آموزش اسکن عکس با دوربین آیفون از طریق برنامه PhotoScan گوگل

اسکن عکس با دوربین آیفون

گوگل تقریبا به تازگی اپلیکیشن اختصاصی را به منظور اسکن عکس با دوربین آیفون و آیپدهای اپل ارائه کرده است. این برنامه PhotoScan (فوتو اسکن) نام دارد و هم اکنون در اپ استور (App Store) موجود است. در این مقاله قصد داریم که به آموزش اسکن عکس با دوربین آیفون از طریق برنامه PhotoScan گوگل بپردازیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با اسکن عکس با دوربین آیفون با برنامه PhotoScan

این روزها استفاده از دوربین‌های قدیمی و آلبوم کردن عکس های چاپی چندان رواج ندارد، چرا که گوشی‌های هوشمند و عکس های دیجیتال کاملا جایگزین این سبک قدیمی عکسبرداری شده‌اند. با این وجود بسیاری از ما آرشیوی از عکس های قدیمی و چاپی خود را به همراه داریم. به عنوان مثال یک سری از عکس های زمان کودکی بنده مربوط به دورانی می‌شود که هنوز استفاده از اسمارتفون‌ها رواج نداشت و دوربین این محصولات کیفیت مطلوبی را ارائه نمی‌کردند. در این شرایط بهترین اقدام ممکن به منظور جلوگیری از، از دست رفتن عکس های چاپی مورد نظر، اسکن گرفتن از آن‌ها و تبدیل این عکس ها به عکس های دیجیتالی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات گوشی

شما با استفاده از یک دستگاه اسکنر می‌توانید تمام عکس ها و فایل‌های پرینت شده یا چاپی خود را به عکس یا سند دیجیتالی تبدیل کنید. اما آیا استفاده از دستگاه اسکنر تنها روش موجود به منظور تبدیل عکس چاپی به عکس دیجیتال است؟ خوشبختانه این چنینی نیست. با پیشرفت‌هایی که گوشی‌های هوشمند طی سال‌های اخیر داشته‌اند، هم اکنون با استفاده از دوربین آن‌ها قادر به اسکن عکس های چاپی و تبدیل آن‌ها به عکس های دیجیتال هم هستید. به منظور انجام این عمل باید از اپلیکیشن یا برنامه های اختصاصی خاصی استفاده کنید که به طور دقیق عملکرد یک اسکنر را شبیه سازی می‌کنند.

هم اکنون اپلیکیشن‌های متعددی بدین منظور عرضه شده‌اند، اما گوگل به تازگی از اپلیکیشن اختصاصی تحت عنوان PhotoScan یا فوتو اسکن رونمایی کرده است که می‌توان با استفاده از آن نسبت به اسکن عکس با دوربین آیفون اقدام نمود. این برنامه به صورت رایگان عرضه شده و می‌توانید از آن استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه اسکن عکس با دوربین آیفون از طریق برنامه PhotoScan یا همان فوتو اسکن گوگل بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از مراحل و بخش‌های شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، کافیست که از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

تعمیرات اپل

آموزش اسکن عکس با دوربین آیفون از طریق برنامه PhotoScan گوگل

اسکن عکس با استفاده از برنامه PhotoScan گوگل، پروسه چندان پیچیده‌ای را شامل نمی‌شود. مطمئنا اگر قصد دارید که از این برنامه باکیفیت استفاده کنید، باید در قدم اول آن را دانلود و در آیفون یا آیپدتان نصب نمایید. با کلیک بر روی این قسمت می‌توانید به صفحه دانلود برنامه PhotoScan در اپ استور مراجعه کنید. این برنامه به صورت رایگان قابل دانلود است.

بیشتر بخوانید: تعمیر گوشی آیفون با گارانتی  

اسکن عکس با دوربین آیفون

استفاده از برنامه PhotoScan گوگل بسیار ساده است. شما ابتدا باید عکس چاپی مد نظرتان را انتخاب کنید. عکس مد نظر را کاملا تمیز کنید، سپس آن را بر روی یک سطح کاملا صاف قرار دهید. برنامه PhotoScan را در آیفون خود اجرا کنید. در این شرایط دوربین آیفون فعال می‌شود. آیفون خود را به طور کاملا موازی در بالای عکس چاپی مد نظر قرار دهید.

اسکن عکس با دوربین آیفون

قابلیتی که برنامه PhotoScan گوگل را از سایر برنامه های مشابه برتر می‌کند مربوط به پشتیبانی آن از قابلیت “عکاسی محاسباتی” یا “Computational Photography” می‌شود. حتما توجه کرده‌اید که هر زمان با استفاده از دوربین یک گوشی قصد عکسبرداری از یک عکس چاپی را داشته باشیم، نورهای زننده و منعکس شده در عکس چاپی و همچنین پستی و بلندی‌های آن منجر به کاهش کیفیت عکسبرداری و پروسه تبدیل عکس چاپی به دیجیتال می‌شوند. برنامه PhotoScan گوگل با بهره‌گیری از قابلیت “عکاسی محاسباتی” این مشکل را برطرف می‌کند. قابلیت “عکاسی محاسباتی” قابلیتی است که این روزها با استفاده از آن می‌توانیم از طریق دوربین گوشی‌های هوشمند به ضبط عکس‌هایی همچون HDR یا پانوراما بپردازیم.

اسکن عکس با دوربین آیفون

در برنامه PhotoScan گوگل شما می‌توانید تمام ناهماهنگی‌های موجود در عکس چاپی در حین اسکن را از بین ببرید. این ناهماهنگی‌ها شامل نقاط روشن‌تر عکس، نقاط برآمده و سایر موارد این چنینی می‌شوید. با استفاده از برنامه PhotoScan گوگل همچنین می‌توانید حالتی را در یک عکس چاپی ایجاد کنید که گویا آن عکس با زوم در نقطه خاصی از منظره توسط دوربین یک گوشی ضبط شده است. برای درک بهتر این موضوع به عکس زیر نگاه کنید که در واقع با استفاده از برنامه PhotoScan از یک عکس چاپی تهیه شده است. در نسخه اصلی و چاپی این عکس، زوم دقیقی بر روی صورت فرد انجام نشده بود اما برنامه PhotScan گوگل با استفاده از قابلیت “عکاسی محاسباتی” این امکان را فراهم کرده که یک عکس دیجیتال فوق‌العاده را در اختیار داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 8

اسکن عکس با دوربین آیفون

تعمیرات اپل

بدون تردید هم اکنون اپلیکیشن PhotoScan گوگل یکی از بهترین برنامه های موجود به منظور اسکن عکس با دوربین آیفون و تبدیل عکس های چاپی به عکس دیجیتال محسوب می‌شود. علیرغم قابلیت‌هایی که این برنامه به همراه دارد، استفاده از آن چندان دشوار نیست و رابط کاربری اپلیکیشن به شکل کاربردی و نسبتا ساده‌ای طراحی شده است. اگر قصد دارید که نسبت به اسکن عکس با دوربین آیفون و تبدیل عکس های قدیمی و چاپی خود به عکس دیجیتال اقدام کنید، همین حالا اپلیکیشن PhotScan گوگل را از اپ استور دانلود نمایید.

بیشتر بخوانید:  گارانتی آیفون

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش اسکن عکس با دوربین آیفون از طریق برنامه PhotoScan گوگل پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از مراحل و بخش‌های شرح داده شده و نحوه استفاده از برنامه PhotScan گوگل نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، کافیست که از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قیمت قاب پشت iPhone 7

قیمت تاچ ال سی دی A7 2016

قطعات گوشی آیفون 8 پلاس

تعمیرات موبایل

منبع iclarified

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments