آموزش جامع اتصال گوشی به تلویزیون (اندروید و iOS)

چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم

اگر به دنبال یک آموزش جامع برای برای اینکه چگونه موبایل را به تلویزیون وصل کنیم هستید، این مقاله اختصاصی را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم به آموزش جامع اتصال گوشی به تلویزیون (اندروید و iOS) بپردازیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با اتصال گوشی به تلویزیون (اندروید و iOS)

شما با استفاده از روش های مختلفی می‌توانید گوشی اندرویدی، آیفون یا آیپد خود را به تلویزیون وصل کنید و از تماشای محتوای آن بر روی نمایشگر بزرگ TV لذت ببرید. اما برای اتصال گوشی به تلویزیون چه روش های وجود دارند؟ چگونه می‌توانیم یک گوشی اندرویدی یا آیفون را به تلویزیون وصل کنیم؟

بیشتر بخوانید: آیا تبدیل گوشی 4G به 5G امکان‌پذیر است؟

آموزش جامع اتصال گوشی به تلویزیون

برای روشن شدن این مسئله و پاسخ سوال مورد نظر ما یک مقاله بسیار جامع را آماده کرده‌ایم و به موجب آن شما را با روش های اتصال گوشی به تلویزیون (اندروید و iOS) آشنا می‌کنیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش های شرح داده شده نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی بخواهید. با ما همراه باشید.

آموزش اتصال گوشی آیفون به تلویزیون

آیفون ها و آیپد های اپل که از سیستم عامل iOS بهره می‌برند، می‌توانند با استفاده از روش های مختلفی به تلویزیون های برندهای مختلف وصل شوند. روش هایی که با استفاده از آن ها شما می‌توانید آیفون خود را به تلویزیون وصل کنید شامل موارد زیر می‌شود:

آموزش جامع اتصال گوشی به تلویزیون (اندروید و iOS)

  • اتصال آیفون به تلویزیون با استفاده از اپل TV
  • اتصال آیفون به تلویزیون با استفاده از آداپتور Lightening Digital AV

نحوه اتصال آیفون به تلویزیون با استفاده از دو روش فوق به طور جامع در مقاله “روش های اتصال آیفون به تلویزیون” آموزش داده شده است. بنابراین برای کسب اطلاعات دقیق در مورد دو روش نام برده شده از مقاله ضمیمه شده استفاده کنید. همچنین توصیه می‌کنیم که برای آشنایی با اپل تی وی (Apple TV) حتما مقاله “معرفی و آشنایی با اپل تی وی 2015 (Apple TV 2015)” را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی و دانلود ۶ برنامه فال روزانه برای اندوید و IOS

آموزش اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون

اتصال گوشی به تلویزیون (اندروید و iOS)

پیش از اینکه توضیحات اصلی این بخش را آغاز کنیم، باید اشاره داشته باشیم که اگر تلویزیون و گوشی شما محصولی از برند سامسونگ است، بهترین روش وصل کردن گوشی به تلویزیون مربوط به استفاده از اپلیکیشن Smart View می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این اپلیکیشن و نحوه استفاده از آن برای وصل کردن گوشی به تلویزیون سامسونگ به مطالعه مقاله “آموزش اتصال گوشی به تلویزیون سامسونگ با استفاده از برنامه Smart View” بپردازید. اما چه روش های دیگری برای اتصال گوشی به تلویزیون در حالتی که گوشی ما مبتنی بر اندروید باشد وجود دارد؟ در ادامه این روش ها را خدمتتان معرفی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: برنامه کلاب هاوس چیست؟ همه چیز درباره کلاب هاوس!

چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم (اندروید) به صورت بیسیم

برای برقراری ارتباط و وصل کردن گوشی اندرویدی به تلویزیون روش های بیسیم مختلفی وجود دارند که می‌توانید بنا به شرایط خود از آن ها استفاده کنید. یکی از این روش ها میراکست (Miracast) نام دارد. میراکست یک شبکه Ad-hoc را مابین گوشی اندرویدی و تلویزیون ایجاد می‌کند و امکان برقراری ارتباط مابین دو دستگاه مذکور را فراهم می‌آورد. اما در چه شرایطی می‌توانیم از میراکست استفاده کنیم؟ برای استفاده از میراکست باید حتما تلویزیون شما از این استاندارد یا قابلیت پشتیبانی کند. اگر تلویزیونتان از این ویژگی پشتیبانی به عمل آورد، برای برقرار ارتباط مابین گوشی و تلویزیون نیاز به هیچ قطعه سخت افزاری دیگری نخواهید داشت. البته اگر تلویزیون شما از میراکست پشتیبانی نکند، می‌تواند دانگل میراکست را خریداری و بدین صورت امکان اتصال گوشی به تلویزیون را محقق سازید.

اتصال گوشی به تلویزیون

گوشی اندرویدی شما هم برای پشتیبانی از قابلیت میراکست باید حتما از اندروید 4.2 یا نسخه‌ های بالاتر آن بهره‌مند باشد. برای اینکه متوجه شوید تلویزیون شما از قابلیت میراکست (Miracast) پشتیبانی می‌کند یا خیر؟ برای بررسی این موضوع باید به کتابچه و دفترچه راهنمای تلویزیون خود مراجعه کنید یا یک جستجوی ساده در اینترنت داشته باشید و مشخصات مدل تلویزیون خود را مرور کنید. اگر تلویزیون از میراکست پشتیبانی کرد و گوشی اندرویدی شما هم حداقل از اندروید 4.2 بهره‌مند باشد، به راحتی می‌توانید نسبت به اتصال گوشی به تلویزیون وارد عمل شوید. بدین منظور به شرح زیر عمل کنید:

  • از منوی تنظیمات تلویزیون خود قابلیت میراکست (Miracast) را فعال کنید.
  • قابلیت میراکست را در گوشی خود فعال و اتصال بیسیم مابین میراکست تلویزیون و گوشی را برقرار سازید.

مراحل وصل کردن گوشی به میراکست تلویزیون به صورت کلی به شرح فوق است اما نحوه دقیق انجام این کار ممکن است مابین تلویزیون ها و منوی گوشی های مختلف کمی متفاوت باشد. برای کسب اطلاعات دقیق در مورد نحوه وصل کردن گوشی خود به تلویزیون با استفاده از قابلیت میراکست (Miracast) تماس کوتاهی با کارشناسان موبایل کمک برقرار کنید و از آن ها راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین برنامه استخاره برای اندروید و آیفون

آموزش اتصال گوشی به تلویزیون (اندروید و iOS)

اما روش وایرلس یا بیسیم بعدی که با استفاده از آن می‌توانید گوشی اندرویدی خود را به تلویزیون وصل کنید، مربوط به بکارگیری دانگل کروم کست گوگل (Google Chromecast) می‌شود. کروم کست یک دانگل کوچک و شبیه به فلش مموری است که به تلویزیون ها متصل می‌شود و سپس امکان برقراری ارتباط مابین تلویزیون و گوشی اندرویدی را فراهم می‌کند. در نظر داشته باشید که برای اتصال گوشی به تلویزیون با استفاده از این کروم کست حتما باید گوشی شما حداقل از اندروید 4.4.2 بهره‌مند باشد.

اما چگونه گوشی اندرویدی خود را با استفاده از کروم کست به تلویزیون وصل کنیم؟ برای کسب اطلاعات دقیق در مورد این مسئله از مقاله “آموزش وصل کردن گوشی به تلویزیون با استفاده از دانگل کروم کست و برنامه گوگل هوم” استفاده کنید که در آن مراحل دقیق اتصال گوشی به تلویزیون با استفاده از دانگل کروم کست شرح داده شده است. با این حال برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی بخواهید.

اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون

علاوه بر روش های فوق یک روش دیگر هم برای اتصال بیسیم گوشی به تلویزیون وجود دارد که به آن استاندارد WiDi گفته می‌شود. واژه WiDi مخفف عبارت Wireless Display به معنای “نمایش وایرلس (بیسیم)” بوده و به صورت اختصاصی توسط شرکت اینتل (Intel) توسعه داده شده است. این استاندارد با قابلیت وای فای دایرکت (Wi-Fi Direct) در ارتباط بوده و با هدف رقابت با قابلیت ایرپلی (AirPlay) اپل ارائه شده است. برای اینکه بتوان با استفاده از این قابلیت گوشی اندرویدی و تلویزیون را به یکدیگر وصل کرد، باید حتما تلویزیون شما از قابلیت WiDi پشتیبانی کند، در غیر این صورت می‌تواند دانگل اختصاصی WiDi را خریداری و ضمن اتصال آن به پورت HDMI تلویزیون، امکان پشتیبانی از استاندارد WiDi را برای آن به ارمغان آورید.

بیشتر بخوانید: آموزش حذف اکانت اینستاگرام

چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم؟ (اندروید) به صورت سیمی

علاوه بر روش های بیسیمی که معرفی شدند، روش های دیگری هم برای اتصال گوشی به تلویزیون (اندروید) وجود دارند که این امر را با یک اتصال سیمی محقق می‌کنند. برای مثال استفاده از کابل HDMI یکی از شایع‌ترین روش های اتصال گوشی به تلویزیون است. واژه HDMI مخفف عبارت “High Definition Multimedia Interface” به معنای “رابط چند رسانه‌ای با وضوح بالا” بوده و این روزها توسط اغلب دستگاه‌های مختلف پشتیبانی می‌شود. استفاده از کابل های HDMI بسیار ساده است، از آنجایی که این کابل ها و استاندارد مربوط به آن ها قادر است به صورت همزمان صوت و تصویر را انتقال دهد، تنها کاری که توسط کاربر باید انجام شود این است که یک سری کابل HDMI را به تلویزیون و سر دیگر آن را به گوشی اندرویدی خود وصل کند. به همین سادگی اتصال گوشی به تلویزیون برقرار می‌شود.

آموزش جامع اتصال گوشی به تلویزیون اپل

پورت هایی که در کابل های HDMI بکار رفته‌اند شامل سه نوع مختلف می‌شوند که از نظر ابعاد با یکدیگر تفاوت دارند. این سه نوع به ترتیب HDMI Type A (بزرگ‌ترین پورت)، Mini HDMI (اندازه متوسط) و Micro HDMI (کوچک‌ترین پورت) نام دارند. در حین خرید کابل HDMI برای اتصال گوشی به تلویزیون خود باید دقت کنید که سوکت آن با پورت گوشی شما سازگاری داشته باشد. گوشی های اندرویدی عموما با Mini HMDI یا Micro HDMI سازگاری دارند. پس در حین خرید کابل HDMI به این مسئله دقت نمایید. اما استفاده از کابل HDMI تنها روش باشیم اتصال گوشی به تلویزیون نیست!

روش باسیم بعدی که می‌توانید از آن برای اتصال گوشی به تلویزیون استفاده کنید، مربوط به بکارگیری یک تبدیل اختصاصی با عنوان MHL یا Slimport می‌شود. انتقال صدا و تصور در هر دوی این روش ها به صورت همزمان انجام می‌شود. آداپتورهای MHL هم اکنون شامل سه نوع مختلف می‌شوند که جدیدترین آن ها حتی از انتقال ویدیوهای با وضوح تصویر 4K هم پشتیبانی می‌کند. شرایط مشابه برای SlimPort هم وجود دارد. بنابراین Slimport و MHL از نظر فنی نسبتا وضعیت یکسانی دارند و از روش های دیگر اتصال باسیم گوشی به تلویزیون خواهند بود. فراموش نکنید که برای استفاده از این دو روش باید حتما سازگاری تلویزیون و گوشی اندرویدی خود با آن‌ها را هم مورد بررسی قرار دهید.

چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم

بیشتر بخوانید: ساخت اپل آیدی رایگان با ۱+۳ روش عملی!

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش جامع روش های اتصال گوشی به تلویزیون (اندروید و iOS) پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش های شرح داده شده نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی بخواهید.

 

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (18)

guest
18 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
Paniz khodabandeloo
Paniz khodabandeloo
1 سال گذشته

سلام خیلی ممنون تلویزیون ما دوو هست و گوشی منم a22 هست من وقتی بلوتوث رو روشن میکنم اسم تلویزیون میاد روش ولی وقتی میزنم فقط برای صدا وصل میشه یعنی صدای گوشی از تلویزیون پخش میشه ولی وقتی میخوام جفت سازی کنم میرم تو بخش اصلیه تلویزیون میرم توی اشتراک گذاری صفحه نمایش میرم توش اصلا هیچی نمیاد میگه باید یه کار های دیگه ای هم بکنید چیکار کنم اندروید گوشیم هم ۱۱ عه ولی دیگه نمیتونم هیچکاری کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

مریم
مریم
2 سال گذشته

سلام وقت بخیر
آیا با کابل خود گوشی میشه به tv وصل شد؟
یکی دوبار زدم ولی چیزی نیاورد!

Mahdi
Mahdi
1 سال گذشته
پاسخ به  مریم

نه اون یک کابل مخصوص هست که باید بزنی

اسماعیل
اسماعیل
2 سال گذشته

سلام من تلویزیون ۶۵دوو دارم گوشی هم شیاومی نوت ۸ اسم تلویزیون میاد اما وصل نمیشه چکار کنم ممون

یگانه
یگانه
2 سال گذشته

من دستم خورد رو بلاک گوشی دیگه به تلویزیون وصل نمیشه چطوری از بلاک در بیارم

علیرضا ثقفی
علیرضا ثقفی
2 سال گذشته

بسیار جامع و کامل بود
با تشکر از شما