روش های اتصال آیفون به تلویزیون

اتصال آیفون به تلویزیون

اگر بنا به هر دلیلی تمایل دارید که آیفون یا آیپد خود را به تلویزیون متصل کنید و از نمایش محتوای آن در نمایشگر بزرگ تلویزیون لذت ببرید، این مقاله بهترین راهنمای ممکن را خدمتتان ارائه می‌کند. در این مقاله قصد داریم که به آموزش روش های اتصال آیفون به تلویزیون اشاره کنیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با اتصال آیفون به تلویزیون

پیش از هر چیز اشاره می‌کنیم که روش‌هایی که در این مقاله نام برده و آموزش داده می‌شوند هم در آیفون ها و هم در آیپد های اپل قابل استفاده هستند. این احتمال وجود دارد که شما بنا به دلایل مختلفی نیازمند این باشید که آیفونتان را به تلویزیون متصل کرده و محتوای آن را بر روی نمایشگر بزرگ تلویزیون آینه کنید یا حتی به کنترل آن بپردازید. به عنوان مثال تصور کنید که قصد دارید یک کلیپ یا فیلم که در آیفونتان ذخیره شده را برای جمعی از خانواده خود نمایش دهید. در این شرایط اگر بتوانید آیفون خود را به تلویزیون متصل کنید، دیگر نیازی به این وجود ندارد که تک تک اعضای خانواده به طور مستقل کلیپ مد نظر را از طریق آیفون مشاهده کنند و آیفونتان برای زمان طولانی در دست آن‌ها بچرخد.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

به طور کلی اتصال آیفون به تلویزیون و نمایش محتوای آن در تلویزیون‌ها امر بسیار جالب و کاربردی محسوب می‌شود. اما سوال اصلی در اینجاست که چه روش هایی به منظور اتصال آیفون به تلویزیون وجود دارد؟ به بیان دیگر چگونه می‌توانیم آیفون یا آیپد خود را به تلویزیون متصل کنیم؟ در این مقاله قصد داریم که در رابطه با این موضوع صحبت کنیم و به آموزش روش های اتصال آیفون به تلویزیون بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات دقیق‌تری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

اتصال آیفون به تلویزیون با استفاده از اپل TV و قابلیت AirPlay

ایرپلی یا AirPlay در واقع یک استاندارد انتقال بیسیم محتوای صوتی و تصویری از محصولات آی او اسی اپل به تلویزیون‌های متصل شده به اپل TV محسوب می‌شود. بنابراین AirPlay تنها در دستگاه‌های آی او اسی نظیر آیفون و آیپدهای اپل کارایی دارد و مختص این محصولات است. قابلیت AirPlay برای اولین بار در نسخه بتای سیستم عامل آی او اس 5 ارائه شد و آیفون 4 اس اپل اولین آیفونی بود که به طور پیش فرض از این استاندارد اتصال پشتیبانی می‌کرد. بنابراین بی‌شک آیفون یا آیپد شما از قابلیت AirPlay پشتیبانی می‌کند. اما این قابلیت تنها یک سوی ماجرا محسوب می‌شود.

شما برای اینکه بتوانید از قابلیت AirPlay استفاده کنید و آیفون یا آیپدتان را به تلویزیون وصل نمایید باید حتما یک اپل TV هم داشته باشید. اپل TV هم از گجت‌های اختصاصی شرکت اپل محسوب می‌شود که از طریق کابل HDMI به تلویزیون مد نظرتان متصل خواهد شد. سپس باید اپل TV را به شبکه وای فای متصل نمایید. به این صورت قابلیت AirPlay آیفون یا آیپدتان می‌تواند اپل TV را شناسایی کند و ضمن ارتباط برقرار کردن با آن، اتصال آیفون به تلویزیون با موفقیت صورت پذیرد. در نظر داشته باشید که با استفاده از اپل TV و قابلیت AirPlay می‌توانید به دو روش مختلف از اتصال آیفون به تلویزیون بهره‌برداری کنید. در روش اول تنها محتوای نمایشگر گوشی بر روی صفحه نمایش تلویزیون آینه می‌شود. در این شرایط هر عملی که شما در آیفون یا آیپدتان انجام دهید مستقیما در نمایشگر تلویزیون هم به تصویر کشیده می‌شود. اما در حالت دوم، این امکان فراهم می‌شود که گوشی شما نقش یک ریموت کنترل را ایفاء کند و محتوای آن فقط بر روی نمایشگر تلویزیون آینه نشود. مراحل کلی مورد نیاز به منظور اتصال آیفون به تلویزیون از طریق اپل TV و قابلیت AirPlay به شرح زیر هستند:

  • ابتدا اپل TV را به تلویزیون مد نظرتان متصل کنید و آن را به شبکه وای فایی وصل نمایید که آیفون یا آیپدتان هم به آن متصل است.
  • آیفون خود را برداشته و با برنامه اپل موزیک یک موزیک را در آن پخش کنید.
  • حال آیکون “اتصال بیسیم” را از بخش زیرین و وسط صفحه لمس کنید.
  • در منوی ایجاد شده گزینه Apple TV را انتخاب کنید.

اتصال آیفون به تلویزیون

به این صورت اتصال آیفون به تلویزیون برقرار می‌شود. در نظر داشته باشید که مراحل فوق تنها مراحل کلی هستند که باید طی شود. چنانچه در رابطه با نحوه اتصال آیفون به تلویزیون از طریق قابلیت AirPlay و اپل TV نیاز به راهنمایی دقیق و جزئی‌تر دارید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی آیفون

تعمیرات اپل

اتصال آیفون به تلویزیون با استفاده از آداپتور Lightening Digital AV

اما اگر بنا به هر دلیلی تمایل ندارید که از اپل TV و قابلیت AirPlay استفاده کنید، باز هم روش دیگری وجود دارد که با آن قادر به اتصال آیفون به تلویزیون و آینه کردن محتوای آن خواهید بود. اپل بدین منظور آداپتور یا کابل تبدیل اختصاصی با نام Lightening Digital AV را ارائه کرده است که در کنار یک کابل HDMI می‌تواند پروسه اتصال آیفون به تلویزیون و آینه کردن محتوای آن را تکمیل کند. در این روش کابل HDMI به پورت تلویزیون متصل می‌شود و سپس از آداپتور یا تبدیل Lightening Digital AV به منظور اتصال خروجی کابل HDMI به آیفون استفاده می‌کنیم. در عکس زیر تصویر آداپتور Lightening Digital AV را مشاهده می‌کنید.

اتصال آیفون به تلویزیونبرای استفاده از کابل تبدیل Lightening Digital AV یک سر آن را به آیفون یا آیپدتان وصل کنید. سر دیگر این کابل باید به خروجی کابل HDMI وصل شود که یک سر دیگر آن به پورت ورودی HDMI تلویزیون متصل است. پس از تکمیل این اتصالات کافیست که تلویزیون خود را روشن کنید و تنظیمات آن را به گونه‌ای قرار دهید که محتوای خود را از ورودی HDMI دریافت کند. پس از انجام این عمل، صفحه نمایش آیفونتان را روشن کنید و مشاهده خواهید کرد که محتوای نمایشگر آیفون یا آیپدتان در نمایشگر تلویزیون آینه می‌شود. استفاده از تبدیل Lightening Digital AV به واقع یکی از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌هایی محسوب می‌شود که می‌توانید از آن به منظور اتصال آیفون به تلویزیون استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  معتبرترین گارانتی اپل در ایران

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش روش های اتصال آیفون به تلویزیون پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات دقیق‌تری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قیمت دوربین پشت iPhone XR

قیمت تاچ ال سی دی A30

قطعات iPhone SE

تعمیرات موبایل

منبع gottabemobile

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments