جلوگیری از خرابی دکمه هوم آیفون و تعمیر آن جلوگیری از خرابی دکمه هوم آیفون و تعمیر آن

جلوگیری از خرابی دکمه هوم آیفون و تعمیر آن

دکمه هوم آیفون های اپل ممکن است بنا به دلایل مختلفی خراب شود. عوامل متعددی می‌توانند در این زمینه دخیل و تاثیرگذار باشند. دکمه هوم آیفون ها یکی از مهمترین دکمه های فیزیکی آن هاست و از کار افتادن آن می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. در این مقاله می‌خواهیم به آموزش روش های جلوگیری از خرابی دکمه هوم آیفون و روش های تعمیر آن بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

مقدمه

تا قبل از رونمایی آیفون X تمام آیفون های اپل از دکمه هوم بهره‌مند بودند و این دکمه درست زیر صفحه نمایش آن ها نصب می‌شد . اما با رونمایی از آیفون X و پس از آن آیفون های XS، XS Max و XR شاهد حذف دکمه هوم از ساختار آیفون ها بودیم. با این حال هنوز کاربران زیادی از آیفون هایی استفاده می‌کنند که دکمه هوم یا اصطلاحا تاچ آیدی (Touch ID) دارند. دکمه هوم نه تنها تعامل کاربر با گوشی را به شکل ساده‌تری امکانپذیر می‌کند، بلکه قابلیت اسکن انگشت کاربر برای قفل گشایی از صفحه نمایش را هم ارائه خواهد کرد.

 

جلوگیری از خرابی دکمه هوم آیفون و تعمیر آن | گارانتی اپل

 

بنابراین دکمه هوم آیفون ها نقش مهمی در این محصولات دارد و خراب شدن آن می‌تواند مسئله بسیار آزاردهنده‌ای باشد. متاسفانه خرابی دکمه هوم آیفون ها یکی از رایج ترین مشکلاتی است که در این محصولات رخ می‌دهد و دلایل زیادی هم برای به وجود آمدن آن وجود دارد. اما چطور می‌توانیم از خرابی دکمه هوم آیفون جلوگیری کنیم یا اگر دکمه هوم آیفونمان بنا به هر دلیل دچار مشکل شد، چطور می‌توانیم مشکل آن را برطرف نماییم؟ در این مقاله می‌خواهیم در رابطه با این مسائل صحبت کنیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

چگونه از خرابی دکمه هوم آیفون جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از خرابی دکمه هوم آیفون بهتر است ابتدا اصلی ترین عواملی که منجر به خراب شدن این دکمه می‌شوند را بشناسید. با شناخت این عوامل قادر خواهید بود که احتیاط بیشتری برای جلوگیری از به وقوع پیوستن آن ها داشته باشید. اصلی ترین عواملی که منجر به خراب شدن تاچ آیدی یا همان دکمه هوم آیفون های اپل می‌شوند شامل موارد زیر خواهند بود:

  • آب خوردگی: آب دشمن قطعات الکترونیکی است و آیفون های اپل هم از قطعات الکترونیکی حساسی تشکیل شده‌اند. یکی از اصلی ترین دلایل خرابی دکمه هوم آیفون ها مربوط به آب خوردگی می‌شود. نفوذ آب به داخل بدنه موبایل و روزنه های دکمه هوم خیلی سریع می‌تواند منجر به بروز اختلال در عملکرد آن شود و حتی به کل دکمه هوم آیفون را از کار بیندازد. بنابراین حتی اگر آیفون شما از طراحی ضد آب بهره‌مند است، باز هم به هیچ عنوان با دست خیس از آن استفاده نکنید. فراموش نکنید که آب خوردگی از اصلی ترین دلایل خراب شدن دکمه هوم آیفون های اپل محسوب می‌شود.

 

  • ضربه: در خیلی از موارد هم دیده شده که وارد شدن ضربه به آیفون منجر به بروز اختلال در عملکرد دکمه هوم آن شده است. برای مثال افتادن گوشی از دست کاربر و برخورد با زمین ممکن است منجر به از کار افتادن دکمه هوم گوشی شود. شانس وقوع این مسئله زمانی بیشتر خواهد شد که ضربه به لبه زیرین قاب دستگاه وارد شود. برای جلوگیری از این مسئله در اولین قدم حواستان را به خوبی جمع کنید و در قدم بعدی می‌توانید از قاب ها و گاردهای مناسب برای محافظت از آیفون کمک بگیرید.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

  • فشار: فشار یکی دیگر از عوامل موثر در خرابی دکمه هوم آیفون هاست. فشار روی دکمه هوم گوشی می‌توانند به شیوه های مختلفی وارد شود و به آن آسیب برساند. برای مثال قرار گرفتن گوشی در زیر جسم یا شی خاصی می‌تواند منجر به اعمال فشار به دکمه هوم و از کار افتادن آن شود. در برخی شرایط دیده شده که کاربر بنا به سهل انگاری بر روی آیفون خود نشسته و متاسفانه دکمه هوم دستگاه خراب شده است. در حین استفاده از آیفون هم به هیچ عنوان روی دکمه هوم آن فشار زیادی وارد نکنید، چون اصلا نیازی به اعمال فشار زیاد برای استفاده از این دکمه وجود ندارد.

 

  • برخورد با اشیای تیز: اپل همیشه سعی کرده که دکمه هوم آیفون ها را با لایه‌ای از شیشه مقاومت بپوشاند تا بدین ترتیب برخورد اشیای تیز با سطح خارجی دکمه هوم منجر به ایجاد خراشیدگی بر روی آن نشود. دقت داشته باشید که چون دکمه هوم نقش اسکنر انگشت آیفون ها را هم ایفاء می‌کند، به وجود آمدن خط و خش روی آن می‌تواند منجر به بروز اختلال در عملکرد اسکنر انگشت و شناسایی جزئیات الگوی انگشت کاربر شود. پس تا حد امکان سعی کنید از برخورد اشیای تیز با اسکنر انگشت گوشی خودداری نمایید.

 

بیشتر بخوانید: تعمیر دکمه اثر انگشت یا تاچ آیدی آیفون ۸ پلاس  

با در نظر گرفتن موارد فوق و دوری از آن ها می‌توانید تا حد بسیار زیادی از خرابی دکمه هوم آیفون جلوگیری کنید. البته همیشه عوامل خارجی منجر به خراب شدن دکمه هوم یا تاچ آیدی آیفون ها نمی‌شوند و در خیلی از موارد دیده شده که این دکمه به مرور زمان و خود به خود از کار می‌افتد. اما توجه به موارد فوق می‌تواند احتمال خرابی دکمه هوم آیفون شما را به حداقل مقدار ممکن برساند.

اگر دکمه هوم آیفون خراب شد چه کنیم؟

اما اگر دکمه هوم آیفونمان بنا به هر دلیل خراب شد و کار از مرحله پیشگیری گذشت چه کنیم؟ در این شرایط چند راه حل مختلف پیش رویتان قرار دارد که در ادامه به طور مرحله به مرحله آن ها را شرح می‌دهیم. ابتدا موارد و راه حل هایی را شرح می‌دهیم که در برخی مواقع ممکن است منجر به رفع مشکل دکمه هوم آیفون شوند، سپس به تدریج راه حل های با شانس بیشتر برای رفع خرابی دکمه هوم آیفون را عنوان می‌کنیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

 

جلوگیری از خرابی دکمه هوم آیفون و تعمیر آن | گارانتی اپل

 

آیفون را ریستارت کنید!

در برخی شرایط دیده شده که ریستارت کردن منجر به رفع خرابی دکمه هوم آیفون شده است. در این مواقع عموما یک باگ نرم افزاری منجر به بروز اختلال در عملکرد دکمه هوم گوشی می‌شود و با یک ریستارت ساده مشکل برطرف خواهد شد. بنابراین در اولین قدم آیفونتان را ریستارت کنید و دوباره عملکرد دکمه هوم آن را بررسی نمایید.

آیفون را ریستور کنید!

گاها دیده شده که ریستور کردن هم منجر به رفع خرابی دکمه هوم آیفون شده است. برای ریستور کردن آیفونتان می‌توانید از برنامه آی‌تیونز (iTunes) استفاده به عمل آورید. کافیست این برنامه را در کامپیوتر خود اجرا کرده و آیفونتان را هم به کامپیوتر متصل کنید. سپس از قابلیت Restore نرم افزاری آیتیونز استفاده نمایید. برای آشنایی دقیق با روش های ریستور دیتا در آیفون های اپل از مقاله “آموزش ریستور یا بازیابی اطلاعات آیفون و آیپد و آیپاد تاچ” کمک بگیرید. ریستور آیفون با استفاده از سرویس آیکلود و بکاپ ذخیره شده در این سرویس هم امکانپذیر خواهد بود که البته بنا به دلایل مختلف و محدودیت های زیر توسط کاربران ایرانی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

 

جلوگیری از خرابی دکمه هوم آیفون و تعمیر آن | گارانتی اپل

 

آیفون را فکتوری ریست کنید!

با فکتوری ریست کردن و حذف تمام اطلاعات هم ممکن است خرابی دکمه هوم آیفون شما برطرف شود. دقت داشته باشید که با فکتوری ریست کردن آیفون تمام تنظیمات و اطلاعات آن حرف می‌شوند و گوشی به حالتی بازگردانده خواهد شد که تنظیمات کارخانه روی آن اعمال شده بودند. به منظور انجام فکتوری ریست با هدف خرابی دکمه هوم آیفون مراحل زیر را طی کنید:

  • قبل از فکتوری ریست کردن دستگاه از محتوای فعلی آن بکاپ تهیه کنید.
  • وارد بخش تنظیمات یا همان Settings آیفون خود شوید.
  • گزینه General را انتخاب کنید.
  • گزینه Reset را لمس نمایید.
  • گزینه Erase All Content and Settings را لمس کنید.
  • در پنجره کوچک نمایان شده، مانند عکس زیر گزینه قرمز رنگ Erase iPhone یا Erase iPad را انتخاب کنید.

منتظر بمانید تا آیفونتان اقدامات لازم برای فکتوری ریست و بازگشت به تنظیمات کارخانه را انجام دهد. بعد از اینکه گوشی راه اندازی شد، دوباره عملکرد دکمه هوم آن را بررسی کنید. در بسیاری از موارد دیده شده که انجام این کار منجر به رفع خرابی دکمه هوم آیفون شده است. به منظور آشنایی دقیق تر با نحوه فکتوری ریست کردن آیفون های اپل به مطالعه مقاله “آموزش جامع فکتوری ریست آیفون (Factory Reset)” بپردازید.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

از ترفندهای جیلبریک برای رفع خرابی دکمه هوم آیفون و جایگزینی آن استفاده کنید!

اگر دکمه هوم آیفون شما خراب شده، می‌توانید با جیلبریک کردن گوشی و نصب اپلیکیشن های خاصی، عملکرد دکمه هوم گوشی را عینا روی دکمه های فیزیکی دیگر دستگاه پیاده سازی کنید! برای مثال می‌توانید بستری فراهم کنید که با فشردن دکمه کاهش صدا (Volume Down) دقیقا کارایی دکمه هوم ارائه شود و به نوعی کارایی دکمه هوم در دکمه کاهش صدای کوشی شبیه سازی گردد. برای آشنایی دقیق با نحوه جیلبریک کردن آیفون ها توصیه می‌کنیم به مطالعه مقاله “آموزش و اطلاعات جامع در مورد جیلبریک آیفون و آیپدها” بپردازید. برخی از اپلیکیشن هایی که امکان جایگزین کردن دکمه هوم با دکمه های دیگر آیفون را فراهم می‌کنند به شرح زیر هستند:

  • اپلیکیشن Zephyr
  • اپلیکیشن Activator
  • اپلیکیشن iHome

دقت داشته باشید که پیاده سازی عملکرد دکمه هوم روی سایر دکمه های فیزیکی آیفون بدان معنا نیست که دکمه جدید قابلیت اسکن انگشت شما را هم داشته باشد! این مسئله به هیچ عنوان امکانپذیر نخواهد بود. بنابراین وقتی از این روش استفاده می‌کنید فقط کارایی ها و عملکردهای دکمه هوم به دکمه فیزیکی جدید گوشی منتقل خواهند شد.

از دکمه هوم مجازی (AssistiveTouch) آیفون استفاده کنید!

اپل در آیفون ها یک قابلیت خاص را ارائه کرده که به موجب آن کاربر می‌تواند یک دکمه هوم مجازی را روی صفحه نمایش گوشی فعال کند و از آن به عنوان دکمه هوم اصلی دستگاه استفاده به عمل آورد. این دکمه هوم مجازی با عنوان AssistiveTouch شناخته می‌شود. اگر دکمه هوم فیزیکی آیفونتان خراب شده، می‌توانید از دکمه مجازی مذکور کمک بگیرید. شاید در ابتدا تصور کنید که وجود این دکمه روی صفحه نمایش گوشی آزاردهنده است، اما خیلی زود به وجود آن عادت می‌کنید. برای فعالسازی دکمه AssistiveTouch در آیفون های اپل باید مراحل زیر طی شوند:

  • وارد بخش Settings آیفون شوید.
  • گزینه General را انتخاب کنید.
  • گزینه Accessibility را انتخاب کنید.
  • گزینه AssistiveTouch را انتخاب نمایید و آن را فعال کنید.

 

جلوگیری از خرابی دکمه هوم آیفون و تعمیر آن | گارانتی اپل

 

بدین صورت یک دکمه سفید رنگ و نسبتا کوچک روی صفحه نمایش آیفون نمایان می‌شود که قابلیت جابجا کردن هم دارد. می‌توانید از این دکمه به عنوان دکمه هوم گوشی استفاده کنید و دیگر نیازی به تعمیر دکمه هوم فیزیکی دستگاه نداشته باشید.

دکمه هوم آیفون خود را شخصا تعمیر کنید!

اگر به ابزارهای لازم برای تعمیر گوشی های موبایل و آیفون های اپل دسترسی دارید، می‌توانید شخصا تعمیر دکمه هوم گوشی را انجام دهید. برای تهیه این ابزارها و قطعات لازم می‌توانید سری به فروشگاه قطعات موبایل شرکت موبایل کمک بزنید و آن ها را تهیه کنید. خوشبختانه تعویض دکمه هوم یا تاچ آیدی آیفون های اپل کار خیلی سختی نیست و با کمی تجربه شما هم قادر به انجام این کار خواهید بود. برای آشنایی با نحوه تعمیر دکمه هوم مدل های مختلف آیفون کافیست بر روی این قسمت کلیک کنید و مدل آیفونتان را مشخص نمایید و سپس به مقاله آموزش تعویض دکمه هوم آیفون مورد نظرتان مراجعه کنید.

 

جلوگیری از خرابی دکمه هوم آیفون و تعمیر آن | گارانتی اپل

 

در نظر داشته باشید که اگر دکمه هوم آیفون شما قابلیت اسکن انگشت را هم ارائه کند، با تعویض دکمه هوم این قابلیت از کار می‌افتد. اپل برای تعامل مابین دکمه هوم و مادربرد گوشی یک بستر امنیتی بسیار پیشرفته را بکار برده که به موجب آن دکمه هوم اولیه هر آیفون فقط با مادربرد اولیه آن سینک خواهد بود و چنانچه یکی از این قطعات تعویض شود، قابلیت اسکن انگشت آیفون از کار می‌افتد. بنابراین اگر دکمه هوم آیفونتان را تعویض کنید، دیگر نمی‌توانید از قابلیت اسکن انگشت آن بهره بگیرید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی گوشی آیفون

تعویض دکمه هوم آیفون در نمایندگی مجاز اپل

اما اگر می‌خواهید یک تعمیر بی‌دردسر را تجربه کنید، می‌توانید تعویض دکمه هوم آیفون را به کارشناسان موبایل کمک واگذار نمایید. کارشناسان موبایل کمک با بهره‌گیری از جدیدترین و مدرن ترین ابزارها و همچنین متدهای تعویض گوشی، تعویض دکمه هوم خراب آیفون شما را انجام خواهند داد و با ضمانت گوشی را به شما تحویل می‌دهند. بنابراین بدین صورت یک تعمیر کاملا مطمئن را تجربه می‌کنید. به منظور ثبت سفارش تعمیر دکمه هوم آیفون خود کافیست با شماره‌ی 75147-021 تماس حاصل نمایید یا با مراجعه به صفحه ثبت سفارش آنلاین تعمیرات موبایل در سایت موبایل کمک و نمایندگی های موبایل کمک در شهر خود درخواست خود را به صورت  ثبت کنید.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

بیشتر بخوانید:  معتبرترین گارانتی اپل در ایران

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله در رابطه با روش های جلوگیری از خرابی دکمه هوم آیفون و همچنین تعمیر آن صحبت کردیم. اگر دکمه هوم آیفون شما بنا به هر دلیل خراب شده می‌توانید از راه حل های مذکور کمک بگیرید و اگر هیچ یک از آن ها نتیجه لازم را نداشت، توصیه می‌کنیم تعمیر دکمه هوم آیفون خود را به کارشناسان موبایل کمک واگذار نمایید.

 

لینک های مفید: ال سی دی iPhone SE 2020تاچ ال سی دی iPhone XRال سی دی iPhone 7 Plus | خرید موبایل | موبایل اپل

تعمیرات تخصصی آیفون
در نمایندگی اپل با گارانتی رسمی

دفتر مرکزی75147-021
تعمیرات تخصصی آیفون
در گارانتی اپل

مقالات آموزش تعمیرات آیفون

آموزش گام به گام تعویض انواع قطعات اپل

اطلاعات بیشتر آموزش گام به گام تعویض انواع قطعات اپل

تعمیر باتری انواع آیفون

مقالات راهنمای تعویض باتری اپل

اطلاعات بیشتر تعویض باتری انواع آیفون

تعمیرات تخصصی اپل واچ

اطلاعات بیشتر
تعمیرات اپل واچ

فروشگاه قطعات تعمیرات اپل

خرید قطعات اورجینال آیفون (با گارانتی اصالت قطعه)

اطلاعات بیشتر فروشگاه قطعات موبایل

تعویض ال سی دی انواع آیفون

مقالات راهنمای تعویض ال سی دی اپل

اطلاعات بیشتر مقالات راهنمای تعویض ال سی دی اپل