آموزش برش فیلم های گوشی با برنامه گوگل فوتوز (Google Photos)

برش فیلم های گوشی با برنامه گوگل فوتوز

یکی از قابلیت‌های جالب اپلیکیشن گوگل فوتوز (Google Photos) که اغلب کاربران از آن بی‌خبر هستند مربوط به توانایی آن در برش قسمت‌های مختلف هر فیلم و ذخیره آن در قالب ویدیویی جدید می‌شود. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه برش فیلم های گوشی با برنامه گوگل فوتوز بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با برش فیلم های گوشی با برنامه گوگل فوتوز

برنامه گوگل فوتوز یا گوگل فوتو اپلیکیشن اختصاصی است که گوگل آن را به طور پیش فرض بر روی سیستم عامل اندروید ارائه می‌کند. بنابراین دستگاه‌های اندرویدی در شرایط عادی به برنامه گوگل فوتوز مجهز هستند. هدف اصلی این اپلیکیشن تعامل با اکانت گوگل شما و بکاپ گرفتن از مجموعه فایل‌های عکس و ویدیوی دستگاه محسوب می‌شود. شما می‌توانید اکانت گوگل خود را در برنامه گوگل فوتوز وارد کنید و سپس ضمن اتصال به اینترنت از تمام عکس‌ها و ویدیوهای ذخیره شده در حافظه دستگاه فایل بکاپ تهیه کنید. این فایل بکاپ در سرویس گوگل درایو (Google Drive) ذخیره می‌شود. سپس می‌توانید آن‌ها را از حافظه داخلی گوشی حذف و هر زمان که تمایل داشتید با مراجعه به گوگل فوتوز آن‌ها را دانلود کنید.

اما برنامه گوگل فوتوز قابلیت‌های دیگری هم دارد و تنها توانایی آن مربوط به بکاپ گرفتن از فایل‌های تصویری دستگاه نمی‌شود! یکی از قابلیت‌های جالب این برنامه که اغلب کاربران از آن اطلاعی ندارد مربوط به توانایی آن در ویرایش و برش فیلم های گوشی می‌شود! منظور از برش فیلم در واقع انتخاب بخش خاصی از ویدیو و استخراج آن به عنوان یک کلیپ کوته از ویدیویی دیگر است. بنابراین شما بدون نیاز به نصب هیچ برنامه جانبی خاصی می‌توانید از طریق اپلیکیشن گوگل فوتوز فیلم ها و ویدیوهای مورد نظرتان برش دهید. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه برش فیلم های گوشی با برنامه گوگل فوتوز بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: هزینه تعمیرات موبایل

چگونگی برش فیلم های گوشی با برنامه گوگل فوتوز

برش فیلم های گوشی با برنامه گوگل فوتوز به هیچ وجه پروسه دشواری را به همراه ندارد. شما به سادگی می‌توانید از این اپلیکیشن برای برش یا بریدن فیلم های مد نظرتان استفاده کنید.همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم، برنامه گوگل فوتوز به طور پیش فرض در دستگاه‌های اندرویدی نصب است و از برنامه‌های پیش فرض گوگل محسوب می‌شود، اما اگر بنا به هر دلیلی این برنامه در گوشی شما نصب نیست، می‌توانید با کلیک بر روی این قسمت نسبت به دانلود اپلیکیشن گوگل فوتوز از گوگل پلی استور (Google Play Store) وارد عمل شوید.

برش فیلم های گوشی با برنامه گوگل فوتوز

پس از نصب برنامه گوگل فوتوز آن را اجرا کنید. اکانت گوگل خود را در آن فعال کنید. اگر تمایل دارید که گوگل فوتوز به طور اتوماتیک و ضمن اتصال به شبکه وای فای از عکس‌ها و ویدیوهای ذخیره شده در حافظه دستگاهتان فایل بکاپ تهیه کند، یک گزینه آبی رنگ Back up & Sync را بزنید. در نظر داشته باشید که آپلود عکس‌ها و فیلم‌های گوشی در سرویس گوگل درایو از طریق برنامه گوگل فوتوز منجر به مصرف شده حجم اینترنت شما می‌شود. در هر حال پس از اعمال تنظیمات مد نظرتان لیستی از فایل‌های تصویری موجود در حافظه داخلی دستگاه نمایان می‌شوند.

برش فیلم های گوشی با برنامه گوگل فوتوز

دقت کنید که اگر برنامه گوگل فوتوز از فایل‌های تصویری شما بکاپ تهیه نکند، یک آیکون با نماد ابر در گوشه سمت راست و پایین هر عکس و ویدیو نمایش داده می‌شود. ویدیوی مد نظرتان را انتخاب کنید. در این شرایط آیکون‌هایی در منوی زیرین صفحه نمایان می‌شوند. از بین این آیکون‌ها باید آیکون شبیه به مداد را انتخاب کنید تا امکان ویرایش ویدیوی مورد نظر فراهم شود. با انتخاب این آیکون منویی در بخش زیرین اپلیکیشن گوگل فوتوز نمایان می‌شود که با کشیدن انگشت خود بر روی آن می‌توانید بخش‌های ابتدایی و انتهایی ویدیوی برش خورده و نهایی مد نظرتان را تعیین کنید.

برش فیلم های گوشی با برنامه گوگل فوتوز

پس از اعمال تغییرات مد نظرتان کافیست که گزینه Save را لمس کنید. به این صورت می‌توانید نسبت به برش فیلم های گوشی با برنامه گوگل فوتوز وارد عمل شوید و بدون نیاز به استفاده از هیچ برنامه جانبی دیگری، ویدیوهایی ذخیره شده در حافظه دستگاه اندرویدی خود را برش دهید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی گوشی سامسونگ

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه برش فیلم های گوشی با برنامه گوگل فوتوز پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

خرید قطعات موبایل

قیمت دوربین سلفی آیفون 6 پلاس

قیمت تاچ ال سی دی Samsung J4

تعمیرات موبایل

منبع updato

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments