چطور میتونیم شماره شبای بانکی بگیریم؟

قبل از آشنایی با نحوه تبدیل شماره کارت یا شماره حساب، به شماره شبا، بهتره با مفهوم شماره شبا آشنا بشیم.

شماره شبا در واقع همان مخفف شماره حساب بانکی ایرانیان هست. اغلب مواقع برای انتقال وجه و مبادلات بانکی از این شماره استفاده میشه. برای اینکه شماره شبای بانکی خودمون رو دریافت کنیم، می تونیم از شماره حساب بانکی یا شماره کارت استفاده کنیم.

بنابراین برای دریافت شماره شبا، کافیه به سایت استعلام مراجعه کنید و با وارد کردن شماره کارت یا شماره حساب بانکی خودتون در بخش مربوطه، شماره شبا بانکی رو دریافت کنید.

لازم به ذکره که تمام خدمات ارائه شده در استعلام رایگانه! شما به راحتی می تونین خدمات مربوط به دریافت شماره شبا، مربوط به هر بانکی رو از طریق سایت استعلام به صورت رایگان دریافت کنین.

آموزش دریافت شماره شبا از طریق شماره کارت

این روزا دیگه هر آدمی برای خودش یه حساب بانکی داره که به وسیله اون میتونه تراکنش های مالی خودش رو انجام بده.

یکی از روش های انتقال وجه از حساب خودتون به یه حساب دیگه، استفاده از شماره شبا هست. شما با کمک شماره شبا میتونین در کسری از ثانیه و راحت تر از سایر روش ها، مبلغ مورد نظرتون رو از به حساب هدف، واریز کنید. شاید با خواندن این متن، این سوال در براتون پیش بشه که اگر شماره شبا نداشته باشیم، چطور میتونیم این شماره رو دریافت کنیم؟

در پاسخ به این سوال می تونیم بگیم که یه کد ۱۶ رقمی هست که روی کارت های بانکی نوشته شده‌.

به این کد شماره کارت گفته میشه. شما با کمک اون و با مراجعه به سایت استعلام می تونید، شماره کارت خودتون رو وارد کنید تا سایت استعلام، شماره شبای مورد نظرتون رو براتون محاسبه کنه.

این کار یکی از ساده ترین روش ها برای دریافت شماره شبا محسوب میشه.

همانطور که قبل از هم به این موضوع اشاره کردیم، دریافت شماره شبا با هر روشی از طریق سایت استعلام کاملا رایگانه و در کسری از ثانیه این خدمات، در سایت استعلام خدمتتون ارائه میشه.

در ادامه این گفتار قصد داریم بانک هایی رو نام ببریم که از طریق سایت استعلام می تونید  شماره شبای خودتون رو از طریق اون دریافت کنید. پس با ما همراه باشید.

آموزش دریافت شماره شبا از طریق شماره کارت

اسامی بانک هایی که در سامانه استعلام می تونیم شماره شبای مربوطه رو دریافت کنیم:

بانک مهر ایران، بانک شهر، بانک رسالت، بانک مهر ایران، بانک ایران زمین، بانک تجارت، بانک سینا، بانک توسعه تعاون، بانک گردشگری، بانک خاورمیانه، بانک رفاه کارگران، موسسه نور، بانگ سینا، بانک خاورمیانه، پست بانک، ملت، بانک پاسارگاد، بانک صادرات، بانک ملی، بانک کشاورزی، بانک سامان، بانک اقتصاد نوین، بانک مسکن، بانک سرمایه، بانک آینده، بانک سپه، بانک دی، بانک رسالت.

 

آموزش دریافت شماره شبا با شماره حساب

اگر نیاز به شماره شبا خود یا شخص دیگری دارید، و تنها اطلاعاتی که در دست دارید، شماره حساب خودتون یا فرد مورد نظر هست؛ کافیه به سامانه استعلام مراجعه کنید.

داخل این سامانه به راحتی و به صورت کاملا رایگان می تونید شماره حساب بانکی مورد نظرتون رو وارد کرده و شماره شبا رو دریافت کنید.

شاید براتون سوال باشه که چه چیزی باعث میشه، بیشتر مردم برای انتقال پول و تراکنش های مالی، از شماره شبا به جای شماره حساب یا شماره کارت استفاده کنن؟

برای پاسخ به این سوال بهتره کمی راجب مزایای استفاده از شماره شبا به جای شماره کارت یا شماره حساب صحبت کنیم.

یکی از مزایایی که انجام تراکنش مالی به کمک شماره شبا داره، سرعت بالای انجام تراکنش هست. یعنی شما با انتقال وجه به کمک شماره شبا، حتی لحظه ای معطل نخواهید شد.

البته ناگفته نمونه که تراکنش های مالی با شماره شبا، کارمزد پایینی هم داره. به همین خاطر خیلی از مردم علاقه زیادی به استفاده از شماره شبا برای انتقال وجه دارن.

آموزش دریافت شماره شبا با شماره حساب

آیا می دونستید انتقال وجه از طریق شماره شبا، امنیت بالایی هم داره؟!

بله درسته، امنیت بالای تراکنش های مالی و احتمال پایین خطا در این روش یکی دیگر از مزایای خدمات مربوط به شماره شبا بانک ملی هست.

به طور مثال گاهی اوقات این احتمال وجود داره که به هنگام وارد کردن شماره کارت یا شماره حساب شخص دیگه، برای واریز پول به حساب اون شخص، کمی بی دقتی کنیم و مبلغ به حساب شخص دیگری واریز بشه! اما هنگام انتقال وجه از طریق شبا، چنین اشتباهی به هیچ عنوان رخ نمیده‌.

پس اگر قصد دارید برای انجام تبادلات مالی خودتون از شماره شبا استفاده کنید، می تونید شماره حساب مربوطه رو در سایت استعلام در بخش مربوط به «تبدیل شماره حساب به شماره شبا» وارد کنید و در کمتر از یک ثانیه و به صورت کاملا رایگان، شماره شبای مورد نیازتون رو تحویل بگیرید.

در آخر باید لازمه یادآوری کنیم که در سایت استعلام علاوه بر تبدیل شماره حساب به شماره شبا و تبدیل شماره کارت به شماره شبا، امکان تبدیل شماره کارت را هم به شماره حساب وجود داره، و برای این کار شما می تونید مثل رویه قبل، به این سایت مراجعه کرده و با وارد کردن شماره کارت مورد نظر‌تون، شماره حسابی که می‌خواستید رو دریافت کنید. ممنون که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments