تعمیر مشکل بلوتوث در گوشی اپل تعمیر مشکل بلوتوث در گوشی اپل

تعمیر مشکل بلوتوث در گوشی اپل

بروز اختلال در اتصال بلوتوث گوشی های موبایل یک مشکل شایع است و آیفون های اپل هم از این مسئله مستثنا نیستند. اختلال هایی که در عملکرد بلوتوث موبایل آیفون به وجود می‌آیند همیشه ناشی از عوامل سخت افزاری نیستند و گاها به باگ ها و مشکلات نرم افزاری ارتباط دارند. در این مقاله می‌خواهیم در رابطه با جزئیات تعمیر بلوتوث گوشی اپل و موبایل اپل در موبایل کمک و نمایندگی تعمیرات اپل صحبت کنیم. بنابراین با ما همراه باشید.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

رایج ترین اختلالات بلوتوث موبایل آیفون

قابلیت بلوتوث قابلیتی است که به موجب آن می‌توانید به طور بیسیم ارتباط مابین آیفون و یک گجت الکترونیکی دیگر مثل گوشی، تبلت، لپ تاپ، هندزفری بلوتوث، ساعت هوشمند و غیره را برقرار سازید و بدین ترتیب از تعامل مستقیم دو دستگاه با یکدیگر نهایت بهره را ببرید. اما متاسفانه همیشه اختلال هایی در عملکرد بلوتوث گوشی های موبایل وجود داشته و آیفون های اپل هم از این قاعده مستثنا نیستند. اما سوال اصلی این است که چطور می‌توان تعمیر بلوتوث گوشی اپل و موبایل اپل را انجام داد؟ اصلا رایج ترین اختلالات بلوتوث موبایل آیفون کدامند؟

 

تعمیر مشکل بلوتوث در گوشی اپل | گارانتی اپل

 

رایج ترین اختلال هایی که در بلوتوث آیفون ها به وجود می‌آیند مربوط به دو حالت می‌شوند. حالت اول مختص شرایطی خواهد بود که کلا موبایل از طریق بلوتوث به هیچ دستگاه و گجت دیگری وصل نمی‌شود و دائما با ارور رو به رو خواهد شد. حالت دوم هم مربوط به شرایطی می‌شود که اتصال مابین آیفون و گجت الکترونیکی دیگر از طریق بلوتوث برقرار می‌شود اما خیلی زود و بدون دلیل قطع می‌گردد! به طور کلا عمدتا اصلی ترین اختلالات بلوتوث موبایل آیفون مربوط به قطع و وصل شدن اتصال می‌شود. خوشبختانه بروز اختلال های این چنینی همیشه بدان معنا نیست که آیفون شما با یک مشکل سخت افزاری رو به رو شده است!

در خیلی از مواقع اختلال های بلوتوث موبایل اپل ناشی از باگ ها و مشکلات نرم افزاری هستند و با انجام برخی اقدامات خاص برطرف می‌شوند. بنابراین اگر هر اختلالی در عملکرد بلوتوث آیفون شما ایجاد شد سریعا قضاوت نکنید و به فکر تعمیرات سخت افزاری نباشید. ابتدا بهتر است راه حل های نرم افزاری را انجام دهید. اگر این راه حل ها منجر به رفع مشکل بلوتوث آیفون نشدند، آن موقع می‌توانید مطمئن باشید که مشکل از قطعات سخت افزاری آیفون بوده و به تعمیر بلوتوث گوشی اپل نیاز دارید. در ادامه این مقاله بیشتر در رابطه با جزئیات این تعمیر در مرکز موبایل کمک و نمایندگی تعمیرات اپل صحبت خواهیم کرد. ابتدا روش های نرم افزاری را شرح می‌دهیم که باید برای رفع مشکل بلوتوث موبایل آیفون دست به انجام آن ها بزنید و سپس در رابطه با جزئیات تعمیر سخت افزاری بلوتوث آیفون های اپل و سرویس موبایل کمک صحبت خواهیم کرد.

روش های نرم افزاری تعمیر بلوتوث گوشی اپل

اگر با اختلال در عملکرد بلوتوث آیفون خود مواجه شدید ابتدا روش هایی که در این بخش به آن ها اشاره خواهیم داشت را انجام دهید تا مطمئن شوید اختلال های بلوتوث گوشی شما ناشی از باگ و مشکلات نرم افزاری نیست. شاید برایتان جالب باشد که بدانید تقریبا در 80 درصد مواقع اختلال های بلوتوث آیفون با انجام اقداماتی که در این بخش معرفی می‌کنیم و بدون نیاز به تعمیرات سخت افزاری حل می‌شود. سعی کنید روش هایی که نام می‌بریم را به ترتیب طی کنید و در صورت ناموفق بودن هر روش از روش دیگر استفاده کنید.

  • اطمینان از روشن بودن بلوتوث: قبل از هر چیز مطمئن شوید که اتصال بلوتوث آیفون خود و همچنین اتصال بلوتوث گجتی که قرار است به آیفون متصل شود روشن و فعال باشد. اگر گجت هایی مثل هندزفری بلوتوث را به آیفون متصل می‌کنید باید مطمئن باشید ک مقدار شارژ مناسب و کافی در باتری هندزفری وجود داشته باشد چون کمبود شارژ می‌تواند منجر به قطع و وصل شدن اتصال و کاهش ثبات آن شود. پس در قدم اول مطمئن شوید قابلیت بلوتوث در آیفون و گجتی که قرار است به آیفون متصل شود روشن باشد.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

  • اطمینان از سالم بودن گجتی که قرار است به آیفون متصل شود: در خیلی از مواقع دیده شده اختلال هایی که در اتصال بلوتوث آیفون با یک گجت دیگر به وجود می‌آید اصلا به آیفون ارتباطی ندارد و به گجت ثانویه‌ای که قرار است به موبایل اپل وصل شود مرتبط هستند. بنابراین یک مرتبه اتصال آم گجت به گوشی دیگر را تست کنید و مطمئن شوید که منشا مشکل از سمت آن گجت نیست. سپس به فکر تعمیر بلوتوث گوشی اپل باشید.

 

  • روشن و خاموش کردن بلوتوث: یکی از بهترین راه حل هایی که می‌توانید از آن استفاده کنید مربوط به روشن و خاموش کردن بلوتوث آیفون و گجتی می‌شود که قرار است به آیفون متصل گردد. با ریستارت اتصال بلوتوث ممکن است باگ های موجود برطرف شوند و خیلی راحت بتوانید اتصال مابین آیفون و گجت مورد نظرتان را برقرار سازید.

 

تعمیر مشکل بلوتوث در گوشی اپل | گارانتی اپل

 

  • حذف گجت از لیست بلوتوث آیفون: عموما گجت هایی که بک مرتبه از طریق اتصال بلوتوث به آیفون متصل شوند به عنوان گجت ها شناخته شده در لیست بلوتوث آن ذخیره خواهند شد تا کاربر هر بار بتواند خیلی سریع تری اتصال بلوتوث مابین آیفون و گجت مورد نظرش را برقرار سازد. اما این مسئله گاها منجر به بروز اختلال هایی خواهد شد. بنابراین اگر گجتی که در اتصال بلوتوث آن به آیفون اختلال به وجود آمده در لیست بلوتوث آیفونتان ذخیره شده است، یک مرتبه آن را از لیست حذف کنید و دوباره اتصال مابین آن ها را برقرار سازید. انجام این کار در خیلی از مواقع مشکلات اتصال بلوتوث موبایل آیفون را برطرف می‌کند.

 

  • ریستارت آیفون: اگر روش های قبلی منجر به رفع مشکل اتصال بلوتوث آیفون نشدند توصیه داریم یک مرتبه گوشی خود را ریستارت کنید. همچنین در صورت ممکن گجتی که قرار است به آیفون متصل شود را هم یک مرتبه ریستارت نمایید. بعد از ریستارت آیفون دوباره سعی در برقرار اتصال بلوتوث داشته باشید. در خیلی از مواقع انجام یک ریستارت ساده باگ های به وجود آمده در بلوتوث آیفون را برطرف می‌کند.

 

  • آپدیت iOS: اگر آپدیتی برای گوشی منتشر شده و هنوز آن را بر روی آیفون خود دانلود و نصب نکرده‌اید، توصیه داریم حتما این کار را انجام دهید و بعد از آپدیت سیستم عامل iOS دوباره اتصال بلوتوث آن را بررسی نمایید. برای مشاهده این مسئله که آیا آپدیتی برای آیفون شما منتشر شده یا نه کافیست به مسیر Settings > General > Software Updates بروید و در صورتی که آپدیتی وجود دارد آن را دانلود و نصب کنید.

 

تعمیر مشکل بلوتوث در گوشی اپل | گارانتی اپل

 

  • ریستور بکاپ قدیمی: اگر قبلا از آیفون خود فایل بکاپی تهیه کرده‌اید، می‌توانید ریستور آن را هم به عنوان یکی دیگر از راه حل های پیش رویتان در نظر بگیرید. فرقی نمی‌کند که ریستور بکاپ آیفون از طریق آیکلود (iCloud) انجام گیرد یا از طریق آیتیونز (iTunes) انجام شود. در هر دو حالت اطلاعات گوشی به تاریخ قبل باز گردانده می‌شود و احتمال دارد اختلال های بلوتوث اپل رفع شوند.

 

  • ریست تنظیمات شبکه: ریست تنظیمات شبکه یکی دیگر از راه حل های نرم افزاری است که می‌توانید از آن برای رفع مشکل استفاده کنید. به منظور ریست تنظیمات شبکه آیفون کافیست به مسیر Settings > General > Reset بروید و گزینه Reset Network Settings را انتخاب کنید. با ریست شدن تنظیمات شبکه آیفون موافقت به عمل آورید و کمی منتظر باشید تا این پروسه انجام شود. سپس دوباره سعی در برقراری اتصال بلوتوث آیفون و گجت دیگر داشته باشید.

 

  • فکتوری ریست آیفون: اگر هیچ کدام از روش های نرم افزاری قبل مشکل بلوتوث آیفون شما را برطرف نکردند، فکت.ری ریست به عنوان آخرین راه حل نرم افزاری پیش رویتان باید مورد تست قرار گیرد. با فکتوری ریست آیفون تمام اطلاعات حافظه دستگاه از بین می‌رود و حذف می‌شوند، بنابراین بهتر است قبل از انجام این کار یک فایل بکاپ از محتوای آیفون خود ذخیره نمایید. به منظور فکتوری ریست گوشی آیفون به مسیر Settings > General > Reset بروید و گزینه Reset All Content & Settings را انتخاب کنید و با فکتوری ریست شدن گوشی موافقت به عمل آورید. بعد از اینکه گوشی دوباره راه اندازی شد، عملکرد قابلیت بلوتوث آن را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل آنلاین

 

اگر روش های فوق منجر به رفع مشکل نشدند باید به فکر تعمیر بلوتوث گوشی اپل و موبایل آیفون خود با استفاده از روش های سخت افزاری باشید. برای انجام این کار به هیچ وجه نباید از سرویس هر تعمیرکاری استفاده کنید و اکیدا توصیه می‌شود که انجام آن را به نمایندگی اپل ایران و مراکزی مثل موبایل کمک واگذار نمایید که خدمات تعمیرات تخصصی اپل را با ضمانت ارائه می‌کنند.

هزینه تعمیر بلوتوث موبایل آیفون | نمایندگی اپل

اما شاید این سوال در ذهنتان ایجاد شود که هزینه تعمیرات سخت افزاری بلوتوث آیفون ها چقدر است؟ خوشبختانه هزینه انجام این تعمیر در مقایسه با هزینه هایی که برای انجام برخی از تعمیرات رایج آیفون مثل تعویض ال سی دی آیفون باید پرداخت شود به مراتب کمتر خواهد بود. برای مثال هزینه تعویض آنتن بلوتوث آیفون 6 اس ازهزینه تعویض باتری آن هم کمتر است. بنابراین توصیه داریم خیلی نگران هزینه تعمیر بلوتوث آیفون خود نباشید. در اغلب مواقع تعمیرات سخت افزاری بلوتوث آیفون با تعویض فلت بلوتوث انجام می‌شود. فلت یا ماژول بلوتوث قطعه سخت افزاری کوچکی است که مستقیما با مادربرد آیفون در ارتباط بوده و امکان استفاده از قابلیت بلوتوث را در گوشی فراهم می‌سازد.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

اگر می‌خواهید هزینه تعمیر بلوتوث موبایل آیفون خودتان را به کمترین مقدار ممکن برسانید، توصیه داریم از سرویس نمایندگی اپل و مراکز تعمیرات تخصصی مثل موبایل کمک استفاده کنید. در مرکز موبایل کمک به دلیل تامین مستقیم قطعات از فروشگاه قطعات موبایل کمک و محاسبه قیمت آن ها با همان قیمت خرید اصلی، هزینه تعمیرات به طرز قابل ملاحظه‌ای برای کاربران عادی کاهش پیدا می‌کند. همچنین سرویس موبایل کمک به گونه‌ای تدارک دیده شده که متقاضی تعمیرات ضمن استفاده از این سرویس ملزم به پرداخت مستقیم دستمزد تعمیرکار نخواهد بود. پس اگر می‌خواهید با کمترین هزینه تعمیر بلوتوث گوشی اپل خود را انجام دهید، موبایل کمک بهترین گزینه برای انتخاب است.

نکات مهم در تعمیرات گوشی اپل |مرکز تعمیرات آیفون

برای انجام هر نوع تعمیر سخت افزاری بر روی گوشی های شرکت اپل باید به نکات خاصی توجه شود که بسیار حائز اهمیت هستند و می‌توانند مستقیما بر روی کیفیت تعمیرات تاثیرگذار باشند. در صورتی که این نکات در تعمیرات موبایل آیفون نادیده گرفته شوند، نتیجه تعمیر رضایت بخش نخواهد بود و می‌تواند مشکلات زیادی را برای کاربران به همراه آورد. به همین جهت است که همیشه توصیه داریم برای تعمیر آیفون از سرویس مراکزی استفاده کنید که تعمیرات تخصصی اپل را با ضمانت ارائه می‌کنند. بخری از مهم ترین نکاتی که باید در تعمیر سخت افزاری آیفون ها مورد توجه قرار گیرند شامل موارد زیر می‌شوند:

 

  • استفاده از قطعات با کیفیت و اورجینال: متاسفانه بازار آزاد تعمیرات موبایل در کشورمان به گونه‌ای شده که خیلی از افراد سعی می‌کنند از هر روش و ترفندی برای کسب سود بیشتر استفاده نمایند. در همین راستا بکارگیری قطعات غیر اورجینال، دست دوم و بی‌کیفیت در آیفون ها به یک ترفند و روش ساده برای کسب سود بیشتر تبدیل شده است. از اینرو بهتر است تعمیرات آیفون خود را به مرکزی بسپارید که مطمئن باشید قطعات اورجینال و با کیفیت را در گوشی شما نصب خواهد کرد. موبایل کمک در این راستا بهترین گزینه خواهد بود چون تمام قطعات تعویضی متقاضیان تعمیرات اپل در این مرکز با ضمانت اورجینال بودن و کیفیت در گوشی موبایل آن ها نصب می‌شود.

 

تعمیر مشکل بلوتوث در گوشی اپل | گارانتی اپل

 

  • استفاده از تجهیزات و ابزارهای تعمیر مناسب: خیلی از تعمیرکاران در بازار آزاد هنوز از روش های سنتی برای تعمیرات تلفن همراه استفاده می‌کنند و متاسفانه این روش اصلا در تعمیر آیفون ها رویکرد مناسبی نیست. در تعمیر آیفون های اپل باید از ابزارها و تجهیزات متفاوت و به روزی استفاده شود که منجر می‌شوند استرس روی دستگاه و قطعات سخت افزاری آن به حداقل برسد و در نتیجه تعمیرات گوشی اپل با بهترین کیفیت قابل انجام باشد. در مرکز موبایل کمک و نمایندگی اپل از مدرن ترین و پیشرفته ترین تجهیزات برای تعمیر گوشی متقاضیان استفاده می‌شود.

 

  • تجربه و مهارت تعمیرکار: همه تعمیرکارانی که در زمینه تعمیرات موبایل اپل فعالیت دارند از تجربه و مهارت بالایی برخوردار نیستند و داشتن تجربه و مهارت کافی یکی از مهم ترین نیازهای یک تعمیر برای انجام موفقیت آمیز تعمیراتی از قبیل تعمیر بلوتوث گوشی اپل خواهد بود. به همین جهت توصیه داریم به هیچ عنوان به سرویس هر تعمیرکاری اعتماد نکنید و فقط از سرویس تعمیرکارانی استفاده نمایید که در حوزه تعمیرات تلفن همراه تخصص و مهارت دارند و تجربه کافی را هم در این زمینه خواهند داشت.

 

  • هزینه و قیمت: مسئله یا نکته مهم بعدی که باید به آن توجه داشته باشید مربوط به هزینه و قیمت تعمیرات می‌شود. متاسفانه در بازار آزاد وضعیت به گونه‌ای شده که هزینه های گزاف برای تعمیر آیفون ها از متقاضیان دریافت می‌شود در حالی که شاید واقعا برخی از تعمیرات اپل آنقدرها هم هزینه‌بردار نباشند! با خدمات موبایل کمک می‌توانید هزینه تعمیر آیفون های اپل را به حداقل برسانید و خیالتان از این بابت راحت شود. به هیچ عنوان فریب ادعای تعمیرکارانی که می‌خواهند هزینه های گزافی در ازای تعمیرات آیفونتان دریافت کنند را نخورید.

 

  • سرعت تعمیرات: نکته مهم بعدی که باید آن را در نظر داشته باشید مربوط به سرعت عمل تعمیرکار در انجام تعمیرات آیفون می‌شود. متاسفانه اغلب تعمیرکاران بازار آزاد بدقول هستند و گوشی های متقاضیان را در زمان های مناسب تعمیر نمی‌کنند. اما در مرکز موبایل کمک می‌توانید تعمیرات تخصصی آیفون و تعمیراتی از قبیل تعمیر بلوتوث گوشی اپل را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 11 پرو

 

موارد فوق از اصلی ترین نکات و مسائلی هستند که توصیه داریم قبل از استفاده از سرویس و خدمات هر تعمیرکار و مرکز تعمیراتی به آن ها توجه داشته باشید. موبایل کمک و نمایندگی اپل یکی از بهترین مراجعی است که می‌توانید از سرویس آن برای انجام تعمیر تخصصی گوشی آیفون استفاده کنید. تمام تعمیراتی که در این مرکز انجام می‌شوند از نظر کیفیت و اورجینال بودن قطعات مشمول گارانتی هستند و بدین ترتیب خیال متقاضی از بابت کیفیت تعمیر صورت گرفته راحت می‌شود.

ثبت سفارش تعمیر بلوتوث گوشی آیفون| نمایندگی اپل

 

تعمیر مشکل بلوتوث در گوشی اپل | گارانتی اپل

 

اما چطور می‌توانید سفارش یا درخواست تعمیرات اپل مورد نظرتان را در مرکز موبایل کمک به ثبت برسانید؟ مراحلی که بعد از ثبت سفارش تعمیرات طی می‌شوند شامل چه مواردی خواهند بود؟ موبایل کمک سعی کرده ساده ترین روش و رویکرد را برای کاربرانش ارائه کند. در همین راستا برای ثبت سفارش تعمیرات هیچ نیازی به مراجعه حضوری کاربر وجود ندارد و انجام این کار به دو روش زیر امکانپذیر خواهد بود:

  • ثبت سفارش تلفنی: در این روش سفارش تعمیرات ضمن تماس با شماره 02175147 انجام می‌شود. پس کافیست با این شماره تماس بگیرید و درخواست تعمیر مورد نیازتان را به ثبت برسانید.
  • ثبت سفرش از طریق سایت: در این روش کافیست فرم درخواست آنلاین تعمیرات موبایل را در سایت شرکت پر کنید. کارشناسان موبایل کمک هماهنگی های لازم را در این مرحله با شما انجام می‌دهند.

بنابراین برای ثبت کردن سفارش تعمیرات موبایل خود در مرکز موبایل کمک و نمایندگی اپل هیچ نیازی به مراجعه حضوری وجود ندارد. جالب است بدانید که سایر مراحل تعمیر هم بدون نیاز به مراجعه حضوری شما انجام می‌شود و شما می‌توانید مادامی که گوشی شما تعمیر می‌شود به سایر اقدامات روزمره خود رسیدگی کنید. مراحلی که بعد از ثبت سفارش در مرکز تعمیرات موبایل کمک طی خواهند شد به شرح زیر هستند:

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

  • اعزام پیک و دریافت گوشی از متقاضی: در این مرحله پیک رایگان موبایل کمک به آدرس متقاضی تعمیرات اعزام شده و گوشی نیازمند تعمیر را درب منزل از وی تحویل می‌گیرد. گوشی توسط پیک به شرکت ارجاع داده خواهد شد.
  • انجام تعمیرات: در این مرحله کارشناسان موبایل کمک تعمیرات لازم را با استفاده از مدرن ترین تجهیزات روز دنیا بر روی گوشی متقاضی انجام می‌دهند.
  • ارسال و تحویل گوشی به متقاضی: گوشی دوباره توسط پیک رایگان موبایل کمک به آدرس متقاضی تعمیرات ارسال می‌شود و در هر کجا که باشد به وی تحویل داده خواهد شد.

کل پروسه فوق در تعمیر بلوتوث گوشی اپل عموما چیزی در حدود 4 الی 5 ساعت زمان می‌برد. بنابراین با خدمات موبایل کمک و نمایندگی اپل می‌توانید تعمیرات تخصصی گوشی خود را با اطمینان کامل از کیفیت و اورجینال بودن قطعات، کمترین هزینه و در سریع ترین زمان ممکن انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سرویس موبایل کمک با شماره 02175147 تماس حاصل کنید و از کارشناسان این مرکز راهنمایی بخواهید.

همچنین در صورت نیاز به خرید موبایل می توانید از سایت موبایل کمک اقدام به خرید فرمایید.

بیشتر بخوانید:

قطعات گوشی

قطعات iPhone 8 Plus

قطعات گوشی آیفون SE 2020

تعمیرات تخصصی آیفون
در نمایندگی اپل با گارانتی رسمی

دفتر مرکزی75147-021
تعمیرات تخصصی آیفون
در گارانتی اپل

مقالات آموزش تعمیرات آیفون

آموزش گام به گام تعویض انواع قطعات اپل

اطلاعات بیشتر آموزش گام به گام تعویض انواع قطعات اپل

تعمیر باتری انواع آیفون

مقالات راهنمای تعویض باتری اپل

اطلاعات بیشتر تعویض باتری انواع آیفون

تعمیرات تخصصی اپل واچ

اطلاعات بیشتر
تعمیرات اپل واچ

فروشگاه قطعات تعمیرات اپل

خرید قطعات اورجینال آیفون (با گارانتی اصالت قطعه)

اطلاعات بیشتر فروشگاه قطعات موبایل

تعویض ال سی دی انواع آیفون

مقالات راهنمای تعویض ال سی دی اپل

اطلاعات بیشتر مقالات راهنمای تعویض ال سی دی اپل