مشکل حالت پرتره در عکاسی با دوربین آیفون مشکل حالت پرتره در عکاسی با دوربین آیفون

مشکل حالت پرتره در عکاسی با دوربین آیفون

برخی کاربران گوشی آیفون اپل با مشکل و اختلال هایی در عکسبرداری حالت پرتره (Portrait Mode) رو به رو می‌شود. مشکلاتی که در این حالت عکسبرداری به وجود می‌آیند ممکن است ناشی از باگ های نرم افزاری یا سخت افزاری باشند و با توجه به نوع مشکل به وجود آمده باید روش حل مناسب در نظر گرفته شود. در این مقاله می‌خواهیم به طور جامع در رابطه با مشکل حالت پرتره دوربین آیفون در عکاسی صحبت کنیم و روش های رفع این مشکل را برایتان شرح دهیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

حالت پرتره (Portrait Mode) چیست؟

قبل از اینکه در رابطه با مشکلاتی صحبت کنیم که در حالت پرتره دوربین آیفون ها ممکن است به وجود آیند بد نیست کمی ماهیت این قابلیت و سبک خاص عکاسی را برایتان شرح دهیم. عکسبرداری پرتره در واقع به سبکی از عکسبرداری گفته می‌شود که تقریبا به صورت کلوز آپ (Close Up) و از نمای نزدیک از یک سوژه خاص ضبط خواهد شد. در این نوع تصاویر به دلیل اینکه سوژه اصلی به دوربین نزدیک است و مابقی محتوای پشت سر سوژه از آن دور هستند، سوژه اصلی واضح و پس زمینه آن تار خواهند شد.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

مشکل حالت پرتره در عکاسی با دوربین آیفون | گارانتی رسمی اپل

 

در دوربین های حرفه‌ای و گوشی های جدیدتری که به طور اختصاصی از حالت عکسبرداری پرتره پشتیبانی می‌کنند از لنز های دوربین خاصی استفاده خواهد شد که اصطلاحا به آن ها لنز دوربین عمقی (Depth Sensor) می‌گوییم. این لنزها سبب می‌شوند تا تفکیک لبه های سوژه اصلی عکس از لبه های پس زمینه به شکل دقیق تر ایجاد شود و در نتیجه یک عکس پرتره بسیار جذاب تر قابل ضبط باشد. پس در عکس های پرتره سوژه اصلی تصویر کاملا واضح خواهد بود و پس زمینه آن تار می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون XS Max

 

آیفون های اپل از اصلی ترین و اولین گوشی هایی بودند که از قابلیت عکسبرداری پرتره پشتیبانی می‌کردند. هم اکنون تمام آیفون های جدید اپل قابلیت پشتیبانی از این ویژگی را دارند. اما گاها کاربران از مشکل حالت پرتره دوربین آیفون ها گلایه‌مند هستند و مدعی می‌شوند که دوربین آیفون آن ها بنا به دلایل مختلف عملکرد درستی در قبال ضبط عکس های پرتره ندارد! دلیل این مسئله می‌تواند با چندین عامل ارتباط  داشته باشد! اولین اینکه برای عکسبرداری پرتره شما باید کاملا با نحوه عملکرد این حالت عکسبرداری آشنا باشید و بتوانید منظره و شرایط مناسبی را برای ضبط عکس در این حالت انتخاب کنید.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

در قدم بعدی باید قبل از فشردن دکمه شاتر و ضبط عکس مطمئن شوید که تفکیک سوژه اصلی و پس زمینه به خوبی انجام شده باشد. انجام تنظیمات درست و ایجاد حالت مناسب اصلی ترین عاملی است که در افزایش کیفیت ضبط عکس های پرتره موثر خواهد بود. از سمت دیگر گاها ممکن است باگ هایی که در بستر نرم افزاری گوشی به وجود آمده منجر به بروز مشکل حالت پرتره دوربین آیفون شوند. اگر مطمئن شدید که هیچ عامل نرم افزاری در گوشی منجر به بروز اختلال در عملکرد دوربین آیفون نشده، مطمئنا با یک مشکل سخت افزاری رو به رو هستید و باید برای تعمیر دوربین آیفون از سرویس نمایندگی مجاز اپل استفاده کنید.

رفع مشکل حالت پرتره دوربین آیفون در عکاسی

اما چطور می‌توان مشکل عدم عملکرد صحیح دوربین آیفون های اپل در عکسبرداری پرتره را برطرف کرد. بدین منظور چندین راه حل را معرفی خواهیم کرد که پیشنهاد می‌کنیم به طور قدم به قدم با ما همراه باشید و از این راه حل ها استفاده کنید. راه حل هایی که نام می‌بریم را به ترتیب طی کنید و فقط در صورتی که راه حلی ناموفق بود به راه حل بعدی روی آورید. راه حل های رفع مشکل حالت پرتره دوربین آیفون به شرح زیر هستند.

قدم اول: استفاده از اپلیکیشن دوربین پیش فرض

توصیه می‌کنیم برای اینکه بهترین نتیجه را از عکسبرداری در حالت پرتره دوربین آیفون دریافت کنید، حتما از اپلیکیشن دوربین پیش فرض دستگاه استفاده نمایید. پس اگر اپلیکیشن های دوربین ثانویه‌ای در آیفونتان نصب هستند آن ها را حذف نمایید و عملکرد دوربین گوشی را با اپلیکیشن دوربین پیش فرض خودش بررسی کنید. ضمنا مطمئن شوید که حالت عکسبرداری پرتره را در حین ضبط عکس انتخاب کرده‌اید و فاصله شما تا سوژه اصلی پیش رویتان در حد مناسبی قرار داد.

 

مشکل حالت پرتره در عکاسی با دوربین آیفون | گارانتی رسمی اپل

 

قدم دوم: بستن کامل اپلیکیشن دوربین و اجرای مجدد

اگر از اپلیکیشن دوربین پیش فرض دستگاه استفاده می‌کنید و همچنان با مشکل حالت پرتره دوربین آیفون رو به رو هستید، بهتر است یک مرتبه به طور کامل برنامه دوربین را از بخش Recent Apps غیر فعال نمایید و دوباره آن را اجرا کنید. بدین منظور کافیست با دو مرتبه فشرده دکمه هوم (Home) یا کشیدن انگشت خود از لبه زیرین صفحه نمایش به وسط صفحه و نگه داشتن انگشت بر روی این قسمت وارد بخش اپلیکیشن های اخیر شوید. سپس اپلیکیشن دوربین را از این قسمت ببندید و دوباره آن را اجرا کنید. حالا حالت عکسبرداری پرتره را مجددا تست کنید. اگر مشکل برطرف نشد باید از راه حل بعدی استفاده نمایید.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

قدم سوم: ریستارت آیفون

در خیلی از مواقع باگ ها و مشکلاتی که در عملکرد دوربین آیفون ها به وجود می‌آیند موقت و ناشی از یک اختلال نرم افزاری هستند که خیلی سریع و با ریستارت دستگاه قابل رفع خواهند بود. بنابراین توصیه می‌کنیم یک مرتبه آیفون خود را ریستارت کنید. بعد از اینکه گوشی ریستارت شد، اپلیکیشن دوربین را در آن اجرا کرده و عکسبرداری در حالت پرتره را تست نمایید. به احتمال زیاد مشکل حالت پرتره دوربین آیفون برطرف می‌شود. اگر اینطور نشد از راه حل بعدی استفاده کنید.

قدم چهارم: نصب آپدیت های iOS

گاها دیده شده که عدم دانلود و نصب آپدیت های سیستم عامل آی او اس هم منجر به بروز اختلال در عملکرد آیفون می‌شود. برخی از این اختلال ها ممکن است در اپلیکیشن دوربین گوشی و حالت عکسبرداری پرتره به وجود آیند. بنابراین توصیه داریم حتما آپدیت های سیستم عامل iOS را روی آیفون خود نصب کنید. برای انجام این کار کافیست به مسیر Settings > General > Updates بروید و در صورت وجود آپدیت آن را دانلود و بر روی گوشی نصب کنید. بعد از اینکه سیستم عامل آیفون آپدیت شد دوباره عملکرد دوربین و عکسبرداری در حالت پرتره آن را بررسی نمایید.

 

مشکل حالت پرتره در عکاسی با دوربین آیفون | گارانتی رسمی اپل

 

قدم پنجم: ریستور بکاپ قدیمی

در برخی مواقع دیده شده که ریستور کردن یک فایل بکاپ قدیمی در آیفون مشکلات اپلیکیشن دوربین آن را برطرف می‌کند. بنابراین توصیه داریم از این روش هم به عنوان یکی دیگر از راه حل های موجود استفاده کنید. ریستور بکاپ قدیمی هم می‌تواند از طریق آیکلود (iCloud) و هم از طریق آیتیونز (iTunes) انجام شود و فرقی در نحوه انجام این کار وجود ندارد. بعد از ریستور بکاپ قدیمی در آیفون و راه اندازی مجدد دستگاه، اپلیکیشن دوربین را دوباره اجرا کنید و عملکردش را مورد ارزیابی قرار دهید. اگر مشکل حالت پرتره دوربین آیفون همچنان ادامه داشت از آخرین راه حل نرم افزاری که در بخش بعد به آن اشاره می‌کنیم استفاده کنید.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

قدم ششم: فکتوری ریست

اگر هیچ کدام از روش های قبلی مشکل و اختلال های دوربین آیفون شما را برطرف نکردند باید به فکر فکتوری ریست باشید. فکتوری ریست پروسه‌ای است که به موجب آن تمام اطلاعات گوشی حذف شده و دستگاه مثل روز اول و با تنظیمات پیش فرض کارخانه راه‌اندازی خواهد شد. به منظور انجام این کار در آیفون های اپل ابتدا اپل آیدی (Apple ID) خود را در آیفون ساین اوت (Sign Out) کنید. سپس به مسیر Settings > General > Reset بروید و گزینه Erase All Content and Settings را انتخاب نمایید.

منتظر باشید تا فکتوری ریست اطلاعات گوشی انجام شود و آیفون دوباره راه اندازی گردد. سپس دوباره اپلیکیشن دوربین را اجرا نمایید و عکسبرداری در حالت پرتره با آن را مورد بررسی قرار دهید. به احتمال بسیار زیاد مشکل پرتره دوربین برطرف می‌شود. اگر اینطور نشد مطمئن باشید که منشا مشکل سخت افزاری است و باید از سرویس نمایندگی رسمی اپل برای عیب یابی و رفع مشکل استفاده کنید.

تعمیر دوربین آیفون | تعمیرات تخصصی موبایل | نمایندگی اپل

اگر روش های نرم افزاری که به آن ها اشاره کردیم و در مقاله “رفع مشکل دوربین آیفون و کار نکردن آن” هم اشاره جامع‌تری به آن ها داشتیم منجر به رفع مشکل دوربین و عکسبرداری سلفی آیفون نشدن، مطمئن باشید که با یک مشکل سخت افزاری رو به رو هستید. اگر دوربین گوشی در عکسبرداری با سایر روش های عادی مشکلی ندارد و فقط در ضبط عکس به حالت پرتره با مشکل رو به رو شده، احتمالا لنز دوربین عمقی آیفون شما سوخته است و نیاز به تعویض دارد. تعمیر دوربین آیفون های اپل  بهتر است فقط در نمایندگی اپل و مراکزی مثل موبایل کمک انجام شود، چون در این مرکز تعمیرات تخصصی موبایل اپل، تعمیرات آیفون با ضمانت کیفیت و اورجینال بودن قطعات انجام می‌گیرد.

 

مشکل حالت پرتره در عکاسی با دوربین آیفون | گارانتی رسمی اپل

 

 

چرا نمایندگی اپل بهترین مرجع برای رفع مشکل دوربین آیفون است؟

موبایل کمک بنا به چند دلیل مختلف می‌تواند بهترین مرجع برای انجام تعمیرات اپل باشد. اولین دلیل مربوط به تضمین کیفیت تعمیراتی می‌شود که در این مرکز ارائه خواهد شد. تمام تعمیراتی که در موبایل کمک روی گوشی متقاضیان انجام می‌شود از نظر کیفیت دارای ضمانت یا گارانتی هستند. از سمت دیگر قطعاتی که در موبایل متقاضیان تعویض خواهند شد هم اورجینال هستند و از این نظر مشمول گارانتی می‌شوند. بنابراین با استفاده از خدمات موبایل کمک خیالتان از بابت کیفیت تعمیر و اورجینال بودن دوربین تعویض شده دستگاه راحت می‌شود. از سمت دیگر برای استفاده از خدمات موبایل کمک و نمایندگی اپل هیچ نیازی به مراجعه حضوری متقاضی وجود ندارد و این موضوع منجر به صرفه جویی در زمان و هزینه ها می‌شود.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

مشکل حالت پرتره در عکاسی با دوربین آیفون | گارانتی رسمی اپل

 

برای ثبت سفارش تعمیرات می‌توانید یک تماس تلفنی با شماره 02175147 برقرار کنید یا از طریق سایت موبایل کمک سفارشتان را به ثبت برسانید. دریافت گوشی موبایل از شما و تحویل دادن آن بعد از تعمیرات به شما هم توسط پیک رایگان موبایل کمک انجام می‌شود. بدین ترتیب بدون دردسر قادر به تعمیر و رفع مشکل حالت پرتره دوربین آیفون خود خواهید بود. هزینه و تعرفه مقرون به صرفه هم از دیگر مزیت هایی است که با استفاده از خدمات موبایل کمک از آن بهره‌مند می‌شود.

از آنجایی که قطعات تعویضی گوشی متقاضیان در مرکز موبایل کمک مستقیما از فروشگاه قطعات موبایل و با قیمت خرید تامین می‌شوند، هزینه تعمیرات به طرز قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا می‌کند. بنابراین با استفاده از خدمات مرکز موبایل کمک و نمایندگی اپل در تهران می‌توانید تعمیرات تخصصی آیفون و مشکلات دوربین این گوشی را بدون نیاز به مراجعه حضوری و با اطمینان از کیفیت نهایی تعمیر و صرف کمترین هزینه انجام دهید. در بخش بعد بیشتر در رابطه با مراحل ثبت سفارش و استفاده از سرویس موبایل کمک صحبت خواهیم کرد.

ثبت سفارش تعمیرات موبایل آیفون | نمایندگی رسمی اپل

مراحل ثبت سفارش و انجام تعمیرات در مرکز موبایل کمک و نمایندگی اپل بسیار ساده است. موبایل کمک سعی کرده ساده ترین شرایط را برای متقاضیان تعمیرات تلفن همراه به وجود آورد تا آن ها بتوانند تعمیرات آیفون و دیگر گجت های خود را بدون دردسر انجام دهند. مراحل کلی باید در این راستا و برای استفاده از خدمات موبایل کمک طی شوند به شرح زیر هستند:

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

  • ثبت سفارش یا درخواست تعمیر: در قدم اول باید سفارش تعمیر مورد نظر توسط متقاضی به ثبت برسد. بدین منظور کافیست با شماره 02175147 تماس حاصل گردد یا فرم درخواست آنلاین تعمیرات موبایل در سایت این شرکت را پر شود
  • اعزام پیک و دریافت آیفون: در مرحله دوم پیک رایگان موبایل کمک به آدرس متقاضی تعمیرات اعزام خواهد شد و گوشی نیازمند تعمیر را از وی تحویل گرفته و به شرکت ارجاع می‌دهد.
  • انجام تعمیرات: کارشناسان موبایل کمک در این مرحله تعمیرات لازم را با استفاده از مدرن ترین تجهیزات روز دنیا بر روی گوشی متقاضی انجام می‌دهند. تعمیراتی از قبیل تعمیر دوربین و مشکل حالت پرتره دوربین آیفون ها عموما در کمتر از 4 ساعت تکمیل خواهد شد.
  • تحویل گوشی به متقاضی: بعد از اینکه تعمیرات لازم روی آیفون متقاضی انجام شد، پیک رایگان موبایل کمک آیفون را به آدرس وی ارسال و در هر کجا که باشد به او تحویل می‌دهد.

بنابراین با خدمات موبایل کمک و نمایندگی اپل می‌توانید تعمیرات تخصصی آیفون، آیپد و اپل واچ را با کمترین هزینه و دردسر و بیشترین کیفیت انجام دهید. فراموش نکنید تمام تعمیراتی که در مرکز موبایل کمک روی گوشی متقاضیان انجام می‌شود مشمول گارانتی هستند. قطعات تعویض شده گوشی متقاضیان هم از نظر کیفیت و اورجینال بودن ضمانت می‌شوند. پس با خیال راحت رفع مشکل حالت پرتره دوربین آیفون را به تیم موبایل کمک بسپارید. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با شماره 02175147 تماس حاصل کنید.

همچنین در صورت نیاز به خرید موبایل می توانید از سایت موبایل کمک اقدام به خرید فرمایید.

بیشتر بخوانید:

دوربین آیفون 7

قیمت دوربین جلو iPhone X

قیمت دوربین پشت iPhone 11 Pro

 

تعمیرات تخصصی آیفون
در نمایندگی اپل با گارانتی رسمی

دفتر مرکزی75147-021
تعمیرات تخصصی آیفون
در گارانتی اپل

مقالات آموزش تعمیرات آیفون

آموزش گام به گام تعویض انواع قطعات اپل

اطلاعات بیشتر آموزش گام به گام تعویض انواع قطعات اپل

تعمیر باتری انواع آیفون

مقالات راهنمای تعویض باتری اپل

اطلاعات بیشتر تعویض باتری انواع آیفون

تعمیرات تخصصی اپل واچ

اطلاعات بیشتر
تعمیرات اپل واچ

فروشگاه قطعات تعمیرات اپل

خرید قطعات اورجینال آیفون (با گارانتی اصالت قطعه)

اطلاعات بیشتر فروشگاه قطعات موبایل

تعویض ال سی دی انواع آیفون

مقالات راهنمای تعویض ال سی دی اپل

اطلاعات بیشتر مقالات راهنمای تعویض ال سی دی اپل