معرفی ۵ کارایی یا کاربرد اسپیکر گوگل هوم (Google Home)

کاربرد اسپیکر گوگل هوم

شاید این سوال در ذهن شما هم ایجاد شده باشد که اسپیکر گوگل هوم (Google Home) چه کارایی‌هایی را ارائه می‌کند و چرا باید در پی خرید این گجت پرطرفدار گوگل باشیم؟ در این مقاله قصد داریم که به شرح و آموزش 5 کارایی یا کاربرد اسپیکر گوگل هوم (Google Home) بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با کارایی یا کاربرد اسپیکر گوگل هوم (Google Home)

شاید تاکنون بارها و بارها عبارت “گوگل هوم” یا “Google Home” را شنیده باشید و به واقع ندانید که این عبارت چیست و چه مفهومی دارد! بی‌شک اگر هر شخصی برای اولین بار این عبارت را بشوند، تصور می‌کند با تکنولوژی خاصی مواجه شده که با مبحث خانه‌های هوشمند (Smart Home) ارتباط دارد. خب “گوگل هوم” به نوعی با خانه‌های هوشمند مرتبط می‌شود اما در مجموعه نام یک اسپیکر اختصاصی و هوشمند است که گوگل آن را طراحی و روانه بازار کرده است! بنابراین گوگل هوم یک اسپیکر است و به همین دلیل ما آن را اسپیکر گوگل هوم خطاب کرده‌ایم. این اسپیکر هوشمند در سال 2016 معرفی شد و کاربردهای زیادی دارد که می‌توانند این گجت را به محصولی عالی و درجه یک برای افراد علاقمند به تکنولوژی تبدیل کند.

اما هدف ما در این مقاله اشاره به تمام کاربردها یا کارایی‌های اسپیکر گوگل هوم (Google Home) نیست. بلکه در این مقاله قصد داریم که تا 5 نمونه از بهترین و جالب‌ترین کارایی یا کاربرد اسپیکر گوگل هوم (Google Home) را به شما عزیزان معرفی کنیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

کاربرد اسپیکر گوگل هوم

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل پایتخت

تعامل با قید و شرط (IFTTT) مابین گوگل هوم و سایر دستگاه‌های متصل به آن

اسپیکر گوگل هوم (Google Home) از تعامل با قید و شرط یا IFTTT پشتیبانی می‌کند، اما تعامل با قید و شرط یا IFTTT دقیقا به چه معناست؟ واژه IFTTT مخفف عبارت “IF This Then That” به معنای مفهومی “اگر این پس آن” است و بدین سبب برای عملکرد هر دستگاه، ربات و حتی اپلیکیشنی قید و شرط ایجاد می‌کند. توصیه می‌کنیم که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این قابلیت به مطالعه مقاله “آموزش جامع استفاده از قابلیت IFTTT تلگرام و فعال سازی اپلت ها” که در آن نحوه تعامل تلگرام با دستورات IFTTT را به شکل واضح و مشخصی شرح داده بودیم. پشتیبانی اسپیکر گوگل هوم (Google Home) از دستورات با قید و شرط یا IFTTT هم دقیقا به شیوه مشابه صورت می‌پذیرد.

برای استفاده از این قابلیت باید اسپیکر گوگل هوم (Google Home) با دستگاه هوشمند دیگری در ارتباط باشد و طی قید و شرط خاصی برای آن دستگاه عملکرد منحصر به فردی را تعیین کند. به عنوان مثال شما می‌توانید دستوری برای اسپیکر گوگل هوم (Google Home) تعریف کنید که به موجب آن با گفتن یک عبارت خاص، چراغ‌های هوشمند خانه چشمک زن شوند یا گوگل هوم شروع به پخش یک موزیک خاص کند. بی‌شک این ویژگی یکی از جالب‌ترین کارایی‌ها و کاربرد اسپیکر گوگل هوم (Google Home) محسوب می‌شود.

درخواست ارائه گزارش کارهایی که باید انجام دهید

یکی دیگر از کارایی‌ها و کاربرد اسپیکر گوگل هوم (Google Home) مربوط به توانایی آن در ارائه گزارش کارهایی می‌شود که باید انجام دهید. به عنوان مثال تصور کنید که صبح از خواب بیدار شده‌اید و دقیقا نمی‌دانید که امروز چه کارهایی ضروری دارید. در این شرایط اگر از یادآورها و ثبت قرارهای ملاقات مهم خود استفاده کرده باشید، می‌توانید با بیان جمله “Tell Me About My Day” از اسپیکر گوگل هوم (Google Home) بخواهید تا گزارشی از کارهایی واجبی که باید انجام دهید ارائه کند. شما حتی می‌توانید از اسپیکر گوگل هوم (Google Home) بخواهید تا وضعیت آب و هوا یا خبرهای خاصی را برایتان عنوان سازد.

کاربرد اسپیکر گوگل هوم

پخش صدا از طریق اسپیکر گوگل هوم (Google Home)

همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم گوگل هوم (Google Home) در اصل یک اسپیکر هوشمند است، بنابراین جای تعجبی ندارد که بخشی از کاربردی‌ترین قابلیت‌های آن مربوط به امکان پخش صدا باشند. شما می‌توانید هر زمان که تمایل داشتید و حتی با ارتباط برقرار کردن از طریق دانگل کروم کست، تلویزیون و اسپیکر گوگل هوم (Google Home) نسبت به پخش صدا از طریق آن وارد عمل شوید. به منظور برقرار ارتباط مابین اسپیکر گوگل هوم (Google Home) و سایر دستگاه‌های هوشمند کافیست که اپلیکیشن گوگل هوم را در گوشی خود اجرا کنید. هر دو دستگاه را به یک شبکه وای فای مشابه متصل کنید. در اپلیکیشن گوگل هوم گزینه “بعلاوه” را لمس کنید و دستگاه مد نظرتان را انتخاب نمایید.

اسپیکر گوگل هوم (Google Home) حتی قادر است تا با سرویس یوتیوب هم ارتباط مستقیم داشته باشد و قرار است در آینده از نتفلیکس (Netflix) و گوگل فوتوز (Google Photos) هم پشتیبانی کند. به منظور کسب اطلاعات در مورد نحوه استفاده از اسپیکر گوگل هوم در کنار سایر ابزارهای هوشمند، توصیه می‌کنیم که به مطالعه مقاله “استفاده از گوگل هوم (Google Home) برای کنترل ابزارهای هوشمند” بپردازید.

استفاده از هزاران سرویس مختلف و متنوع

هم اکنون سرویس‌ها و مراکز مختلفی در تلاش هستند تا به هر نحوی قابلیت تعامل با اسپیکر گوگل هوم (Google Home) را ارائه کنند. برای مشاهده لیست سرویس‌هایی که توسط اسپیکر گوگل هوم پشتیبانی می‌شوند، کافیست که به منوی More Settings و سپس Services اپلیکیشن گوگل هوم مراجعه کنید و سپس لیست سرویس‌های موجود و در دسترس را مشاهده خواهید کرد. برای استفاده از هر سرویس کافیست که نام آن را لمس کرده و سایر مراحل مورد نیاز را طی کنید.

کاربرد اسپیکر گوگل هوم

بیشتر بخوانید: نمایندگی های گوشی سامسونگ در تهران

دریافت اطلاعات خاص مورد نظرتان از گوگل هوم (Google Home)

اسپیکر گوگل هوم (Google Home) یک اسپیکر هوشمند است که تعامل آن از طریق دستیار هوشمند گوگل یا همان Google Assistant با کاربر برقرار می‌شود. یکی از بهترین کارایی‌ها یا کاربرد اسپیکر گوگل هوم (Google Home) مربوط به امکان شخصی‌سازی وضعیت عملکرد آن و ارائه اطلاعات خاصی می‌شود که کاربر به آن‌ها نیاز دارد. به منظور تعیین این اطلاعات کافیست که اپلیکیشن گوگل هوم را اجرا کنید و به بخش More Settings مراجعه کنید. سپس به بخشی نظیر My Day و News مراجعه کنید و دسته‌بندی‌های مورد علاقه و مد نظرتان را انتخاب کنید. در این شرایط اسپیکر گوگل هوم (Google Home) همواره سعی می‌کند تا اخبار روزانه را با توجه به سلیقه شخصی شما و مواردی که نیاز دارید ارائه کند. انجام شخصی‌سازی‌های این چنینی در اسپیکر گوگل هوم (Google Home) به شیوه‌های مختلفی قابل انجام است و تنها محدود به ارائه اخبار نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: قیمت بیمه گوشی

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی 5 کارایی یا کاربرد اسپیکر گوگل هوم (Google Home) پرداختیم. سعی کردیم که تا حد امکان از ورود به جزئیات صرف نظر کنیم و تنها کاربردهای کلی مورد نظرمان را برای شما عزیزان عنوان کنیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

خرید قطعات موبایل

تاچ ال سی دی آیفون 11 پرو

قیمت تاچ ال سی دی Samsung J3 Pro

 

تعمیرات موبایل

منبع updato

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments