آموزش نحوه تشخیص فایل IPSW تایید شده اپل از IPSW تایید نشده

فایل IPSW تایید شده اپل

با استفاده از فایل های IPSW مورد تایید اپل می‌توانید نسبت به آپدیت یا دانگرید سیستم عامل آی او اس دستگاه‌های مختلف اقدام کنید. اما چگونه می‌توانیم یک فایل IPSW تایید شده اپل را از فایل IPSW تایید نشده تشخیص دهیم؟ در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه فایل IPSW تایید شده اپل از IPSW تایید نشده بپردازیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با فایل IPSW تایید شده اپل

پیش از هر چیز لازم می‌دانیم که به طور بسیار مختصر توصیفی از فایل IPSW داشته باشیم. فایل IPSW فایلی است که نسخه خام سیستم عامل آی او اس اپل را به همراه دارد. این سیستم عامل خام می‌تواند برای آیفون، آیپد و آیپاد تاچ استفاده شود و بدین منظور نیاز به برنامه آیتیونز (iTunes)  یک کامپیوتر واسط خواهد بود. بنابراین به طور کلی فایل IPSW فایلی است که این امکان را می‌دهد تا نسبت به آپدیت یا دانگرید سیستم عامل آی او اس دستگاه اقدام کنید. فایل‌های IPSW دارای دو حالت مختلف هستند. حالت اول فایل‌های IPSW هستند که توسط اپل تایید شده‌اند که به آن‌ها Signed IPSW به معنی لغوی ” فایل IPSW امضا شده” گفته می‌شود. حالت دوم هم فایل‌های IPSW هستند که مورد تایید اپل نبوده و اصطلاحا توسط این شرکت امضا نشده‌اند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

اگر فایل IPSW توسط اپل تایید شده باشد، می‌توانید به راحتی و بدون بروز مشکل از آن استفاده کنید، اما اگر فایل IPSW توسط اپل تایید شده نباشد، در این پروسه با مشکل مواجه می‌شوید. حال سوال اصلی اینجاست! چگونه می‌توانیم فایل IPSW تایید شده اپل را از فایل IPSW تایید نشده تشخیص دهیم؟ هدف ما در این مقاله آموزش نحوه تشخیص این امر است. بنابراین اگر تمایل دارید که با نحوه تشخیص فایل IPSW تایید شده اپل از فایل IPSW تایید نشده اپل آشنا شوید، این مقاله اختصاصی را از دست ندهید. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.تعمیرات اپل

فایل IPSW تایید شده اپل

نحوه تشخیص فایل IPSW تایید شده اپل از فایل IPSW تایید نشده

تشخیص فایل IPSW تایید شده اپل از فایل IPSW تایید نشده چندان پروسه پیچیده‌ای را شامل نمی‌شود. برای انجام این عمل مراحل زیر را به دقت طی کنید:

  • ابتدا باید شناسه آیفون، آیپد، آیپاد تاچ یا اپل تی وی خود را مشخص کنید. بنابراین به شناسه دستگاه خود نیاز دارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع می‌توانید تماسی با کارشناسان موبایل کمک داشته باشید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید. همچنین با مطالعه مقاله “آموزش پیدا کردن شماره سریال و کد IMEI آیفون و آیپد یا آیپاد” هم به اطلاعات لازم دست پیدا می‌کنید.
  • حال با کلیک بر روی این قسمت به صفحه وبسایت غیر رسمی مراجعه کنید که لیست جامعی را ارائه می‌کند. حال به دنبال دستگاه خود باشید و لیست فایل‌های IPSW مربوط به دستگاهتان را مشخص کنید.
  • حال شماره ساخت (Build Number) یا نسخه سیستم عامل آی او اس عرضه شده و مد نظرتان را بیابید. اگر در ستون با عنوان “Signing” عبارت Yes را مشاهده کردید، این موضوع به آن معناست که فایل IPSW مد نظر توسط اپل تایید شده است. اگر عبارت No را در این بخش دیدید، فایل IPSW مد نظر از سوی اپل تایید نشده نیست.
  • اگر فایل IPSW مد نظرتان مورد تایید اپل بود باید به دنبال یک لینک دانلود باشید. بدین منظور باید یک جستجوی ساده در اینترنت انجام دهید. همچنین می‌توانید با کلیک بر روی این قسمت به آرشیو IPSW سایت osxdaily مراجعه کنید که آرشیو جامعی را ارائه می‌کند.

بنابراین با طی کردن مراحل فوق و روشی که اشاره داشتیم، می‌توانید نسبت به بررسی و تشخیص فایل IPSW تایید شده اپل از IPSW تایید نشده وارد عمل شوید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 11 پرو مکس

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه تشخیص فایل IPSW تایید شده اپل از IPSW تایید نشده پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

قطعات موبایل

دوربین سلفی آیفون ایکس اس

تاچ ال سی دی سامسونگ S7 edge

تعمیرات موبایل

منبع osxdaily

نظرات کاربران (5)

guest
5 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
محمد پورصفر
محمد پورصفر
6 سال گذشته

سلام خسته نباشید
بخخشید ورژن گوشی من ۱۰.۳.۳ و مدل گوشی ۵s هستش . در حال حاضر به ۱۱.۲.۶ اپدیت کردم اما از این ورژن خوشم نیومده به خاطر باز نشدن اپلیکیشن هاش . هرکاری هم انجام دادم درست نشد و باز هم نشد .حالا میخوام دوباره به ورژن ۱۰.۳.۳ برگردم به نظر شما امکانش هست ؟ بکاپ هم از ورژن ۱۰.۳.۳ دارم هنوز میتونم به این ورژن دانگرید کنم

محمد پورصفر
محمد پورصفر
6 سال گذشته

البته گوشی من اپل هستش یادم رفت اینو بگم

محمد پورصفر
محمد پورصفر
6 سال گذشته

سلام خسته نباشید .
ببخشید میخواستم بپرسم مدل گوشی من A1453 5s هستش و ورژن گوشیم ۹.۳.۱ با توجه به اومدن ورژن ۱۱ من الان میتونم به ۱۰.۳.۳ آپدیت کنم ؟؟ اگر میتونم لینکشو فایل ipsw برام میفرستین با آیتیونز آپدیت کنم ؟؟ ممنون میشم جواب بدین.

ناصر یزدی
ناصر یزدی
6 سال گذشته
پاسخ به  محمد پورصفر

درود؛
می‌خواید به ۱۰.۳.۳ آپدیت کنید؟!!
تماس بگیرید تا براتون فایل ipsw ارسال بشه.

محمد پورصفر
محمد پورصفر
6 سال گذشته
پاسخ به  ناصر یزدی

بله اگه میتونم آپدیت کنم ؟؟ چون الان ورژن ۱۱ اومده گفتم شاید نشه