برقراری مکالمه و تماس صوتی تلگرام رسما امکانپذیر شد

تماس صوتی تلگرام

تلگرام ساعاتی پیش به صورت رسمی قابلیت برقراری مکالمه یا تماس صوتی را به اپلیکیشن پیام رسان محبوب خود اضافه کرد. با موبایل کمک همراه باشید تا مروری بر توضیحات و شرح وضعیت رسمی عنوان شده در وبلاگ این اپلیکیشن در مورد قابلیت برقراری تماس صوتی تلگرام داشته باشیم.

مقدمه‌ای در رابطه با برقراری مکالمه و تماس صوتی تلگرام

تلگرام طی چند وقت اخیر به شدت در تلاش بوده تا قابلیت برقراری مکالمه و تماس صوتی را به برنامه پیام رسان محبوب خود اضافه کند. تلگرام اشاره می‌کند که طی چند ماه اخیر تلاش‌های زیادی انجام داده تا بتواند کیفیت مکالمه‌ای که توسط تلگرام ارائه می‌شود را بهبود بخشد و به بهترین شکل ممکن فراهم آورد. معیارهای اصلی که تیم این اپلیکیشن برای افزایش کیفیت برقراری مکالمه و تماس صوتی تلگرام به آن اشاره داشته‌اند عواملی همچون کیفیت صدا، سرعت برقراری تماس و امنیت بوده‌اند.

اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش در مقال “قابلیت برقراری تماس در تلگرام ؛ مکالمه صوتی تلگرام!” اشاره کردیم که امکان برقراری تماس صوتی به نسخه بتای اپلیکیشن تلگرام اضافه شده و پیش‌بینی می‌کردیم تا به زودی این قابلیت به یکی از ویژگی‌های اصلی این برنامه پیام رسان مخصوصا در نسخه گوشی آن تبدیل گردد. اگرچه احتمال طولانی شدن مدت انتظار پیاده‌سازی این قابلیت را داشتیم، اما تلگرام اثبات کرد که مجموعه فوق‌العاده قدرتمند و حرفه‌ای در اختیار دارد و در پیاده‌سازی برنامه‌هایش جایی برای تاخیر وجود نخواهد داشت!

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

بلکه قابلیت برقراری تماس صوتی تلگرام امروز به صورت رسمی به نسخه 3.18 این برنامه محبوب اضافه شد و هم اکنون شاهد انتشار آن در کشورهای ناحیه غریب اروپا هستیم. تلگرام اشاره داشته که به زودی قابلیت برقراری مکالمه و تماس صوتی تلگرام در سایر نقاط دنیا هم منتشر خواهد شد. رابط کاربری بخش برقراری تماس در تلگرام بسیار مناسب و کاربرپسند طراحی شده است و استفاده از آن هیچ پیچیدگی خاصی ندارد. بنابراین نگران این نباشید که چگونه باید برقراری تماس تلفنی از طریق تلگرام را به مادر یا پدر و سایر اعضای مسن‌تر خانواده آموزش دهید!

برای فعال کردن مکالمه یا تماس صوتی تلگرام در ایران حتما مقاله “آموزش فعال سازی مکالمه یا تماس صوتی تلگرام در ایران” را مطالعه نمایید.

امنیت مکالمه و تماس صوتی در تلگرام

تلگرام همواره به مسئله امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران ارزش خاصی قائل شده و این بار هم تلاش کرده تا به امن‌ترین شکل ممکن قابلیت برقراری تماس صوتی تلگرام را پیاده‌سازی کند. در این راستا تلگرام از سیستم رمزنگاری دو طرفه استفاده کرده است، بنابراین مکالمات کاربران تلگرام به هیچ عنوان قابل ردیابی و سوء استفاده نخواهد بود و حتی سازندگان این اپلیکیشن هم قادر به دستیابی به مکالمات کاربران آن نیستند.

برقراری مکالمه و تماس صوتی تلگرام

تلگرام برای افزایش ضریب امنیت مکالمات خود از یک ترفند جالب و ساده دیگر هم استفاده کرده است. بدین سبب، هنگامی که کاربر به منظور برقراری تماس اقدام می‌کند، 4 اموجی برای وی و گیرنده تماس نمایش داده خواهد شد. یکسان بودن این 4 اموجی در تلگرام برقرار کننده تماس و دریافت کننده تماس نشان دهنده امن بودن کامل تماس مورد نظر است. بنابراین ضریب امنیت مکالمه و تماس صوتی تلگرام به مراتب بالا بوده و هیچ نگرانی از این نظر برای کاربران وجود نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی اپل در تهران

سرعت تماس صوتی تلگرام

تلگرام اشاره می‌کند که تماس‌های کاربران از طریق این برنامه مبتنی بر یک کانکشن Peer to Peer یا اصطلاحا همتا به همتا است. طبق اطلاعات موجود در ویکی‌پدیا، در این نوع شبکه، رایانه‌های کارده و کار خواه هر دو در یک سطح فعالیت می‌کنند، به این معنا که هر رایانه می‌تواند از اطلاعات رایانه دیگر استفاده کرده یا به رایانه دیگر اطلاعات بفرستد. این نوع شبکه ساده‌ترین و سریع‌ترین روش شبکه‌سازی است. تلگرام اشاره می‌کند که کانکشن همتا به همتای پیاده‌سازی شده از بهترین کدک‌های صوتی به منظور صرفه‌جویی در مصرف داده و ارائه بهترین کیفیت ممکن (Crystal Clear Quality) استفاده کرده است.

تلگرام همچنین به منظور افزایش سرعت مکالمات اپلیکیشن پیام رسان خود بستری را فراهم کرده تا ارتباط کاربر به صورت اتوماتیک با نزدیک‌ترین سرور ممکن برقرار شود و به این صورت از بروز تاخیر و کند شدن تماس صوتی تلگرام جلوگیری به عمل خواهد آمد. برخلاف سایر برنامه‌های پیام رسان دیگر، تلگرام از یک زیرساخت توزیع جهانی بهره می‌برد که هم اکنون هم برای رد و بدل پیام‌های متنی با سریع‌ترین سرعت ممکن از آن استفاده می‌شود. تلگرام در وبلاگ خود اشاره داشته که این زیرساخت از نظر سرعت عملکرد در مقایسه با سایر برنامه‌های مشابه سریع‌ترین بستر ممکن را به همراه دارد. حال برای برقراری تماس صوتی هم از همین زیرساخت توزیع گسترده، سریع و باکیفیت استفاده می‌شود. تلگرام همچنین اشاره می‌کند که طی چند ماه آینده شبکه‌های تحویل محتوای خود را در سراسر دنیا گسترش می‌دهد و به این صورت امکان دستابی به بهترین سرعت ممکن را حتی در مناطق دور افتاده مقدور می‌کند.

مکالمه صوتی تلگرام و هوش مصنوعی!

هر زمان ک از طریق برنامه تلگرام یک تماس صوتی برقرار می‌کنید، یک شبکه عصبی شروع به یادگیری از شما و ثبت بازخورد دستگاه می‌کند. این پروسه یادگیری و ثبت بازخورد هیچ ارتباطی با محتوای مکالمه کاربران ندارد، بلکه با مسائلی همچون سرعت شبکه، پینگ، داده مصرفی و غیره مرتبط است. سپس این شبکه عصبی با توجه به پارامترهای ورودی شروع به بهینه سازی دستگاه می‌کند و به این صورت در تماس‌های آتی شما شاهد بهبود کیفیت مکالمه و عملکرد شبکه‌های ارتباطی آن خواهید بود. تلگرام اشاره می‌کند که حتی امکان تنظیم پارامترهای نام برده شده در حین برقراری تماس و ضمن مکالمه کاربران هم وجود دارد.

کنترل تماس‌ها در تلگرام

همانطور که پیش‌بینی می‌شد و در نسخه بتای تلگرام شاهد بودیم، قابلیت کنترل شرایط برقراری تماس در تلگرام ارائه شده است. بنابراین به این صورت هر کاربر می‌تواند مشخص کند که از چه کسانی تماس صوتی تلگرام دریافت کند و چه کسانی قادر به برقراری تماس صوتی از طریق تلگرام با وی نباشند. مشخص است که انتخاب گزینه Everybody امکان برقراری تماس صوتی تلگرام برای تمام کاربران را فراهم می‌کند. گزینه My Contacts سبب می‌شود تا فقط افرادی که در لیست مخاطبین شما وجود دارند، قادر به برقراری تماس با شما باشند و گزینه Nobody هم به کل قابلیت برقراری تماس صوتی تلگرام را غیر فعال خواهد کرد.

برقراری مکالمه و تماس صوتی تلگرام

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی سامسونگ

کاربران تلگرام همچنین با استفاده از دو گزینه Never Allow و Always Allow هم می‌توانند برای تنظیمات شرایط برقراری تماس در تلگرام استثناهایی را هم قائل شوند. برای شما می‌توانید با انتخاب گزینه Nobody امکان برقراری تماس صوتی تلگرام را برای تمام کاربر غیر فعال کنید و سپس با لمس گزینه Always Allow و انتخاب یک مخاطب فقط وی را قادر به برقراری تماس با خود کنید. تلگرام همچنین اشاره می‌کند که اگر نگران میزان مصرف حجم بسته اینترنتی خود هستید، می‌توانید با فعال سازی گزینه Use Less Data از منوی تنظیمات تلگرام میزان مصرف داده‌های این اپلیکیشن در حین برقراری تماس صوتی را تا 25 الی 30 درصد کاهش دهید.

سهولت برقراری مکالمه و تماس صوتی تلگرام

تلگرام یکی از محبوب‌ترین و بهترین برنامه‌های پیام رسان فعلی موجود به شمار می‌رود. تیم توسعه دهنده این برنامه در وبلاگ رسمی خود اشاره می‌کند که سعی دارد همواره بستری ساده به منظور استفاده از قابلیت‌های تلگرام را ایجاد کند تا هر فردی قادر به استفاده از تلگرام باشد. این رویه در طراحی قابلیت مکالمه صوتی این اپلیکیشن پیام رسان هم مورد توجه قرار گرفته است.

در نسخه iOS برنامه تلگرام، به محض برقراری اولین تماس به کاربر پیشنهاد می‌شود تا یک تب جداگانه در منوی اصلی برنامه برای تماس‌ها ایجاد کند. به این تب اصطلاحا تب Calls یا تماس‌ها گفته می‌شود. امکان فعال کردن این تب در نسخه iOS تلگرام با مراجعه به منوی تنظیمات (Settings) و سپس زیرشاخه Recent Calls هم وجود دارد. اما در نسخه اندرویدی برنامه تلگرام دسترسی به تب Call از طریق منوی کشویی فراهم می‌شود که در سمت چپ صفحه ارائه خواهد شد.

برقراری مکالمه و تماس صوتی تلگرام

برقراری تماس صوتی در تلگرام هم به ساده‌ترین شکل ممکن انجام می‌شود. به محض اینکه تلگرام خود را آپدیت کنید و قابلیت برقراری تماس صوتی در منطقه سکونت شما ارائه شود، یک آیکون تلفن در گوشه سمت راست پروفایل مخاطبین اضافه می‌شود. با لمس این آیکون قادر به برقراری مکالمه و تماس صوتی از طریق تلگرام خواهید بود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 11

امکان فشرده‌سازی ویدیوها پیش از ارسال

قابلیت بعدی که تلگرام در مورد آن صحبت کرده ارتباطی با برقراری تماس صوتی ندارد. تلگرام اشاره داشته که در تلگرام 3.18 کاربران قادر به کنترل مستقیم کیفیت ویدیوهایی که ارسال می‌کنند خواهند بود. بدین منظور یک منوی تنظیمات جدید ارائه شده که امکان تنظیم میران فشردگی کیفی ویدئو را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. تلگرام اشاره داشته که این قابلیت برای اولین بار در تاریخ اپلیکیشن‌های پیام رسان از سوی مسنجر تلگرام ارائه می‌شود. شما قبل از ارسال ویدئو و پس از تعیین شدت فشردگی آن قادر به مشاهده نسخه پیش نمایش خواهید بود و هر میران فشردگی که یک بار آن را انتخاب کنید به طور پیش فرض بر روی ویدیوهای بعدی هم اعمال می‌شود.

بیشتر بخوانید:

قیمت دوربین پشت آیفون ایکس اس

قیمت تاچ ال سی دی سامسونگ A20

قطعات گوشی A20e

تعمیرات موبایل

Telegram
نام Telegram
قیمت رایگان
سیستم عامل اندروید و iOS
سازنده Telegram Messenger LLP
منبع telegram

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments