آموزش تنظیمات مربوط به حریم خصوصی در اینستاگرام

حریم خصوصی در اینستاگرام

حفظ حریم خصوصی می‌تواند یکی از معضلات کاربران اینستاگرام باشد. به واقع چگونه می‌توان در این شبکه اجتماعی از حریم خصوصی خود محافظت نمود؟ در این مقاله قصد داریم که به شرح و آموزش تنظیمات مرتبط با حریم خصوصی در اینستاگرام بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

مقدمه‌ای در مورد حریم خصوصی در اینستاگرام

حریم خصوصی در اینستاگرام

اینستاگرام هم اکنون یکی از پرطرفدارترین و پرکاربرترین شبکه‌های اجتماعی موجود محسوب می‌شود. بدون تردید با اینستاگرام و عملکرد آن آشنایی دارید. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویر محور است و پایه‌های ارتباطی اصلی آن مبتنی بر اشتراک‌گذاری عکس و ویدیوهای کوتاه هستند. در واقع سبک خاص این شبکه اجتماعی و تصویر محور بودن آن که ایده‌ای نو و خلاقانه را به همراه داشته منجر شده که محبوبیت آن به شدت افزایش پیدا کند.

اما به واقع در حین استفاده از اینستاگرام تا چه اندازه حریم خصوصی افراد و کاربران حفظ می‌شود؟ بدون تردید حریم خصوصی در اینستاگرام از دید کاربران معیارها و تعاریف متفاوتی دارد. به عنوان مثال بسیاری از کاربران اینستاگرام شاید بنا به دلیل حفظ حریم خصوصی خود تمایلی نسبت به اشتراک‌گذاری عکس‌هایشان با افراد غریبه نداشته باشند و از دید آن‌ها این عمل به نوعی منجر به پایمال شدن حریم خصوصی آن‌ها شود! در سمت مقابل ممکن است کاربر دیگری به این موضوع اهمیت ندهد و عکس‌ها و ویدیوهای نسبتا شخصی خود را به طور عمومی در اینستاگرام اشتراک گذاری کند. بنابراین تعریف عبارت حریم خصوصی در اینستاگرام می‌تواند حالتی نسبی داشته باشد و طبق معیارهای هر کاربر تعیین شود.

اما مشکلی که به تازگی به وفور در اینستاگرام شاهد آن هستیم مربوط به ساخت اکانت‌های جعلی یا به اصطلاح فیک (Fake) می‌شود. اگرچه ساخت اکانت فیک و استفاده از عکس جعلی سایر افراد در اینستاگرام نقض قوانین و ضوابط آن محسوب می‌شود اما با این حال به وفور شاهد این امر هستیم. هم اکنون اکانت‌های اینستاگرام متعددی وجود دارند که فیک یا جعلی بوده و در آن‌ها عکس‌های شخصی افرادی که شاید حتی از موضوع باخبر نباشند، اشتراک‌گذاری شده است. این موضوع سبب می‌شود که مسئله حفظ حریم خصوصی در اینستاگرام بیش از پیش اهمیت یابد. ما در این مقاله قصد داریم که به بررسی این موضوع پرداخته و نگاهی به تنظیمات مرتبط با حفظ حریم خصوصی در اینستاگرام داشته باشیم. چنانچه در رابطه با هر یک از موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات مجاز موبایل اپل

اکانت عمومی (Public) و خصوصی (Private) چیست و چگونه باید اکانت خود را عمومی یا خصوصی کنیم؟

پس از اینکه در اینستاگرام یک اکانت ساختید، به طور پیش فرض این اکانت در حالت عمومی یا Public قرار دارد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ساخت اکانت در اینستاگرام مقاله “آموزش ثبت نام و ساخت اکانت اینستاگرام و شروع استفاده از آن” را مطالعه کنید. عمومی بودن اکانت اینستاگرام به این معناست که هر کاربر دیگری قادر به مشاهده پست‌های شما بوده و می‌تواند آن‌ها را لایک کرده یا در زیر پست‌هایتان کامنت ثبت کند.

اما اینستاگرام این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا اکانت خود را خصوصی یا Private کنند. با خصوصی یا Private کردن اکانت دیگر تمام کاربران اینستاگرام قادر به مشاهده پست‌های شما نخواهند بود و تنها افرادی که در لیست فالوورهای شما قرار داشته باشند قادر به مشاهده پست‌هایتان می‌شود. ضمنا در این شرایط افرادی که تمایل به اضافه شدن به لیست فالوورهایتان را داشته باشند باید برایتان درخواست ارسال کنند و سپس با موافقت شما به این لیست اضافه خواهند شد. اما فعال کردن حالت خصوصی اینستاگرام – حالت Private به منظور خصوصی کردن اکانت اینستاگرام خود در دستگاه‌های آی او اسی و ویندوزفون‌ها مراحل زیر را طی کنید:

  • به بخش پروفایل اکانت خود مراجعه کنید.
  • آیکون شبیه به خورشید موجود را لمس کنید.
  • گزینه Private Account را فعال نمایید.

به منظور خصوصی کردن اکانت اینستاگرام خود در دستگاه‌های اندرویدی مراحل زیر را طی کنید:

  • به بخش پروفایل اکانت خود مراجعه کنید.
  • آیکون سه نقطه موجود را لمس کنید.
  • گزینه Private Account را فعال نمایید.

به طور کلی قابلیت خصوصی کردن اکانت یکی از بهترین ویژگی‌های مرتبط با حفظ حریم خصوصی در اینستاگرام به شمار می‌رود که افراد علاقمند می‌توانند از آن استفاده کنند.

چه کسانی قادر به مشاهده تصاویر بخش فوتومپ (Photo Map) اکانت اینستاگرام من هستند؟

شما تنها فردی هستید که قادر به مشاهده تصاویر بخش فوتومپ اکانت خود خواهید بود. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با فوتومپ اینستاگرام، توصیه می‌کنیم که مقاله “فوتومپ اینستاگرام چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟” را مطالعه کنید.

 بیشتر بخوانید: تعمیر گوشی سامسونگ  

چه بخش‌های از یک پروفایل خصوصی توسط افراد ناشناس قابل مشاهده است؟

اگر اکانت اینستاگرام خود را خصوصی کنید، افراد متفرقه قادر به مشاهده پست‌های شما، لایک کردن آن‌ها و ثبت نظر در زیر پست‌هایتان نخواهند بود اما می‌توانند به صفحه اصلی پروفایلتان مراجعه کنند. در این شرایط آن‌ها پست‌های شما برای این افراد ناشناس نمایش داده نمی‌شود اما عکس پروفایل، بیوگرافی، نام کاربری، لیست فالوورها و فالویینگ‌های اکانت اینستاگرام شما برای هر فرد متفرقه نمایش داده می‌شود.

اگر اکانت اینستاگرام خود را خصوصی کنیم، هشتگ‌های تعیین شده برای پست‌هایمان چگونه عمل می‌کنند؟

پیش از این در مقاله “آنچه باید در مورد صفحه مکان‌ها و هشتگ در اینستاگرام بدانید” به ارائه توضیحات جامعی در مورد هشتگ‌های اینستاگرام پرداختیم. هشتگ در واقع عبارتی است که به نوعی با پست ارسالی کاربر ارتباط داشته و سایر افراد را قادر به درک بهتر پست ارسال می‌کند. همچنین هشتگ‌ها منجر می‌شوند که پست کاربر در جستجوهای اینستاگرام قابل مشاهده باشد.

هنگامی که شما برای پست ارسالی خود هشتگ تعریف کنید، در واقع کلمه کلیدی را برای آن تعیین کرده‌اید. چنانچه این کلمه توسط سایر کاربران اینستاگرام جستجو شود، عکس یا پست ارسالی شما هم در لیست پست‌های مرتبط نمایش داده خواهد شد. اما این موضوع مربوط ب شرایطی است که پروفایل اینستاگرام شما عمومی یا Public باشد. اگر اکانت اینستاگرام خود را خصوصی یا Private کنید دیگر افراد ناشناس حتی پس از جستجوی هشتگ‌های مرتبط با پست‌های شما هم قادر به مشاهده پست‌هایتان نمی‌شوند. تنها کاربرانی که در لیست فالوورهای شما وجود داشته باشند پس از جستجوی هشتگ مرتبط با پست‌هایتان قادر به مشاهده پست‌های مرتبط شما می‌شوند.

چه کسانی می‌توانند پست‌های اینستاگرام شما را لایک کرده یا زیر آن‌ها کامنت ثبت کنند؟

همانطور که پیش از این اشاره داشتیم، اگر اکانت شما خصوصی باشد تنها افرادی قادر به مشاهده پست‌ها و ثبت نظر در آن‌ها خواهند بود که در لیست فالوورهای شما وجود داشته باشند. در سمت مقابل اگر اکانت شما عمومی باشد، هر کاربری قادر به مشاهده پست‌های شما، لایک و ثبت کامنت در زیر آن‌ها خواهد بود.

چه کسانی می‌توانند پست‌هایی که شما در اینستاگرام لایک کرده‌اید را مشاهده کنند؟

هنگامی که در اینستاگرام یک پست را لایک می‌کنید، نام کاربری شما به لیست لایک‌ کنندگان پست مورد نظر اضافه می‌شود. بنابراین هر فردی که قادر به مشاهده آن پست باشد، می‌تواند اکانت شما را در این لیست مشاهده کند. افرادی که شما آن‌ها را دنبال می‌کنید هم در زیر پست‌های لایک شده توسط شما، قادر به دیدن عبارتی که نشان می‌دهد آن پست را لایک کرده‌اید خواهند بود. فالوورهای شما در بخش Activity هم قادر به مشاهده برخی از پست‌هایی که لایک کرده‌اید خواهند بود.

بیشتر بخوانید:  نمایندگی رسمی اپل

آیا کامنت‌های اکانت خصوصی پنهان می‌شوند؟

خیر، اگر اکانت اینستاگرام شما خصوصی یا Private باشد، کامنت‌هایی که در زیر پست‌های اینستاگرام ثبت می‌کنید از دید کاربران این شبکه اجتماعی پنهان نخواهند شد.

اگر در زیر یک پست مربوط به اکانت خصوصی خود، فردی که در لیست فالوورهایمان قرار ندارد را منشن کنیم، وی قادر به مشاهده پست ما می‌شود؟

خیر، در این شرایط وی تنها بخشی از کامنت ثبت شده در پست خصوصی شما را مشاهده خواهد کرد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قابلیت منشن کردن در اینستاگرام، مقاله “همه چیز در مورد اینستاگرام و تعامل آن با سایر شبکه‌های اجتماعی” را مطالعه کنید.

اگر اکانت خصوصی اینستاگرام خود را با سایر شبکه‌های اجتماعی همگام‌سازی کنیم، تکلیف حریم خصوصی در پست‌های ارسالی چه می‌شود؟

در شرایطی که اکانت اینستاگرام شما خصوصی یا Private بوده و با یک شبکه اجتماعی دیگر در تعامل باشد. سرنوشت پست‌هایی ارسالی شما به تنظیمات حریم خصوصی اعمال شده در شبکه اجتماعی در تعامل با اینستاگرام بستگی دارد. به عنوان مثال تصور کنید که اکانت اینستاگرام خود که خصوصی است را با اکانت فیسبوک‌تان همگام‌سازی کرده‌اید. در این شرایط اگر پستی را در اینستاگرام اشتراک گذاری کنید، اشتراک گذاری آن در فیسبوک وابسته به تنظیماتی می‌شود که در فیسبوک لحاظ کرده‌اید.

اگر به طور ناخواسته درخواست فالو کاربر را قبول کردیم و قصد داشتیم که وی را از لیست فالوورهای خود خارج نماییم باید چه کنیم؟

در این شرایط باید به پروفایل اینستاگرام فرد مورد نظر مراجعه کرده و وی را بلاک کنید تا از لیست فالوورهای شما حذف شود.

بیشتر بخوانید: گارانتی گوشی سامسونگ

اگر عکس خود را در پروفایل جعلی مشاهده کردیم چه کنیم؟

استفاده از عکس‌های جعلی و مرتبط با اشخاص دیگر در اینستاگرام جزء نقض قوانین آن محسوب می‌شود. در صورتی که با موارد این چنینی برخورد داشتید، می‌توانید پروفایل جعلی موجود را گزارش یا ریپورت کنید تا مسدود شود.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله مروری برو موارد مربوط به حفظ حریم خصوصی در اینستاگرام داشتیم. خصوصی یا Private کردن اکانت می‌تواند یکی از موثرترین روش‌های موجود به منظور حریم خصوصی در اینستاگرام باشد. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید موبایل

قیمت تاچ ال سی دی آیفون 7 پلاس

قیمت تاچ ال سی دی سامسونگ A21 اس

قطعات گوشی A21s

 

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (17)

guest
17 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
محمدعلی پژمان
محمدعلی پژمان
1 سال گذشته

سلام چطور میتونم از کپی کردن پستهام توسط فالوورام جلوگیری کنم پیجم پرایودته

محمد باقری
محمد باقری
1 سال گذشته

سوالم دارم
من یک پیج را با ایمیلی که رمزش را فقط خودم دارم ساختم
این پیج را با دوستم اداره می‌کنیم هر دو یوزر و پسورد پیج را داریم ولی در قسمت personal information شماره و ایمیلی من وارد شده است.
حالا من نگرانم که دوستم نامردی بکند و ایمیل و شماره من را پاک کند و برای خود را وارد کند و رمز را هم عوض کند به من ندهد؟ آیا میتواند با این روش اکانت را بردارد؟
من دیگر نمی توانم دسترسی داشته باشم

علی محبی
علی محبی
1 سال گذشته

سلام من چیکار کنم که پیجم را حتی اگر رمزشو هم بدونن در گوشی دیکری نتوانند استفاده کنند

ahanresan
ahanresan
2 سال گذشته

آقا یکی بگه چطور میشه کامنت بعضیا رو توی یه پست ببندیم

مممم
مممم
2 سال گذشته

من می خوام به دلیل شغلی یکی از میج هام رو خصوصی و دیگری غیر خصوصی باشد چه کار کنم؟؟
وقتی حریم خصوصی رو روشن می کنم همه پیچ ها روشن میشه ووقتی غیر فعال کنم بازم همشون غیر فعال میشن میشه بگین چه کار می تونم بکنم؟