آپدیت تلگرام جدید ۴.۲ منتشر شد؛ اضافه شدن بیو (Bio) و غیره

آپدیت تلگرام جدید 4.2 منتشر شد؛ اضافه شدن بیو (Bio)

تلگرام به طور رسمی آپدیت یا به روز رسانی جدیدی را برای اپلیکیشن پیام رسان محبوب خود منتشر کرد. به موجب این آپدیت قابلیت های جدیدی نظیر امکان اضافه کردن بیو (Bio) و همچنین ارسال تصاویر حذف شونده به تلگرام اضافه شده است. در این مقاله قصد داریم مروری بر ویژگی های آپدیت تلگرام جدید 4.2 داشته باشیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با آپدیت تلگرام جدید 4.2

جدیدترین نسخه تلگرام ساعاتی پیش به صورت رسمی از سوی تیم توسعه دهنده این مسنجر با کیفیت منتشر شد. در این آپدیت قابلیت هایی مثل امکان اضافه کردن بیو (Bio) و همچنین ارسال تصاویر حذف شونده به تلگرام اضافه شده است. ضمنا در  تلگرام جدید 4.2 کانال های با بیش از 100،000 عضو مبتنی بر شبکه‌های تحویل محتوای CDN می‌شوند که به موجب آن سرعت و امنیت انتشار عکس ها و ویدیو ها به شدت افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

در ادامه این مقاله قصد داریم به شکل دقیق‌تر آپدیت تلگرام جدید یا همان تلگرام 4.2 (Telegram 4.2) را مورد بررسی قرار دهیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش ها و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک از آن‌ها راهنمایی بخواهید. با ما همراه باشید.

آپدیت تلگرام جدید 4.2 منتشر شد؛ اضافه شدن بیو (Bio)

آپدیت تلگرام جدید 4.2؛ اضافه شدن بخش بیو یا بیوگرافی (Bio)

آپدیت تلگرام جدید 4.2 منتشر شد؛ اضافه شدن بیو (Bio)

در تلگرام جدید 4.2 هر کاربر می‌تواند در بخش اختصاصی که با عنوان بیو (Bio) برای اکانتش تعریف شده، توضیحاتی در مورد خودش تایپ کند. حتما می‌دانید که نوشتن توضیحات مشابه پیش از این برای کانال ها و گروه های تلگرام امکانپذیر بود، اما حالا اکانت های شخصی کاربران تلگرام هم می‌توانند بیو (Bio) داشته باشند. برای آشنایی کامل به نحوه نوشتن بیو (Bio) در تلگرام می‌توانید مقاله “آموزش نوشتن بیو در تلگرام اصلی – Telegram Bio” استفاده کنید. متنی که شما به عنوان بیو در تلگرام تایپ می‌کنید برای افرادی که به پروفایل شما مراجعه کنند نمایش داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعمیر آیفون

آپدیت تلگرام جدید 4.2؛ ارسال تصاویر حذف شونده

 

به موجب آپدیت تلگرام 4.2 هم اکنون می‌توانید بدون نیاز به ایجاد یک سکرت چت (Secret Chat) و در گفتگوهای عادی خود تصاویری با قابلیت حذف خودکار بعد از یک بازه زمانی مشخص (Self-Destruct) را ارسال کنید. بدین منظور تلگرام بازه زمانی 1 ثانیه الی 1 دقیقه ای را برای از بین رفتن خودکار فایل های تصویری در نظر گرفته است. جالب است بدانید که اگر مخاطب شما قبل از بین رفتن عکس ارسال از آن اسکرین شات بگیرد، تلگرام انجام این کار را به شما گزارش خواهد داد. برای کسب اطلاعات دقیق در مورد نحوه ارسال عکس و ویدیوی حذف شونده در تلگرام از مقاله “آموزش تصویری ارسال تصاویر حذف شونده در تلگرام Self-Destruct” استفاده کنید.

آپدیت تلگرام جدید 4.2؛ امکان نمایش تمام صفحه استیکر ها

ویژگی بعدی که در آپدیت تلگرام جدید 4.2 ارائه شده است، مربوط به امکان نمایش تمام صفحه استیکر ها می‌شود. تا پیش از این زمانی که گزینه انتخاب استیکر را در تلگرام لمس می‌کردید، پنجره ای به صورت نیم صفحه در بخش زیرین تصویر نمایان می‌شد و شما برای مشاهده استیکر های بیشتر باید در آن بخش اسکرول می‌کردید، اما در تلگرام 4.2 دیگر نیازی به اسکرول کردن در لیست استیکر هایتان ندارید (البته انجام این کار همچنان امکانپذیر  خواهد بود).

آپدیت تلگرام جدید 4.2 منتشر شد؛ اضافه شدن بیو (Bio)

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل سامسونگ

در تلگرام 4.4 زمانی که آیکون انتخاب استیکر ها را لمس کنید حالتی شبیه به قبل ایجاد می‌شود و پنجره ای به صورت نیم صفحه در بخش زیرین تصویر برای انتخاب استیکر ها ارائه خواهد شد. اما یک آیکون فلش هم در گوشه سمت راست محل تایپ متن ارائه می‌شود که با لمس آن استیکر هایتان به صورت تمام صفحه نمایش داده می‌شوند. پس به راحتی می‌توانید استیکر مورد نظرتان را یافته و بدون نیاز به اسکرول کردن آن را برای ارسال انتخاب کنید.

آپدیت تلگرام جدید 4.2؛ استفاده از شبکه های تحویل محتوا رمزگذاری شده CDN

تلگرام اشاره داشته که در نسخه جدید اپلیکیشن پیام رسانش برای افزایش امنیت و سرعت عملکرد کانال های با بیش از 100،000 عضو از شبکه‌های تحویل محتوای رمزگذاری شده CDN استفاده می‌کند. این مسئله سبب می‌شود تا امنیت و سرعت ارسال فایل های تصویری در کانال های تلگرام به شدت افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به بررسی آپدیت تلگرام جدید 4.2 پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش ها و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید:

گلس iPhone 11 Pro 

گلس آیفون 11

قطعات آیفون 8 پلاس

تعمیرات موبایل

منبع telegram

نظرات کاربران (1)

guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
کاوه
کاوه
1 سال گذشته

سلام
تلگرام من آپدیت هست ولی نمیتونم عکس زمان دار بفرستم. اون گزینه تایم رو نداره! باید چیکار کنم؟