مقابله با کند شدن آیفون از طریق حذف فایل‌های به درد نخور

مقابله با کند شدن آیفون

گوشی‌های هوشمند به مرور زمان با افت سرعت عملکرد مواجه می‌شوند و وقوع این امر اجتناب‌ناپذیر است. حتی آیفون و آیپدهای اپل هم از این امر مستثنا نیستند، اما روشی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان تا حدی با این معضل مقابله کرد. در این مقاله قصد داریم که به آموزش مقابله با کند شدن آیفون از طریق حذف فایل‌های به درد نخور بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

دلیل کند شدن آیفون و آیپد و شرح مختصر روش مقابله با آن

هر گوشی هوشمندی که خریداری کنید به مرور زمان و با استفاده هرچه، کندتر می‌شود. حتی اگر قدرتمندترین پرچمداران فعلی موجود در بازار نظیر آیفون 7 اپل یا گلکسی اس 7 سامسونگ را هم خریداری کنید، به مرور زمان افت سرعت عملکرد دستگاه پدیدار می‌شود اما چون دستگاهتان از نظر سخت افزاری بسیار قدرتمند است، افت سرعت عملکرد آن برایتان قابل لمس نخواهد بود. هرچه بستر سخت افزاری گوشی شما ضعیف‌تر باشد، افت سرعت عملکرد دستگاه و لگ‌های آن زودتر و با شدت بیشتری نمایان می‌شوند. دلیل اصلی که در گوشی‌های رده پایین و میان رده، کند شدن دستگاه و افت سرعت عملکرد آن پس از گذشت مدت زمان کوتاهی قابل لمس است با همین موضوع ارتباط دارد. دلیل افت سرعت گوشی و کند شدن آ« می‌تواند با عوامل مختلفی ارتباط داشته باشد، اما اصلی‌ترین دلیل وقوع این پدیده مربوط به افزایش حجم فایل‌های ذخیره شده در حافظه دستگاه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

طبیعی است که در روزهای اولی که از گوشی خود استفاده می‌کنید، اپلیکیشن‌های کمتری در آن نصب هستند و اصطلاحا گوشی سبک‌تر اجرا می‌شود. به مرور و با ادامه استفاده از گوشی، تعداد اپلیکیشن‌ها و بازی‌های نصب شده در آن افزایش می‌یابند و در عین حال هر اپلیکیشن دیتا و اطلاعات منحصر به فرد خود را در حافظه دستگاه ذخیره خواهد کرد و به این صورت حجم اطلاعات ذخیره شده در حافظه گوشی هوشمندتان به مرور زمان افزایش پیدا می‌کند. این موضوع می‌تواند منجر به افت سرعت گوشی و کند شدن دستگاه شود. بنابراین کند شدن گوشی و کاهش سرعت آن مشکلی است که همه ما به نحوه با آن درگیر هستیم یا در آینده می‌شویم! اما آیا روشی وجود دارد که با استفاده از آن به مقابله با این مشکل در گوشی‌های هوشمند و به ویژه آیفون و آیپدهای اپل بپردازیم؟

مقابله با کند شدن آیفون

همانطور که اشاره کردیم، اصلی‌ترین دلیلی که به مرور زمان منجر به کاهش سرعت عملکرد گوشی و کند شدن آن می‌شود مربوط به افزایش حجم اطلاعات ذخیره شده در آن است. بدن تردید مدیریت صحیح این اطلاعات و کاهش حجم آن‌ها می‌تواند روش بسیار موثری به منظور مقابله با مشکل کند شدن آیفون یا هر گوشی دیگری باشد. مطمئنا حذف فایل‌هایی نظیر موزیک، ویدئو، اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها، آهنگ‌ها و غیره می‌توانند به افزایش سرعت عملکرد آیفونتان کمک کنند اما در برخی از شرایط ممکن است تمایلی نسبت به انجام هیچ یک از اقدامات نامبرده شده نداشته باشید. در این شرایط باید از روش دیگری به منظور مقابله با کند شدن آیفون یا آیپد تا هر گوشی هوشمند دیگری استفاده کنید که به آن حذف فایل‌های به درد نخور (Junk Files) گفته می‌شود.

بیشتر بخوانید:  گارانتی اپل در ایران

اما چطور می‌توانیم در آیفون و آیپدهای اپل نسبت به حذف فایل‌های به درد نخور یا همان Junk Files وارد عمل شویم؟ پاسخ این سوال را در جریان مقاله فعلی و بخش آموزشی آن دریافت خواهید کرد. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه حذف فایل‌های به درد نخور (Junk Files) به منظور مقابله با کند شدن آیفون و آیپدهای اپل بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از مراحل و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحت بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

تعمیرات اپل

مقابله با کند شدن آیفون یا آیپد: حذف حافظه کش مرورگر سافاری (Safari)

اگر از آن دسته افرادی باشید که علاقه زیادی به وبگردی دارند و با مرورگر سافاری آیفون یا آیپدشان این عمل را انجام می‌دهند، احتمالا حافظه کش (Cache) مرورگرتان حجم بسیار زیادی از حافظه دستگاه را اشغال کرده است! بنابراین با حذف حافظه کش مرورگر سافاری خود می‌توانید به مقابله با کند شدن آیفون خود بپردازید یا به نوعی سرعت عملکرد آیفون خود را افزایش دهید. به منظور حذف حافظه کش مرورگر سافاری مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا وارد بخش تنظیمات یا همان Settings آیفون یا آیپدتان شوید.
  • گزینه Safari را انتخاب کنید.
  • در بین گزینه‌های ارائه شده به سمت پایین حرکت کنید و گزینه Clear History and Website Data را لمس نمایید.
  • نهایتا گزینه Clear History and Data را انتخاب کنید.

با انجام مراحل فوق تمام اطلاعات ذخیره شده در حافظه کش مرورگر سافاری و تاریخچه جستجوی آن حذف می‌شود. این موضوع کمک به سزایی به مقابله با کند شدن آیفون یا آیپدتان می‌کند.

بیشتر بخوانید: تعمیر یا تعویض ال سی دی آیفون X

مقابله با کند شدن آیفون یا آیپد: حذف فایل‌های دیتا

دیتا یا اطلاعات اپلیکیشن‌های نصب شده در دستگاهتان هم منجر به اشغال حافظه آن می‌شوند. بنابراین حذف این اطلاعات می‌تواند اقدام کاربردی به منظور مقابله با کند شدن آیفون باشد. برای انجام این عمل مراحل زیر را طی کنید:

  • به بخش تنظیمات یا همان Settings آیفون خود مراجعه کنید.
  • گزینه General را انتخاب کنید.
  • گزینه Storage & iCloud Usage را انتخاب کنید.
  • گزینه Manage Storage را انتخاب نمایید.
  • به میران حجم اشغالی هر اپلیکیشن دقت کنید و آن اپلیکیشن‌هایی را انتخاب کنید که حجم زیادی اشغال کرده‌اند.
  • حال به بخش Documents & Data اپلیکیشن مد نظر نگاهی بیاندازید. اگر حجم اطلاعات مربوط به این بخش بیش از 500 مگابایت بود، توصیه می‌کنیم که سریعا اپلیکیشن مد نظر را به کلی از دستگاه حذف کنید. سپس با مراجعه به اپ استور (App Store) می‌توانید بار دیگر نسخه بدون دیتای آن را دانلود نمایید.

بنابراین با طی کردن مراحل فوق قادر خواهید بود که به موجب حذف دیتای اپلیکیشن‌ها منجر به مقابله با کند شدن آیفون یا آیپدتان شوید.

مقابله با کند شدن آیفون یا آیپد: حذف فایل‌های به درد نخور با برنامه PhoneClean

یکی از روش‌های موثری که با استفاده از آن می‌توانید به سرعت نسبت به حذف تمام فایل‌های به درد نخور آیفون خود وارد عمل شده و به این صورت از کند شدن دستگاه جلوگیری کنید مربوط به استفاده از برنامه‌هایی همچون PhoneClean می‌شود. برای استفاده از این برنامه به شرح زیر عمل کنید:

مقابله با کند شدن آیفون

  • ابتدا با کلیک بر روی این قسمت نسبت به دانلود برنامه PhoneClean وارد عمل شوید.
  • آیفون خود را با استفاده از کابل مناسب به کامپیوتر یا مک بوک خود متصل کنید.
  • برنامه PhoneClean را اجرا کنید و بر روی گزینه Scan کلیک نمایید.
  • پس از اتمام پروسه اسکن، کافیست که بر روی گزینه Clean کلیک کنید و منتظر بمانید تا برنامه PhoneClean تمام فایل‌های به درد نخور آیفونتان را حذف کند.

با انجام مراحل فوق و حذف فایل‌های به درد نخور دستگاه توسط برنامه PhoneClean سرعت عملکرد آیفون یا آیپدتان به طرز محسوسی افزایش پیدا می‌کند.

تعمیرات اپل

بیشتر بخوانید: تعمیر تخصصی اپل واچ

مقابله با کند شدن آیفون یا آیپد: حذف فایل‌های به درد نخور با برنامه iMyFone Umate

یکی دیگر از برنامه‌هایی که می‌توانید از آن به منظور حذف فایل‌های به درد نخور آیفون یا آیپدتان استفاده کنید، برنامه iMyFone Umate است. به منظور استفاده از برنامه iMyFone Umate مراحل زیر را طی کنید:

مقابله با کند شدن آیفون

  • ابتدا با کلیک بر روی این قسمت نسبت به دانلود برنامه iMyFone Umate وارد عمل شوید.
  • آیفون یا آیپدتان را با استفاده از کابل رابط به کامپیوتر یا مک بوک خود متصل کنید.
  • برنامه iMyFone Umate را اجرا کنید و در تب Home بر روی گزینه Scan کلیک کنید.
  • نهایتا با انتخاب گزینه Clear Junk Files می‌توانید فایل‌های به درد نخور ذخیره شده در حافظه آیفون یا آیپدتان را به واسطه برنامه iMyFone Umate حذف کنید.

استفاده از برنامه iMyFone Umate هم یکی دیگر از روش‌هایی است که می‌تواند برای حذف فایل‌های به درد نخور و مقابله با کند شدن آیفون به مراتب موثر واقع شود.

بیشتر بخوانید: تعویض باتری ایفون و اندروید

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش مقابله با کند شدن آیفون از طریق حذف فایل‌های به درد نخور پرداختیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع روش‌های موجود به منظور افزایش سرعت عملکرد آیفون، توصیه می‌کنیم که حتما به مطالعه مقاله “چگونه سرعت عملکرد آیفون خود را افزایش دهیم؟” هم بپردازید. چنانچه در رابطه با هر یک از مراحل و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحت بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قیمت باتری آیفون 6 اس

قیمت تاچ ال سی دی سی 9 پرو

قطعات گوشی آیفون 7

تعمیرات موبایل

منبع macworld

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments