رجیستر کردن گوشی های مسافرتی الزامی شد!

رجیستر کردن گوشی

بنا به گزارش روابط عمومی گمرک ایران، از این پس تمام مسافرینی که از کشور خارج شده و بنا به هر دلیل در کشورهای دیگر گوشی‌های مسافرتی خریداری می‌کنند، باید به محض ورود آن گوشی به خاک کشور آن را رجیستر نمایند. در غیر این صورت عواقب امر بر عهده مسافر خواهد بود. بنابراین رجیستر کردن گوشی های مسافرتی که حتی به عنوان سوغاتی خریداری شوند هم الزامی شد. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با رجیستر کردن گوشی و طرح رجیستری

فاز اول طرح رجیستری موبایل برای جلوگیری از قاچاق گوشی های هوشمند هم اکنون اجرا شده است. برای کسب اطلاعات دقیق در مرد جزئیات این طرح به مطالعه مقاله هر آنچه باید در مورد طرح رجیستری گوشی موبایل بدانید!بپردازید. یکی از سوالاتی که بعد از پیاده‌سازی این طرح مطرح شده بود این است که تکلیف گوشی های مسافرتی چه می‌شود؟

برای مثال تصور کنید شما به چین سفر کرده‌اید و در سفرتان یک گوشی مقرون به صرفه خریده‌اید و حالا بار دیگر وارد کشور می‌شوید! در این شرایط تکلیف چیست؟ طبق گزارش روابط عمومی گمرک ایران، از این پس تمام مسافرینی که از کشور خارج شده و بنا به هر دلیل در کشورهای دیگر گوشی‌های مسافرتی خریداری می‌کنند، باید به محض ورود آن گوشی به خاک کشور آن را رجیستر نمایند. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی موبایل

رجیستر کردن گوشی

رجیستر کردن گوشی های مسافرتی

اگر شما به خارج از کشور سفر کردید و گوشی هوشمندی را بنا به هر دلیل طی این سفر خریداری کنید، باید به محض ورود به داخل کشور، گزارش خرید آن گوشی را به گمرک ارائه نمایید. در این شرایط گمرک ایران با اخذ حقوق گمرکی و دو برابر سود بازرگانی و عوارض متعلقه نسبت به ثبت شناسه تلفن همراه در سامانه مسافری اقدام می‌کند و بدین ترتیب گوشی هوشمند شما رجیستر می‌شود.

در بخشنامه جدید رجیستر کردن گوشی های مسافرتی تاکید شده که اگر فردی نسبت به اطلاع رسانی گوشی خریداری شده خود اقدام نکرده و حقوق گمرکی را پرداخت نکند، عواقب امر بر عهده خود فرد خواهد بود. اگرچه در مورد عواقب این موضوع جزئیاتی ارائه نشده، اما پیش بینی می‌کنیم این عواقب شامل از کار افتادن خودکار گوشی باشد.

بیشتر بخوانید: تعویض گلس یا شیشه شکسته iPhone 11 Pro Max

جمع‌بندی

بنابراین از این پس رجیستر کردن گوشی های مسافرتی الزامی است و شما نمی‌توانید با سفر به خارج از کشور، گوشی هوشمندی را بدون پرداخت حق گمرکی وارد خاک کشورمان کنید. این قانون در راستای مقابله با قاچاق کالا و گوشی موبایل وصف شده و امیدوار هستیم که به خوبی در قبال این موضوع بازده داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

قیمت گلس آیفون 6

قیمت تاچ ال سی دی سامسونگ A80

قطعات گوشی M10

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (1)

guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
Register
Register
5 سال گذشته

سلام من گمرکیه گوشی که از اونور برام اومده رو پرداخت کردم و در سایت گمرک ثبت شد
حالا که میرم تو سامانه همتا استعلام شناسه بگیرم میگه شناسه قانونی نیست بعداز ۲روز
چیکار کنم من ؟ لطفاً راهنمایی کنید زودتر جواب بدید
جواب نره تا چند ماه دیگه
یه هفته وقت دارم ممنون