آموزش ردیابی گوشی سرقت شده توسط همراه اول و ایرانسل

آموزش ردیابی گوشی سرقت شده توسط همراه اول و ایرانسل

اپراتورهای همراه اول و ایرانسل این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که موقعیت گوشی خود را ردیابی کنند. این قابلیت زمانی کاربرد دارد که شما گوشی خود را گم کرده باشید یا گوشی شما به سرقت رفته باشد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به آموزش ردیابی گوشی سرقت شده توسط همراه اول و ایرانسل بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه

آمار دزدیده شده یا همان سرقت گوشی های موبایل طی چند وقت اخیر و به لطف پیاده سازی طرح رجیستری به شدت کاهش یافته، چون این طرح عملا سبب شده تا گوشی های دزدی و سرقتی توسط سارق یا اشخاص ثالث قابل استفاده نباشد. برای آشنایی بیشتر با طرح رجیستری گوشی های موبایل و جزئیات آن می‌توانید به مطالعه مقاله “سامانه طرح رجیستری موبایل چیست؟ آیفون اپل و سامسونگ” بپردازید. اما با این حال آمار سرقت گوشی های موبایل به صفر نرسیده و این امکان وجود دارد که گوشی شما توسط اشخاص سودجو به سرقت برود!

تعمیرات سامسونگ

اما سوال اینجاست که اگر گوشی موبایل ما بنا به هر دلیل به سرقت رفت، چطور قادر به پیگیری آن خواهیم بود؟ چند روش مختلف برای پیگیری گوشی های سرقتی وجود دارد که پیش از این در مقاله “بهترین روش های پیگیری گوشی سرقت شده کدامند؟” به طور جامع در رابطه با آن ها صحبت کردیم. اما کارآمدترین روشی که می‌توانید در این شرایط از آن استفاده کنید پیگیری قانونی و ثبت درخواست ردیابی گوشی محسوب می‌شود. اگر این کار را انجام دهید از شما خواسته می‌شود تا گزارش ردیابی از سوی اپراتور های ایرانسل و همراه ارائه کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات اپل

خوشبختانه برای انجام این کار کافیست از سرویس ساده‌ای که ایرانسل و همراه اول برای ردیابی گوشی سرقت شده ارائه کرده‌اند استفاده نمایید. دو اپراتور مذکور بستری بسیار ساده را برای فعالسازی این قابلیت در اختیار کاربران قرار می‌دهند که حتی برای فعالسازی آن نیازی به مراجعه حضوری کاربر وجود ندارد. برای استفاده از این قابلیت حتما باید کد IMEI گوشی سرقت شده خود را داشته باشید که بر روی جعبه آن هم نوشته شده است. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به آموزش نحوه ردیابی گوشی سرقت شده توسط همراه اول ،ایرانسل و ردیابی گوشی از طریق سامانه کشوری همیاب24 بپردازیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

فعال سازی ردیابی گوشی سرقت شده در سامانه کشوری همیاب24

سامانه همیاب ۲۴ با حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و با همکاری اصناف و کلانتری های سراسر کشور، در خصوص تسهیل و تسریع فرآیند ردیابی، بستری مناسب فراهم کرده است.

جهت فعال شدن فرآیند ردیابی گوشی سرقتی یا گم شده، شماره IMEI گوشی را در سامانه کشوری همیاب۲۴ ثبت نمایید. از این طریق علاوه بر ردیابی گوشی شما در اپراتورهای مخابراتی، با اطلاع رسانی کشوری از خرید و فروش و خارج شدن گوشی از مرزهای کشور جلوگیری می شود، بین تمام کالاهای پیدا شده سراسر کشور، کلانتری ها و بازرسی های مرزی جستجو شده و به شما اطلاع داده می شود.

ویژگی دیگر همیاب۲۴ امکان استعلام همزمان طرح رجیستری و سرقتی گوشی می باشد. در هنگام خرید کالای دیجیتال، تنها با یک استعلام شما می توانید علاوه بر اطلاع از سرقتی نبودن گوشی، از رجیستر بودن آن نیز اطمینان حاصل کنید و ناخواسته مرتکب جرم خرید یک گوشی سرقتی نشوید.

 

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل سامسونگ

آموزش ردیابی گوشی سرقت شده توسط همراه اول و ایرانسل

فعالسازی ردیابی گوشی سرقت شده در ایرانسل

مشترکین اپراتور ایرانسل به منظور فعالسازی قابلیت ردیابی گوشی سرقت شده خود کافیست با در اختیار داشتن کد IMEI گوشی مراحل زیر را طی کنند:

  • از بخش شماره گیر گوشی کد #6101* را شماره گیری کنید.
  • با ارسال عدد 1 با قوانین و ضوابط ردیابی گوشی سرقت شده توسط اپراتور ایرانسل موافقت کنید.
  • با ارسال عدد 1 هزینه 100 تومانی ردیابی گوشی سرقت شده توسط ایرانسل را بپذیرید و اجازه دهید این هزینه از حساب شما کسر شود.
  • اگر اپراتور فعال در گوشی سرقتی شما ایرانسل است، عدد 1 را ارسال کنید. اگر اپراتور فعال در گوشی سرقت شده شما اپراتور دیگری است، عدد 2 را ارسال نمایید.
  • کد IMEI گوشی را تایپ و ارسال کنید. این کد شامل 15 رقم می‌شود.

بدین ردیابی گوشی سرقت شده در اپراتور ایرانسل فعال می‌شود. ایرانسل عموما ظرف 48 ساعت بررسی های لازم را انجام داده و نتیجه را ارائه خواهد کرد. نتیجه از طریق پیامک به شماره‌ای که با آن درخواست ردیابی گوشی سرقت شده را ثبت کرده‌اید اعلام می‌شود. در صورتی که طبق گزارش ایرانسل، گوشی شما قابل ردیابی نبود باید 5 روز صبر کنید و سپس دوباره قادر به ثبت درخواست ردیابی گوشی سرقت شده می‌شوید. بنابراین می‌توانید درخواست خویش را مجددا ثبت نمایید.

تعمیرات اپل

فعالسازی ردیابی گوشی سرقت شده در همراه اول

همراه اول هم دقیقا مثل ایرانسل سرویس ردیابی گوشی سرقت شده را ارائه می‌کند. برای استفاده از سرویس این اپراتور هم باید حتما کد IMEI گوشی سرقتی خود را داشته باشید. به منظور فعالسازی این سرویس در همراه اول به شرح زیر عمل نمایید:

  • کد #سریال گوشی سرقت شده*۲۱۴۱*۱۰* را با یکی از خطوط همراه اول شماره گیری کنید.

به همین سادگی قابلیت ردیابی گوشی سرقت شده فعال می‌شود. همراه اول عموما بعد از 10 روز گزارش و نتیجه نهایی خود را ارائه خواهد کرد. نتیجه نهایی از طریق پیامک به شماره‌ای که با آن درخواست ردیابی ارسال کرده و کد فوق را شماره‌گیری کرده بودید ارسال می‌شود. اگر بنا به هر دلیل تمایل داشتید که سرویس مورد نظر را غیر فعال کنید کافیست کد زیر را شماره‌گیری نمایید:

  • کد غیر فعال سازی سرویس ردیابی گوشی در همراه اول: #۲۱۴۱*۱۰*

چنانچه بعد از 10 روز پیامی مبنی بر ناموفق بودن ردیابی گوشی توسط اپراتور همراه اول دریافت کردید، می‌توانید مجددا درخواست ردیابی را به صورت رایگان ثبت کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر یا تعویض تاچ ال سی دی S10 سامسونگ

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه فعالسازی قابلیت ردیابی گوشی سرقت شده توسط همراه اول، ایرانسل و سامانه همیاب24 پرداختیم. این روش یکی از روش هایی است که کاربران برای ردیابی گوشی خود استفاده می‌کنند. دقت داشته باشید که برای فعالسازی سرویس مذکور هیچ نیازی به داشتن گوشی سرقت شده وجود ندارد و فقط به همراه داشتن کد IMEI آن الزامی است.

 

لینک های مفید: قطعات Samsung A21قیمت تاچ ال سی دی Note 5قاب و شاسی iPhone 11 Pro Max | موبایل سامسونگ | قیمت گوشی شیائومی

 

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (4)

guest
4 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
مجید
مجید
2 سال گذشته

سلام کد سرقتی میخوام

BIGDELOO
BIGDELOO
2 سال گذشته

باز خدا پدر و مادر ایرانسل رو بیامرزه، همراه اول طبق معمول گذاشتمون سرکار … هرچی میزنیم میگه کد اشتباه است

Mohamad
Mohamad
4 سال گذشته

حدود ۶ ماه میشه با ایرانسل دارم این کار رو انجام میدم ولی بی نتیجه الانم هرچقدر با همراه اول سعی میکنم میگه کد وارد شده اشتباه است خخخخخ
ما دیگه عادت کردیم هرکی هرچی میگه باور میکنیم

امیرکودرزی
امیرکودرزی
3 سال گذشته
پاسخ به  Mohamad

سلام از۲۶ تیر۹۹که کوشیمو سرقت کردندتاحالا۲فروردین ۴۰۰بیست باربه ایر انسل وهمراه اول کد سریال ۱۵ رقمی رافزستادم وهمیاب ۲۴ باشکایت قانونی ۸ ماهه که گوشی ۵ میلیونی که دو هفته خریده بودم پیدانشده چیکارکنم