تغییر و تحول در برنامه نویسی اپلیکیشن با فلاتر

تغییر و تحول در برنامه نویسی اپلیکیشن با فلاتر

دنیای برنامه نویسی و توسعه اپلیکیشن ها یک دنیای مدام در حال رشد و تغییر بوده و به صورت سالیانه تکنولوژی‌ های جدید ظهور پیدا کرده و جای تکنولوژی ‌های قدیمی‌ تر را می‌گیرند. این موضوع نیز تنها به یک شاخه خاص از دنیای برنامه نویسی مربوط نمی‌شود و در بیشتر زمینه‌های برنامه نویسی این قضیه صادق است.

با پیشرفت هایی که در دنیای برنامه نویسی و تکنولوژی اتفاق می‌افتد، تقاضاهای جدیدی نیز شکل گرفته و براساس همین موضوع، کارفرمایان و مدیران شرکت‌های مختلف از کارمندان خود انتظار دارند تا موضوعات جدید را یاد گرفته و در ساخت و معماری اپلیکیشن موجودشان از آن‌ها استفاده کنند.

حال چالش اصلی از آنجایی شروع می‌شود که شما باید این موضوع را در نظر بگیرید که چه وقتی باید سراغ یادگیری چیزهای جدید بروید و کی باید از آن‌ها استفاده بکنید؟ موضوع چالش برانگیز و سختی که در زمینه برنامه نویسی وجود دارد این است که زمان یادگیری موضوعات جدید هیچوقت توسط یک فرد دیگر تعیین نمی‌شود، بلکه خود شما به عنوان یک برنامه نویس باید به آن موضوع واکنش نشان داده و درست از زمان انتشار تکنولوژی جدید برای یادگیری آن برنامه ریزی کنید.

تغییر و تحول در برنامه نویسی اپلیکیشن با فلاتر

چالش اصلی دنیای برنامه نویسی دقیقا همین موضوع است. شما به عنوان یک برنامه نویس هیچگاه نباید دست از یادگیری برداشته و مدام باید زمانی را برای یادگیری موضوعات جدید و مشاهده دوره های برنامه نویسی صفر تا صد اختصاص دهید.

در این مطلب ما ابتدا کار قصد داریم بر لزوم یادگیری و دنبال کردن دوره‌ های برنامه نویسی صفر تا صد بپردازیم و سپس سراغ یکی از تغییرات جذاب در دنیای برنامه نویسی و توسعه اپلیکیشن‌های موبایلی برویم.

چرا آموزش را با دوره های برنامه نویسی صفر تا صد شروع کنیم؟

همواره یادگیری یک موضوع جدید چالش برانگیز بوده و بسیاری از افراد نمی‌دانند دقیقا از کجای کار باید شروع کنند. همچنین یک چالش مهم دیگر نیز این موضوع است که برای مثال یک زبان برنامه نویسی یا تکنولوژی برنامه نویسی جدید چه امکاناتی داشته و دقیقا در چه جاهایی می‌تواند برای من کاربرد داشته باشد.

در مواجهه با تمام این موارد شما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که بهترین راهکار جهت رفع این مشکلات استفاده از دوره‌های آموزشی است که یک موضوع را از ابتدا آموزش داده و به یک جمع بندی مناسب در انتها می‌رسد. همچنین یکی از شاخصه های اصلی این دوره های آموزشی باید پروژه محور و عملی بودن آن‌ها باشد. منظور از این قضیه این است که در فرایند آموزش ها شما باید بتوانید کاربرد عملی یک تکنولوژی جدید را مشاهده کرده و بتوانید از دانش جدیدتان به صورت عملی استفاده کنید.

چرا آموزش را با دوره های برنامه نویسی صفر تا صد شروع کنیم؟

در وبسایت آموزشی راکت ما تماما دوره های برنامه نویسی صفر تا صد را براساس این موارد تولید می‌کنیم. در هر کدام از دوره های آموزشی موجود در وبسایت آموزشی راکت ما موضوعات مختلف را با در نظر گرفتن پیش نیازها و الزامات یادگیری آن شروع کرده و سپس سراغ یادگیری خود آن موضوع به صورت کامل می‌رویم.

ساختار دوره های صفر تا صد بدین شکل بوده که تمام موضوعات مقدماتی و پایه یک تکنولوژی به شما گفته شده و با کاربرد هر کدام از موارد به خوبی آشنا می‌شوید و سپس بعد از آن به صورت عملی در فرایند ساخت یک یا چند پروژه با موضوعات عملی‌تر آن آشنا خواهید شد.

در نهایت هدف یک دوره آموزش برنامه نویسی صفر تا صد این است که شما بتوانید به صورت کامل روی یک موضوع تسلط پیدا کرده و بجای آنکه زمان بسیار زیادی را روی پیدا کردن دوره های مختلف صرف کرده، همه چیزهایی که لازم دارید را در یک دوره آموزشی پیدا کنید.

آموزش فلاتر صفر تا صد

از زمانی که موبایل‌ها توانسته‌اند بیشترین میزان استفاده روزانه را در بین وسایل دیجیتالی دیگر کسب کنند اهمیت آن‌ها برای کسب و کارهای مختلف بسیار زیاد شده و داشتن اپلیکیشن‌های موبایل برای هر استارتاپی به عنوان یک ضرورت تلقی می‌شود. با در نظر گرفتن بازار گرمی که موبایل‌ها دارند، پیش نرفتن با این قضیه آسیب‌های بسیار زیادی را به شرکت و تجارت شما خواهد زد.

برای توسعه اپلیکیشن‌های موبایل همواره راهکارهای بسیار زیادی در نظر گرفته شده است. توسعه اپلیکیشن‌های موبایل با استفاده از تکنولوژی‌های اصلی و محلی، استفاده از تکنولوژی‌های مبتنی بر وب مانند HTML/Javascript، استفاده از فریمورک‌های مختلف مانند React Native، Ionic، Cordova و… . اما جدیدترین راهکاری که ارائه شده و مطابق با نتایج بازدهی بسیار بالایی نیز داشته، فریمورک فلاتر است.

آموزش فلاتر صفر تا صد

ده سالی می‌شد که زبانی تحت عنوان دارت توسط گوگل توسعه پیدا کرده بود و برای مدتی نیز کسی از آن خبر چندانی نداشت، اما از زمانی که فریمورک فلاتر مبتنی بر این زبان برنامه نویسی ایجاد شد، دارت توانست یک بار دیگر از بلند شده و جایگاه خوبی را در بین زبان‌های برنامه نویسی کسب کند.

فلاتر یک فریمورک یا چهارچوب نرم افزاری است که در فرایند توسعه رابط کاربری اپلیکیشن‌های موبایل به شما کمک می‌کند. بیشترین دلیل محبوبیت فلاتر به نسبت گزینه‌های دیگر، بالا بودن کارایی آن و دارا بودن ابزارک‌های مدرن مختلف برای توسعه سریع اپلیکیشن است.

در فرایند یادگیری فلاتر شما ابتدا کار باید به خوبی با دارت آشنایی داشته باشید، در فرایند آموزش فلاتر صفر تا صد که توسط وبسایت آموزشی راکت برای شما در نظر گرفته شده است، ما در ابتدا شما را به خوبی با زبان برنامه نویسی دارت آشنا کرده و سپس سراغ خود فلاتر و پروژه‌های عملی آن خواهیم رفت.

در حقیقت هدف این دوره آموزشی فلاتر صفر تا صد آشنا کردن شما با زبان برنامه نویسی دارت و تبدیل کردن شما به یک توسعه دهنده همه فن حریف فلاتر است. در این دوره آموزشی ما در ابتدای کار مباحث مقدماتی را بیان می‌کنیم و سپس سراغ ساختن اپلیکیشن‌های واقعی می‌رویم.

در پایان

مسیر یادگیری برنامه نویسی یک مسیر تمام نشدنی از یادگیری موضوعات جدید است، یکی از مشکلات اصلی یادگیری تکنولوژی‌های جدید نیز، پیدا کردن منابع متفرقه‌ای است که جدای از زمان بر بودن‌شان، اعتبار و صحت‌شان باید بررسی شود. در این شرایط بهترین راه حل استفاده کردن از دوره‌های آموزشی است که شما را از نقطه صفر به نقطه صد رسانده و همه منابعی که به صورت متفرقه در وبسایت‌های مختلف وجود دارند را برای شما جمع آوری کند.

 

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments