مقایسه فیفا ۱۸ با PES 2018 ؛ بهترین بازی فوتبال کدام است؟

مقایسه فیفا 18 با PES 2018 ؛ بهترین بازی فوتبال کدام است؟

اگر قصد خرید بازی فوتبال برای کنسول پلی استیشن یا ایکس باکس خود را دارید و نمی‌دانید که خرید فیفا 18 (FIFA 18) انتخاب بهتری خواهد بود یا PES 2018، این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم به مقایسه فیفا 18 با PES 2018 بپردازیم و بهترین بازی فوتبال سال را انتخاب کنیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با مقایسه فیفا 18 با PES 2018

سری بازی های PES و FIFA چند سالی است که رقابت تنگاتنگی دارند. در ابتدا سری بازی های PES به مراتب از فیفا جذاب تر بودند، اما شرکت EA Games که توسعه دهنده سری بازی های فیفا است، طی چند سال اخیر با سرمایه گذاری عظیم در طراحی سری بازی های فیفا توانست بسیار موفق عمل کند  و حالا از نظر بسیاری گیمر ها، سری بازی های فیفا از PES جذاب تر و زیباتر هستند.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل در محل تهران

بازی PES 2018 رسما از تاریخ دوازدهم سپتامبر مصادف با بیست و یکم شهریور ماه منتشر شد، اما فیفا 18 (FIFA 18) از تاریخ بیست و نهم سپتامبر مصادف با هفتم مهر ماه منتشر می‌شود. اما به نظر شما برنده رقابت امسال کدام بازی خواهد بود؟ در این مقاله قصد داریم به مقایسه فیفا 18 با PES 2018 بپردازیم و بهترین بازی فوتبال سال را به شما معرفی کنیم. چنانچه در مورد هر یک از بخش های این مقاله نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی بخواهید. با ما همراه باشید.

مقایسه فیفا 18 با PES 2018 : زمان انتشار

مقایسه فیفا 18 با PES 2018 ؛ بهترین بازی فوتبال کدام است؟

بازی PES 2018 هم اکنون به طور رسمی عرضه شده و شما حتی می‌توانید نسخه دموی آن را دانلود کنید. این بازی در تاریخ دوازدهم سپتامبر مصادف با بیست و یکم شهریور ماه به طور رسمی منتشر شد. اما FIFA 18 (فیفا 18) از روز بیست نهم ماه سپتامبر مصادف با هفتم مهر ماه منتشر می‌شود. بنابراین بازی PES 2018 نسبت به فیفا 18 (FIFA 18) زودتر منتشر شد و گیمر های زیادی هم اکنون این بازی را خریداری از آن استفاده می‌کنند.

مقایسه فیفا 18 با PES 2018 : عکس کاور بازی

مقایسه فیفا 18 با PES 2018 ؛ بهترین بازی فوتبال کدام است؟

عکس کاور نسخه استاندارد بازی FIFA 18 (فیفا 18) ستاره پرتغالی تیم رئال مادرید و بهترین بازیکن حال حاضر دنیا یعنی کریستیانو رونالدو را نشان می‌دهد، اما عکس کاور PES 2018 فیلیپه کوتینهو را به تصور کشیده است. این مسئله هم از دیگر تفاوت های مابین بازی PES 2018 و FIFA 18 محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعمیر گوشی اپل

مقایسه فیفا 18 با PES 2018 : تغییرات و ویژگی های جدید

بازی PES 2018 در مقایسه با PES 2017 دستخوش تغییرات زیادی شد. در PES 2018 گل زدن با سانتر دیگر مثل PES 2017 خیلی ساده نیست، اگرچه همچنان سانتر کردن و زدن ضربات سر یکی از بهترین روش های گل زنی در PES c2018 محسوب می‌شوند. گیم پلی بازی که در PES 2017 بسیار ساده بود، در PES 2018 کمی رو به واقعیت‌تر شده و مواردی مثل دریبل زدن استراتژیک، حرکات دقیق تر بازیکنان، طبیعی تر شدن شوت ها، افزایش گرافیک بازی و غیره در آن دیده می‌شوند.

مقایسه فیفا 18 با PES 2018 ؛ بهترین بازی فوتبال کدام است؟

اما پیشرفت ها یا ویژگی های جدیدی که در FIFA 18 (فیفا 18) ارائه شده‌اند به مراتب از ویژگی های جدید PES 2018 جالب تر و گسترده تر هستند. علاوه بر مسائلی مثل بهبود گرافیک، شرکت EA Games سعی داشته تا اتمسفر و گیم پلی بازی فیفا 18 (FIFA 18) را به دشت رو به واقعیت طراحی کند. در این راستا از موتور فراستبایت (Frostbite Engine) برای ردیابی دقیق حرکات بازیکنان در زمین و شبیه سازی آن ها استفاده کرده است. بنابراین هر بازیکن در بازی فیفا 18 (FIFA 18) بسیار واقعی حرکت می‌کند و استیل حرکتش دقیقا مشابه با واقعیت خواهد بود.

در بازی FIFA 18 (فیفا 18) علاوه بر این موارد شاهد ارائه بخش داستانی جدید بازی خواهیم بود. همچنین شکرت EA Games اشاره داشته که دریبل زدن در نبردهای تک به تک بازی فیفا 18 (FIFA 118) نسبت به گذشته دستخوش تغییراتی شده و بهبود یافته است. همچنین سانتر های کنترلی هم از دیگر ویژگی هایی هستند که در فیفا 18 (FIFA 18) شاهد آن ها خواهیم بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی های جدیدی بازی فیفا 18 از مقاله مقایسه FIFA 18 با FIFA 17: تغییرات فیفا 18 را بشناسید! استفاده کنید. به صورت کلی تغییرات و ویژگی های جدیدی که در بازی فیفا 18 (FIFA 18) ارائه شده‌اند به مراتب از تغییرات بازی PES 2018 بیشتر هستند و این مسئله سبب می‌شود که ما برای انتشار فیفا 18 لحظه شماری کنیم.

بیشتر بخوانید: نمایندگی های سامسونگ

مقایسه فیفا 18 با PES 2018 : حالت داستانی بازی

اگر علاقمند انجام بازی فوتبال در حالتی داستانی هستید و دوست دارید که تصمیمات خود را برای ستاره شدن در این ورزش اعمال کنید، بازی FIFA 18 (فیفا 18) بستری مناسب تری را در اختیارتان قرار می‌دهد. بخش داستانی این بازی (The Journey) ادامه بخش داستانی بازی فیفا 17 (FIFA 17) را روایت می‌کند. شما باید در بخش داستانی بازی فیفا 18 الکس هانتر را به یک ستاره بزرگ تبدیل کنید و در این راستا از توصیه ها و نصیحت های بازیکنان مشهوری مثل کریستیانو رونالدو استفاده نمایید.

مقایسه فیفا 18 با PES 2018 ؛ بهترین بازی فوتبال کدام است؟

اما در بازی PES 2018 بخش Master League تجربه ای دلنشین از ساخت و مدیریت یک تیم را در اختیارتان قرار می‌دهد. در نسخه های پیشین سری بازی های PES هم شاهد ارائه این قسمت از بازی بودیم و Master League همواره یکی از پرطرفدارترین مدها یا حالت های سری بازی های PES بوده است. در Master League بازی PES 2018 یک سیستم نقل و انتقال بازیکن جدید ارائه شده و یک بخش جدید برای انجام مصاحبه های قبل مسابقات هم ارائه می‌شود که بسیار جذاب و شیرین خواهد بود. کلیپ های لاکر روم و تورنمنت های پیش از شروع فصل هم از دیگر ویژگی های جدیدی هستند که به مد Master League بازی PES 2018 اضافه شده‌اند.

مقایسه فیفا 18 با PES 2018 : حالت آنلاین بازی

هر رو بازی PES 2018 و فیفا 18 (FIFA 18) از بازی کردن در حالت آنلاین پشتیبانی می‌کنند. در PES 2018 علاوه بر سبک بازی کردن آنلاینی که پیش از این دیده بودیم، شاهد ارائه امکان انجام بازی های آنلاین 4 نفره و 6 نفره هستیم که در این بازی ها گیمر ها به صورت دو به دو یا سه به سه در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرد. یعنی شما می‌توانید با دوست خود در یک تیم حضور یافته و به رقابت آنلاین با دو فرد دیگر بپردازید.

مقایسه فیفا 18 با PES 2018 ؛ بهترین بازی فوتبال کدام است؟

اما در فیفا 18 (FIFA 18) بخش آلتیمیت تیم (Ultimate Team) را به صورت آنلاین ارائه می‌کند و مطمئنا این مد از بازی فیفا 18 یکی زا اصلی ترین دلایل استقبال گیمر ها از آن محسوب می‌شود. در این مد از بازی فیفا 18 کاربران کنسول پلی استیشن 4 می‌توانند از فوتبالیست های قدیمی و افسانه ای همچون رونالدوی برزیلی، پله، مارادونا، تیری هانتری و غیره استفاده کنند. همچنین فیفا 18 (FIFA 18) در نسخه ای اختصاصی تحت عنوان FIFA 18 Icon Edition عرضه می‌شود که به موجب آن امکان بکارگیری ستاره های افسانه ای نام برده شده در تمام کنسول ها فراهم خواهد شد.

بیشتر بخوانید:  گارانتی آیفون

مقایسه فیفا 18 با PES 2018 : قیمت

مقایسه فیفا 18 با PES 2018 ؛ بهترین بازی فوتبال کدام است؟

در ادامه مقایسه فیفا 18 با PES 2018 باید نگاهی به قیمت این دو بازی داشته باشیم. قیمت PES 2018 در پلی استیشن استور برابر با 49.99 یورو در نظر گرفته شده است، اما قیمت FIFA 18 برابر با 59.99 یورو خواهد بود. بنابراین از نظر قیمت بازی FIFA 18 (فیفا 18) چیزی در حدود 10 یورو از بازی PES 2018 گران تر است و مطمئنا این هزینه ارزش تجربه ویژگی های جدید، شیرین و جذاب این بازی را دارد.

بیشتر بخوانید: تعمیرات سامسونگ گلکسی S10

مقایسه فیفا 18 با PES 2018 : کدام را بخریم؟

اما بعد از مقایسه فیفا 18 با PES 2018  نوبت به تصمیم گیری نهایی می‌رسد. فیفا 18 بهتر است یا PES 2018؟ به نظر ما اگر به دنبال یک بازی فوتبال سرگرم کننده و نسبتا آسان هستید که در خانه و با دوستانتان به انجام آن بپردازید، بازی PES 2017 تجربه بهتری را برایتان به ارمغان می‌آورد. اما اگر به دنبال یک بازی فوتبال واقعی‌تر، حرفه‌ای‌تر و با گیم پلی سخت تر هستید و تمایل به انجام بازی در حالت آنلاین دارید، شک نداشته باشید که فیفا 18 (FIFA 18) تجربه‌ای دلنشین تر را برایتان به ارمغان می‌آورد.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه فیفا 18 با PES 2018 پرداختیم. به نظر شما کدامیک از این دو بازی می‌توانند بهترین بازی فوتبال سال محسوب شوند؟ چنانچه در رابطه با هر یک از دو بازی نام برده شده نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی بخواهید.

 

بیشتر بخوانید:

قطعات آیفون X

قیمت دوربین اصلی آیفون 6 اس

قیمت ال سی دی آیفون XS Max

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (22)

guest
22 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
سپنتا احمدی
سپنتا احمدی
3 سال گذشته

PES بدترین بازی کل تاریخ بشریته
واقعا شرکت کونامی افتضاحه

علی عزیزی
علی عزیزی
1 سال گذشته
پاسخ به  سپنتا احمدی

برعکس میگی داوش

امید
امید
3 سال گذشته

در تایید صحبت های فرزاد باید بگم که فیفا ۱۸ کلیه بازی های سری بعد فیفا رو هم از چشمم انداخت… آنقدر این بازی نکات منفی داره که شما رو زده میکنه از بازی…مثلا.۱. هوش مصنوعی بازی کاری میکنه که وقتی که یه گل میزنی احتمال اینکه بازیکنات گل دوم رو بزنن خیلی پایین میاد م احتمال گل خوردن خیلی بالا میره…تا جایی که دروازبان توپی که میاد به سمتش رو تماشا میکنه تا بره تو دروازه و بعدش یه حرکت احمقانه شبیه به شیرجه انجام میده.۲. اگه قراره توپی گل بشه مهم نیست از چه زاویه ای و کی شوت بکنم.۳. وقتی توپ به سمت جناحین زمینت برای وینگر بازیکن حریف سانتر بشه دفاع گوش مث تماشاگر فقط نگاه میکنه،حتی گاهی به سمت زمین حریف چند قدمی بر میداره. ۴. اگه بازیکن حریف مثلا مسی بیاد دربیل بده حتی در شرایطی که دریبل احمقانه میده و توپ میاد کنار پای دفاعت، دفاع اقدام به استپ و بردن توپ نمیکنه،۵.اگر جلو باشی و قرار باشه دفاع کنی مدافعینت به قصد حمله دفاع رو ول میکنن.۶. کلا بازیش رو حساب یکی بزن یکی بخور طراحی شده..

KIARASH
KIARASH
5 سال گذشته

بازی FIFA بی شک حرفه ای تر هست من هم فیفا و هم پی اس دارم بیشتر طرفدار پی اس ام اما اگر به حق باشه فیفا بازی زیبا و حرفه ای تره چیزی که در این مقاله اشتباه بود فیفا هم جای مربیگری دارد

ممنون

احسان
احسان
5 سال گذشته

خب هرکی یه نظر داره..من خودم پیس بازمو پیسو بیشتر ترجیح میدم..پیس ۱۸ نسبت به نسخه های قبلیش خیلی فرق کرده و به واقعیت نزدیکتر شده.شاید گرافیک فیفا بهتر باشه ولی ساخت چهره تو تمام دوره ها پیس از فیفا بهتر بوده..سرعت پیس هیجان بیشتری نسبت به فیفا به وجود میاره.لگ کمتری داره.باگ کمتری نسبت به فیفا داره.حالت مای کلاب پیس فوق العادس که انلاینه.فقط بنظم فیفا گرافیکش بالاس و انقد به واقعیت نزدیکه که از سرعتو هیجان بازی کم کرده.

Milad
Milad
5 سال گذشته

به نظر من pes بایرن و نمیسازه و لاینس تیم ها رو درست نمیسازه داره بازی خودشو خراب میکنهFIFA میسازه درست میسازه و بنظر من فیفا ۱۸ خیلی بهتر از pes. و در pes وقی بخوان ببازوننت میبازننت حالا میخواد هر چی بشه بنظر من pes خیلی بازی مسخر ای هست.