باز کردن قفل صفحه نمایش دستگاه اندرویدی معیوب

تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند ممکن است بنا به دلایل خاصی دچار مشکل در عملکرد و خرابی شوند. دلیل بروز این مشکلات و شکل‌های اختلال در عملکرد دستگاه‌های موبایلی می‌تواند بسیار متنوع باشد. به عنوان مثال یکی از شایع‌ترین مواردی که عموما تعمیرکاران موبایل با آن سر و کار دارند مربوط به معیوب بودن تاچ و ال‌سی‌دی تبلت یا گوشی‌ها می‌شود. در بسیاری از موارد افتادن ناگهانی گوشی از دست کاربر می‌تواند منجر به شکستن تاچ دستگاه شود. حال تصور کنید که تاچ گوشی هوشمند شما بنا به هر دلیلی معیوب شده و شما برای دستگاه خود قفل صفحه نمایش تعیین کرده بودید. در این شرایط که تاچ دستگاه کار نمی‌کند برای باز کردن قفل صفحه نمایش باید چکار کرد!؟

بدین منظور روش‌های خاصی وجود دارد. در واقع در این روش‌ها بدون استفاده از تاچ دستگاه و لمس صفحه نمایش آن می‌توان قفل نمایشگر محصول را باز کرد. ما در این مقاله قصد داریم که دو نمونه از روش‌های این چنینی که بسیار موثر و ساده هستند را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. چنانچه در رابطه با این موضوع سوالی داشتید می‌توانید با استفاده از شماره‌های ضمیمه شده با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی تعمیرات موبایل

روش اول: باز کردن قفل صفحه نمایش با استفاده از داک خودرو (Car Dock)

در این روش از داک خودرو به منظور باز کردن قفل صفحه نمایش دستگاه اندرویدی که تاچ آن معیوب است استفاده می‌کنیم. بدین منظور مراحل زیر را طی کنید.

باز کردن قفل صفحه نمایش دستگاه اندرویدی معیوب

دستگاه اندرویدی که تاچ آن معیوب شده را به اتومبیل خود ببرید. حال با استفاده از کابل اختصاصی مورد نیاز، دستگاه اندرویدی مورد نظر را به پورت فندک اتومبیل متصل کنید. دقت داشته باشید که اگر دستگاه اندرویدی شما از نظر باتری شارژ نداشته باشید باید کمی صبر کنید تا از طریق کابل مورد نظر و پورت فندک اتومبیل شارژ شده و راه‌اندازی شود.

باز کردن قفل صفحه نمایش دستگاه اندرویدی معیوب

به محض اتصال دستگاه اندرویدی به سوکت فندک اتومبیل، صفحه نمایش آن به طور اتوماتیک روشن می‌شود و گزینه‌های مربوط به راهنمایی مسیر رانندگی و … بر روی نمایشگر دستگاه پدیدار خواهند شد. بنابراین دیگر نیازی به قفل‌گشایی از صفحه نمایش دستگاه وجود ندارد.تعمیرات سامسونگ

باز کردن قفل صفحه نمایش دستگاه اندرویدی معیوب

در این لحظه شما می‌توانید دکمه هوم (Home) دستگاه مورد نظر را فشرده و به صفحه اصلی آن دسترسی پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: نمایندگی های موبایل سامسونگ در تهران

روش دوم: قفل‌گشایی صفحه نمایش با استفاده از آهن‌ربا

در این روش از یک آهن‌ربا به منظور قفل‌گشایی از صفحه نمایش دستگاه اندرویدی مورد نظر استفاده می‌کنیم.

ابتدا باید یک آهن‌ربای نسبتا بزرگ را تهیه کنید. این آهن‌ربا بهتر است به شکل مربع بوده و قطر آن حداقل 2.5 سانتیمتر باشد.

باز کردن قفل صفحه نمایش دستگاه اندرویدی معیوب

آهن‌ربای مورد نظر را به پنل پشتی دستگاه اندرویدی خود نزدیک کرده و برای مدت زمان چند ثانیه آن را بر روی پنل پشتی دستگاه قرار دهید. در این شرایط مشاهده خواهید کرد که دستگاه شما به وضعیت مولتی‌مدیا (Multimedia Mode) منتقل می‌شود.
اما استفاده از آهن‌ربا چگونه دستگاه اندرویدیتان را به وضعیت مولتی‌مدیا منتقل می‌کند؟ هنگامی که شما آهن‌ربای مورد نظر را به بدنه دستگاه نزدیک کرده و بر روی آن قرار می‌دهید، دستگاه تصور می‌کند که به یک داک مغناطیسی متصل شده و باید وارد وضعیت مولتی‌مدیا شود. این موضوع سبب می‌شود که دیگر به منظور دسترسی به محتوای دستگاه نیازی به وارد کردن رمز عبور و قفل‌گشایی از صفحه نمایش آن نداشته باشید.تعمیرات سامسونگ

باز کردن قفل صفحه نمایش دستگاه اندرویدی معیوب

حال کافی است که دکمه هوم دستگاه اندرویدی مورد نظر را بفشارید تا منوی مولتی‌مدیای آن غیرفعال شده و صفحه اصلی محصول نمایان شود.

باز کردن قفل صفحه نمایش دستگاه اندرویدی معیوب

حال می‌توانید آهن‌ربای مذکور را از بدنه دستگاه جدا کنید.

باز کردن قفل صفحه نمایش دستگاه اندرویدی معیوب

بیشتر بخوانید:

خرید قطعات موبایل

قطعات گوشی A60

قیمت تاچ ال سی دی M10

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments