راهنمای خرید تلویزیون سامسونگ

راهنمای خرید تلویزیون سامسونگ

هنگامی که شما جهت خرید تلویزیون سامسونگ وارد فروشگاهی  می شوید با طیفی از تلویزیون های سامسونگ رو به رو خواهید شد که هرکدام ویژگی و عملکرد منحصر به فرد خود را دارند. در واقع تلویزیون های سامسونگ از لحاظ کیفیت و امکانات به مرور زمان پیشرفت بسیار چشمگیری داشته اند ، به همین دلیل قبل از خرید تلویزیون باید درباره ی عملکرد و ویژگی های آن اطلاعات کافی داشته باشید.

تلویزیون چند اینچ بخرم؟

هنگام خرید تلویزیون، یکی از اولین چیزهایی که باید در مورد آن تصمیم بگیرید، اندازه تلویزیون است. در واقع انتخاب اندازه ی مناسب تلویزیون به 2 عامل مهم بستگی دارد: بودجه شما و متراژ خانه ی شما.امروزه تلویزیون ها در ابعاد32  تا 100 اینچی تولید می شوند که در میان آن ها تلویزیون های 55 اینچ طرفدار بیشتری دارند. تلویزیون های 55 اینچی سامسونگ مناسب ترین تلویزیون برای خانه های 80 تا 100متری ایرانی می باشد.

 

فاصله و سایز تلویزیون

فاصله و سایز تلویزیون

یک ارتباط مستقیم میان اندازه صفحه تلویزیون و فاصله از محل نشستن فرد وجود دارد به طوریکه هرچه فاصله از تلویزیون بیشتر باشد ابعاد تلویزیون نیز باید بزرگتر باشد تا دید بهتری داشته باشیم.به عنوان مثال اگر شما یک فاصله ی یک و نیم متری از تلویزیون خود داشته باشید تلویزیون 50 اینچ مناسب برای منزل شما است و اگر فاصله میان شما و تلویزیون به 1متر و 70 سانتی برسد تلویزیون 55 اینچی و در صورتی که این فاصله به 2 متر متر برسد تلویزیون 65 اینچی می تواند گزینه ی مناسب برای منزل شما باشد. برای انتخاب درست اندازه ی تلویزیون بهترین روش مشاوره با فروشندگان در فروشگاه می باشد.

تلویزیون تخت بهتره یا منحنی؟

تفاوت کلی تلویزیون های تخت و منحنی سامسونگ در طراحی آن ها می باشد.تلویزیون های منحنی ظاهری زیبا تر از تلویزیون های تخت دارند و موجب کاهش بازتاب نور در صفحه نمایش می شوند اما تماشای تلویزیون از کناره های آن لذت بخش نیست زیرا خمیده بودن صفحه موجب می شود تا زاویه ی دید تلویزیون کمتر شود همچنین تلویزیون های منحنی از قیمت بالاتری نسبت به تلویزیون های تخت برخوردارند در نتییجه به شما پیشنهاد می شود  تنها در صورتی  به سراغ تلویزیون های منحنی بروید که به طراحی ظاهری آن ها علاقه مند هستید.

 

 در تلویزیون سامسونگ یعنی چه؟HDR

HDRمخفف High Dynamic Range می باشد  و تکنیکی است که در تلویزیون های 4K  موجب می شود تا رنگ ها در تلویزیون واقعی تر و با کنتراست بالاتر نمایش داده شوند.میزان HDR  با مقدار روشنایی تلویزیون رابطه مستقیم دارد و هرچقدر این میزان بالاتر باشد کیفیت و کنتراست تصاویری که تماشا می کنید نزدیک تر به چیزی که ضبط شده می باشد.

استانداردهای HDR انواع مختلفی دارد، اما “HDR10” متداول‌ترین آن است که تقریبا اکثر تلویزیون های امروزی از این استاندارد پشتیبانی می کنند .

بهترین کیفیت تصویر تلویزیون کدام است؟

بهترین کیفیت تصویر تلویزیون کدام است؟

از نکات مهم دیگری که هنگام خرید در نمایندگی تلویزیون سامسونگ باید به آن دقت کنیم کیفیت تصویر تلویزیون می باشد.با توجه به تنوع مدل های تلویزیون سامسونگ ممکن است این سوال برای شما پیش آید که بهترین کیفیت تصویر تلویزیون کدام است؟ در پاسخ به این سوال ابتدا شما را با انواع کیفیت تصویر تلویزیون آشنا می کنیم.

کیفیت SD

این کیفیت با  رزولوشن پایین دیگر در تلویزیون های جدید امروزی وجود ندارد و فیلم های دی وی دی قدیمی از این کیفیت برخوردار هستند.

کیفیت HD

HD  مخفف عبارت High Definition  می باشد. اچ دی در مقایسه با کیفیت های دیگر پایین ترین وضوح صفحه نمایش را به خود اختصاص داده است. در واقع اچ دی فیلم ها را در قالب Widescreen  در اختیار شما قرار می دهد.

کیفیت FULL HD

کیفیت فول اچ دی از اچ دی بالاتر است و دارای رزولوشنی با 1920 پیکسل افقی و 1080 پیکسل عمودی می باشد. به عبارت دیگر صفحه نمایشهای با کیفیت فول اچ دی از دو میلیون پیکسل تشکیل شده اند.

کیفیت 4K

یک تلویزیون با وضوح بالا مانند FULL HD از 2 میلیون پیکسل 1920 x 1080))تشکیل شده است، در حالیکه یک تلویزیون 4K  حدود 8 میلیون پیکسل (3840 x 2160)  دارد.بنابراین رزولوشن تلویزیون4K  حدود چهاربرابر بیشتر از تلویزیون FULL HD می باشد.

مقایسه کیفیت FULL HD  و 4K

در واقع تفاوت اصلی کیفیت 4k  و FULL HD  در تعداد پیکسل ها می باشد یعنی در صفحه نمایش تلویزیون 4K سامسونگ با ابعاد یکسان تعداد پیکسل های موجود 4 برابر بیشتر از تلویزیون های FULL HD  سامسونگ است که همین موضوع موجب شده است که وضوح و امکان نمایش جزئیات تصویر در تلویزیون 4K  بیشتر از تلویزیون FULL HD باشد.

کیفیت 8K

تلویزیون های جدید 8k  با رزولوشن 4320 x 7680 می تواند جزئیات بیشتری را در هنگام تماشای یک محتوا در اختیار شما قرار دهد.در واقع کیفیت 8k  جدیدترین و بهترین وضوح تصویر را دارد. در حال حاضر تلویزیونهای که به صفحه نمایش 8k مجهز شده اند از قیمت بالاتری نسبت به تلویزیون های 4k برخوردار هستند.

تفاوت تلویزیون LED  و QLED

به طور کلی تلویزیون های سامسونگ در ایران بر پایه ی 3 فناوری عرضه می شوند .

تلویزیون های LCD  که قدیمی ترین فناوری سامسونگ محسوب می شوند.

تلویزیون های LED  سامسونگ

تلویزیون LED سامسونگ گزینه ی بهتری نسبت به تلویزیون های ال سی دی سامسونگ می باشند زیرا با توجه به کوچک بودن منبع نور امکان تولید گرید یا ماتریس های نور پس زمینه دقیق تری وجود دارد.همچنین مصرف برق کمتر و تولید حرارت کمتر از دیگر ویژگی تلویزیون ال ای دی می باشد. تلویزیون های ال ای دی دارای 2 حالت VA و IPS هستند. فناوری VA دارای کنتراست بهتری می باشد و کمی با کیفیت تر از IPS است اما از نظر زاویه دید چندان خوب عمل نمی کند در نتیجه برای ایجاد زاویه دید مناسب بهتر است مدل  IPS  را انتخاب کنید

تلویزیون QLED سامسونگ

در تلویزیون های QLED  از ذرات ریز نانو به نام نقاط کوانتومی برای درخشندگی بیشتر و کیفیت بالاتر استفاده شده است.هر کدام از این ذرات با توجه به ابعاد بین 2 تا 10 نانومتری نور جداگانه ای را از خود ساطع می کنند. استفاده از این نقاط کوانتومی باعث می شود که این نوع تلویزیون روشنایی و رنگ بندی دقیق تری داشته باشد . تلویزیون های QLED قیمت بیشتری نسبت به تلویزیون های LED  سامسونگ دارند.

برای اتصال دستگاه های دیگر به تلویزیون به چند پورت نیاز است؟

به درگاه هایی که از طریق آنها سایر دستگاه ها صوتی و تصویری به تلویزیون متصل می شوند پورت گفته می شود.مهم ترین پورت در تلویزیون سامسونگ پورت HDMI می باشد.هنگام خرید تلویزیون حتما به این نکته توجه داشته باشید  که تولیدکنندگان تلویزیون معمولا با کاهش تعداد درگاه های HDMI سعی در کاهش هزینه های ساخت تلویزیون دارند اما با اضافه کردن ساند بار، کنسول بازی و سایر تجهیزات، این پورت ها به راحتی پر خواهند شد بنابراین اگر می خواهید یک تلویزیون خوب بخرید، به تعداد درگاه های HDMI آن حتما توجه داشته باشد.

تلویزیون هوشمند چیست؟

تلویزیون هوشمند چیست؟

تلویزیون های هوشمند سامسونگ  به زبان ساده تلویزیون هایی هستند که علاوه بر ارائه ی تصاویر باکیفیت، قابلیت اتصال به وای فای و اینترنت را نیز دارند و اپ هایی مثل مرورگر اینترنت، شبکه های اجتماعی، بازی یا سرویس های ویدیویی روی آن ها نصب می شود.

اگر به دنبال تلویزیونی هستید که بتوانید با گوشی به آن وصل شوید و یا علاقه مند به وب گردی با تلویزیون خود هستید،اسمارت تی وی های سامسونگ پیشنهاد ما به شما است.

تلویزیون با گارانتی بخریم یا بدون گارانتی؟

قیمت همیشه یکی از موضوعات مهم در خرید تلویزیون بوده است و از آنجایی که تلویزیون های بدون گارانتی از قیمت کمتری برخوردارند ممکن است مورد توجه خریداران قرار گیرنداما پیشنهاد ما به شما خرید تلویزیون با گارانتی معتبر می باشد زیرا تلویزیونی که دارای گارانتی است در واقع تضمینی برای اصل بودن کالای شما و خدمات پس از فروش آن می باشد.

تلویزیون سامسونگ اقساطی از کجا بخرم ؟

فروشگاه نمایندگی سامسونگ ، امکان خرید نقدی و اقساطی تلویزیون  های سامسونگ  را  برای مشتریان فراهم  کرده است. آن دسته از مشتریانی  که مایلند نسبت به خرید اقساطی تلویزیون های سامسونگ اقدام  نمایند ابتدا نسبت  به تکمیل فرم اطلاعات در قیمت ثبت نام خرید اقساطی وبسایت  نمایندگی رسمی سامسونگ به آدرس www.allsamsung.ir اقدام نمایند. از طرفی امکان خرید نقدی تلویزیون  های سامسونگ  در شعب هروی، سعادت آباد و ونک  نمایندگی رسمی سامسونگ  وجود دارد. جهت خرید تلویزیون های سامسونگ  از شعب نمایندگی رسمی سامسونگ  به آدرس های زیر مراجعه فرمایید:

مگااستور سعادت آباد:

تقاطع بلوار دریا و پاکنژاد.پلاک 187. تلفن: 88697020

مگااستور هروی:

میدان هروی.ابتدای وفامنش.پلاک 10.تلفن: 26752500

مگااستور ونک:

بالاتر از میدان ونک. برج نگار. واحد 6 و 8. تلفن: 88641707

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments