ارسال پیام به خود در تلگرام و تهیه آرشیو پیام های برگزیده

نمایش وضعیت آنلاین تلگرام برای مخاطبین خاص

تلگرام این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد تا پیام های مورد پسندتان را برای اکانت خود ارسال کنید و به این صورت آرشیوی از پیام های برگزیده داشته باشید. در این مقاله قصد داریم به آموزش نحوه ارسال پیام به خود در تلگرام و تهیه آرشیو پیام های برگزیده بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

مقدمه‌ای در رابطه با ارسال پیام به خود در تلگرام و تهیه آرشیو پیام های برگزیده

حتما برای شما هم پیش آمده در ضمن عضو بودن در گروه ها و کانال های مختلف تلگرام، تمایل داشته باشید که برخی از پیام های ارسال شده را به عنوان پیام های برگزیده آرشیو کنید. به این صورت هر زمان که تمایل داشته باشد می‌توانید از لیست این پیام های برگزیده استفاده نمایید. خوشبختانه تلگرام این امکان را فراهم کرده تا کاربران بتوانند آرشیو پیام های برگزیده تهیه کنند. بدین منظور شما باید پیام مد نظرتان را برای اکانت خودتان ارسال کنید! با ارسال پیام به خود در تلگرام ، تمام پیام های برگزیده و مورد پسندتان در پنجره گفتگوی مجازی که در واقع فرستنده و گیرنده آن شخص شما هستید ذخیره می‌شوند.

بدین صورت هر زمان که تمایل داشتید می‌توانید به آرشیو پیام های برگزیده خود در تلگرام دسترسی پیدا کرده و آن‌ها را برای سایر افراد یا گروه ها یا حتی کانال خودتان ارسال کنید. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه ارسال پیام به خود در تلگرام و تهیه آرشیو پیام های برگزیده بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیر آیفون

آموزش ارسال پیام به خود در تلگرام و تهیه آرشیو پیام های برگزیده

همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم، برای اینکه بتوانید از پیام های مورد پسندتان یک آرشیو تهیه کنید باید آن‌ها را در پنجره گفتگوی با اکانت تلگرام خودتان کپی یا فوروارد کنید. اگر تمایل دارید که ضمن آرشیو کردن پیام های برگزیده، اطلاعات فرستنده آن مشخص نباشد باید از آپشن کپی کردن استفاده کنید. اما اگر کپی شدن مشخصات فرستنده اصلی پیام در آرشیو پیام های برگزیده تلگرام شما برایتان اهمیتی ندارد، می‌توانید از قابلیت فوروارد استفاده کنید. تصور کنید که در یک گروه تلگرام عضو هستید و حال پیامی را مشاهده می‌کنید که تمایل به انتقال آن به آرشیو پیام های برگزیده دارید. اگر قصد دارید که آن پیام بدون اطلاعات فرستنده به پنجره چت با خودتان در تلگرام منتقل شود، مراحل زیر را طی کنید:

  • برنامه تلگرام را اجرا کنید.
  • وارد گروه یا چتی شوید که پیام جالب مد نظر در آن ارسال شده است.
  • پیام جالب مد نظرتان را بیابید و یک بار آن را لمس کنید.
  • در پنجره پاپ آپ نمایان شده گزینه Copy را انتخاب کنید.
  • به لیست چت های تلگرام باز گردید.
  • آیکون سه خطی موجود در گوشه سمت چپ و بالای صفحه را لمس کنید.
  • آیکون با نماد “ابر” موجود در بخش فوقانی و سمت راست شماره تماس اکانت خود را لمس کنید. به این وارد پنجره گفتگوی با خود در تلگرام می‌شوید.
  • انگشت خود را بر روی فیلد تایپ قرار داده و کمی نگه دارید تا گزینه Paste نمایان شود.
  • گزینه Paste را لمس کنید.
  • آیکون ارسال پیام را انتخاب کنید.

به این صورت پیامی که مورد نظرتان بود بدون اطلاعات فرستنده اصلی پیام در پنجره گفتگوی با خودتان در تلگرام کپی می‌شود. اما اگر به کپی شدن مشخصات فرستنده اصلی پیام اهمیتی نمی‌دهید، می‌توانید از قابلیت فوروارد پیام به منظور آرشیو کردن آن ها در پنجره گفتگوی با خود استفاده کنید. این روش به مراتب نسبت به روش کپی کردن پیام ساده‌تر بوده و از آن مهم‌تر اینکه امکان ارسال همزمان چند پیام به پنجره چت با خود را فراهم می‌کند. البته دقت داشته باشید که برای استفاده از این روش حتما باید قبلا پیامی را در پنجره گفتگوی با خود در تلگرام ارسال کرده و این پنجره در لیست مکالمات اکانت شما موجود باشد. برای استفاده از این روش مراحل زیر را طی کنید:

  • برنامه تلگرام را اجرا کنید.
  • وارد گروه یا چتی شوید که پیام یا پیام های جالب مد نظر در آن ارسال شده است.
  • انگشت خود را بر روی کی از پیام های مورد پسندتان قرار دهید و کمی نگه دارید تا آن پیام انتخاب شود.
  • اگر تمایل دارید چند پیام دیگر را هم به صورت همزمان به آرشیو پیام های برگزیده خود در تلگرام منتقل کنید، آن پیام ها را هم لمس نمایید تا انتخاب شوند.
  • پس از انتخاب مجموعه پیام مد نظرتان، از منوی فوقانی صفحه آیکون “فلش رو به سمت راست” را انتخاب کنید.
  • پنجره چت با خود در تلگرام را انتخاب کنید.
  • آیکون ارسال پیام را لمس نمایید.

بنابراین به این صورت هم قادر به ارسال پیام به خود در تلگرام و تهیه آرشیو پیام های برگزیده خواهید بود. بار دیگر اشاره می‌کنیم که مزیت این روش مربوط به امکان ارسال همزمان چند پیام می‌شود و معایب آن شامل کپی شدن نام فرستنده اصلی پیام و همچنین نیاز به وجود پنجره گفتگوی با خودتان در لیست چت های اکانت تلگرام می‌شود.

آموزش ویدئویی ارسال پیام به خود در تلگرام و تهیه آرشیو پیام های برگزیده

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل سامسونگ

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه ارسال پیام به خود در تلگرام و تهیه آرشیو پیام های برگزیده پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قیمت شیشه iPhone X

قطعات گوشی iPhone XR

قیمت تاچ ال سی دی نوت 10

تعمیرات موبایل

منبع telegram

نظرات کاربران (1)

guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
علی
علی
4 سال گذشته

سلام
من کانالها را به آرشیو ارسال می کنم ولی بعد از جند روز خودبهخود از آرشیو خارج شده و دوباره به لیست کانالهای اصلی اضافه می شوند علتش چیه به نظر شما؟