مقایسه سامسونگ گلکسی S9+ با گلکسی S8+

مقایسه سامسونگ گلکسی S9+ با گلکسی S8+

اگر این سوال در ذهن شما هم ایجاد شده که گلکسی S9+ با گلکسی S8+ چه تفاوت هایی دارد، این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم به مقایسه سامسونگ گلکسی S9+ با گلکسی S8+ بپردازیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با سامسونگ گلکسی S9+

سامسونگ به تازگی دو پرچمدار جدید سری گلکسی اس خود یعنی گوشی های گلکسی S9 و S9+ را معرفی کرد. برای آشنایی بیشتر با این دو محصول می‌تواند به مطالعه مقاله با Galaxy S9 و Galaxy S9+ بهتر و دقیق تر آشنا شوید بپردازید. در این میان یکی از انتقادهای شدیدی که در مورد دو پرچمدار جدید سامسونگ وجود دارد مربوط به طراحی کاملا مشابه آن ها در مقایسه با پرچمداران سال گذشته این شرکت می‌شود.

به بیان دیگر بنا به عقیده بسیار از افراد سامسونگ در طراحی دو پرچمدار جدیدش نوآوری را ارائه نکرده و گلکسی S9 کاملا شبیه به گلکسی S8 است و گلکسی S9+ هم کاملا شبیه به گلکسی S8+ محسوب می‌شود! برای روشن تر شدن این موضوع ما پیش از این در مقاله مقایسه سامسونگ گلکسی اس 9 با گلکسی اس 8 دو گوشی گلکسی S8 و S8+ سامسونگ را با هم مقایسه کردیم، اما حالا نوبت به نسخه پلاس آن ها می‌رسد.

بنابراین در این مقاله قصد داریم مقایسه‌ای مابین گوشی گلکسی S9+ و گلکسی S8+ داشته باشیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش های شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید. با ما همراه باشید.

طراحی و ظاهر

متاسفانه سامسونگ در طراحی گلکسی S9+ نسبت به گذشته (گوشی گلکسی S8+) تغییرات چندان محسوسی ایجاد نکرده است. یکسان بودن طراحی دو محصول و ظاهر آن ها به ویژه از نمای رو به رو کاملا مشهود و مشخص است. این شباهت به قدری زیاد است که از نمای رو به رو تقریبا امکان تشخیص سامسونگ گلکسی S9+ از گلکسی S8+ وجود ندارد! هر دو گوشی از فریمی آلومینیومی تشکیل شده و بدنه اصلی آن ها توسط شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده می‌شود. هر دو گوشی از استاندارد ضد آب IP68 پشتیبانی می‌کنند و صفحه نمایش مشابه، یک اندازه و بدون حاشیه‌ای در آن ها بکار گرفته شده است.

مقایسه سامسونگ گلکسی S9+ با گلکسی S8+

تنها تفاوت ظاهری اصلی که سامسونگ گلکسی S9+ در مقایسه با گلکسی S8+ دارد مربوط به تجهیز آن به دوربین دوگانه و تغییر محل نصب اسکنر انگشت گوشی می‌شود. گلکسی اس 9 سامسونگ به دوربین دوگانه مجهز شده و اسکنر انگشت این گوشی هم در زیر لنز دوربین آن تعبیه شده است. البته از نظر ابعاد و وزن هم تغییرات نه چندان محسوسی در طراحی گلکسی S9+ ایجاد شده است. برای مثال وزن این گوشی از 173 گرم به 189 گرم افزایش یافته و ابعاد آن هم 158.1 در 73.8 در 8.5 میلیمتر است، حال آنکه ابعاد بدنه Galaxy S8+ برابر با 159.5 در 73.4 در 8.1 میلیمتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: تعویض درب پشت S8 plus سامسونگ

بنابراین از نظر ظاهر و سبک طراحی تقریبا هیچ تفاوت عمده‌ای مابین سامسونگ گلکسی S9+ و گلکسی S8+ وجود ندارد و تنها تفاوت اصلی قابل مشاهده مربوط به بهره‌مند شدن گلکسی اس 9 پلاس از دوربین دوگانه و قرارگیری اسکنر انگشت در زیر این لنز در پنل پشت دستگاه می‌شود.

تعمیرات سامسونگ

صفحه نمایش

صفحه نمایش دو گوشی سامسونگ گلکسی S9+ و گلکسی S8 کاملا مشابه و یکسان هستند! یعنی گلکسی اس 9 پلاس دقیقا به همان صفحه نمایشی مجهز شده که گلکسی اس 8 پلاس از آن بهره می‌برد. صفحه نمایش گلکسی S9+ سامسونگ 6.2 اینچی و از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) بوده و وضوح تصویر 2960 در 1440 پیکسل را ارائه می‌کند. این امر سبب شده که تراکم پیکسلی نمایشگر دستگاه به چیزی در حدود 529 پیکسل در هر اینچ برسد. ضمنا دقیقا مثل صفحه نمایش گلکسی اس 8 پلاس، صفحه نمایش سامسونگ گلکسی S9+ هم 84.2 درصد از مساحت پنل جلوی گوشی را احاطه کرده و حالتی بدون حاشیه و بسیار زیبا دارد.

مقایسه سامسونگ گلکسی S9+ با گلکسی S8+

روش صفحه نمایش گلکسی S9+هم مثل نسل پیشین این گوشی توسط شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده و بدین ترتیب مقاومت نمایشگر در برابر خراش و ضربه افزایش یافته است. ضمنا صفحه نمایش سامسونگ گلکسی S9+ از قابلیت های HDR10 Compliant، لمس به بعدی برای دکمه هوم و نمایشگر همیشه روشن (Always on Display) هم پشتیبانی می‌کند که قبلا در گلکسی S8+ هم شاهد ارائه آن‌ها بودیم. بنابراین در یک جمله باید گفت که سامسونگ از نظر صفحه نمایش در گلکسی S9+ نسبت به گلکسی S8+  هیچ تغییری ایجاد نکرده است.

بیشتر بخوانید: تعویض تاچ ال سی دی S9 plus  سامسونگ

تراشه، رم و حافظه داخلی

یکی از اصلی ترین تفاوت های سامسونگ گلکسی S9+ و S8+ مربوط به تراشه آن‌ها می‌شود. همانطور که انتظار می‌رفت و هر سال هم شاهد آن هستیم، گلکسی S9+ به تراشه قدرتمندتری مجهز شده است. این گوشی از نظر تراشه شامل دو نسخه اگزینوسی و اسنپدراگونی می‌شود. نسخه اگزینوسی آن که در اغلب بازارهای جهانی عرضه خواهد شد از تراشه اگزینوس 9810 بهره‌مند بوده و نسخه مخصوص بازار ایالات متحده و چین آن از تراشه اسنپدراگون 845 بهره می‌برد. این موضوع در حالی است که گلکسی S8+ سامسونگ در دو نسخه و با تراشه‌های اگزینوس 8895 و اسنپدراگون 835 روانه بازار شد.

مقایسه سامسونگ گلکسی S9+ با گلکسی S8+

بنابراین گلکسی S9+ از نظر تراشه و پردازنده مرکزی نسبت به گلکسی S8+ ارتقاء یافته است. همچنین برخلاف سال گذشته که گلکسی اس 8 پلاس از نظر رم شامل دو نسخه 4 و 6 گیگابایتی می‌شد، امسال گلکسی S9+ فقط با رم 6 گیگابایتی عرضه می‌شود. از نظر حافظه داخلی هم گوشی شامل سه نسخه مختلف با ظرفیت های 64، 128 و 256 گیگابایتی است. این موضوع د ر حالیست که گلکسی S8+ از نظر حافظه داخلی دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی را ارائه می‌کرد که به ترتیب از رم 4 و 6 گیگابایتی بهره‌مند بودند. از نظر سیستم عامل هم در گلکسی S8+ اندروید نوقا به صورت پیش فرض نصب بوده و دستگاه قابلیت ارتقاء به اندروید اوریو را دارد، اما سامسونگ گلکسی S9+ به صورت پیش فرض از اندروید اوریو بهره می‌برد.

دوربین

سامسونگ گلکسی S9+ از نظر ساختار دوربین با گلکسی S8+ تفاوت های محسوسی دارد. اگر به خاطر داشته باشید دوربین اصلی گلکسی اس 8 پلاس از یک لنز 12 مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.7 تشکیل شده بود که از قابلیت‌هایی مثل دوآل پیکسل و OIS پشتیبانی می‌کرد. این دوربین اصلی در گلکسی S9+ به دوربین دوگانه تبدیل شده است! یعنی گلکسی S9+ سامسونگ از دو لنز دوربین اصلی تشکیل می‌شود. هر دو لنز دوربین اصلی گلکسی اس 9 پلاس 12 مگاپیکسلی هستند. در حالی که لنز دوربین ثانویه گوشی دیافراگم F/2.4 را ارائه می‌کند، لنز دوربین اولیه مجموعه دیافراگم متغیر بهره‌مند است که با توجه به شرایط نور محیط اندازه دیافراگم را مابین F/1.5 الی F/2.4 تغییر می‌دهد. این امر سبب می‌شود تا کیفیت ضبط عکس در محیط های کم نور یا پر نور توسط دوربین اصلی گلکسی S9+ افزایش یابد.

مقایسه سامسونگ گلکسی S9+ با گلکسی S8+

ویژگی جدید بعدی که دوربین اصلی سامسونگ گلکسی S9+ ارائه می‌کند مربوط به قابلیت زوم اپتیکال 2X می‌شود که متاسفانه گلکسی اس 8 پلاس از آن بی‌بهره بود. همچنین دوربین گلکسی S9+ قابلیت ضبط ویدئوهای سوپر اسلوموشن را دارد و این موضوع یکی دیگر از ویژگی های خوب دوربین اصلی این گوشی محسوب می‌شود. سایر ویژگی هایی که توسط دوربین گلکسی S9+ پشتیبانی می‌شوند مشابه با قابلیت های موجود در گلکسی اس 8 پلاس هستند. برای مثال می‌توان به پشتیبانی دستگاه از قابلیت دوآل پیکسل، OIS، فوکوس خودکار مرحله‌ای، HDR خودکار، عکسبرداری پانوراما، ضبط وبدئوهای 4K و غیره اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: تعویض دوربین S9 plus سامسونگ

از نظر دوربین سلفی هم هیچ تفاوتی مابین گلکسی S9+ و گلکسی S8+ وجود ندارد. هر دو گوشی نام برده شده به لنز دوربین سلفی یکسان و 8 مگاپیکسلی مجهز هستند.

تعمیرات سامسونگ

باتری

مقایسه سامسونگ گلکسی S9+ با گلکسی S8+

سامسونگ دقیقا همان باتری که در گلکسی S8+ از آن استفاده کرده را در گلکسی S9+ هم بکار برده است. باتری هر دو گوشی نام برده شده 3500 میلی آمپر ساعتی و از نوع لیتیوم یونی هستند و از تکنولوژی شارژ سریع 2.0 (Quick Charge 2.0) و شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کنند. با توجه به اینکه اندازه و مشخصات صفحه نمایش سامسونگ گلکسی S9+ هم دقیقا یکسان با مشخصات گلکسی S8+ است، بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم توان شارژدهی باتری گلکسی S9+ هم مشابه با گلکسی S8+ باشد.

بیشتر بخوانید: آموزش تعویض باتری S8 plus سامسونگ

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه سامسونگ گلکسی S9+ و S8+ پرداختیم. طبق بررسی انجام شده مشخص است که گلکسی S9+ از فقط دو تفاوت اصلی در مقایسه با گلکسی S8+ دارد! یکی از این دو تفاوت مربوط به بهره‌مندی دستگاه از پردازنده قدرتمندتر و رم 6 گیگابایتی می‌شود و تفاوت بعدی مربوط به تجهیز گوشی به دوربین اصلی دوگانه خواهد بود. دو گوشی گلکسی S9+ و S8+ از نظر سایر ویژگی ها بسیار نزدیک و شبیه به هم طراحی شده‌اند. نظر شما در رابطه با این موضوع چگونه است؟

بیشتر بخوانید:

قطعات  موبایل

قطعات گوشی سامسونگ A10e

ال سی دی A30s

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments