چگونه با گوشی عکس های شارپ و با کیفیت ضبط کنیم؟

چگونه با گوشی عکس های شارپ و با کیفیت ضبط کنیم؟

نکات و ترفندهایی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید در حین عکس برداری با گوشی هوشمند خود تصاویر با کیفیت و شارپ‌تری را ضبط کنید. در این مقاله قصد داریم که چند نمونه این نکات و ترفندهای موثر را به شما عزیزان آموزش دهیم. با موبایل کمک همراه باشید.

کیفیت دوربین گوشی‌های هوشمند امروزی به شدت افزایش یافته و این موضوع از ویژگی‌های اصلی گوشی‌های مدرن به شمار می‌رود. هم اکنون به جرات می‌توان مدعی شد که کیفیت عملکرد دوربین بسیاری از گوشی‌ها نظیر آیفون 6 اس، آیفون 6 اس پلاس، گلکسی اس 7 سامسونگ و … پتانسیل لازم به منظور رقابت با برخی از دوربین‌های دیجیتال را دارد. اما با این حال، نکات و ترفندهایی وجود دارند که اگر به آن‌ها توجه داشته باشید می‌توانید به شکل موثری کیفیت عکسبرداری از طریق دوربین دستگاه خود را افزایش دهید!
اما ترفندها و نکاتی که مدعی شدیم منجر به افزایش کیفیت عکسبرداری و شارپ‌تر شده تصاویر ضبط شده با دوربین گوشی می‌شوند کدامند؟ ما در این مقاله قصد داریم که این نکات و ترفندها را به شما عزیزان معرفی کنیم و بدین صورت در راستای ضبط عکس‌های شارپ و با کیفیت راهنمای مناسبی را خدمتتان ارائه کرده باشیم. چنانچه در مورد هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: شماره تلفن تعمیرات موبایل

تا حد امکان گوشی خود را ثابت و بدون حرکت نگه دارید!

ثابت بودن گوشی در حین عکسبرداری یکی از نکاتی محسوب می‌شود که به شدت در افزایش کیفیت و شارپ‌تر شدن تصاویر ضبط شده موثر است. لرزش‌های دست کاربر منجر به افت کیفیت عکسبرداری می‌شود، بنابراین سعی کنید که تا حد امکان از بروز این امر جلوگیری به عمل آورید. به منظور انجام این عمل می‌توانید از استندهای خاصی استفاده کنید که دستگاه را به طور کاملا ساکن و ثابت در مکانی قرار می‌دهد. همچنین گرفتن گوشی با دو دست و تسلط بر آن هم منجر به کاهش لرزش دست کاربر می‌شود. اگر از ابزارهایی نظیر مونوپاد استفاده می‌کنید هم باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشید.

چگونه با گوشی عکس‌های شارپ و با کیفیت ضبط کنیم؟

اگر قصد دارید که عکس سلفی بگیرید با استفاده از قابلیت تایمر سلفی می‌توانید تسلط خود بر گوشی را افزایش دهید. در برخی از گوشی‌های هوشمند جدید و مدرن‌تر به منظور مقابله با این مشکل و افزایش کیفیت عکسبرداری دستگاه از قابلیت‌های ویژه‌ای نظیر Image Stabilization یا قابلیت تثبیت تصویر استفاده می‌شود. قابلیت OIS یا لرزشگیر اپتیکال تصویر هم که بدون تردید بارها و بارها نام آن را شنیده‌اید به نوعی همین امر را ارائه می‌کند. به موجب وجود قابلیت‌های این چنینی در گوشی که از آن استفاده می‌کنید، لرزش‌های دست کاربر توسط سنسوری شناسایی شده و در حین عکسبرداری و فیلمبرداری تا حد امکان از تاثیر منفی آن بر روی کیفیت تصویر جلوگیری به عمل می‌آید.
علاوه بر قابلیت ویژه‌ای که با نام‌هایی همچون Image Stabilization و OIS شناخته می‌شوند، برخی از برنامه‌های دوربین سوم شخص هم قابلیت‌هایی همچونDigital/Electronic Image Stabilization را به همراه دارند که این قابلیت هم تاثیر نسبتا خوبی در راستا خنثی کردن لرزش‌های دست کاربر ایفا می‌کند. به عنوان مثال در گوشی گلکسی اس 5 سامسونگ گزینه‌ای با عنوان Anti-Shake ارائه شده که عملکردی این چنینی دارد. دقت داشته باشید که تایر این قابلیت‌های نرم افزاری به اندازه قابلیت‌هایی همچون OIS که مبتنی بر بستر سخت افزاری و نرم افزاری هستند به مراتب کمتر است. به طور کلی ثابت و بدون حرکت بودن گوشی یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در حین عکسبرداری باید بدان توجه کنید. در غیر این صورت قادر به ضبط تصاویر شارپ و با کیفیت نخواهید بود.

تعمیرات موبایل

بیشتر بخوانید: تعمیر دوربین آیفون XS Max

چگونه با گوشی عکس‌های شارپ و با کیفیت ضبط کنیم؟

لنز دوربین گوشی خود را تمیز کنید!

متاسفانه بنا به دلایل خاصی برخی از کاربران عقیده‌ای نسبت به تمیز کردن لنز دوربین گوشی خود ندارند! تمیز بودن لنز دوربین گوشی از جمله عوامل موثری است که منجر به افزایش کیفیت و شارپ شدن عکس ضبط شده می‌شود. اما چگونه باید لنز دوربین گوشی را تمیز کرد؟

چگونه با گوشی عکس‌های شارپ و با کیفیت ضبط کنیم؟

تمیز کردن لنز دوربین گوشی فرآیند چندان پیچیده‌ای نیست، اما با این حال در حین انجام این عمل باید به نکاتی توجه داشته باشید. به عنوان مثال هیچگاه به منظور تمیز کردن لنز دوربین گوشی خود از پارچه‌های ضخیم و نامناسب استفاده نکنید. هر شی یا پارچه‌ای که ممکن است به لنز دوربین آسیب رسانده و در آن خراشیدگی ایجاد کند را از آن دور کنید. برای تمیز کردن لنز دوربین گوشی خود از یک پارچه بسیار نرم استفاده کنید. پارچه‌ای که از آن به منظور تمیز کردن شیشه عینک استفاده می‌شود گزینه بسیار مناسبی برای تمیز کردن لنز دوربین گوشی خواهد بود.

از قابلیت فوکوس به طور صحیح استفاده کنید!

اغلب گوشی‌های هوشمند مدرن کنونی از قابلیت فوکوس دستی یا لمسی یا Manual Focus پشتیبانی می‌کنند. برنامه دوربین این گوشی‌ها گزینه‌ای را به همراه دارد که با استفاده از آن می‌توان قابلیت فوکوس اتوماتیک (Auto Focus) را به فوکوس دستی تبدیل کرد. استفاده درست از قابلیت فوکوس دوربین به شد در افزایش کیفیت عکسبرداری شما مور خواهد بود. اگر محل و مکان دقیق مد نظر به منظور فوکوس را انتخاب کنید، تصویر نهایی ضبط شده با توجه به نیاز شما در آن منظره تحلیل و ضبط می‌شود اما اگر فوکوس درستی روی بخش اصلی تصویر نداشته باشید به هیچ وجه نتیجه جالبی را دریافت نخواهید کرد. برای درک بهتر این موضوع به تصویر زیر نگاهی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات سامسونگ گلکسی Note 9

چگونه با گوشی عکس‌های شارپ و با کیفیت ضبط کنیم؟

در تصویر فوق خواننده مونث هدف اصلی عکسبرداری بوده، بنابراین فوکوس دوربین گوشی را به گونه‌ای تنظیم کرده که تصویر وی به وضوح کامل در کادر نمایش داده شود. این امر سبب شده که تصویر خواننده مذکر نزدیک به دوربین حالتی تار به خود بگیرد. حال اگر هدف عکسبرداری از این فرد بود باید فوکوس دستگاه بر روی وی انجام می‌شد و بدین صورت تصویر خواننده مونت تار دیده می‌شد. انتخاب درست و دقیق محل فوکوس در حین عکسبرداری با گوشی بدین صورت حائز اهمیت است. در اغلب گوشی‌های هوشمند کنونی که از قابلیت فوکوس لمسی پشتیبانی می‌کنند با لمس منطقه‌ای از تصویر که قصد فوکوس کردن بر روی آن را دارید، فرآیند فوکوس به طور اتوماتیک تکمیل می‌شود. دقت داشته باشید که این قابلیت گاها با عناوینی همچون AE/AF Lock هم در برنامه دوربین گوشی‌های هوشمند ارائه می‌شود.

تعمیرات موبایل

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی موبایل سامسونگ

از نور طبیعی محیط به بهترین شکل استفاده کنید!

نور و روشنایی از دیگر عواملی هستند که در افزایش کیفیت و شارپ شدن عکس‌های ضبط شده توسط هر دوربینی موثر واقع می‌شوند. هنگامی که با استفاده از گوشی خود به عکسبرداری می‌پردازید حتما به این عامل توجه خاصی داشته باشید. سعی کنید که بهترین شرایط نوری و روشنایی را برای منظره مد نظرتان انتخاب کنید و تا حد امکان از قابلیت فلش دستگاه استفاده نکنید چرا که فلش LED نوری غیرطبیعی را ساطع می‌کند که در اغلب موارد کیفیت تصویر ضبط شده را به شدت کاهش می‌دهد.

چگونه با گوشی عکس های شارپ و با کیفیت ضبط کنیم؟

هم اکنون لنز دوربین گوشی‌های هوشمند در این زمینه هم بهبود عملکرد یافته‌اند و قابلیت حذف نور طبیعی بیشتری را دارند. این موضوع سبب می‌شود که کیفیت عکسبرداری دوربین دستگاه در شرایط کم نور بودن محیط افزایش پیدا کند. در شرایط عادی روز هم به منظور عکسبرداری باید بهترین شرایط نوری و روشنایی موجود را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر نور آفتاب مستقیما به لنز دوربین دستگاهتان بتابد، بدون تردید کیفیت و وضوح تصویر ضبط شده نهایی شما کاهش پیدا می‌کند. اگر چه با استفاده منظره‌های این چنینی گاها می‌توان عکس‌های هنری را ضبط کرد اما این تصاویر از نظر شارپ بودن عموما تصاویر ضعیفی هستند و دستیابی به کیفیت عالی در این شرایط نیازمند تجربه عکسبرداری حرفه‌ای است.

از برنامه‌های ویرایش عکس استفاده کنید!

چگونه با گوشی عکس‌های شارپ و با کیفیت ضبط کنیم؟

ترفند نهایی که توسعه می‌کنیم در آخرین مرحله به منظور افزایش کیفیت عکس ضبط شده توسط گوشی از آن استفاده کنید، در نظر گرفتن یک برنامه ویرایش عکس مناسب است. بسیاری از برنامه‌های ویرایش عکس قابلیت افزایش کیفیت و شارپ کردن عکس‌ها را به همراه دارند. انتخاب این برنامه‌ها می‌تواند با توجه به اهمیت عکس ضبط شده انجام گیرد. به عنوان مثال اگر عکس مد نظرتان به شدت حائز اهمیت است می‌توانید از کامپیوتر و نرم افزارهایی همچون فتوشاپ به منظور افزایش کیفیت آن استفاده کنید. اگر قصد دارید که تنها برخی از جنبه‌های و خصیصه‌های تصویر مورد نظر را دچارش تغییر کنید، استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی هم می‌تواند بازده مناسب را به همراه داشته باشد. به طور کلی استفاده از برنامه‌های ویرایش عکس در واقع ترفندی است که پس از ضبط عکس از طریق گوشی می‌توان از آن استفاده کرد.

جمع‌بندی

همانگونه که مشاهده کردید در این مقاله به چند ترفند و نکته بسیار مهم در راستای ضبط عکس‌های با کیفیت‌تر و شارپ توسط دوربین گوشی‌های هوشمند اشاره داشتیم. توجه دقیق به این موارد و ترفندها بدون تردید در افزایش کیفیت عکسبرداری از طریق دوربین گوشی‌های هوشمند موثر خواهد بود. چنانچه در مورد هر یک از بخش‌های شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قیمت ال سی دی آیفون ایکس اس مکس

قیمت تاچ ال سی دی اس 20

قطعات آیفون XR

 

تعمیرات موبایل

منبع cnet

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments