معرفی بهترین برنامه زیپ برای کامپیوتر های ویندوزی و مک بوک

معرفی بهترین برنامه زیپ برای کامپیوتر های ویندوزی و مک بوک

اگر به دنبال دانلود و استفاده از یک برنامه زیپ مناسب برای کامپیوتر ویندوزی یا مک بوک خود هستید، این مقاله اختصاصی را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین برنامه زیپ برای کامپیوتر های ویندوزی و مک بوک های اپل بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با بهترین برنامه زیپ برای کامپیوتر

فایل های فشرده یا زیپ فایل هایی بسیار خوبی برای رد و بدل در فضای مجازی هستند. برای ایجاد این نوع فایل ها یا خارج کردن یک فایل زیپ (فشرده شده) یا اصطلاحا آنزیپ کردن فایل، لازم است که شما از یک برنامه زیپ اختصاصی استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که ویندوز 10 مایکروسافت به طور خودکار قابلیت آنزیپ کردن فایلی فشرده را دارد. به دلیل گسترش استفاده از فایل های زیپ، طبیعی است که ابزارها یا برنامه های متعددی هم برای ایجاد نوع فایل ها و همچنین آنزیپ کردن آن ها ارائه شود.

ما در این مقاله قصد داریم که 7 نمونه از بهترین برنامه های زیپ موجود برای کامپیوتر های ویندوزی و مک بوک های اپل را خدمتتان معرفی کنیم. چنانچه در مورد هر یک از برنامه های نام برده شده نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن‌ها راهنمایی دقیق تری بخواهید. با ما همراه باشید.

معرفی بهترین برنامه زیپ برای کامپیوتر های ویندوزی و مک بوک

در ادامه 7 برنامه برتر موجود به منظور زیپ و آنزیپ برای کامپیوتر های ویندوزی و مک بوک را خدمتتان معرفی خواهیم کرد.

بهترین برنامه زیپ برای کامپیوتر : برنامه 7Zip 

معرفی بهترین برنامه زیپ برای کامپیوتر های ویندوزی و مک بوک

برنامه 7zip یکی از بهترین و شناخته شده ترین برنامه های زیپ و آنزیپ موجود برای کامپیوتر ها محسوب می‌شود که با دو سیستم عامل ویندوز و لینوکس سازگاری دارد اما از مک بوک های اپل و سیستم عامل OS X پشتیبانی به عمل نمی‌آورد. برنامه 7zip یک برنامه اوپن سورس یا منبع باز است که رابط کاربری روانه و قابلیت های متعددی را ارائه می‌کند. با این حال تمام قابلیت های برنامه در محیطی ساده گردآوری شده اند که استفاده از برنامه 7zip را با سهولت همراه می‌سازند. ضمنا برنامه مذکور به طور رایگان قابل دانلود و استفاده است. پس اگر به دنبال یک برنامه زیپ و آنزیپ مناسب هستید، برنامه 7zip یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان خواهد بود که با ویندوز و لینوکس سازگاری دارد.

بهترین برنامه زیپ برای کامپیوتر : برنامه IZArc

معرفی بهترین برنامه زیپ برای کامپیوتر های ویندوزی و مک بوک

برنامه IZArc هم با رابط کاربری روان و ساده خود می‌تواند یکی دیگر از بهترین برنامه های زیپ موجود برای کامپیوتر به شمار آید. این ابزار هم به طور رایگان عرضه شده است و متاسفانه فقط با سیستم عامل ویندوز سازگاری دارد. برنامه IZArc سرعت عمل مطلوبی دارد و کیفیت آن در فشرده سازی فایل ها بسیار مناسب است. بنابراین IZArc هم می‌تواند یکی از بهترین برنامه های زیپ برای کامپیوتر های ویندوزی محسوب شود.

بهترین برنامه زیپ برای کامپیوتر : برنامه WinRAR

معرفی بهترین برنامه زیپ برای کامپیوتر های ویندوزی و مک بوک

برنامه WinRAR یکی از قدیمی ترین، شناخته شده ترین و پر کاربرترین برنامه های زیپ موجود برای کامپیوتر است که متاسفانه نسخه سازگار با مک بوک های اپل و سیستم عامل لینوکس را ارائه نمی‌کند و فقط در کامپیوتر های ویندوزی قابل نصب و استفاده است. تولید این برنامه به سال 1993 باز می‌گردد و کیفیت عملکرد آن در فشرده سازی فایل ها بسیار بالاست. ضمنا سرعت عملکرد بالا و قابلیت های متنوع و پیشرفته‌تر هم از دیگر ویژگی های خوب برنامه WinRAR محسوب می‌شوند.

بهترین برنامه زیپ برای کامپیوتر : برنامه PeaZip

معرفی بهترین برنامه زیپ برای کامپیوتر های ویندوزی و مک بوک

برنامه PeaZip به طور رایگان عرضه شده و با سیستم عامل های ویندوز و لینوکس سازگاری دارد. بنابراین از این ابزار هم نمی‌توانید در مک بوک های اپل استفاده کنید. برنامه مذکور مثل برنامه 7zip به طور اوپن سورس یا منبع باز طراحی شده است و رابط کاربری ساده و در عین حال غنی را ارائه می‌کند. سرعت عملکرد و کیفیت این برنامه هم از دیگر ویژگی های مطلوب آن محسوب می‌شوند.

بهترین برنامه زیپ برای کامپیوتر : برنامه The Unarchiver

معرفی بهترین برنامه زیپ برای کامپیوتر های ویندوزی و مک بوک

خوشبختانه برخلاف 4 برنامه قبلی که معرفی کردیم، برنامه The Unarchiver با سیستم عامل OS X و مک بوک های اپل سازگاری دارد. در اصل این برنامه ابزار داخلی خود سیستم عامل OS X است که قابلیت زیپ و آنزیپ فایل ها را ارائه می‌کند. این برنامه از فرمت های مختلفی پشتیبانی به عمل می‌آورد و به راحتی می‌تواند تمام نیاز های کاربران مک بوک های اپل را در راستای فشرده سازی و آنزیپ فایل های مختلف برطرف کند.

بهترین برنامه زیپ برای کامپیوتر : برنامه Zipware

معرفی بهترین برنامه زیپ برای کامپیوتر های ویندوزی و مک بوک

برنامه Zipware با سیستم عامل ویندوز مایکروسافت سازگاری دارد و کیفیت بسیار مطلوبی را ارائه می‌کند. سهولت استفاده از این برنامه هم از دیگر ویژگی های مثبت آن است. ضمنا این ابزار هم به طور کاملا رایگان عرضه شده ست، پس برای نصب و بکارگیری برنامه Zipware نیازی به دانلود و نصب کرک نخواهید داشت. سرعت عملکرد آن مطلوب بوده و کیفیت خوبی در قبال فشرده سازی فایل ها ارائه می‌کند. این مسائل سبب شده که برنامه Zipware در لیست بهترین برنامه های زیپ ما جای بگیرد.

بهترین برنامه زیپ برای کامپیوتر : برنامه Ashampoo Zip Free

معرفی بهترین برنامه زیپ برای کامپیوتر های ویندوزی و مک بوک

آخرین برنامه زیپ برای کامپیوتر های ویندوزی که در لیست ما جای گرفته است، برنامه Ashampoo Zip Free نام دارد. همانطور که از نام برنامه حدس می‌زنید، برای استفاده از آن نیازی به صرف هزینه یا نصب کرک نخواهید داشت که Ashampoo Zip Free به طور رایگان عرضه شده است. متاسفانه این برنامه فقط با سیستم عامل ویندوزی مایکروسافت سازگاری دارد. کیفیت و سرعت عملکرد برنامه Ashampoo Zip Free هم مطلوب بوده و این مسائل سبب شده‌اند که ما آن را در لیست بهترین برنامه های زیپ موجود برای کامپیوتر های ویندوزی و مک بوک ها جای دهیم.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی بهترین برنامه زیپ برای کامپیوتر های ویندوزی و مک بوک های اپل پرداختیم و در این راستا 7 برنامه را خدمتتان معرفی کردیم. چنانچه در مورد هر یک از برنامه های نام برده شده نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن‌ها راهنمایی دقیق تری بخواهید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments