعات مسابقه مراجعه کنند. در این صفحه لیست سایت‌های مختلفی ارائه شده است. شما باید یکی از این سایت‌ها را از لیست انتخاب کنید و برای آن تمپلیت منطبق با پلتفرم اینستنت وی یو بسازید. تلگرام به برترین طراحی که طبق مقررات آن ارائه شود، مبلغ 10،000 دلار را به عنوان پاداش پرداخت خواهد کرد. جالب است بدانید که وبسایت ورزش 3 هم در لیست سایت‌های قابل انتخاب تلگرام وجود دارد و در حال حاضر 3 تمپلیت برای آن ساخته و ارسال شده است.

نسخه جدید تلگرام (آپدیت تلگرام 4.0)

قابلیت پرداخت از طریق ربات ها (Payments for Bots) در نسخه جدید تلگرام

آخرین ویژگی یا قابلیت جدیدی که در تلگرام شاهد آن هستیم، قابلیت پرداخت از طریق ربات ها یا مان Payments for Bots محسوب می‌شود. به موجب این قابلیت، ربات های تلگرام می‌توانند به قابلیت پرداخت آنلاین مجهز شوند. این ویژگی برای افرادی که فروشگاه آنلاین دارند می‌تواند بسیار کاربردی باشد. تا پیش از این، کاربران از طریق ربات تلگرام کانال های فروشگاهی فقط می‌توانستند محصولات آن‌ها را مشاهده کنند، اما هم اکنون می‌توان قابلیت پرداخت از طریق ربات ها یا بهتر بگوییم قابلیت خرید اجناس از طریق ربات های تلگرام را هم تجربه کرد.

نسخه جدید تلگرام (آپدیت تلگرام 4.0)

تلگرام در وبلاگ خود اشاره می‌کند که قابلیت مذکور در حال حاضر فقط برای کارت‌های بانکی بین‌المللی قابل استفاده است، اما این نوید داده شده که در آینده نزدیک بسیاری از سیستم‌های پرداخت و کارت‌های دیگر هم توسط ربات های تلگرام پشتیبانی شوند. همچنین تلگرام به شدت تاکید کرده که از پروسه پرداخت از طریق ربات ها هیچ سود، منفعت یا پورسانتی دریافت نمی‌کند و قابلیت مذکور به طور رایگان قابل استفاده خواهد بود.

بیشتر بخوانید:  تعمیرات ال سی دی موبایل

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به بررسی قابلیت‌هایی جدیدی که به واسطه آپدیت تلگرام 4.0 ارائه شدند، پرداختیم. شما عزیزان می‌توانید از طریق آیکون‌های موجود در انتهای همین مقاله نسبت به دانلود نسخه جدید تلگرام (آپدیت تلگرام 4.0) از اپ استور (App Store) یا گوگل پلی استور (Google Play Store) وارد عمل شوید. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

قطعات آیفون 8 پلاس

iPhone SE شیشه

شیشه iPhone 6

تعمیرات موبایل

تلگرام
نام تلگرام
قیمت رایگان
سیستم عامل اندروید و iOS
سازنده Telegram LLC
منبع telegram

نظرات کاربران (6)

guest
6 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بهناز
بهناز
6 سال گذشته

سلام.من داخل تلگرام اونجایی که میشد به خودت پی ام بدی chat with yourself…کلی پی ام و عکس و یه سری اطلاعات داشتم داخلش و الان تلگراممو اپدیت کردم اون قسمت الان نیست و بجاش سیو مسیج اومده …همون موقع اطلاعاتم بود ولی امروز که رفتم نگاه کردم اطلاعاتم نبود اصلا.چیکار کنم؟

ساجده
ساجده
6 سال گذشته

سلام خسته نباشید. من هم سوال جناب معین رو داشتم. چطور می تونم یک کلیپ رو به صورت دایره ای شکل ارسال کنم؟ ممنون می شم پاسخ بدید.

معین
معین
6 سال گذشته

با سلام, چطور میتونم از یک موزیک یا کلیپ ویس تصویری به همون حالت ویدئو مسیج ( دایره ای شکل) بگیرم؟
یه سری از کانالهای موزیک ازین روش استفاده میکنن مثلا ویس تصویری به شکل دایره ای به انداره ۳۰ ثانیه (کمتر یا بیشتر) از اون موزیک ارائه میدن,ممنون میشم کمکم کنید

Zahra
Zahra
6 سال گذشته

ببخشید من تلگرام ام رو اپدیت کردم ولی قابلیت مسیر ویدیویی فقط در چنل میاد که ادمین اش خودم هستم چه کاری انجام بدم تا این قابلیت در پی وی هام بیاد؟

ایمان
ایمان
6 سال گذشته

تلگرامو اپدیت کردم ولس این تماس ویدیویی رو ندارم میتونن برام بفرستن اما برای من این قشمت رو نداره چ مدلی درست کنمش

سارا
سارا
6 سال گذشته
پاسخ به  ایمان

منم هرچی رو ایکون صدا میزنم برام باز نمیکنه ایکون پیام تصویری رو