نکات ایمنی و احتیاط های لازم در تعمیرات موبایل

نکات ایمنی و احتیاط های لازم در تعمیرات موبایل

تعمیرات موبایل

برای تعمیر موبایل اپل و سامسونگ کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

تعمیرات موبایل یک شغل بسیار جذاب، پردرآمد و پر تقاضا است، اما هر شغلی خطرات خاص خودش را دارد و با ورود به آن باید نکات ایمنی و احتیاط‌ های لازم را در نظر گرفت. در ادامه این مطلب قصد داریم به اصلی ترین نکات ایمنی و احتیاط های لازم در تعمیرات موبایل اشاره داشته باشیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با نکات امینتی و احتیاط های لازم در تعمیرات موبایل

شک نداشته باشید که تعمیرات موبایل یکی از بهترین مشاغل فعلی محسوب می‌شود. اگر این حرف را قبول ندارید، توصیه می‌کنیم یک بار هم که شده مقاله تعمیرات موبایل بهترین شغل در بازار آزاد امروز! را مطالعه کنید. اما پردرآمد و پر تقاضا بودن شغل تعمیرات موبایل بدان معنا نیست که نباید در حین انجام آن به نکات امینی و احتیاط های خاصی توجه کرده! بلکه برعکس به دلیل ظرافتی که این شغل دارد، باید نکات ایمنی و احتیاط های زیادی در حین انجام آن در نظر گرفته شوند.

اگر به خاطر داشته باشید پیش از این در مقاله۸ نکته مهم برای متخصصین و کارشناسان تعمیرات موبایلبه نکاتی اشاره کرده بودیم که اغلب در حین تعمیر از سوی تعمیرکاران موبایل نادیده گرفته می‌شود. اما حالا و در این مقاله قصد داریم در مورد نکات ایمنی و احتیاط هایی صحبت کنیم که باید در حین تعمیرات موبایل به آن ها توجه شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم با موبایل کمک همراه باشید.

همیشه از ابزار مناسب استفاده کنید

متاسفانه اغلب تعمیرکاران موبایل بنا به دلایل مختلف در حین تعمیر گوشی از ابزارهای نامناسب استفاده می‌کنند. عده‌ای از تعمیرکاران اصلا به این موضوع اهمیت نمی‌دهند که بکارگیری یک ابزار مناسب و متکی شدن به زور ممکن است به گوشی مشتری آسیب های جدی و جبران ناپذیری وارد کند. عده دیگری هم با دانستن این موضوع و در اختیار نداشتن ابزارهای مناسب لازم مجبور می‌شوند تا از ابزارهای اشتباه استفاده کنند.

همیشه این موضوع را به عنوان یکی از اصلی ترین نکات امنیتی و احتیاط های شغل تعمیرات موبایل به خاطر داشته باشید که یک تعمیرکار خوب باید در مراحل تعمیر موبایل از بهترین ابزارهای ممکن استفاده کند. برای مثال آی‌اسکلک (iSclack)، قاب کش و ساکشن کاپ ابزارهایی هستند که برای شل کردن قاب گوشی از آن ها استفاده به عمل می‌آید، اما خیلی از تعمیرکاران اصلا از این ابزارهای استفاده نکرده و می‌خواهند با زور قاب گوشی از هم جدا کنند. خوشبختانه این موضوع توسط کارشناسان واحد تعمیر موبایل شرکت موبایل کمک به خوبی رعایت می‌شود و آن ها به جدیدترین و پیشرفته‌ترین ابزارهای مورد نیاز برای تعمیرات موبایل دسترسی دارند.تعمیرات تخصصی گوشی موبایل

تعمیرات اپل

برای تعمیر موبایل اپل و سامسونگ کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

بکارگیری ابزار تخلیه الکترواستاتیکی (ESD)

شاید در مورد تخلیه الکترواستاتیکی اطلاعاتی نداشته باشید و شاید هم بدانید که منظور از این اصطلاح چیست. اگر بخواهیم خیلی ساده توضیح دهیم باید بگوییم که اتصال الکترواستاتیکی پدیده‌ای است که در آن بر اثر برخورد و تماس دو جسم به یکدیگر جریان الکتریکی ناگهانی ایجاد می‌شود. این جریان ناگهانی می‌تواند بسیار آسیب رسان و مخرب باشد، اما خب همیشه آسیب های جدی را به بار نمی‌آورد. زمانی که تعمیرکار در حال تعمیر گوشی است، تماس دست او با قطعات الکترونیکی گوشی می‌تواند منجر به بروز یک اتصال کوتاه الکترواستاتیکی شود.  برای جلوگیری از بروز این مسئله باید حتما تعمیرکار در حین تعمیر گوشی از ابزار تخلیه الکترواستاتیکی استفاده کند.

بیشتر بخوانید: آموزش تعمیرات اپل آیفون

ابزار تخلیه الکترواستاتیکی عموما به صورت یک مچ بند به دست تعمیرکار نصب می‌شود و بدین ترتیب جریان های الکتریکی کوتاه را خنثی می‌کند. به جرئت می‌توانیم بگوییم که متاسفانه 90 درصد تعمیرکاران در حین تعمیرات موبایل مشتریان از این ابزار استفاده نمی‌کنند. جالب است بدانید که استفاده نکردن از این ابزار منجر به آسیب دیدن تعمیرکار نمی‌شود و فقط به قطعات سخت افزاری و الکترونیکی گوشی مشتری آسیب وارد می‌کند. بنابراین همیشه بکارگیری ابزار تخلیه الکترواستاتیکی را به عنوان یکی از نکات اصلی تعمیرات موبایل در ذهن داشته باشید. خوشبختانه کارشناسان واحد تعمیر موبایل کمک کاملا به این موضوع واقف هستند و همیشه قبل از شروع تعمیرات موبایل از این ابزار کارآمد استفاده به عمل می‌آورند تا آسیبی به گوشی مشتریان عزیز وارد نشود.

نکات ایمنی و احتیاط های لازم در تعمیرات موبایل

تمیز و مرتب نگه داشتن میز و محیط کار

تمیز نگه داشتن میز و محیط کار یکی از اصلی ترین نکاتی است که برای تعمیرات موبایل باید در نظر داشته باشید. اگر میز تعمیر تمیز نباشد، تعمیرات موبایل بسیار سخت تر و پیچیده تر از حالتی می‌شود که یک میز تمیز و کاملا مرتب پیش روی تعمیرکار قرار گیرد. یک میز تمیز و مرتب می‌تواند در زمینه های مختلفی به تعمیرکار کمک کند. برای مثال پیدا کردن اجزای مخالف گوشی مثل پیچ هایی که باز شده‌اند آسان تر می‌شود. همچنین تعمیر می‌تواند تمام اجزای باز شده گوشی تعمیری را به ترتیب روی میز خود بچیند و بدین ترتیب کاملا به مراحل بستن گوشی تسلط پیدا کند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات اپل

متاسفانه این موضوع هم از سوی اغلب تعمیرکاران موبایل نادیده گرفته می‌شود و میز و محیط کار آن ها اصلا استانداردهای لازم را ندارد. در خیلی موارد دیده شده که به دلیل تمیز و مرتب نبودن میز کار تعمیرکار، وی پیچی را گم کرده و روی گوش مشتری نصب نمی‌کند یا برای پیدا کردن قطعه‌ای از گوشی موبایل مشتری دچار مشکل می‌شود. بنابراین تمیز و مرتب بودن میز و محل کار یکی دیگر از نکات بسیار مهمی است که تعمیرکاران باید در نظر داشته باشند. تعمیرات موبایل بدون در نظر گرفتن این موضوع امکانپذیر نبوده و بدون تردید کیفیت مناسبی را ارائه نخواهد کرد.

نکات ایمنی و احتیاط های لازم در تعمیرات موبایل

دقت در جداسازی اجزای ظریف گوشی

همیشه به یاد داشته باشید که اصلی ترین کلید موفقیت یک تعمیرکار موبایل این است که عجله نکند و با دقت و حوصله کامل پیش برود. فقط در این حالت است که تعمیرات موبایل به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود. گوشی های هوشمند شامل اجزای سخت افزاری بسیار ظریفی می‌شوند. برای مثال سیم آنتن، کابل های روبانی که ال سی دی گوشی را به برد وصل می‌کنند، کابل دوربین های سلفی یا اصلی، کانکتورهای روی برد و غیره همگی اجزای بسیار ظریفی هستند که تعمیرکار باید در حین تعمیر گوشی آن ها را با دقت زیاد دمونتاژ کند.

کوچک ترین سهل انگاری تز جانب تعمیرکار می‌تواند به اجزای ظریف نام برده شده آسیب های جبران ناپذیری وارد کند. بنابراین دقت در جداسازی اجزای ظریف گوشی یکی دیگر از اصلی ترین نکاتی است که باید در حین تعمیرات موبایل به آن توجه شود. خوشبختانه کارشناسان واحد تعمیر شرکت موبایل کمک کاملا به این مسئله واقف هستند و در دوره های آموزشی که طی می‌کنند به خوبی این موضوع را فرا خواهند گرفت. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره هایی که کارشناسان واحد تعمیر موبایل کمک طی می‌کنند تا به عنوان تعمیرکار در این شرکت شروع به فعالیت نمایند، می‌توانید مقاله ۶ مرحله برای یادگیری تعمیرات موبایل و دریافت گواهینامهرا مطالعه کنید.

تعمیرات سامسونگ

برای تعمیر موبایل اپل و سامسونگ کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

چینش مرتب اجزای گوشی در حین تعمیرات موبایل

خیلی از تعمیرکاران در حین باز کردن گوشی های موبایل با مشکلی مواجه نمی‌شوند و حتی تعویض قطعه مورد نیاز را هم انجام می‌دهند اما وقتی نوبت به بستن یا جمع کردن گوشی می‌رسد دچار سردرگمی شده و نمی‌دانند باید از کجا کار را شروع کنند. همیشه به خاطر داشته باشید که در تعمیرات موبایل برای بستن گوشی باید دقیقا مراحلی طی شوند که برای باز کردن دستگاه طی کرده بودید. تنها تفاوت موجود این است که این بار باید مراحل مذکور به صورت بر عکس طی شوند. اما چطور مراحلی که در حین باز کردن گوشی طی می‌کنیم را به خاطر بسپاریم؟

بیشتر بخوانید: تعمیرات گوشی سامسونگ

نیازی به حفظ کردن مراحلی که در حین تعمیر یک گوشی طی می‌کنید وجود ندارد، فقط کافیست بعد از اینکه هر یک از اجزای سخت افزاری گوشی را جدا کردید، قطعه جدا شده و متعلقاتش را در گوشه‌ای از میز کارتان قرار دهید و به ترتیب اجزای بعدی و بعدی را هم در کنار آن بگذارید تا یک صف از اجزای سخت افزاری که در هر مرحله جدا کرده بودید ایجاد شود. بدین ترتیب می‌توانید بعد از تعمیر گوشی خیلی راحت متوجه شوید که دقیقا باید چه مراحلی برای بستن یا جمع کردن دستگاه طی شود. فراموش نکنید که چینش مرتب اجزای گوشی در حین باز کردن دستگاه به واقع یکی از مهم ترین نکاتی است که باید در حین تعمیرات موبایل در نظر گرفته شود.

نکات ایمنی و احتیاط های لازم در تعمیرات موبایل

استفاده درست از ابزارهای گرمادهنده

بخش های زیادی از گوشی های هوشمند امروزی با لاستیک های آب بندی خاصی به هم چسبانده شده‌اند. این لاستیک ها خاصیت چسبندگی بسیار بالایی دارند و غلبه کردن بر آن ها در حالت عادی امکانپذیر نیست. بنابراین باید برای غلبه کردن بر آن ها از ابزارهای خاصی استفاده شود که گرمادهنده هستند. گرمایی که توسط این ابزارها به بدنه گوشی اعمال می‌شود منجر می‌گردد تا خاصیت چسبندگی لاستیک های مذکور تضعیف شده و جداسازی بخش های مورد نظر ساده‌تر گردد. ابزارهای گرمادهنده متعددی وجود دارند که بدین منظور از آن ها استفاده خواهد شد.

هیتر مادون قرمز و آی‌اوپنر (iOpener) اصلی ترین و حرفه‌ای ترین ابزارهای گرمادهنده برای باز کردن قاب گوشی های موبایل محسوب می‌شوند، اما متاسفانه اغلب قریب به اتفاق تعمیرکاران به هیچ یک از این دو ابزار دسترسی ندارند و به جای آن از سشوار استفاده می‌کنند. مطمئنا استفاده از سشوار کیفیت لازم را به همراه نخواهد داشت و رویکرد چندان حرفه‌ای محسوب نمی‌شود و فقط یک روش کار راه انداز است. گذشته از این مسئله، اغلب کارشناسان به مسائل و نکاتی که برای در حین گرما دادن به قاب و اجزای گوشی به آن توجه شود هیچ اهمیتی نمی‌دهند. برای مثال گرما باید با توجه به شرایط قطعه‌ای که قصد شل کردن آن را دارید، با شدت و مدت زمان خاصی اعمال شود، در غیر این صورت ممکن است به گوشی و قطعات آن آسیب بزند.

بیشتر بخوانید: آموزش تعمیرات گوشی سامسونگ

متاسفانه استفاده درست از ابزارهای گرمادهنده در حین تعمیرات موبایل اصلا از سوی تعمیرکاران جدی گرفته نمی‌شود. حتی در برخی موارد دیده می‌شود که خیلی از تعمیرکاران برای جداسازی قاب گوشی و متلاشی کردن لاستیک های آب بندی اطراف قاب آن فقط به زود متکی می‌شوند و حتی از سشوار هم استفاده نمی‌کنند! خوشبختانه برد تخصصی واحد تعمیرات موبایل شرکت موبایل کمک به تمام ابزارهای گرمادهنده لازم به منظور اعمال گرما به گوشی های موبایل دسترسی دارد و بدین ترتیب از روش های استاندارد برای انجام این کار استفاده به عمل می‌آورد.

تعمیرات موبایل

برای تعمیر موبایل اپل و سامسونگ کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

اهمیت دادن به اطلاعات حافظه گوشی

اگر از مسئله امنیت و عدم سوء استفاده از اطلاعات مشتری توسط خیلی از تعمیرکاران موبایل چشم‌پوشی کنیم، از مسئله پاک شدن اطلاعان آن‌ها نمی‌توان چشم‌پوشی کرد! متاسفانه تعمیرکاران بعد از تحویل گرفتن یک گوشی از مشتری برای انجام تعمیرات، اصلا به این مسئله دقت نمی‌کنند که تا حد امکان از پاک شدن اطلاعات وی جلوگیری به عمل آورند. اما یک تعمیرکار خوب باید به این موضوع اهمیت دهد و آن را به عنوان یکی از اصلی ترین نکات موجود برای تعمیرات موبایل به خاطر بسپارید. یک تعمیرکار خوب همیشه سعی می‌کند تا حد امکان از پاک شدن اطلاعات گوشی مشتری جلوگیری به عمل آورده و در زمان تحویل گرفتن گوشی از مشتری از او بخواهد تا در صورت امکان حتما ابتدا از اطلاعات فعلی گوشی هوشمندش نسخه پشتیبان تهیه کند. همیشه به خاطر داشته باشید که کمک کردن به مشتری و درک کردن شرایط وی منجر می‌شود که مشتری در نهایت از سرویس تعمیرات موبایل ارائه شده راضی تر باشد و بدین ترتیب به یک مشتری همیشگی تبدیل شود. خوشبختانه کارشناسان واحد تعمیرات موبایل کمک همیشه تمام تلاش خود را می‌کنند تا در حین تعمیرات موبایل، اطلاعات کاربران از دست نرود.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی اصلی ترین نکات و احتیاط های لازم در تعمیرات موبایل پرداختیم. شرکت موبایل کمک با افتخار عنوان می‌کند که تمام نکات نام برده شده به صورت دقیق و اصولی توسط کارشناسان تعمیرات موبایل این شرکت رعایت می‌شوند و مشتریان گرامی می‌توانند با خیال راحت تعمیرات گوشی خود را به این شرکت واگذار کنند.

بیشتر بخوانید:

خرید قطعات موبایل

قطعات iPhone 11

قطعاتSamsung S7 

برچسب‌ها: repair_article

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments