مقایسه سرورهای Dell با سرورهای HP

هزاران سرور سازمانی شگفت‌انگیز با مشخصات، ویژگی‌ها و سازگاری‌های جالب در بازار موجود است، اما چگونه از بین آن‌ها انتخاب کنیم؟ در این وبلاگ، ما به مقایسه سرورهای Dell با سرورهای HP می‌پردازیم تا سعی کنیم مقایسه دقیقی از هر دو سری سرور ارائه دهیم.

اطلاعات موجود در این مقاله به شما هنگامی که در بازار خرید سرور یا حتی ارتقاء سرورهای موجود خود هستید، کمک بزرگی می‌کند. تایید خود را اعلام کنید تا به سراغ مقاله و مقایسه سرورهای Dell با سرورهای HP برویم. و در انتها به معرفی بهترین وب سایت برای خرید سرورهای HP و Dell بپردازیم.

سرور Dell چیست؟

دل، مستقر در تگزاس (ایالات متحده آمریکا)، پس از لنوو و اچ‌پی، سومین تولیدکننده بزرگ رایانه‌های شخصی در جهان است. این شرکت که قطعات جانبی مانند سرورها و سایر اجزای شبکه، سخت افزار ذخیره سازی داده‌ها، نرم افزار و (KDA (PDA را نیز تولید می‌کند، برای 100000 نفر در سراسر جهان اشتغال ایجاد کرده است. این شرکت توسط مایکل دل در سال 1984 تاسیس شد و به یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری در جهان تبدیل شد.

سرور یک کامپیوتر قدرتمندتر از دسکتاپ معمولی شماست. این یک مکان متمرکز برای ذخیره و سازماندهی اسناد مهم با زیرساخت ایمن است که از طیف کاملی از بارهای کاری و اهداف مدرن پشتیبانی می‌کند.

سرور دل کدهای محصول بسیاری را تحت نام PE ارائه می‌دهد. سرورهای Dell یک گزینه عالی برای مقیاس پذیری و مجازی سازی هستند و سری Dell PowerEdge ویژگی‌های عملکرد و مدیریت عالی را ارائه می‌دهند.

سرور HP چیست؟

سرور HP چیست؟ 

سرورهای HP ProLiant بسیاری از ویژگی‌های قابل تنظیم و گزینه‌های پیکربندی را هم برای شرکت‌های تجاری و هم برای مشاغل کوچک ارائه می‌دهند؛ همچنین سرورهای اچ پی توسط مشاغلی استفاده می‌شود که به حافظه داخلی فراوان و همچنین شبکه، فایل و چاپ و دسترسی به اینترنت مشترک نیاز دارند. سرورهای hp برای رویارویی با هر گونه چالش تجاری آماده هستند و داده‌ها را با سرعت بیشتری پردازش می‌کنند.

تنها سازنده سرورهای اچ پی Hewlett Packard Enterprise است که امن‌ترین سرورهای استاندارد صنعتی جهان را از طریق کشور مبدا ایالات متحده به دیگر نقاط دنیا ارسال می‌کند.

مقایسه و تفاوت سرورهای Dell با سرورهای HP

مقایسه و تفاوت سرورهای Dell با سرورهای HP

هنگامی که به خرید سرورهای جدید برای سازمان خود اقدام می‌کنید، تصمیم گیری برای انتخاب هر کدام می‌تواند یک معضل واقعی باشد. با وجود بسیاری از مارک‌های مختلف که ویژگی‌های بسیار متفاوتی را ارائه می‌دهند، صنعت سرور فعلی ممکن است برای برخی کمی اشباع به نظر برسد. اما این بخش از مقاله کار سخت را برای شما انجام می‌دهد. ما با مقایسه کیفیت و ویژگی‌های هر کدام، مانند: پشتیبانی مشتری، قابلیت اطمینان، ویژگی‌های کلی و هزینه، به تصمیم خرید بعدی شما کمک می‌کنیم. این‌ها برخی از موارد اصلی هستند که هنگام سرمایه گذاری در سرور جدید باید در نظر گرفته شوند. بنابراین، بیایید شروع کنیم …

1- دانستنی های شوکه کننده؛ قابلیت اطمینان سرور دل و اچ پی

هر زمان که می‌شنویم سرورهای Dell سال‌ها بدون هیچ مشکلی کار می‌کنند، تعجب نمی‌کنیم. دل همیشه تا آنجا که توانسته است به طور مداوم، سرورهای خود را بهبود می‌بخشد و بسیار سازگار بوده است. دل تویوتای دنیای سرور است.

علی‌رغم ادعاهای قابل اعتمادی که برای سرورهای superdome، آپولو و جدیدتر Proliant HP ارائه شده است، HP دارای خطاهایی در سرورها است.

در واقع، یک نظرسنجی که در اواسط سال 2017 انجام شد، HP Proliant حدود 2.5 برابر بیشتر از سرورهای Dell Poweredge از کار افتاده بود. با این حال،HP کار قابل توجهی انجام می‌دهد، و به کسب و کارها فرصتی برای تعمیر یا تعویض قطعات قبل از اینکه زمان خرابی را تجربه کنند، می‌دهد.

این از اولین مقایسه سرورهای Dell و HP! به سراغ مقایسه بعدی برویم …

2- ناگفته هایی درباره قیمت دل و اچی که باید بدانید

2- ناگفته هایی درباره قیمت دل و اچی که باید بدانید

در گذشته دل به عنوان گزینه مقرون به صرفه‌‎تری در نظر گرفته می‌شد، اما هزینه اولیه سرمایه گذاری در حال حاضر تقریباً یکسان است. از آنجایی که دل معمولاً ارزان‌تر است، ترجیح متخصصان سازمانی است که سعی می‌کنند هزینه‌های خود را برای افزایش درآمد پایین نگه دارند. به بیان ساده، دل ارزان‌تر است؛ زیرا بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، و همه از آن استفاده می‌کنند زیرا مقرون به صرفه‌تر است.

اما سرورهای HP به طور متوسط کمی گران‌تر هستند. با توجه به فراوانی تجهیزات HP استفاده شده در بازار، خرید قطعات جایگزین نسبتاً آسان است. HP همچنین یک سیستم مستندات دقیق‌تر را ارائه می‌کند که شامل کتابچه‌های راهنما برای هر بخش کمتر شناخته شده‌ است.

در چنین موقعیتی که نمی‌توان تفاوت چندانی میان قیمت‌های دل و اچ پی گذاشت، باید اعلام کرد که در این بخش برنده‌ای وجود ندارد و هر دو از نظر قیمت تقریبا در تصاوی هستند. با این حال شما در ابتدا باید نیاز خود را بررسی کنید و سپس برای خرید اقدام کنید.

همچنین در زمان خرید از فروشگاه، می‌توانید از فروشندگانی که در این زمینه تجربه بسیاری دارند نیز کمک بگیرید. با در نظر گرفتن همه موارد قطعا خرید خوبی خواهید داشت.

3- اعترافات سرورهای دل و اچ پی در پشتیبانی از مشتری

سودمندترین چیز در مورد پشتیبانی مشتری Dell این است که این شرکت برای دانلود هر گونه به روز رسانی یا سیستم عامل، نیازی به برنامه پشتیبانی پولی ندارد. Dell Prosupport در دنیای فناوری اطلاعات، به عنوان یکی از برنامه‌های پشتیبانی مطمئن‌تر در صنعت در نظر گرفته می‌شود.

برخلاف دل، HPE در حال حاضر از کسب‌وکارها می‌خواهد که برای دانلود هر سیستم‌افزار یا به‌روزرسانی جدید، قرارداد پشتیبانی داشته باشند. یافتن درایورهای پشتیبانی و سفت‌افزار از طریق پلتفرم اچ‌پی تنها در صورت داشتن قرارداد ممکن است. به طور کلی، استفاده از وب سایت HP برای یافتن اطلاعات در مورد پشتیبانی کمی چالش برانگیز است.

با این وجود، با ایجاد یک حساب آنلاین از طریق وب‌سایت HP، می‌توان به پشتیبانی 24 ساعته HP دسترسی پیدا کرد، سفارش‌های آینده را مدیریت کرد و توانایی استفاده از تجربه خدمات پشتیبانی عملیاتی HP را در اختیار داشت.

قطعا برنده این بخش در زمینه پشتیبانی از مشتری، دل است. به روشی ساده و رایگان بهترین پشتیبانی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. مقایسه سرورهای Dell با سرورهای HP در این بخش به پایان رسید. حال انتخاب با شما است!

نتیجه گیری

در نتیجه، سرورهای برندهایی مانند Dell و HP حاوی قطعات سخت افزاری و نرم افزاری با کیفیت بالا هستند که مطابق با استانداردهای صنعتی ساخته شده‌اند. هر دو سرور Dell و HP سرورهای با کیفیتی را ارائه می‌دهند که برای رفع نیازهای خاص مشاغل طراحی شده‌اند.

قبل از تصمیم گیری، توصیه می‌شود نیازها و بودجه کسب و کار خود را ارزیابی کرده و از مقایسه سرورهای Dell با سرورهای HP که در این مقاله صورت گرفت، نهایت استفاده را ببرید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments