روش های وصل کردن گوشی اندرویدی به تلویزیون (وایرلس و باسیم)

وصل کردن گوشی اندرویدی به تلویزیون

اگر بنا به هر دلیلی تمایل دارید که موبایل یا تبلت اندرویدی خود را به تلویزیون وصل کنید و از نمایشگر محتوای آن بر روی صفحه نمایش بزرگ تلویزیون لذت ببرید، این مقاله بهترین راهنمایی را در اختیارتان قرار می‌دهد. در این مقاله قصد داریم که به معرفی روش های وصل کردن گوشی اندرویدی به تلویزیون (وایرلس و باسیم) بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با وصل کردن گوشی اندرویدی به تلویزیون

وصل کردن گوشی اندرویدی به تلویزیون یکی از اقداماتی است که این روزها کاربران دستگاه‌های اندرویدی به شدت نسبت به انجام آن علاقمندی نشان می‌دهند. هنگامی که یک تبلت یا گوشی اندرویدی را به تلویزیون متصل کنید، می‌توانید محتوای صفحه نمایش گوشی را بر روی تلویزیون به تصویر بکشید یا اصطلاحا آینه کنید. این امر در بسیاری از شرایط می‌تواند به مراتب کاربردی باشد. به عنوان مثال تصور کنید که به پیک‌نیک خانوادگی رفته‌اید و حال قصد دارید که عکس‌های یادگاری آن را به سایرین نشان دهید. در این شرایط با وصل کردن گوشی اندرویدی به تلویزیون می‌توانید تمام این تصاویر را در تلویزیون به معرض نمایش قرار دهید.

اما چه روش های وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم گوشی یا تبلت اندرویدی را به تلویزیون وصل کنیم؟ برای انجام این عمل می‌توانید از روش های مختلفی استفاده کنید که در ادامه مقاله به آن‌ها اشاره می‌کنیم. این روش ها شامل موارد وایرلس یا بیسیم و باسیم می‌شوند. پیش از ادامه مقاله توصیه می‌کنیم که اگر از تلویزیون و گوشی برند سامسونگ استفاده می‌کنید، برنامه Smart View را برای نمایش محتوای گوشی در تلویزیون استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه به مطالعه مقاله “اتصال گوشی به تلویزیون سامسونگ با استفاده از برنامه Smart View” بپردازید.

اما اگر تلویزیون شما محصولی از برند سامسونگ نیست، باید از سایر روش هایی که در ادامه به شرح آن‌ها می‌پردازیم برای وصل کردن گوشی اندرویدی به تلویزیون استفاده کنید. بنابراین در این مقاله قصد داریم که به آموزش روش های وایرلس و باسیم وصل کردن موبایل اندرویدی به تلویزیون بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: برنامه کلاب هاوس چیست؟ همه چیز درباره کلاب هاوس!

شرح روش های وصل کردن تبلت یا گوشی‌های اندرویدی به تلویزیون‌های مختلف

در قدم اول باید سعی کنید تا گوشی اندرویدی و تلویزیون خود را به یک شبکه وای فای متصل کنید. اگر تلویزیون شما هوشمند باشد، انجام این عمل به سادگی امکانپذیر می‌شود. تلویزیون‌های هوشمند برندهایی همچون ال‌جی، سامسونگ، سونی، فیلیپس، پاناسونیک و غیره از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر این، برخی از شرکت‌ها در برخی از مدل‌های تلویزیون‌های هوشمند خود امکان پشتیبانی از قابلیت “وای فای دیرکت” (Wi-Fi Direct) را هم ارائه می‌نمایند که به مراتب پروسه وصل کردن گوشی اندرویدی به تلویزیون را ساده‌تر می‌کند. بنابراین اگر شما یک تلویزیون هوشمند اندرویدی داشته باشید، برای اتصال آن به گوشی اندرویدی با هیچ مشکل خاصی مواجه نمی‌شوید و به راحتی قادر به انجام این عمل خواهید بود. دقت داشته باشید که سعی کنید در این شرایط اپلیکیشن‌های کاربردی همچون iMediaShare را در گوشی اندرویدی خود نصب کنید و از طریق آن محتوای گوشی را در نمایشگر تلویزیون آینه نمایید.

وصل کردن گوشی اندرویدی به تلویزیون

اما اگر تلویزیون شما هوشمند نباشد تکلیف چیست؟ در این شرایط ممکن است موضوع کمی پیچیده‌تر شود. در این شرایط هم می‌توانید با توجه به وضعیت و امکانت خود از روش‌های مختلفی برای وصل کردن گوشی اندرویدی به تلویزیون استفاده کنید. یکی از این روش‌ها مربوط به به‌کار‌گیری دانگل کروم کست (Chromecast) می‌شود! کروم کست دانگل کوچکی است که توسط شرکت گوگل طراحی و عرضه شده و شبیه به یک فلش مموری کوچک به نظر می‌رسد. کروم کست می‌توانید به پورت HDMI تلویزیون متصل شود و قابلیت نمایش بیسیم محتوای گوشی یا تبلت اندرویدی بر روی نمایشگر تلویزیون را ارائه کند. اگر قصد دارید که از این روش به منظور وصل کردن گوشی اندرویدی به تلویزیون استفاده کنید، می‌توانید جهت راهنمایی بیشتر به مطالعه مقاله “آموزش وصل کردن گوشی به تلویزیون (اندروید و آی او اس)” بپردازید. شایان ذکر است که هم اکنون دو نسخه از دانگل کروم کست توسط شرکت گوگل عرضه شده است که به ترتیب کروم کست و کروم کست 2 نام دارند.

بیشتر بخوانید: معرفی ۱۰ برنامه قیمت طلا، نرخ ارز و سکه

وصل کردن گوشی اندرویدی به تلویزیون

موارد فوق، روش های وایرلس یا بیسیم وصل کردن گوشی اندرویدی به تلویزیون محسوب می‌شدند. روش های وایرلس دیگری نظیر میراکست (Miracast) هم وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید گوشی و تلویزیون خود را به یکدیگر متصل کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تمام روش های وایرلس یا بیسیم اتصال گوشی به تلویزیون، توصیه می‌کنیم که به مطالعه مقاله “انواع روش های اتصال وایرلس (بیسیم) گوشی به تلویزیون” بپردازید.

اما روش های دیگری هم به منظور وصل کردن گوشی اندرویدی به تلویزیون وجود دارند که اصطلاحا به آن‌ها روش های باسیم یا سیمی گفته می‌شود. با استفاده از این روش ها هم می‌توانید تبلت یا گوشی اندرویدی خود را به تلویزیون متصل و از نمایش محتوای گوشی بر روی آن لذت ببرید.  یکی از این روش‌ها مربوط به استفاده از کابل HDMI می‌شود. اگر تلویزیون خود را طی دهه اخیر خریداری کرده باشید به احتمال زیاد پورت HDMI را به همراه دارد. یکی از مزیت‌های HDMI مربوط به همگام‌سازی یا تطبیق همزمان ویدیو و صدای اچ‌دی می‌شود. این موضوع به آن معناست که اگر با استفاده از پورت HDMI تبلت یا گوشی اندرویدی خود را به تلویزیون متصل کنید و یک ویدیو پخش نمایید، صدا و تصویر به طور همزمان به تلویزیون منتقل و توسط آن پخش می‌شوند.

وصل کردن گوشی اندرویدی به تلویزیون

روش سیمی یا باسیم دیگری که می‌توانید از آن به منظور وصل کردن گوشی اندرویدی به تلویزیون خود استفاده کنید مربوط به به‌کارگیری قابلیت SlimPort یا MHL می‌شود. در این دو روش هم شاهد همگام‌سازی یا تطبیق همزمان ویدیو و صدای اچ‌دی خواهید بود. توصیه می‌کنیم که به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش های سیمی یا باسیم وصل کردن گوشی اندرویدی به تلویزیون نسبت به مطالعه مقاله “معرفی روش های اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون” وارد عمل شوید.

بیشتر بخوانید: فناوری 5G چیست؟

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی روش های وصل کردن گوشی اندرویدی به تلویزیون (وایرلس و باسیم) پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

آیا تبدیل گوشی 4G به 5G امکان‌پذیر است؟

خرید گوشی

خرید قطعات موبایل

قیمت قاب پشت آیفون ایکس آر

قیمت تاچ ال سی دی S7

تعمیرات موبایل

منبع updato

نظرات کاربران (16)

guest
16 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
محمد علی
محمد علی
2 سال گذشته

باسلام من گوشیم مدل سیامی ردمی ۸ می‌باشد و تلویزیون سامسونگ ۴۳ اینچ پلاسما آیا میشود گوشی را وصلکرد لطفاً راهنماییم کنید ممنون

غلام یزدانی
غلام یزدانی
2 سال گذشته

سلام من یک تلویزیون ۵۵ این سینگل خریدم چطوری میتونم برنامه های گوشی را به تلویزیون انتقال بدم.

امیرحسین
امیرحسین
3 سال گذشته

سلام من وقتی با برنامهeshare وصل میشم صدای موسیقی و بازی و فیلم بجای تلویزیون همش از گوشیم پخش میشه.همگام هم کردم صفحه گوشیمم روی تلویزیون افتاده ولی صدا از تلویزیون پخش نمیشه لطفا راهنمایی کنید.گوشیمم y6 prime هستش و تلویزیون هم صنام

زهرا
زهرا
3 سال گذشته

چرا گوشی من که مدل j6+ وقتی میخواد وصل شه گوشی خاموش میشه.

Muhammad danger point
Muhammad danger point
3 سال گذشته
پاسخ به  زهرا

میشه شمارتو بدی. برا. داداشم میخوام 😂😂

محمد
محمد
3 سال گذشته

سلام ببخشید می تونم بدون استفاده از کیس، به تلوزیون موس و کیبورد وصل کنم؟
اگر که میشه لطفا کمک کنید تا بتونم بهتر با تلوزیون گیمینگ کنم مرسی

بی نام
بی نام
2 سال گذشته
پاسخ به  محمد

اره میشه من خودم تونستم