آیا خرید گلکسی S9 و S9+ به جای گلکسی S8 و S8+ درست است؟

آیا خرید گلکسی S9 و S9+ به جای گلکسی S8 و S8+ درست است؟

اگر گلکسی S8 یا S8+ دارید و با رونمایی سامسونگ از گلکسی S9 و S9+ این فکر در ذهنتان ایجاد شده که گوشی خود را ارتقاء دهید، حتما این مقاله اختصاصی را مطالعه کنید. در این مقاله قصد داریم در مورد ارزش خرید گلکسی S9 و S9+ به جای گلکسی S8 و S8+ صحبت کنیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با خرید گلکسی S9 و S9+

سامسونگ به تازگی از دو گوشی گلکسی S9 و S9+ رونمایی کرد. برای آشنایی بیشتر با این دو گوشی زیبا می‌تواند به مطالعه مقاله با Galaxy S9 و Galaxy S9+ بهتر و دقیق تر آشنا شوید بپردازید. با رونمایی سامسونگ از دو پرچمدار جدیدش، بسیاری از طرفداران این شرکت به این فکر افتاده‌اند که گلکسی S9 و S9+ را جایگزین گلکسی S8 و S8+ کنند. برخی افراد هم ممکن است مابین خرید گلکسی S9 و گلکسی S8 یا نسخه پلاس آن دو دچار تردید شده باشند!

اگر شما هم از این دسته افراد هستید، توصیه می‌کنیم این مقاله اختصاصی را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم در مورد ارزش خرید گلکسی S9 و S9+ به جای گلکسی S8 و S8+ صحبت کنیم و به نوعی بگوییم که آیا خرید گلکسی S9 و S9+ به جای S8 و S8+ اقدامی درست است یا خیر؟ بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

نکته اول: دنبال تفاوت ظاهری و طراحی نباشید!

زبان طراحی که سامسونگ در دو گوشی گلکسی S9 و S9+ بکار برده کاملا مشابه با همان زبان طراحی است که در دو گوشی گلکسی S8 و S8+ شاهد آن‌ها هستیم. حتی اگر دو نسخه مشابه از گوشی های نام برده شده سال گذشته و امسال را از نمای رو به رو در کنار هم قرار دهید، به سختی می‌توانید تشخیص دهید که کدام گوشی مربوط به سری گلکسی اس 9 بوده و کدامیک مربوط به سری 8 می‌شود!

آیا خرید گلکسی S9 و S9+ به جای گلکسی S8 و S8+ درست است؟

تنها تفاوت اصلی که از نظر ظاهر و طراحی مابین گلکسی S9 و S9+ نسبت به گلکسی S8 و S8+ وجود دارد مربوط به محل قرارگیری اسکنر انگشت آن‌ها می‌شود. سامسونگ در گلکسی S9 و S9+ محل قرارگیری اسکنر انگشت گوشی را به زیر لنز دوربین اصلی گوشی منتقل کرده است. همچنین یک تفاوت دیگر هم وجود دارد که مخصوص گلکسی S9+ می‌شود. این گوشی از دوربین دوگانه بهره‌مند است که پیش از این در هیچ یک از مدل های سری محصولات گلکسی اس شاهد آن‌ها نبودیم.

بیشتر بخوانید: تعویض درب پشت  S8 plus سامسونگ

نتیجه: با توجه به اینکه از نظر سبک طراحی و ظاهر تقریبا هیچ تفاوت محسوسی مابین گلکسی S9 و S9+ نسبت به گلکسی S8 و S8+ وجود ندارد، بنابراین از این نظر خرید گلکسی S9 و S9+ نسبت به دو محصول یاد شده چندان انتخاب هوشمندانه‌ای نخواهد بود.

نکته دوم: صفحه نمایش ها کاملا یکسان و مشابه هستند!

آیا خرید گلکسی S9 و S9+ به جای گلکسی S8 و S8+ درست است؟

متاسفانه صفحه نمایش دو گوشی گلکسی S9 و S9+ در مقایسه گلکسی S8 و S8+ هیچ تغییری را به همراه ندارند! یعنی سامسونگ دقیقا همان صفحه نمایش گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس را به ترتیب در گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس هم بکار برده است. اندازه نمایشگر، نوع نمایشگر، وضوح تصویر آن، تراکم پیکسلی، نسبت تصویر به بدنه و سار ویژگی های صفحه نمایش نسل نهم سری گوشی های گلکسی اس با نسل هشتم آن ها هیچ تفاوتی ندارد. پس از نظر صفحه نمایش گلکسی S9 و S9+ کاملا یکسان و مشابه با گلکسی S8 و S8+ هستند.

نتیجه: با توجه به اینکه صفحه نمایش گلکسی S9 و S9+ و کاملا مشابه همان نمایشگری است که در گلکسی S8 و S8+ بکار رفته، بنابراین از این نظر هم خرید گلکسی S9 و S9+ چندان انتخاب هوشمندانه‌ای محسوب نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: تعویض تاچ ال سی دی S8 سامسونگ

تعمیرات سامسونگ

نکته سوم: خرید گلکسی S9 و S9+ بهترین قدرت پردازشی را برایتان به ارمغان می‌آورد!

آیا خرید گلکسی S9 و S9+ به جای گلکسی S8 و S8+ درست است؟

دو گوشی سامسونگ گلکسی S9 و S9+ به جدیدترین تراشه‌های موبایلی فعلی موجود شده‌اند. نسخه اصلی آن‌ها از تراشه اگزینوس 9810 بهره می‌برد و نسخه مختص ایالات متحده و چین این دو گوشی از تراشه اسنپدراگون 845 بهره‌مند خواهد بود. این موضوع در حالی است که نسخه اصلی دو گوشی گلکسی S8 و S8+ به تراشه‌ اگزینوس 8895 مجهز بوده و نسخه مختص ایالات متحده و چین آن‌ها از تراشه اسنپدراگون 835 بهره می‌برد. بدون تردید دو تراشه اسنپدراگون 845 و اگزینوس 9810 در مقایسه با اسنپدراگون 835 و اگزینوس 8895 قدرت عملکرد بسیار بالاتری دارند. بنابراین با خرید گلکسی S9 و S9+ به قدرت پردازشی بی‌نظیری دست پیدا می‌کنید که شاید مشابه آن را تا سال دیگر در هیچ گوشی اندرویدی مشاهده نکنید. اگرچه به جرئت می‌توان گفت که از نظر پردازشی عملا کاری وجود ندارد که گلکسی S9 و S9+ قادر به انجام آن باشند و گلکسی S8 و S8+ نتوانند از پس آن بر آیند، اما در هر حال خرید گلکسی S9 و S9+ سامسونگ بهترین قدرت پردازشی را برایتان به ارمغان می‌آورد.

نتیجه: با توجه به قدرت پردازشی بیشتر پرچمداران جدید سامسونگ، می‌توان از این نظر خرید گلکسی S9 و S9+ را انتخاب بهتری نسبت به گلکسی S8 و S8+ سامسونگ محسوب کرد.

بیشتر بخوانید: تعویض برد S9 سامسونگ

نکته چهارم (مخصوص گلکسی S9): پیشرفت چندانی در دوربین گلکسی S9 ایجاد نشده است!

آیا خرید گلکسی S9 و S9+ به جای گلکسی S8 و S8+ درست است؟

اگر مابین خرید گلکسی S9 و S8 مانده‌اید و تمایل دارید مقایسه‌ای مابین کیفیت عملکرد دوربین این دو محصول داشته باشید، باید بگوییم که تفاوت کیفیت عملکرد دوربین آن‌ها به قدری نیست که خرید گلکسی S9 را آنقدرها که باید نسبت به خرید گلکسی S8 به انتخاب بهتری تبدیل کند! لنز دوربین اصلی هر دو گوشی از سنسوری 12 مگاپیکسلی تشکیل شده‌اند، فقط سنسور دوربین اصلی گلکسی S9 از دیافراگم متغیر بهره می‌برد و می‌تواند در شرایط مختلف مثل کم نور بودن محیط اندازه دیافراگم را به صورت خودکار تغییر داده و نوردهی بهتری را در عکس ایجاد کند. این ویژگی به قدری تاثیرگذار نیست که خرید گلکسی S9 را مطلقا نسبت به خرید گلکسی S8 به انتخاب بهتری تبدیل کند. ضمن اینکه دوربین سلفی هر دو گوشی نام برده شده هم کاملا یکسان و 8 مگاپیکسلی هستند.

نتیجه: اگر به تفاوت مابین کیفیت عملکرد دوربین گلکسی S9 و S8 فکر می‌کنید، باید بدانید که تفاوت چندان محسوسی مابین عملکرد دوربین آن دو محصول وجود ندارد که سبب شود خرید گلکسی S9 انتخاب بهتری نسبت به خرید گلکسی S8 باشد.

نکته پنجم (مخصوص گلکسی S9+): دوربین اصلی گلکسی S9+ باکیفیت‌تر است!

آیا خرید گلکسی S9 و S9+ به جای گلکسی S8 و S8+ درست است؟

برخلاف گلکسی اس 9 که به نظر ما دوربین اصلی آن از نظر کیفیت عملکرد چندان تفاوتی با دوربین اصلی گلکسی اس 8 ندارد، در مورد گلکسی S9+ این موضوع حاکم نیست! دوربین اصلی گلکسی S9+ از دو لنز 12 مگاپیکسلی تشکیل شده که یکی از آن‌ها به دیافراگم متغیر مجهز خواهد بود و این مجموعه از زوم اپتیکال 2X هم پشتیبانی می‌کند. ترکیب دو لنز دوربین 12 مگاپیکسلی در گلکسی S9+ سبب شده که کیفیت عکسبرداری با آن به مراتب از کیفیت ضبط عکس با دوربین اصلی گلکسی S8+ بیشتر شود. لازم به اشاره است که دوربین سلفی دو گوشی یکسان بوده و از سنسوری 8 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود.

نتیجه: به نظر ما دوربین اصلی گلکسی S9+ به قدری پیشرفت داشته که منجر شود خرید این گوشی  از این نظر نسبت به خرید گلکسی S8+ گزینه مناسب‌تری باشد.

بیشتر بخوانید: تعویض یا تعمیر دوربین  S9 plus سامسونگ

نکته ششم: هیچ تفاوتی از نظر باتری و شارژدهی وجود ندارد!

آیا خرید گلکسی S9 و S9+ به جای گلکسی S8 و S8+ درست است؟

ظرفیت باتری دو گوشی سامسونگ گلکسی S9 و S9+ دقیقا مشابه با دو گوشی گلکسی S8 و S8+ است. همچنین هر دو گوشی از قابلیت شارژ بیسیم و شارژ سریع 2.0 پشتیبانی می‌کنند. با توجه به اینکه مشخصات صفحه نمایش محصولات مورد نظر هم یکسان است، پیش‌بینی می‌کنیم که تفاوتی مابین عملکرد باتری آن‌ها هم وجود نداشته باشد.

نتیجه: با توجه به اینکه مابین ظرفیت باتری گلکسی S9 و S9+ نسبت به گلکسی S8 و S8+ تفاوتی وجود ندارد، دلیلی برای برتری خرید گلکسی S9 و S9+ نسبت به اس 8 و اس 8 پلاس هم وجود نخواهد داشت.

نکته هفتم: سیستم تشخیص هویت کاربر در گلکسی S9 و S9+  پیشرفته‌تر شده است!

آیا خرید گلکسی S9 و S9+ به جای گلکسی S8 و S8+ درست است؟

سامسونگ در گلکسی S9 و S9+ یک ویژگی خاص با نام Intelligent Scan را ارائه کرده که به موجب آن گوشی می‌تواند به صورت خودکار و هوشمندانه مابین سیستم تشخیص هویت کاربر از طریق اسکنر عنبیه چشم و اسکنر چهره جهش داشته باشد و با توجه به شرایط یکی از آن ها را به عنوان روش پیش فرض تایید هویت کاربر انتخاب کند. برای مثال اگر شما در محیطی باشید که نور آفتاب مستقیما به گوشی می‌تابد و عملکرد اسکنر عنبیه را تحت‌ تاثیر قرار می‌دهد، گلکسی S9 به صورت خودکار سیستم تشخیص هویت را به شناسایی چهره منتقل می‌کند و پروسه قفل‌گشایی از نمایشگر را ساده‌تر خواهد کرد.

نتیجه: پشتیبانی گلکسی S9 و S9+ از قابلیت Intelligent Scan یک ویژگی مثبت و خوب است، اما به واقع نمی‌توان گفت که این ویژگی سبب می‌شود که خرید گلکسی S9 و S9+ نسبت به خرید گلکسی S8 و S8+ انتخاب بهتری باشند.

بیشتر بخوانید: تعویض اسکنر انگشت S9 Plus سامسونگ

نکته هشتم: قابلیت AR Emoji و بیکسبی هوشمندتر در گلکسی S9 و S9+ وجود دارند!

آیا خرید گلکسی S9 و S9+ به جای گلکسی S8 و S8+ درست است؟

سامسونگ گلکسی S9 و S9+ از قابلیت خاصی با نام AR Emoji پشتیبانی می‌کنند که به موجب آن کاربر می‌تواند صورت شبیه‌سازی شده خود را روی یک شخصیت انیمیشنی منعکس کرده  حالات چهره‌اش را در آن تغییر دهد. این ویژگی یکی دیگر از قابلیت های جدید دو گوشی سامسونگ گلکسی S9 و S9+ محسوب می‌شوند که در گلکسی S8 و S8+ قادر به استفاده از آن‌ها نخواهید بود. همچنین دو گوشی گلکسی S9 و S9+ از بیکسبی هوشمندتری بهره می‌برند.

نتیجه: بدون تردید پشتیانی گلکسی S9 و S9+ و از بیکسبی پیشرفته‌تر و قابلیت AR Emoji بسیار مطلوب است، اما به نظر ما این دو قابلیت به قدری حیاتی نیستند که خرید گلکسی S9 و S9+ را نسبت به خرید گلکسی S8 و S8+ به انتخاب بهتری تبدیل کنند.

تعمیرات سامسونگ

نکته نهم: اسپیکر گلکسی S9 و S9+ قدرتمندتر شده و دو گوشی از دکس پد پشتیبانی می‌کنند!

آیا خرید گلکسی S9 و S9+ به جای گلکسی S8 و S8+ درست است؟

گلکسی S9 و S9+ سامسونگ از اسپیکرهای دوبل و قدرتمندتری در مقایسه با گلکسی S8 و S8+ بهره می‌برند که صدای خروجی از آن ها 1.4 برابر صدای اسپیکر گلکسی S8 و S8+ قدرت دارد. این موضوع یکی از نقاط قوت گلکسی S9 و S9+ محسوب می‌شود. همچنین دو پرچمدار جدید سامسونگ در کنار گجتی با نام دکس پد قابل استفاده هستند که به موجب آن گوشی می‌تواند با یک مانیتور در ارتباط باشد و تجربه‌ای دسکتاپ مانند را برای کاربر به ارمغان آورد. ضمنا دکس پد سبب می‌شود که گوشی گلکسی S9 یا S9+ کاربر به پد لمسی تبدیل شود و حتی امکان انعکاس محتوا با وضوح تصویر 2K روی مانیتور ارائه گردد.

نتیجه: بهره‌مندی پرچمداران جدید سامسونگ از اسپیکرهای استریوی قدرتمند و پشتیبانی آن‌ها از دکس پد بدون تردید منجر می‌شود که خرید گلکسی S9 و S9+ نسبت به خرید گلکسی S8 و S8+ گزینه بهتری باشد.

بیشتر بخوانید: تعویض یا تعمیر اسپیکر مکالمه S8 سامسونگ 

نکته دهم: به اختلاف قیمت آن‌ها دقت کنید!

آیا خرید گلکسی S9 و S9+ به جای گلکسی S8 و S8+ درست است؟

گوشی های گلکسی S9 و S9+ سامسونگ به مراتب از دو گوشی گلکسی S8 و S8+ گران قیمت‌تر هستند. اگرچه قیمت خرید آن‌ها در ایران مشخص نشده، اما مطمئن باشید که اختلاف قیمتی زیادی مابین گلکسی S9 و S9+ و دو پرچمدار سال گذشته شرکت سامسونگ وجود خواهد داشت.

نتیجه: با توجه به اختلاف قیمت پرچمداران جدید سامسونگ نسبت به گلکسی S8 و S8+ به نظر ما خرید گلکسی S9 و S9+ چندان انتخاب جالبی نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی موبایل سامسونگ

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله در رابطه با در مورد ارزش خرید گلکسی S9 و S9+ به جای گلکسی S8 و S8+ صحبت کردیم. با توجه به مسائلی که به آن‌ها اشاره داشتیم، می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا خرید گلکسی S9 و S9+ به جای گلکسی S8 و S8+ برایتان انتخاب مناسبی است یا خیر! توصیه می‌کنیم برای کسب اطلاعات دقیق تر در مورد تفاوت های نسل نهم سری گوشی های گلکسی اس سامسونگ و نسل هشتم آن ها حتما دو مقاله مقایسه سامسونگ گلکسی اس 9 با گلکسی اس 8 و مقایسه سامسونگ گلکسی S9+ با گلکسی S8+ را هم مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید:

خرید قطعه موبایل

قیمت ال سی دی A51

Samsung M30s قطعات

 

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (1)

guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
علی اکبری
علی اکبری
5 سال گذشته

من گذشته کیفیت تصویر برداری سه مدل گوشی s7 s8 s9 رو با هم مقایسه کردم دروبین s8 بهتر از s7 بود و دوربین s9 بسیار بسیار با کیفیت تر از s8 و s7 بود فوق العاده بود در صورتیکه در مقاله موضوع بشکلی بیان شده بود که خواننده متقاعد شود که تفاوت چندانی ندارند …. این موضوع باعث گمراهی خریداران خواهد شد …. ممنون از شما