چگونه هزینه تعمیرات موبایل را کاهش دهیم؟

چگونه هزینه تعمیرات موبایل را کاهش دهیم؟

تعمیرات موبایل

برای تعمیر آیفون و سامسونگ آبخورده کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی اپل و سامسونگ» تماس بگیر

هزینه تعمیرات موبایل این روزها سرسام آور است و در خیلی از مواقع تعمیر یک گوشی حتی می‌تواند به قدری هزینه بردار باشد که کاربر به کل از انجام آن صرف نظر کند. اما به نظر شما چطور می‌توانیم هزینه تعمیرات موبایل را کاهش دهیم؟ با ما موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با هزینه تعمیرات موبایل

تعمیرات موبایل هم اکنون یکی از پردرآمدترین مشاغل آزادی است که هر روز افراد زیادی به سمت آن سوق پیدا می‌کنند. می‌پرسید چرا؟ پاسخ را در مقاله تعمیرات موبایل بهترین شغل در بازار آزاد امروز خواهید یافت. یکی از عواملی که منجر به زیاد شدن درآمد این شغل شده مربوط به وجود داشتن قیمت یکسان و مشخص برای تعمیرات می‌شود! برای مثال اگر به منظور تعویض ال سی دی گوشی خود به دو تعمیرکار مختلف مراجعه کنید، احتمالا دو قیمت کاملا متفاوت را برایتان عنوان می‌کنند!

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون X اپل 

این مسئله سبب شده که خیلی افراد از آب گل آلود ماهی بگیرند و به تدریج هزینه تعمیرات موبایل افزایش یابد. گاها حتی دیده شده که کاربران به دلیل سرسام آور بودن هزینه تعمیرات موبایل خود به کل از تعمیر گوشی خودشان صرف نظر کرده‌اند، چون با یک حساب و کتاب کوتاه متوجه شده‌اند که برای تعمیر موبایل خود باید تقریبا هزینه‌ای مساوی با قیمت نسخه نو و آکبند گوشی را پرداخت کنند! اما به نظر شما چطور می‌توانیم هزینه تعمیرات موبایل را کاهش دهیم؟

تعمیر گوشی موبایل

برخلاف تصور اغلب افراد کاهش هزینه تعمیرات موبایل امکانپذیر است. تنها موضوعی که باید به آن توجه شود این مسئله است که تعمیر موبایل را به مرجع مناسبی بسپارید که قصد سوء استفاده از شرایط شما یا اصطلاحا ماهی گرفتن از آب گل آلود را نداشته باشد. در ادامه این مطلب بیشتر در مورد هزینه تعمیرات موبایل و روش های کاهش آن صحبت می‌کنیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

هزینه تعمیرات موبایل شامل چیست؟

پیش از اینکه بیشتر در مورد هزینه تعمیرات موبایل و روش های کاهش آن صحبت کنیم، بهتر است بدانید که اصلا هزینه تعمیرات موبایل شامل چه چیزی می‌شود! یعنی وقتی تعمیرکاری می‌گوید تعویض تاچ و ال سی دی آیفون شما 500 هزار تومان هزینه دارد، این هزینه دقیقا شامل چه چیزی خواهد بود! هزینه تعمیرات موبایل عموما شامل دو بخش می‌شود. بخش اول مربوط به قطعه‌ای است که باید تعویض گردد و بخش دوم دستمزدی خواهد بود که تعمیرکار در قبال انجام پروسه تعمیر از مشتری دریافت می‌کند. متاسفانه یکی از اصلی ترین دلایل سرسام آور بودن هزینه تعمیرات موبایل مربوط به گران بودن قطعات اولیه می‌شود چون این قطعات مستقیما در ایران تولید نمی‌شوند و عملا قطعات وارداتی هستند که با نرخ دلار خریداری شده و در ایران عرضه می‌شوند.

بنابراین اصلی ترین عاملی که منجر به افزایش هزینه تعمیرات موبایل می‌شود، مربوط به زیاد بودن قیمت قطعات اولیه و تعویضی دستگاه خواهد بود. این قطعات در درجه های مختلفی موجود هستند و این مسئله هم خود عامل دیگری است که بر روی هزینه تعمیرات موبایل تاثیرگذار خواهد بود. برای مثال اگر یک ال سی دی درجه یک و 100 درصد اورجینال (روکاری) روی آیفون شما نصب شود هزینه بیشتری در مقایسه با یک ال سی دی درجه یک چینی خواهد داشت چون مبلغی که باید برای خرید یک ال سی دی روکاری پرداخت شود از مبلغ خرید یک ال سی دی چینی بیشتر خواهد بود. پس اولین عاملی که منجر به متغیر شدن هزینه تعمیرات موبایل  می‌شود همین موضوع کیفیت جنس تعویضی است.

بخش دوم کار دستمزدی است که تعمیرکار دریافت می‌کند. از آنجایی که برای انواع تعمیرات موبایل هیچ قیمت دقیقی مشخص نشده، ممکن است هر تعمیرکار دستمزد متفاوتی را برای کار خودش در نظر بگیرد. این امر دومین مسئله ای است که منجر به متغیر شدن هزینه تعمیرات موبایل می‌شود. وقتی دو عامل مذکور (نوع جنس بکار رفته و مقدار دستمزد تعمیر) با هم جمع می‌شوند، حالتی ایجاد می‌گردد که مبلغ پیشنهادی هر تعمیرکار برای تعمیر گوشی موبایل شما یک مبلغ متفاوت باشد.

تعمیرات اپل

برای تعمیر آیفون و سامسونگ آبخورده کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی اپل و سامسونگ» تماس بگیر

 آیا می‌توان به هر تعمیرکاری اعتماد کرد؟

برای تعمیر موبایل نمی‌توانید به هر فرد و تعمیرکاری اعتماد کنید. مسائل زیادی وجود دارند که در این بین حائز اهمیت هستند. گذشته از احتمال به سرقت رفتن اطلاعات گوشی شما، واگذار کردن گوشی به یک تعمیرکار غیر معتمد منجر ممکن است پیامدهای بسیار ناگواری را به همراه داشته باشد. برای مثال دیده شده که تعمیرکار برای تعویض ال سی دی آیفون مشتری از جنس درجه 2 یا چینی استفاده کرده و آن را با عنوان جنس اورجینال به مشتری فروخته و هزینه جنس اورجینال را دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید: تعمیرات گوشی سامسونگ

بنابراین پیدا کردن یک تعمیرکار قابل اعتماد هم می‌تواند مستقیما بر روی کیفیت و همچنین هزینه تعمیرات موبایل تاثیرگذار باشد. اگر در تهران هستید، توصیه می‌کنیم برای آشنایی با بهترین منبع تعمیرات موبایل و عواملی که باید برای واگذاری گوشی به یک تعمیرکار به آن ها توجه شود، مقالهال سی دی شکسته آیفون (اپل) خود را در تهران کجا تعویض کنیم؟را مطالعه کنید.

تعمیرکاران بازار آزاد برای پیشنهاد هزینه تعمیرات موبایل به چه مسائلی توجه می‌کنند؟

همانطور که قبلا گفتیم قیمت قطعه‌ای که باید تعویض شود و دستمزد تعویض آن دو مورد اصلی هستند که روی هزینه تعمیرات موبایل تاثیرگذار خواهند بود. اما متاسفانه در بازار آزاد به موضوعات دیگری هم برای پیشنهاد قیمت تعمیر توجه می‌شود! یکی از این موضوع مدل گوشی است که کاربر قصد تعمیر آن را دارد. عموما تعمیرکاران بازار آزاد هزینه تعمیرات موبایل بالاتری را به افرادی پیشنهاد می‌دهند که گوشی های رده بالایی دارند، چون تصور می‌کنند این افراد از قشر بی درد جامعه هستند!

 

شاید باور نکنید اما در برخی شرایط حتی نوع لباس پوشیدن و اتومبیل مشتری هم بر روی هزینه تعمیرات موبایل تاثیر می‌گذارد! متاسفانه این مسئله فقط مربوط به تعمیرات موبایل نمی‌شود و به یک امر جا افتاده در بازار آزاد و مشاغل دیگر هم تبدیل شده است. در برخی شرایط هزینه تعمیرات موبایل به قدری زیاد می‌شود که واقعا انجام آن اقدام صحیحی نیست و خرید یک گوشی جدید حرکت بهتری محسوب می‌شود. برای آشنایی بیشتر با این شرایط و تصمیم گیری بهتر در آن به مطالعه مقاله تعمیر گوشی موبایل یا خرید گوشی جدید؟ چطور تصمیم بگیریم!بپردازید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی اپل

بهترین روش برای کاهش هزینه تعمیرات موبایل کدام است؟

با توجه به مسائلی که در مورد آن ها صحبت کردیم کاملا مشخص است که انتخاب یک مرجع قابل اعتماد و منصف برای تعمیر گوشی های موبایل اصلی ترین موضوعی است که به آن توجه کنید. این امر مستقیما بر روی هزینه تعمیرات موبایل تاثیر می‌گذارد. اگر تمایل به کاهش هزینه تعمیرات موبایل دارید، پیشنهاد ما استفاده از سرویس آنلاینی است که شرکت موبایل کمک ارائه کرده است. با استفاده از این سرویس می‌توانید از منزل یا حتی محل کارتان سفارش تعمیر موبایل را با کمترین هزینه و دردسر ممکن ثبت کنید و ظرف چند ساعت گوشی تعمیر شده خود را در محلی که در آن حضور دارید دریافت کنید. برای آشنایی بیشتر با سرویس تعمیر موبایل شرکت موبایل کمک به مطالعه مقاله تجربه تعویض ال سی دی آیفون در موبایل کمکبپردازید.

تعمیرات تخصصی گوشی موبایل

تعمیرات سامسونگ

برای تعمیر آیفون و سامسونگ آبخورده کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی اپل و سامسونگ» تماس بگیر

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله در مورد هزینه تعمیرات موبایل و نحوه کاهش آن صحبت کردیم. چنانچه در رابطه با تعمیرات موبایل و هزینه آن سوالی داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان واحد تعمیر موبایل کمک به شماره‌ی 75147-021 و یا نمایندگی های موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قطعات موبایل

قطعات سامسونگ Note 8

قطعات آیفون 6s Plus

 

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments