چگونه بفهمیم در آیفون فردی بلاک شدیم؟نشانه های بلاک در آیفون

نشانه های بلاک شدن در آیفون

آیفون‌های اپل این قابلیت را در اختیار کاربر قرار می‌دهند تا نسبت به بلاک کردن شماره‌های خاص اقدام کنند. اگر فکر می‌کنید که فرد خاصی در آیفون خود شما را بلاک کرده است، این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله به نشانه های بلاک شدن در آیفون اشاره می‌کنیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با نشانه های بلاک شدن در آیفون

اپل در سال 2013 و با معرفی آی او اس 7 از قابلیت جدیدی هم رونمایی کرد که به موجب آن کاربران آیفون‌های اپل می‌توانند تماس‌های دریافتی از سوی افراد را طی شرایط خاصی مستقیما بلاک کنند. چنانچه تمایل داشته باشید می‌توانید با مطالعه مقاله “آموزش بلاک کردن شماره تماس در آیفون” اطلاعات جامعی در رابطه با نحوه بلاک کردن افراد و شماره‌های خاص در آیفون‌های اپل به دست آورید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

هنگامی که کاربر آیفونی شما را بلاک می‌کند، نشانه‌هایی پدیدار می‌شوند که با در نظر گرفتن و تشخیص آن‌ها می‌توانید از بلاک شدن خود توسط فرد مورد نظر مطلع شوید. هدف ما در این مقاله شرح این نشانه‌ها است. به بیان دیگر در این مقاله قصد داریم که به آموزش نشانه های بلاک شدن در آیفون پرداخته و پاسخی برای سوال “چگونه بفهمیم در آیفون فردی بلاک شده‌ایم؟” ارائه کنیم.

مواردی که در این مقاله به آن‌ها اشاره می‌شوند با بررسی‌های دقیق مشخص شده‌اند و شما هم برای درک آن‌ها باید دقت لازم را به خرج دهید. توصیه می‌کنیم که هیچ‌گاه و بنا به هیچ دلیلی برای فردی مزاحمت ایجاد نکنید و اگر شخصی در آیفون خود شماره تماس شما را بلاک کرد برای تصمیم وی احترام قائل شوید. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

تعمیرات اپل

نشانه های بلاک شدن در آیفون ؛ چگونه بفهمیم در آیفون فردی بلاک شده‌‌ایم؟

در ادامه به نشانه های بلاک شدن در آیفون اشاره می‌کنیم. اگر با هر یک از نشانه‌های نامبرده شده مواجه شدید، می‌توانید مطمئن باشید که فرد دارنده آیفون شما را بلاک کرده است.

نشانه اول: به تعداد بوق‌های تماس دقت کنید

هنگامی که با فردی تماس می‌گیرید به تعداد بوق‌های ارائه شده دقت کنید. در صورتی که دارنده یک آیفون شماره شما را بلاک کند در حین برقراری تماس با وی تنها با یک بوق مواجه می‌شود و سپس توسط اپراتور گفته می‌شود که شماره مورد نظرتان در دسترسی نمی‌باشد! سپس ممکن است به پیغام‌گیر صوتی منتقل شوید و از شما درخواست شود تا پایم صوتی مورد نظرتان را ثبت کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل اپل با گارانتی معتبر  

نشانه های بلاک شدن در آیفون

بنابراین یکی از نشانه های بلاک شدن در آیفون، دقت کردن به روند ارائه بوق تماس است. اگر پس از گرفتن شماره فردی که آیفون دارد، تنها یک بوق تماس ارائه شد و سپس از شما درخواست ثبت پیغام صوتی شد بدانید که احتمالا فرد مورد نظر شماره تماس شما را در آیفون خود بلاک کرده است. حال به نشانه دوم بلاک شدن در آیفون مراجعه کنید.

نشانه دوم: با شماره  جدیدی تماس گرفته یا شماره آیفونتان را مخفی کنید

اگر بعد از برقراری تماس با فردی که دارنده آیفون است با شرایط شرح داده شده در “روش اول” مواجه شدید، زود تصمیم‌گیری نکنید. به منظور اطمینان از صحت این موضوع و تشخیص بلاک شدن در آیفون، توصیه می‌کنیم که با استفاده از یک شماره دیگر با آیفون مورد نظر تماس بگیرید. در این شرایط اگر باز هم با مسئله در دسترس نبودن و انتقال به پیغام‌گیر صوتی مواجه شدید، احتمالا آیفون فرد مورد نظر به واقع در دسترسی نیست.

نشانه های بلاک شدن در آیفون

همچنین با مخفی کردن شماره تماس خود هم می‌توانید نسبت به بررسی این موضوع اقدام کنید. انجام این عمل در شرایطی که از آیفون‌های اپل استفاده کنید با مراجعه به بخش تنظیمات یا همان Settings دستگاه امکانپذیر است. وارد بخش تنظیمات شده و سپس به بخش Phone و پس از آن Show My Caller ID مراجعه کنید و این گزینه را غیر فعال نمایید. حاصل مجدد با فردی که آیفون دارد تماس بگیرید و موضوع را بررسی کنید. اگر صدای بوق حالت عادی داشت مطمئنا وی شماره شما را بلاک کرده است.

تعمیرات اپل

نشانه سوم: ارسال پیامک را بررسی کنید

اگر فردی شماره شما را در آیفون خود بلاک کند، می‌توانید برای وی پیامک ارسال کنید اما مشکل اینجاست که این پیامک هیچ‌گاه به دست فرد مورد نظر نمی‌رسد. این موضوع می‌تواند یکی از نشانه های بلاک شدن در آیفون باشد. هنگامی که برای فردی که آیفون دارد و شماره شما را بلاک کرده پیامک ارسال می‌کنید با هیچ ارور یا پیغام خطایی مواجه نخواهید شد اما این پیامک به دست فرد مورد نظرتان نمی‌رسد. این موضوع در رابطه با استفاده از برنامه iMessage هم صدق می‌کند.

نشانه های بلاک شدن در آیفون

توصیه می‌کنیم که پس از بررسی نشانه‌های اول و دوم، در صورت نیاز به منظور اطمینان بیشتر برای شماره مد نظر پیامک ارسال کنید. سعی کنید که چند پیامک را برای فرد مد نظرتان ارسال نمایید. اگر همچنان پاسخی از جانب وی دریافت نکردید، مطمئن باشید که فرد مورد نظر شماره تماس شما را در آیفون خود بلاک کرده است. بنابراین ارسال پیامک و عدم دریافت پاسخ از جانب دارنده یک آیفون می‌تواند یکی از نشانه های بلاک شدن در آیفون باشد.

بیشتر بخوانید: تعمیرات اپل واچ

آیا همچنان این امکان وجود دارد که فرد مورد نظر شماره تماس شما را بلاک نکرده باشد؟

اگر با نشانه هایی که شرح دادیم مواجه شدید، به احتمال زیاد فرد مد نظر شماره تماس شما را بلاک کرده است. اما با این حال ممکن است بنا به دلایل خاصی سوء تفاهم‌هایی هم ایجاد شده باشد. به عنوان مثال ممکن است حالت “Do Not Disturb” آیفون وی فعال باشد و او بنا به دلیل خاصی برای یک مدت زمان مشخص تمایل به دریافت تماس و اعلان نداشته باشد. بنابراین فراموش نکنید که هیچ‌گاه نباید عجولانه تصمیم بگیرید. اگر تمام نشانه‌های فوق را مشاهده کردید، باز هم صبور باشید و چند ساعت بعد مجددا مراحل نامبرده شده را امتحان کنید.

نشانه های بلاک شدن در آیفون

اگر شما تماس خود را مخفی کرده‌اید و با فردی تماس می‌گیرید، این احتمال وجود دارد که وی در آیفون خود امکان دریافت تماس از سوی افراد ناشناس و بدون Caller ID را غیر فعال کرده باشد. بنابراین حتما در مراحل اول بررسی موضوع از فعال بودن قابلیت Caller ID آیفونتان اطمینان حاصل کنید.

بیشتر بخوانید:  نمایندگی مجاز اپل در تهران

نتیجه‌گیری

همانطور که ملاحظه کردید در این مقاله به شرح نشانه های بلاک شدن در آیفون پرداختیم. نشانه های نامبرده شده می‌توانند پاسخ سوال “چگونه بفهمیم در آیفون فردی بلاک شده‌‌ایم؟” باشند. با این حال فراموش نکنید که هیچ‌گاه نباید عجولانه تصمیم بگیرید و برای اطمینان حاصل کردن از بلاک بودن خود در آیفونی خاص حتما صبور باشید و نشانه های بلاک شدن در آیفون را چند بار دیگر بررسی کنید. اگر مطمئن شدید که فردی شماره تماس شما را در آیفون خود بلاک کرده، بهتر است به تصمیم وی احترام بگذارید. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قیمت باتری iPhone XR

قیمت تاچ ال سی دی سی 8

قطعات آیفون XS

تعمیرات موبایل

منبع macworld

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments