نکات ضروری قبل از خرید لپ‌تاپ از زبان استوک ایران

نکات ضروری قبل از خرید لپ‌تاپ از زبان استوک ایران

لپ‌تاپ در عصر امروزی تبدیل به یک وسیله ضروری برای افراد شده است. افراد هنگام خرید لپ‌تاپ سعی دارند تا یک محصول خوب با طول عمر بالا و با هزینه معقول تهیه کنند و خرید هوشمندانه و مقرون به صرفه‌ای داشته باشند. اما این خرید هوشمندانه نیازمند دانستن نکات مهمی است که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

نکات ضروری قبل از خرید لپ‌تاپ از زبان استوک ایران

برای چه کاری نیاز به لپ‌تاپ دارید؟

با گذری بر بازار فروش لپ‌تاپ متوجه خواهید شد که انواع متفاوتی از آن در بازار موجود است که هرکدام کارایی مخصوص خود را دارد؛ بنابراین در گام اول از خود سؤال کنید که قرار است با این وسیله چه فعالیتی داشته باشید؟ برای مثال اگر صرفا قصد اتصال به اینترنت و گشتن در فضای مجازی را دارید یا می‌خواهید برنامه‌های سبکی مانند آفیس را روی آن اجرا کنید، گزینه‌هایی با هزینه پایین‌تر و سیستم‌عامل ساده‌تر مناسب کار شما هستند. اما اگر می‌خواهید مشغول بازی‌های سیستمی شوید، باید هزینه بیشتری را پرداخته و سیستمی با تکنولوژی بالاتر انتخاب کنید.

طرف‌دار کدام سیستم‌عامل هستید؟

نکته مهم دیگر برای خرید لپ‌تاپ، نوع سیستم‌عامل آن است. مک او اس (Mac OS)، لینوکس، ویندوز و کروم او اس از جمله سیستم‌عامل‌های موجود در بازار هستند که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید.

برای انتخاب نوع سیستم‌عامل، باید توجه داشته باشید که برخی از برنامه‌ها تنها روی سیستم‌عامل‌های خاص اجرا می‌شوند؛ بنابراین اگر قصد اجرای برنامه تخصصی را دارید، مطمئن شوید که سیستم‌عامل انتخابی شما از آن پشتیبانی می‌کند.

سایز و اندازه لپ‌تاپ چقدر باشد؟

اندازه، وزن و سایز لپ‌تاپ‌ها بسیار گوناگون است. هنگام خرید بهتر است باتوجه‌به نوع فعالیت و نیاز خود دستگاه مناسبی را انتخاب کنید. برای مثال اگر قصد دارید سیستم را با خود به طور مرتب حمل کنید، حتما دستگاهی با وزن کم انتخاب کنید. در میان لپ‌تاپ‌های کوچک می‌توانید نوت‌بوک‌ها یا اولترا بوک‌ها را برگزینید.

قدرت پردازنده را فراموش نکنید.

پردازنده یا CPU مانند قلب یک لپ‌تاپ عمل می‌کند. این بدان معنی است که تمامی عملکرد‌های سیستم به این قلب تپنده وابسته بوده و هرچقدر پردازنده قوی‌تر باشد، سیستم نیز بهتر کار خواهد کرد. البته برای انتخاب دستگاهی با قدرت پردازنده بالا نیازمند بودجه بیشتری نیز هستید؛ بنابراین قبل از بررسی قدرت پردازنده به این سؤال پاسخ دهید که چه انتظاری از خرید خود دارید؟ اگر قصد دارید برنامه‌های سنگین را اجرا کرده و سرعت بسیار بالایی داشته باشد به سراغ دستگاه‌هایی با قدرت پردازنده بالا بروید.

قدرت پردازنده را فراموش نکنید.

حافظه ذخیره‌سازی چقدر است؟

میزان حافظه دستگاه برای ذخیره‌سازی از دیگر ویژگی‌های مهمی است که هنگام خریدن لپ‌تاپ باید به آن توجه کنید. درصورتی‌که حافظه ذخیره‌سازی دستگاه کم باشد، مدت کمی بعد از کارکردن با آن، شاهد کندشدن سرعت عملکرد رایانه خواهید بود.

چه نوع کارت گرافیکی مناسب‌تر است؟

پاسخ به این سؤال باز هم به نوع نیاز شما و انتظاری که از سیستم دارید، باز می‌گردد. اگر دوست دارید بازی‌های سنگین را روی آن اجرا کنید، حتما دستگاه‌هایی با کارت گرافیک پیشرفته انتخاب کنید. در غیر این صورت سیستم با اجرای برنامه‌های سنگین و بازی‌های رایانه‌ای، به‌مرورزمان کند شده و باتری آن نیز ضعیف می‌شود.

نوع و تعداد درگاه‌های اتصالی

درگاه‌های اتصالی به شما این امکان را می‌دهند تا بتوانید لپ‌تاپ خود را به دیگر تجهیزات متصل کنید. بهتر است در دستگاه موردنظر حداقل سه درگاه USB به همراه یک درگاه HDMI تعبیه شده باشد.

آیا لپ‌تاپ، مهلت تست یا مرجوعی دارد؟

مهلت تست معتبر می‌تواند خرید شما را تضمین کند؛ بنابراین حتما از فروشنده بخواهید که محصولی با ضمانت یا مهلت تست معتبر در اختیار شما قرار دهد. در غیر این صورت, فیک بودن آن دستگاه بسیار زیاد است. برای پیشگیری از این موضوع بهتر است به مراکز معتبر مراجعه و از آن‌ها خرید کنید. استوک ایران در کنار سایت آمازون و شرکت hp ازمعتبرترین مراکز فروش انواع لپ‌تاپ بوده و تمامی محصولات این فروشگاه ها کاملا اورجینال و دارای مهلت تست وبرگشت وجه هستند. با خرید لپ‌تاپ از استوک ایران می‌توانید خریدی مطمئن و مقرون به صرفه داشته باشید.

آیا لپ‌تاپ، مهلت تست یا مرجوعی دارد؟

کلام آخر

خرید لپ‌تاپ یک خرید مهم و ضروری برای هر فردی به شمار می‌آید. در این مقاله سعی شد تا مهم‌ترین نکاتی که قبل از تهیه لپ‌تاپ باید بدانید، ذکر شود. دانستن این نکات کمک می‌کند تا خرید رضایت‌بخش‌تری داشته باشید. مجموعه استوک ایران یکی از بهترین مراکز فروش انواع این سیستم است و با داشتن سابقه طولانی در این حوزه می‌تواند پاسخگوی نیاز مشتریان باشد. این مجموعه، عرضه‌کننده انواع محصولات مانند لپ‌تاپ اچ پی، لپ‌تاپ دل، ایسوس و … است.

جهت خرید و مشاوره می توانید با شماره های زیر در تماس باشید.

 

0912-605-6682
0918-772-6682

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (1)

guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
حق شناس
حق شناس
1 سال گذشته

از فروشگاه استوک ایران چندین بار خرید کردیم. واقعا جنساشون خوب و کاملا تمیز و تست شده هستن. خرید از این فروشگاه رو پیشنهاد میکنم.